Výborně se hodí pro odvoz odpadu a rozvoz po městě

Zvenčí vypadá jako obyčejné Volvo FE. Pod kapotou nového Volva FE CNG se ovšem skrývá nový motor Euro 6 poháněný výhradně stlačeným přírodním plynem nebo ještě lépe stlačeným bioplynem, se zapalovacími svíčkami.

Vůz je vybaven automatickou převodovkou. Můžete tedy očekávat stejnou produktivitu a stejné jízdní vlastnosti, jako má běžné Volvo FE. Tento model je ale vyvinut tak, aby byl ideální pro krátké cesty s častými zastávkami, například pro odvoz odpadu nebo rozvoz po městě. 

Z mnoha měst po celém světě se totiž ozývají hlasy, které volají po alternativě k naftovým nákladním vozům. Obnovitelná paliva jsou často požadavkem pro zisk zakázek, především pokud se jedná o odpadové hospodářství. Díky Volvu FE CNG můžeme nyní společnostem, které operují ve městech, nabídnout mnohem ekologičtější vůz.

Christina Eriksson

ředitelka alternativních kombinací hnacího ústrojí společnosti Volvo Trucks.

Spalování metanu je zcela bez zápachu. Navíc se uvolňují velmi malá množství škodlivých částic. Když se metan extrahuje z organického materiálu, například z bioplynu, emise oxidu uhličitého se sníží až o 70 procent v porovnání s naftovým pohonem. 

V praxi je obsah pevných částic tak malý, že je třeba pouze třísměrný katalyzátor. Žádný konkrétní filtr není potřeba. Stejně tak není třeba kapalina AdBlue. 

Motor Euro6 pro model FE CNG

Rozvoj v oblasti paliva je doplněn funkcemi, díky nimž jsou vozy Volvo FE silnými, spolehlivými nákladními vozidly.

Motor FE CNG Euro6. 
Výkon: 320 koní. Výstupní točivý moment: 1 356 Nm. Volvo FE CNG je k dispozici s palivovými nádržemi 2x4 nebo 2x3. Nádrže na stlačený zemní plyn jsou namontované na obou stranách podvozku. Dojezdová vzdálenost může být za optimálního řízení až 400 kilometrů pro lehký rozvoz a až 250 kilometrů pro svoz odpadu.

Automatická převodovka
Kromě nového motoru na zemní plyn je Volvo FE CNG vybaveno automatickou převodovkou. Výsledkem je, že vůz poskytuje stejnou úroveň produktivity a výkonu jako běžné Volvo FE.

Metanový plyn je palivo, které bude v budoucnu poskytovat vhodnou alternativu k naftě. Nyní je řada na různých činitelích ve společnosti, aby vytvořili pravidla a ty správné podmínky pro pozitivní vývoj.

Lars Mårtensson

ředitel pro životní prostředí ve společnosti Volvo Trucks

Křivka motoru Volva FE CNG

Výkon a točivý moment motoru G9K320

Volvo FE CNG (CNG = stlačený zemní plyn) je určeno především pro jízdy na krátké vzdálenosti a činnosti, při kterých je nutné se často rozjíždět a zastavovat.

Motor

  G9K320
Maximální výkon při 2 000–2 100 ot./min 320 k (239 kW)
Maximální otáčky 2 200 ot./min
Max. točivý moment při 1 300–1 400 ot./min 1 356 Nm
Počet válců 6
Zdvihový objem 8,9 dm3
Zdvih 144,5 mm
Vrtání 114 mm
Kompresní poměr 12:1
Hospodárné otáčky 1 200–1 700 ot./min
Olejový filtr Plně průtokový
Kapacita olejového systému 27,6 l
Kapacita chladicího systému 12,4 l
Hmotnost bez provozních kapalin (základový motor) 373 kg
Motor systémového napětí 12 V
Nákladní vůz systémového napětí a startér 24 V
VT

Vyzkoušejte jej!

Obchodní zástupce Volvo Trucks s vámi rád rozebere funkce a přínosy Volva FE CNG.

Najít nejbližšího prodejce