Technické parametry podvozků pro model Volvo FH

  • Výšky podvozků
  • Nejvyšší povolené zatížení přední nápravy
  • Zadní odpružení
  • Výšky spojovacích zařízení, tahače
  • Tažná zařízení
  • Palivové nádrže
  • Nádrže na AdBlue
  • Točnice
  • Samostatné zavěšení předních kol
  • Volvo Dynamic Steering
  • Vlečené nápravy
  • Tlačené nápravy
  • Brzdy

Výšky podvozků

X-Low (tahač) cca 810 mm
Nízký cca 850 mm
Střední cca 900 mm
Vysoký cca 1000 mm
X-High cca 1200 mm

Nejvyšší přípustné zatížení přední nápravy (v tunách)

  Vzduchové Pružinové
X-Low 7.5 -
Nízký 8 -
Střední 9* 9
Vysoký 9 10/18**
X-High - 10/20**
* Se samostatným zavěšením předních kol 8,5
** S dvojitými předními nápravami (FAA20/FAA21)

Zadní odpružení

Typ Nápravy Odpružení Zatížení nápravy / zdvojené nápravy Redukce Vlečené/tlačené nápravy
Jednoduchá          
RAD-L90 4×2 Parabolické/vícelistové 13 t Jednoduchá/kolová  
RAD-GR 4×2 Vzduchové 11,5/13 t Jednoduchá/kolová  
RAD-G2 4×2 Vzduchové (pro stavební odvětví) 13 t Redukce v kolech  
           
Zdvojená náprava          
RADT-AR 6×2/8×2 Parabolické 19/21 t Jednoduchá/kolová Vlečená náprava (pevná)
RADT-GR 6×2/8×2 Vzduchové 19/20,5/22,5/23 t Jednoduchá/kolová Vlečená náprava (pevná/řízená/samořídicí)
RAPD-GR 6×2 Vzduchové 19/22 t Jednoduchá/kolová Tlačená náprava (pevná/řízená)
RADD-G2 6×4/8×4 Vzduchové (pro stavební odvětví) 21/23/26 t Jednoduchá/kolová  
RADD-BR 6×4/8×4 Parabolické 21 t Jednoduchá/kolová  
RADD-TR1 6×4/8×4 Parabolické/konvenční listové 23/26 t Jednoduchá/kolová  
RADD-TR2 6×4/8×4 Konvenční listové 26/32 t Redukce v kolech  
RADD-GR 6×4/8×4 Vzduchové 21/23/26 t Jednoduchá/kolová  
RAPDT-GR 8×2 Vzduchové 27/30/30,5/31,5/32 t Jednoduchá/kolová Tlačená náprava (řízená) + vlečená náprava (pevná/řízená)
RADDT-GR 8×4/10×4 Vzduchové 27/33/36 t Jednoduchá/kolová Vlečená náprava (řízená)
RAPDD-GR 8×4 Vzduchové 27/30,5/32/35 t Jednoduchá/kolová Tlačená náprava (řízená)
RADDT-G2 8×4/10×4 Vzduchové (pro stavební odvětví) 27/33/36 t Jednoduchá/kolová Vlečená náprava (řízená)

Výška spojovacích zařízení točnice

Pohon Výška podvozku Odpružení Výška rámu Výška 5W* Výška Min. výška spojovacích zařízení Nominální světlá výška**
4×2 X-Low RAD-GR 266 140 295–55 867 912
  X-low RAD-GR 266 140 295–60 887 932
  Nízký RAD-GR 266 140 315–60 955 1015
  Střední RAD-GR 266 140 315–70 1014 1075
  Střední RAD-GR 300 140 315–70 1031 1092
  Vysoký RAD-GR 266 140 315–80 1056 1147
  Vysoký RAD-GR 300 140 315–80 1090 1164
6×2 Nízký RADT-GR 266 160 315–60 975 1035
  Střední RADT-GR 266 160 315–70 1034 1095
  Střední RADT-GR 300 160 315–70 1051 1112
  Vysoký RADT-GR 300 150* 315–80 1160 1234
  Střední RAPD-GR 266 160 315–70 1034 1095
  Střední RAPD-GR 300 160 315–70 1051 1112
  Vysoký RAPD-GR 266 160 315–80 1076 1167
  Vysoký RAPD-GR 300 160 315–80 1110 1184
6×4 Vysoký RADD-GR 300 150* 315–80 1173 1234
8×4 Vysoký RAPDD-GR 300 160 315-80 1137 1207
* O 60 milimetrů větší montážní výška
** Přibližné výšky

Tažná zařízení
K dispozici jsou tažná zařízení montovaná uprostřed, polozavěšená, zavěšená a zavěšená pro přívěs se středovou nápravou. Všechna tažná zařízení lze namontovat v roztečích po 25 milimetrech.

Palivové nádrže
Hliníkové nebo ocelové nádrže o objemu 150 až 900 litrů. Maximální objem paliva v nádrži je u tahačů 4×2 1480 litrů.

Nádrž na kapalinu AdBlue
Objem nádrží se pohybuje v rozsahu 32 až 100 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na AdBlue. Plastová.

Točnice
Certifikovaná instalace umožňuje zatížení až 36 tun. K dispozici je široká škála variant, včetně točnice vyhovující standardu ISO s profily ve tvaru L v různých výškách. Točnice s přírubou představuje odlehčenou variantu, která nevyžaduje spojovací desku. Točnice se nad rámem nachází ve výšce pouze přibližně 140 mm. U některých variant je jako volitelné příslušenství k dispozici integrovaný indikátor mazání a připojení návěsu.

Brzdy
Elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu, výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky němu využít četné užitečné funkce. Systém EBS je nyní dostupný jak pro kotoučové brzdy, tak pro bubnové brzdy se Z-vačkou (u vybraných konfigurací náprav a výšek podvozku). Brzdovou soustavu svých vozidel tak můžete dovybavit balíčkem EBS Medium nebo jinými volitelnými funkcemi.

Samostatné zavěšení předních kol
Díky samostatnému zavěšení předních kol se kola na přední nápravě pohybují ve svislém směru nezávisle na sobě, což přispívá k mimořádným jízdním vlastnostem. Samostatné zavěšení předních kol je dostupné pro konfigurace podvozku 4×2 a 6×2 a jeho zatížitelnost činí 8,5 tuny. Nyní jej lze kombinovat také s dynamickým řízením Volvo.

Dynamické řízení Volvo
Aktivní systém řízení s překrýváním momentu. Dodává více síly při řízení v malých rychlostech, omezuje rázy do řízení a při brzdění na povrchu s nerovnoměrnou adhezí udržuje volant v přímé poloze. Volant se automaticky vrací do neutrální polohy při jízdě dopředu i při couvání.
Dynamické řízení Volvo je nyní dostupné pro všechny konfigurace náprav, včetně konfigurací s dvojitými předními nápravami. Rovněž jej lze kombinovat se samostatným zavěšením předních kol.

Zvedání dvojité nápravy
U vozidel s dvojitou nápravou slouží tato funkce k odpojení a zvednutí zadní poháněné nápravy, což se projeví snížením spotřeby paliva a poloměru otáčení. Náprava se zvedá stisknutím tlačítka na palubní desce (je-li vozidlo nenaložené). Jakmile vozidlo naložíte, náprava se automaticky spustí a připojí.
Zvedání dvojité nápravy je dostupné pro konfigurace s pohonem 6×4 a 8×4 (s tandemovou dvojnápravou) a kotoučovými brzdami.

Vlečené nápravy
K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly, pasivně nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 7,5, 9,5 nebo 10 tun.

Tlačené nápravy
K dispozici je pevná a aktivně řízená varianta pro tahače i pro podvozky k dostavbě. Zatížení nápravy: 7,5 nebo 9 tun.

EBS MEDIUM

Stav systému EBS
Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool.

Pomůcka pro rozjezd do kopce
Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí
točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí.

Analýza opotřebení obložení
Upozornění na stav brzdového obložení – funkce, která počítá kilometry do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.)

Automatické uvolnění parkovací brzdy
Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je
zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy (pouze u převodovek I-Shift).

DALŠÍ MOŽNOSTI

Brzda pro srovnání soupravy
Umožňuje řidiči aktivovat pulzní brzdění návěsu. Brzda se v takovém případě aktivuje automaticky, přičemž je minimalizováno riziko zalomení soupravy.

Elektronický stabilizační program (ESP)
Elektronický stabilizační program aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESP splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami.

Světlo nouzového brzdění
Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu.

Hydraulický retardér
Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 680 kW.

Ke stažení

Technické parametry podvozků

Úplné technické parametry podvozků ke stažení ve formátu PDF. Ke stažení(PDF, 1.8 MB)
Najít nejbližšího prodejce

Líbí se vám? Zkuste se v něm projet.

Jediný způsob, jak poznat výhody nového dynamického podvozku, je usednout za volant. Stavte se v prodejně nákladních vozidel Volvo a vyzkoušejte si ho sami.

Najít nejbližšího prodejce