Křivka točivého momentu vznětového motoru

Prohlédněte si naše křivky

Excelentní točivý moment při nízkých otáčkách. Extrémně široký rozsah maximálního točivého momentu. A maximální točivý moment korespondující s maximálním výkonem ve středních otáčkách. Porovnejte křivky točivého momentu našich motorů a sami uvidíte ten rozdíl. Usedněte za volant a užijte si dynamické zrychlení, nedostižnou tažnou sílu a hospodárnou a pohodlnou jízdu cestovní rychlostí. 

Hospodárné využívání paliva vám ušetří peníze a je také šetrnější k životnímu prostředí

Vestavěná hospodárnost a ohleduplnost k životnímu prostředí

Zvýšení kompresního poměru u motorů typu 420 a 460. Nově optimalizované turbodmychadlo u motorů typu 500 a 540. Vstřikování common-rail pro všechny motory a pečlivě vyladěný software pro naprosto přesné řízení motoru. A navíc nižší vnitřní tření. Výsledkem všech těchto změn a úprav je to, že motory jsou velmi hospodárné, mohou se pochlubit vyšším točivým momentem a mají silnou odezvu i v nízkých otáčkách. Uvedené výhody se navíc projeví také na vašich účtech. A také na životním prostředí.

Jedinečná motorová brzda VEB+ s jedinečným provedení vačkového hřídele

Motorová brzda Volvo – VEB+

Naše patentovaná motorová brzda VEB+ využívá jedinečné provedení vačkového hřídele, které dokáže pohltit až 375 kW (510 k) v případě motoru D13 a až 470 kW (639 k) v případě motoru D16. V kombinaci s převodovkou I-Shift a inteligentním tempomatem přispívá k udržení vyšší průměrné rychlosti, aniž by došlo k ohrožení bezpečnosti nebo navýšení spotřeby paliva.

Ekologičtější a šetrnější motory

Naše motory Euro 6 představují další velký krok směrem k čistější přepravě a ke snížení dopadu na životní prostředí. Zvýšení točivého momentu a lepší hospodárnosti provozu si všimnete na první pohled. V porovnání s motory Euro 5 se nám navíc podařilo snížit emise pevných částic na polovinu a emise oxidů dusíku dokonce o téměř 80 %.

Naše řešení pro normu Euro 6> souhrn

Princip řešení pro splnění normy Euro 6

1. Motor 
Nové součásti motoru zlepšily průtok plynů a zajistily optimální teplotu výfukových plynů ve chvíli, kdy se dostanou k systému dočišťování.

2. Sedmý vstřikovač
(není nutný u motorů D13K420)
K řízení teploty oxidačního katalyzátoru a k zajištění dobré účinnosti filtru pevných částic a selektivní katalytické redukce se používá speciální vstřikovač nafty.

3. Oxidační katalyzátor pro vznětové motory (DOC)
Oxidační katalyzátor produkuje oxid dusičitý NO2, který filtr pevných částic využívá ke spalování částic. Za chladných podmínek navíc vytváří teplo nutné k procesu regenerace.

4. Filtr pevných částic (DPF)
Filtr shromažďuje pevné částice a ukládá je do doby, než budou během regeneračního procesu spáleny. Regenerace navíc probíhá automaticky, takže se o ni nemusíte nijak starat.

5. Selektivní katalytická redukce (SCR)
Ve směšovací komoře se do výfukových plynů vstřikuje kapalina AdBlue. V katalyzátoru se oxidy dusíku (NO2) účinně přeměňují na neškodný plynný dusík a vodní páru.

6. Konvertor pohlcující čpavek (ASC)
V tomto posledním dílu, za kterým již následuje koncovka výfuku, se odstraňují poslední zbytky čpavku (NH3).

Volvo FH s osmi různými výkonovými variantami

Volba výkonu je na vás

Vybrat si můžete z osmi různých výkonových variant. V nabídce jsou čtyři typy 13litrových motorů (D13) a čtyři typy 16litrových motorů (D16).

Najít nejbližšího prodejce

Vyšší výkon. Nižší spotřeba paliva

Navštivte Volvo Truck Centrum a vyzkoušejte si výkon a hospodárnost našich motorů sami.

Najít nejbližšího prodejce