Nové Volvo FH na lesní cestě

Naše nejchytřejší převodovka je nyní ještě chytřejší

Nejdokonalejší převodový systém na trhu je nyní k dostání v ještě důmyslnější verzi zajištující skutečně plynulé a dynamické zrychlení. I-Shift DC je první dvouspojková převodovka pro těžká nákladní vozidla na světě. Stejně jako převodovky v závodních speciálech i dvouspojková převodovka I-Shift DC dokáže přeřadit ve zlomku vteřiny. Díky nepřerušenému přenosu síly na kola budete moci změnit jízdní styl a zvýšit tak svou produktivitu.

Volvo FH16 s dvouspojkovou převodovkou I-Shift DC na cestě

Řízení bude hračkou

S převodovkou I-Shift je jízda snadnější, bezpečnější a pohodlnější. Není nutné namáhavě sešlapovat spojku ani se prát s řadicí pákou. Každé přeřazení přijde přesně ve správnou chvíli. Díky jednoduchému ovládání se řidič nemusí tolik namáhat a může se snáze soustředit na vozovku a okolní provoz. A pokud se rozhodně řadit ručně, může stisknout tlačítko na řadicí páce a převzít plnou kontrolu nad řazením.

Tahač Volvo FH na cestě

Šetřete na palivu

Převodovka I-Shift dokáže ušetřit až 5 % paliva. Vynikají nízkými vnitřními ztrátami energie, které jsou dokonce ještě nižší než u manuálních převodovek. O ten pravý rozdíl se však stará především elektronika. Každé přeřazení přijde přesně ve správnou chvíli. Motor tak v hospodárném i výkonném režimu neustále pracuje v optimálních otáčkách. Při jízdě z kopce kromě toho systém I-Roll odpojí motor, aby vozidlo mohlo využít maximum své pohybové energie a ušetřit tak až 2 % paliva.

Jak to celé funguje

Jak to celé funguje

Převodovka I-Shift vychází z „klasické“ nesynchronizované mechanické převodovky, a proto se může pochlubit kompaktním provedením a nízkými vnitřními ztrátami. O to pravé se stará elektronická řídicí jednotka ovládající spojku a řazení. Vyhodnocuje údaje o rychlosti, hmotnosti, sklonu vozovky a nárocích na točivý moment a každé přeřazení provádí s extrémní přesností. Systém rovněž komunikuje s motorem, který k maximálnímu výkonu přispívá úpravou otáček a účinku motorové brzdy.

Zesíleno pro extrémní podmínky

Zesíleno pro extrémní podmínky

Pokud jezdíte v extrémně náročných podmínkách, určitě oceníte zesílenou převodovku I-Shift. Byla speciálně navržena pro prostředí, v nichž se často setkáváte se svahy se sklonem více než 10 % a s velmi náročným terénem. To znamená, že převodovka I-Shift je nyní k dispozici i za podmínek, při nichž doposud šlo použít jedině manuální převodovku nebo automatickou převodovku Powertronic.

melonJS

Snadnější rozjezd v kopcovitém terénu

Převodovka I-Shift je nyní mnohem všestrannější a snadněji ovladatelná. Automatickou převodovku je teď možné volitelně osadit jedním nebo dvěma plazivými převody a dalšími stupni pro jízdu vzad. Pokud převážíte těžké náklady, víte, že rozjezd z úplného zastavení může být zejména v kopcovitém terénu a na nekvalitních silnicích poněkud obtížný. V nejhorším případě může být dokonce nutné vyložit náklad nebo požádat o odtah, což má neblahý vliv na vaši provozuschopnost a produktivitu. Vybavte své Volvo FH s převodovkou I-Shift plazivými převody a na podobné problémy můžete klidně zapomenout. Výrazně tím zlepšíte jeho startovací schopnosti a zatížení spojky se sníží až o 75 procent, takže se vyhnete zbytečným opravám.

Vysoké spotřebě pohonných hmot

Pomalá jízda s nízkou spotřebou

Dokáže převodovka I-Shift s plazivými převody zlepšit hospodárnost provozu? Jistě. Dříve bylo při rozjezdu nutné obětovat trochu víc paliva. Díky plazivým převodům můžeme nyní vybavit vaše nákladní vozidlo rychlejším poměrem zadní nápravy, který umožňuje zachovat cestovní rychlost při mnohem nižších otáčkách, když jedete po obstojných silnicích. Zároveň se tím o pár procent sníží spotřeba paliva.

Perfektní kontrola při velmi nízkých rychlostech

Dokonalé ovládání při jízdě v jakémkoliv směru

Manévrování při nízkých otáčkách je jedním z nejnáročnějších pracovních úkonů řidiče. Díky převodovému poměru až 32 : 1 (a až 37 : 1 pro jízdu vzad) u převodovky I-Shift s plazivými převody můžete jet rychlostí 0,5–2 km/h. Získáte tak naprostou kontrolu nad vozidlem a dokážete jej snadno a přesně zaparkovat, když se chystáte naložit či vyložit náklad. Stejně tak se lépe dokážete vyhnout nehodám, které vám pomohou pokazit plány a snížit produktivitu.

Větší všestrannost nákladního vozidla

Přijměte více zakázek.

Převodovka I-Shift s plazivými převody zvyšuje všestrannost vozidla – stejné nákladní vozidlo nyní můžete používat v mnoha různých jízdních podmínkách a k řadě úkolů. Chcete jezdit po silnicích i mimo ně? Potřebujete přepravovat ty nejtěžší náklady? Pracujete ve velké nadmořské výšce? Potřebujete kvůli speciálním účelům jezdit nízkou rychlostí? Žádný problém. Modul plazivého převodu prodlužuje převodovku I-Shift o pouhých 120 mm a přidává jí na váze jen 48 kg.

Dvouspojková převodovka I-Shift DC – nový způsob jízdy

Dvouspojková převodovka I-Shift DC – nový způsob jízdy

Dvouspojková převodovka I-Shift DC je první dvouspojkový převodový systém pro těžká nákladní vozidla, který nabízí plynulé a dynamické zrychlování. Stejně jako převodovky v závodních speciálech i dvouspojková převodovka I-Shift DC dokáže přeřadit ve zlomku vteřiny. Díky nepřerušenému přenosu síly na kola budete moci změnit jízdní styl a zvýšit tak svou produktivitu.

Pohodlí a bezpečí pro řidiče

Pohodlí a bezpečí pro řidiče

Pokud vás pracovní cesty zavedou do prostředí, které vyžaduje vysoký výkon a časté přeřazování, je pro vás tou správnou volbou dvouspojková převodovka I-Shift. Poskytuje nedostižné pohodlí pro řidiče. Přenos točivého momentu je stálý do té míry, že si můžete dovolit přeřadit i uprostřed zatáčky. Výkon je na kola přenášen bez přerušení, což znamená, že hrozí jen minimální riziko uvíznutí nebo proklouznutí kol na kluzkém povrchu. To samé platí i pro podřazování během brzdění motorem při jízdě z kopce. Za každé situace tak budete v naprostém bezpečí. Dvouspojková převodovka I-Shift DC je dostupná pro motory D13K o výkonu 460, 500 a 540 koní.

Výhody dvouspojkové převodovky

Výhody dvouspojkové převodovky

Dvouspojková převodovka dokáže předřadit další rychlostní stupeň, zatímco přenos síly stále probíhá přes aktuálně zvolenou rychlost. Takže za běžného provozu je jedna spojka sepnuta a druhá není v činnosti. Vzhledem ke geniálnímu uspořádání dvou vstupních hřídelí, převodových kol a volicích prvků lze současně zařadit dvě rychlosti. A výsledek? To znamená, že přeřazení proběhne ve zlomku sekundy bez jakéhokoli přerušení přenosu výkonu.

Nákres převodovky I-Shift

Jak to celé funguje...

Převodovka I-Shift vychází z „klasické“ nesynchronizované mechanické převodovky, a proto se může pochlubit kompaktním provedením a nízkými vnitřními ztrátami. O to pravé se stará elektronická řídicí jednotka ovládající spojku a řazení. Vyhodnocuje údaje o rychlosti, hmotnosti, sklonu vozovky a nárocích na točivý moment a každé přeřazení provádí s extrémní přesností. Systém rovněž komunikuje s motorem, který k maximálnímu výkonu přispívá úpravou otáček a účinku motorové brzdy.

Dvouspojková jednotka převodovky

...a co k tomu dvojitá spojka

Dvouspojková převodovka dokáže předřadit další rychlostní stupeň, zatímco přenos síly stále probíhá přes aktuálně zvolenou rychlost. Takže za běžného provozu je jedna spojka sepnuta a druhá není v činnosti. Vzhledem ke geniálnímu uspořádání dvou vstupních hřídelí, převodových kol a volicích prvků lze současně zařadit dvě rychlosti. A výsledek? To znamená, že přeřazení proběhne ve zlomku sekundy bez jakéhokoli přerušení přenosu výkonu.

Jakou převodovku I-Shift byste si přáli?

Jakou převodovku I-Shift byste si přáli?

Přizpůsobení převodovky I-Shift podmínkám, v nichž budete vozidlo provozovat, lze docílit speciálním naprogramováním softwaru. Vybrat si můžete ze čtyř doplňujících balíčků – Stavebnictví, Distribuce, Dálková přeprava a Přeprava těžkých nákladů – a také z několika volitelných možností, jako je systém I-See, plazivé převody nebo přídavný pomocný pohon.

Jak může systém I-See ušetřit palivo v kopcovitém terénu

I-See: maximální efektivita a úspora

V kopcovitém terénu spolupracuje převodovka I-Shift i dvouspojková převodovka I-Shift DC se systémem I-See a šetří tak ještě více paliva.

Zjistěte, jak systém I-See funguje
Najít nejbližšího prodejce

Zkuste se v něm projet.

Chcete si vyzkoušet převodovku I-Shift nebo dvouspojkovou převodovku I-Shift DC sami? Obraťte se na Volvo Truck Centrum ve vašem regionu a domluvte si testovací jízdu.

Najít nejbližšího prodejce