Technické parametry hnacího ústrojí pro model Volvo FM

  • Motory
  • I-Shift
  • Programové sady I-Shift
  • Manuální převodovky

  • Zadní nápravy
  • Poměry zadních náprav
  • Kombinace hnacích ústrojí
  • Pomocné pohony

  • Motory

      D11K D13K
    Emisní norma Euro 6 Euro 6
    Počet válců 6 6
    Zdvihový objem 10,8 dm3 12,8 dm3
    Zdvih 152 mm 158 mm
    Vrtání 123 mm 131 mm
    Kompresní poměr 17.0:1 17.0:1
    Účinek výfukové brzdy 160 kW (2400 ot./min) 200 kW (2300 ot./min)
    Účinek brzdy VEB 290 kW (2400 ot./min)  
    VEB volitelná výbava  
    Účinek brzdy VEB+   375 kW (2300 ot./min)
    VEB+   volitelná výbava
    Olejové filtry 2 plně průtokové, 1 obtokový 2 plně průtokové, 1 obtokový
    Objem oleje při výměně včetně filtru 36 l 33 l
    Chladicí systém, celkový objem 36 l 38 l

    Interval výměny oleje

    až do 100 000 km nebo jednou ročně s olejem kvality VDS4.

    Požadavky na palivo

    Pouze palivo bez obsahu síry (EN590, max. 10 částic síry na milion).

    Pomocný pohon namontovaný na motoru

      Výstupní točivý moment Poměr, D11K Poměr, D13K
    EPTT650 650 Nm* 1.08:1 1.26:1
    EPTT1000 1000 Nm*   1.26:1
    * Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu.
    Motor D11K, srovnání křivek výkonu a točivého momentu

    Výkon a točivý moment motoru D11K

    Čistý výkon podle: EC 582/2011

    D11K330 (243 kW)  
    Max. výkon při 1600–1900 ot./min 330 k
    Max. točivý moment při 950–1400 ot./min. 1600 Nm
    D11K370 (273 kW)  
    Max. výkon při 1600–1900 ot./min 370 k
    Max. točivý moment při 950–1400 ot./min 1750 Nm
    D11K410 (302 kW)  
    Max. výkon při 1600–1900 ot./min 410 k
    Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min 1950 Nm
    D11K450 (332 kW)  
    Max. výkon při 1600–1900 ot./min 450 k
    Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min 2150 Nm
    Motor D13K, srovnání křivek výkonu a točivého momentu

    Výkon a točivý moment motoru D13K

    Čistý výkon podle: EC 582/2011

    D13K420 (309 kW)  
    Max. výkon při 1400–1800 ot./min 420 k
    Max. točivý moment při 860–1400 ot./min 2100 Nm
    D13K460 (338 kW)  
    Max. výkon při 1400–1800 ot./min 460 k
    Max. točivý moment při 900–1400 ot./min 2300 Nm
    D13K500 (368 kW)  
    Max. výkon při 1400–1800 ot./min 500 k
    Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min 2500 Nm
    I-Shift

    12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovka I-Shift může být osazena kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a olejovým chladičem.

    I-Shift

    Typ Nejvyšší převod Točivý moment motoru Schválená celková hmotnost soupravy
    AT2412E Přímý 2400 Nm 44 t
    AT2612E Přímý 2600 Nm 60 t
    ATO2612E Rychloběžný 2600 Nm 60 t

    Programové sady I-Shift

    Funkce TP-BAS* TP-DICON TP-FUEC TP-FUEC3 TP-HD TP-HD3* 
    Standardní automatizované řazení
    Výkonový režim řazení
    Volba převodového stupně
    Monitorování teploty oleje v převodovce
    Pokročilá strategie řazení  
    Kontrola rozjezdu  
    I-Roll    
    Inteligentní tempomat    
    I-See, včetně systému I-Cruise        
    Řazení podle zatížení vozidla        
    Další možnosti            
    Pokročilé funkce PTO
    Rozšířené nastavení řazení, včetně funkce podřazování  
    Lepší výkon na špatných silnicích  
    * Dostupné pouze pro motory AT2612E.
    Manuální převodovky

    14stupňová mechanická převodovka s děleným rozsahem, dvěma plazivými převody, dvanácti synchronizovanými stupni vpřed a čtyřmi stupni vzad. Díky ovládání kabelem lze řadit krátkými a jemnými pohyby a na hlavici řadicí páky nejsou přenášeny vibrace. Patentovaná synchronizace se servofunkcí snižuje sílu nezbytnou pro řazení. Převodovky mohou být osazeny kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a olejovým chladičem.

    Technické parametry manuální převodovky

    Typ Nejvyšší převod Točivý moment motoru Schválená celková hmotnost soupravy
    VT2009B Přímý 2000 Nm 60 t
    VT2214B Přímý 2200 Nm 100 t
    VTO2214B Rychloběžný 2200 Nm 100 t
    VT2514B Přímý 2500 Nm 100 t
    VTO2514B Rychloběžný 2500 Nm 100 t

    Zadní nápravy

    Typ Kombinace Převod Maximální točivý moment Zatížení nápravy / zdvojené nápravy Schválená celková hmotnost soupravy
    Jednoduchá redukce          
    RSS1344C/D Jednoduchá Hypoidní ozubení 2600 Nm 13 t 44 t
    RSS1356 Jednoduchá Hypoidní ozubení 2400/2800 Nm 13 t 56/44 t
    RSS1360 Jednoduchá Hypoidní ozubení 3550 Nm 13 t 60 t
    RTS2370A Tandemová Hypoidní ozubení 3550 Nm 23 t 70 t
    Kolová redukce          
    RSH1370F Jednoduchá Šikmozubé kuželové ozubení 3550 Nm 13 t 70 t
    RTH2610F Tandemová Šikmozubé kuželové ozubení 3550 Nm 26 t 100 t
    RTH3210F Tandemová Šikmozubé kuželové ozubení 3550 Nm 32 t 100 t
    RTH3312 Tandemová Šikmozubé kuželové ozubení 3550 Nm 33 t 120 t

    Poměry zadních náprav

    RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
    2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
    2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
    2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
    2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
    3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
    3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
    3.70:1   4.11:1 4.13:1   4.55:1 4.55:1  
    4.11:1     4.50:1   5.41:1 5.41:1  
    4.63:1     5.14:1     7.21:1  
    5.29:1     5.67:1        
          6.17:1        
    * Pro RSS1344D

    Kombinace hnacích ústrojí

      D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500
    Manuální převodovka
    VT2009B        
    VT2214B  
    VTO2214B  
    VT2514B      
    VTO2514B      
    I-Shift              
    AT2412E  
    AT2612E
    ATO2612E
    Nápravy s jednoduchou redukcí
    RSS1344C/D
    RSS1356
    RSS1360
    RTS2370B
    Nápravy s redukcí v kolech
    RSH1370F
    RTH2610F
    RTH3210F
    RTH3312

    Pomocné pohony

    K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce pro pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.

    NAMONTOVANÉ NA MOTORU

    PTER-DIN
    Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.

    PTER1400
    Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

    PTER100
    Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

    MONTOVANÝ NA PŘEVODOVKU

    PTR-F
    Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.

    PTR-FL/FH
    Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.

    PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
    Nízké/střední/vysoké otáčky se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla.

    PTRD-F
    Vysokootáčkový se spojovacím zařízením s připojovací přírubou pro přímo montovaný kloubový hřídel.

    PTRD-D
    Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel.

    PTRD-D1
    Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Zadní připojovací příruba a přední spojovací zařízení DIN.

    PTRD-D2
    Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu. Dvě zadní připojovací příruby a přední spojovací zařízení DIN.

     

    Ke stažení

    Technické parametry hnacího ústrojí

    Úplné technické parametry hnacího ústrojí ke stažení ve formátu PDF. Ke stažení(PDF, 3.9 MB)
    Najít nejbližšího prodejce

    Bližší seznámení s Volvem FM

    Vybrat si specifikaci vozidla? To vše můžete vyřešit ve Volvo Truck Centru.

    Najít nejbližšího prodejce