Vznětové motory Volvo s výborným průběhem křivky točivého momentu v nízkých otáčkách

Prohlédněte si naše křivky

Excelentní točivý moment při nízkých otáčkách. Extrémně široký rozsah maximálního točivého momentu. Nejvyšší točivý moment doprovázený nejvyšším výkonem. Porovnejte křivky točivého momentu našich motorů a sami uvidíte ten rozdíl. Usedněte za volant a užijte si dynamické zrychlení, nedostižnou tažnou sílu a hospodárnou a pohodlnou jízdu cestovní rychlostí.

Snížení emisí a přitom malá spotřeba paliva

Vestavěná hospodárnost a ohleduplnost k životnímu prostředí

Zvýšení kompresního poměru u motorů typu 420 a 460. Nově optimalizované turbodmychadlo u motorů typu 500. Vstřikování common-rail pro všechny motory a pečlivě vyladěný software pro naprosto přesné řízení motoru. A navíc nižší vnitřní tření. Výsledkem všech těchto změn a úprav je to, že motory jsou velmi hospodárné, mohou se pochlubit vyšším točivým momentem a mají silnou odezvu i v nízkých otáčkách. Uvedené výhody se navíc projeví také na vašich účtech. A také na životním prostředí.

Jedinečná motorová brzda VEB+ s jedinečným provedení vačkového hřídele

Motorová brzda Volvo: VEB a VEB+
Až 510 k brzdné síly

Naše patentovaná motorová brzda VEB+ využívá jedinečné provedení vačkové hřídele, která dokáže v případě motoru D13 pohltit až 375 kW (510 k). U motoru D11 pohltí motorová brzda VEB až 290 kW. V kombinaci s převodovkou I-Shift a inteligentním tempomatem přispívá k udržení vysoké průměrné rychlosti, aniž by došlo k ohrožení bezpečnosti nebo navýšení spotřeby paliva.

Ekologičtější a šetrnější motory

Naše motory Euro 6 představují další velký krok směrem k čistější přepravě a ke snížení dopadu na životní prostředí. Zvýšení točivého momentu a lepší hospodárnosti provozu si všimnete na první pohled. V porovnání s motory Euro 5 se nám navíc podařilo snížit emise pevných částic na polovinu a emise oxidů dusíku dokonce o téměř 80 %.

Naše řešení pro normu Euro 6: souhrn

Princip řešení
Splnění normy Euro 6

1. Motor
Nové součásti motoru zlepšily průtok plynů a zajistily optimální teplotu výfukových plynů ve chvíli, kdy se dostanou k systému dočišťování.

2. Sedmý vstřikovač
(není nutný u motorů D11K a D13K420)
K řízení teploty oxidačního katalyzátoru a k zajištění dobré účinnosti filtru pevných částic a selektivní katalytické redukce se používá speciální vstřikovač nafty.

3. Oxidační katalyzátor pro vznětové motory (DOC)
Oxidační katalyzátor produkuje plyn NO2, který filtr pevných částic využívá ke spalování částic. Za chladných podmínek navíc vytváří teplo nutné k procesu regenerace.

4. Filtr pevných částic (DPF)
Filtr shromažďuje pevné částice (PM) a ukládá je do doby, než budou během procesu regenerace spáleny. Regenerace probíhá automaticky, takže se o ni nemusíte nijak starat.

5. Selektivní katalytická redukce (SCR)
Ve směšovací komoře je do výfukových plynů vstřikována kapalina AdBlue. V katalyzátoru jsou oxidy dusíku (NO2) účinně přeměňovány na neškodný plynný dusík a vodní páru.

6. Konvertor pohlcující čpavek (ASC)
V tomto posledním dílu, za kterým již následuje koncovka výfuku, jsou odstraňovány poslední zbytky čpavku (NH3).

Motory D11 a D13 od 330 až do 500 k

Volba výkonu je na vás

Vybrat si můžete ze sedmi různých výkonových variant. V nabídce jsou čtyři typy 11litrových motorů (D11) a tři typy 13litrových motorů (D13).

Najít nejbližšího prodejce

Zažijte pocit síly

Navštivte Volvo Truck Centrum a vyzkoušejte si sílu a hospodárnost našich motorů sami.

Najít nejbližšího prodejce