Až 500 koňských sil s minimální spotřebou paliva
VZNĚTOVÉ MOTORY VOLVO
Udělali jsme další krok k čistějším a hospodárnějším motorům. Přišli jsme se spoustou drobných vylepšení, které ve výsledku tvoří velký posun vpřed. Motory D13 se mohou pochlubit například vyšším točivým momentem a lepší odezvou v nízkých otáčkách. U motorů D11 se prodloužily intervaly výměny oleje, což s sebou přináší i nižší dopad na životní prostředí.

Vestavěná hospodárnost a ohleduplnost k životnímu prostředí
Zvýšení kompresního poměru u motorů typu 420 a 460. Nově optimalizované turbodmychadlo u motorů typu 500. Vstřikování common-rail pro všechny motory a pečlivě vyladěný software pro naprosto přesné řízení motoru. A navíc nižší vnitřní tření. Výsledkem všech těchto změn a úprav je to, že motory jsou velmi hospodárné, mohou se pochlubit vyšším točivým momentem a mají silnou odezvu i v nízkých otáčkách. Uvedené výhody se navíc projeví také na vašich účtech. A také na životním prostředí.

Motorová brzda Volvo: VEB a VEB+
Až 510 k brzdné síly
Naše patentovaná motorová brzda VEB+ využívá jedinečné provedení vačkové hřídele, která dokáže v případě motoru D13 pohltit až 375 kW (510 k). U motoru D11 pohltí motorová brzda VEB až 290 kW. V kombinaci s převodovkou I-Shift a inteligentním tempomatem přispívá k udržení vysoké průměrné rychlosti, aniž by došlo k ohrožení bezpečnosti nebo navýšení spotřeby paliva.
Ekologičtější a šetrnější motory
Naše motory Euro 6 představují další velký krok směrem k čistější přepravě a ke snížení dopadu na životní prostředí. Zvýšení točivého momentu a lepší hospodárnosti provozu si všimnete na první pohled. V porovnání s motory Euro 5 se nám navíc podařilo snížit emise pevných částic na polovinu a emise oxidů dusíku dokonce o téměř 80 %.

Princip řešení
Splnění normy Euro 6
1. Motor
Nové součásti motoru zlepšily průtok plynů a zajistily optimální teplotu výfukových plynů ve chvíli, kdy se dostanou k systému dočišťování.
2. Sedmý vstřikovač
(není nutný u motorů D11K a D13K420)
K řízení teploty oxidačního katalyzátoru a k zajištění dobré účinnosti filtru pevných částic a selektivní katalytické redukce se používá speciální vstřikovač nafty.
3. Oxidační katalyzátor pro vznětové motory (DOC)
Oxidační katalyzátor produkuje plyn NO2, který filtr pevných částic využívá ke spalování částic. Za chladných podmínek navíc vytváří teplo nutné k procesu regenerace.
4. Filtr pevných částic (DPF)
Filtr shromažďuje pevné částice (PM) a ukládá je do doby, než budou během procesu regenerace spáleny. Regenerace probíhá automaticky, takže se o ni nemusíte nijak starat.
5. Selektivní katalytická redukce (SCR)
Ve směšovací komoře je do výfukových plynů vstřikována kapalina AdBlue. V katalyzátoru jsou oxidy dusíku (NO2) účinně přeměňovány na neškodný plynný dusík a vodní páru.
6. Konvertor pohlcující čpavek (ASC)
V tomto posledním dílu, za kterým již následuje koncovka výfuku, jsou odstraňovány poslední zbytky čpavku (NH3).