Technické parametry podvozků pro model Volvo FM

 

  • Výšky podvozků
  • Nejvyšší povolené zatížení přední nápravy
  • Zadní odpružení
  • Výška spojovacích zařízení točnice
  • Tažná zařízení
  • Palivové nádrže
  • Nádrže na AdBlue
  •  

     

  • Točnice
  • Volvo Dynamic Steering
  • Zvedání dvojité nápravy
  • Vlečené nápravy
  • Tlačené nápravy
  • Brzdy 
  •  

    Výšky podvozků

    X-Low (tahač) cca 810 mm
    Nízký cca 850 mm
    Střední cca 900 mm
    Vysoký cca 1000 mm

    Nejvyšší přípustné zatížení přední nápravy (v tunách)

      Vzduchové Pružinové
    X-Low 8
    Nízký 8
    Střední 9 9
    Vysoký 9 10/20*
    * S dvojitými předními nápravami (FAA20).

    Zadní odpružení

    Typ Nápravy Odpružení Zatížení nápravy / zdvojené nápravy Redukce Tlačené/vlečené nápravy
    Jednoduchá
    RAD-L90 4×2 Parabolické/vícelistové 13 t Jednoduchá/kolová  
    RAD-GR 4×2 Vzduchové 11,5/13 t Jednoduchá/kolová  
    Zdvojená náprava
    RADT-AR 6×2 Parabolické 19/21 t Jednoduchá/kolová Vlečená náprava (pevná)
    RADT-GR 6×2/8×2 Vzduchové 19/20,5/22,5/23 t Jednoduchá/kolová Vlečená náprava (pevná/řízená/samořídicí)
    RAPD-GR 6×2 Vzduchové 19/22 t Jednoduchá/kolová Tlačená náprava (pevná/řízená)
    RADD-BR 6×4/8×4 Parabolické 21 t Jednoduchá/kolová  
    RADD-TR1 6×4/8×4 Parabolické/konvenční listové 23/26 t Jednoduchá/kolová  
    RADD-TR2 6×4/8×4 Konvenční listové 26/32 t Redukce v kolech  
    RADD-GR 6×4/8×4 Vzduchové 21/23/26 t Jednoduchá/kolová  
    RADDT-GR 8×4/10×4 Vzduchové 27/33/36 t Jednoduchá/kolová Vlečená náprava (řízená)
    RAPDD-GR 8×4 Vzduchové 27/30,5/32/35 t Jednoduchá/kolová Tlačená náprava (řízená)
    RAPDT-GR 8×2 Vzduchové 27/30/30,5/31,5/32 t Jednoduchá/kolová Tlačená náprava (řízená) + vlečená náprava (pevná/řízená)

    Výška spojovacích zařízení točnice

    Pohon Podvozek Odpružení Výška rámu Výška 5W* Výška Min. výška spojovacích zařízení** Nominální světlá výška**
    4×2 X-Low RAD-GR 266 140 295/55 867 912
      X-low RAD-GR 266 140 295/60 887 932
      Nízký RAD-GR 266 140 315/60 955 1015
      Střední RAD-GR 266 140 315/70 1014 1075
      Střední RAD-GR 300 140 315/70 1031 1092
      Vysoký RAD-GR 266 140 315/80 1056 1147
      Vysoký RAD-GR 300 140 315/80 1090 1164
    6×2 Nízký RADT-GR 266 160 315/60 975 1035
      Střední RADT-GR 266 160 315/70 1034 1095
      Střední RADT-GR 300 160 315/70 1051 1112
      Vysoký RADT-GR 300 150* 315/80 1160 1234
      Střední RAPD-GR 266 160 315/70 1034 1095
      Střední RADT-GR 300 160 315/70 1051 1112
      Vysoký RAPD-GR 266 160 315/80 1076 1167
      Vysoký RAPD-GR 300 160 315/80 1110 1184
    6×4 Vysoký RADD-GR 300 150* 315/80 1173 1234
    8x4 Vysoký RAPDD-GR 300 160 315/80 1137 1207
    * O 60 mm větší montážní výška.
    ** Přibližné výšky.

    Tažná zařízení
    K dispozici jsou tažná zařízení montovaná uprostřed, polozavěšená a zavěšená pro přívěs se středovou nápravou. Všechna tažná zařízení lze namontovat v roztečích po 25 milimetrech.

    Palivové nádrže
    Hliníkové nebo ocelové nádrže o objemu 150 až 900 litrů. Maximální objem paliva v nádrži je u tahačů 4×2 1480 litrů.

    Nádrže na kapalinu AdBlue
    Plastové. Objem 32 až 90 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na AdBlue.

    Točnice
    Certifikovaná instalace umožňuje zatížení až 36 tun. K dispozici je široká škála variant, včetně točnice vyhovující standardu ISO s profily ve tvaru L v různých výškách. Točnice s přírubou představuje odlehčenou variantu, která nevyžaduje spojovací desku. Točnice se nad rámem nachází ve výšce pouze přibližně 140 mm. U některých variant je jako volitelné příslušenství k dispozici integrovaný indikátor mazání a připojení návěsu.

    Dynamické řízení Volvo
    Aktivní systém řízení s překrýváním momentu. Dodává více síly při řízení v malých rychlostech, omezuje rázy do řízení a při brzdění na povrchu s nerovnoměrnou adhezí udržuje volant v přímé poloze. Volant se automaticky vrací do neutrální polohy při jízdě dopředu i při couvání.

    Dynamické řízení Volvo je nyní dostupné pro všechny konfigurace náprav, včetně konfigurací s dvojitými předními nápravami.

    Zvedání dvojité nápravy
    U vozidel s dvojitou nápravou slouží tato funkce k odpojení a zvednutí zadní poháněné nápravy, což se projeví snížením spotřeby paliva a poloměru otáčení. Náprava se zvedá stisknutím tlačítka na palubní desce (je-li vozidlo nenaložené). Jakmile vozidlo naložíte, náprava se automaticky spustí a připojí. 

    Zvedání dvojité nápravy je dostupné pro konfigurace s pohonem 6×4 a 8×4 (s tandemovou dvojnápravou) a kotoučovými brzdami.

    Vlečené nápravy
    K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly, pasivně nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 7,5, 9,5 nebo 10 tun.

    Tlačené nápravy
    K dispozici jako pevná a aktivně řízená pro tahače i pro podvozky k dostavbě. Zatížení nápravy: 7,5 nebo 9 tun.

    Brzdy

    Elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu, výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky němu využít četné užitečné funkce. Systém EBS je nyní dostupný jak pro kotoučové brzdy, tak pro bubnové brzdy se Z-vačkou (u vybraných konfigurací náprav a výšek podvozku). Brzdovou soustavu svých vozidel tak můžete dovybavit balíčkem EBS Medium nebo jinými volitelnými funkcemi.

    EBS MEDIUM

    Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky.

    Stav systému EBS

    Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool.

    Pomoc při rozjezdu do kopce

    Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí.

    Analýza opotřebení obložení

    Upozornění na stav brzdového obložení – funkce provádějící výpočet kilometrů do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.)

    Automatické uvolnění parkovací brzdy

    Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň (pouze u převodovek I-Shift), k uvolnění parkovací brzdy.

    DALŠÍ MOŽNOSTI

    Kromě programových balíčků jsou k dispozici také tyto možnosti:

    Brzda pro srovnání soupravy

    Umožňuje řidiči aktivovat pulzní brzdění návěsu. Brzda se v takovém případě aktivuje automaticky, přičemž je minimalizováno riziko zalomení soupravy.

    Elektronický stabilizační program (ESP)

    Elektronický stabilizační program aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESP splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami.

    Světlo nouzového brzdění

    Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu.

    Hydraulický retardér

    Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW.

    Ke stažení

    Technické parametry podvozku

    Úplné technické parametry podvozků ke stažení ve formátu PDF.

    Ke stažení(PDF, 2.7 MB)
    Najít nejbližšího prodejce

    Líbí se vám? Zkuste se v něm projet.

    Jediný způsob, jak poznat výhody nového dynamického podvozku, je usednout za volant. Stavte se v prodejně nákladních vozidel Volvo a vyzkoušejte si ho sami.

    Najít nejbližšího prodejce