Technické parametry hnacího ústrojí modelu Volvo FM

  • Motory
  • I-Shift
  • Programové sady I-Shift

  •  

     

     

  • Zadní nápravy
  • Poměry zadních náprav
  • Kombinace hnacího ústrojí
  • Pomocné pohony

  •  

     

     

     

    Motory

      D11K D13K
    Emisní norma Euro 6 Euro 6
    Počet válců 6 6
    Zdvihový objem 10,8 dm3 12,8 dm3
    Zdvih 152 mm 158 mm
    Vrtání 123 mm 131 mm
    Kompresní poměr 17.0:1 17.0:1
    Účinek výfukové brzdy 160 kW (2400 ot./min) 200 kW (2300 ot./min)
    Účinek brzdy VEB 290 kW (2400 ot./min)  
    VEB volitelná výbava  
    Účinek brzdy VEB+   375 kW (2300 ot./min)
    VEB+   volitelná výbava
    Olejové filtry 2 plně průtokové, 1 obtokový 2 plně průtokové, 1 obtokový
    Objem oleje při výměně včetně filtru 36 l 33 l
    Chladicí systém, celkový objem 36 l 38 l

    Interval výměny oleje

    až do 100 000 km nebo jednou ročně s olejem kvality VDS4.

    Požadavky na palivo

    Palivo s nízkým obsahem síry (EN590, max. 10 částic síry na milion)
    Bionafta druhé generace (EN15940, syntetická nafta)

    Pomocný pohon namontovaný na motoru

      Výstupní točivý moment Poměr, D11K Poměr, D13K
    EPTT650 650 Nm* 1.08:1 1.26:1
    EPTT1000 1000 Nm*   1.26:1
    * Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu.
    D11K – VÝKON / TOČIVÝ MOMENT

    D11K – VÝKON / TOČIVÝ MOMENT

    Čistý výkon podle: EC 582/2011

     

     

     

     

     

     

     

     

    D11K330 (243 kW)  
    Max. výkon při 1600–1900 ot./min 330 k
    Max. točivý moment při 950–1400 ot./min. 1600 Nm
    D11K370 (273 kW)  
    Max. výkon při 1600–1900 ot./min 370 k
    Max. točivý moment při 950–1400 ot./min 1750 Nm
    D11K410 (302 kW)  
    Max. výkon při 1600–1900 ot./min 410 k
    Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min 1950 Nm
    D11K450 (332 kW)  
    Max. výkon při 1600–1900 ot./min 450 k
    Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min 2150 Nm
    D13K – VÝKON / TOČIVÝ MOMENT

    D11K – VÝKON / TOČIVÝ MOMENT

    Čistý výkon podle: EC 582/2011

    D13K420 (309 kW)  
    Max. výkon při 1400–1800 ot./min 420 k
    Max. točivý moment při 860–1400 ot./min 2100 Nm
    D13K460 (338 kW)  
    Max. výkon při 1400–1800 ot./min 460 k
    Max. točivý moment při 900–1400 ot./min 2300 Nm
    D13K500 (368 kW)  
    Max. výkon při 1400–1800 ot./min 500 k
    Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min 2500 Nm
    I-Shift

    12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovka I-Shift může být osazena kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a olejovým chladičem.

    I-Shift

    Typ Nejvyšší převod Točivý moment motoru Schválená celková hmotnost soupravy
    AT2412F Přímý 2400 Nm 44 t
    AT2612F Přímý 2600 Nm 100 t
    ATO2612F Rychloběžný 2600 Nm 100 t

    Programové sady I-Shift

    Základní verze (TP-BAS)
    TP-BAS je základní softwarový balíček dodávaný s převodovkou I-Shift, který zahrnuje základní funkce pro běžnou jízdu.

    Řadicí software převodovky I-Shift pro distribuci (TP-DIST)
    Balíček TP-DIST přizpůsobí funkce převodovky specifickým podmínkám oblasti rozvozu zboží. Softwarový balíček zahrnuje funkce, které napomáhají manévrovatelnosti při rozjezdu, ve stísněných prostorech a jízdě nízkou rychlostí.

    Řadicí software převodovky I-Shift pro stavebnictví (TP-CON)
    Balíček TP-CON přizpůsobí funkce převodovky specifickým podmínkám pro oblast stavebnictví. Softwarový balíček zahrnuje funkce, které napomáhají manévrovatelnosti při rozjezdu, ve stísněných prostorech a jízdě nízkou rychlostí. Tento software se rovněž vypořádá s obtížnějšími podmínkami na cestách.

    Řadicí software převodovky I-Shift pro dálkovou přepravu (TP-LONG)
    Balíček TP-LONG obsahuje inteligentní funkce, které snižují spotřebu paliva. Tento softwarový balíček je ideální pro dálkovou přepravu, při které je kladen velký důraz na hospodárnost provozu. Tento balíček zahrnuje funkci I-Roll.

    Balíček pro vysoké zatížení (TP-HD)
    Balíček TP-HD optimalizuje funkce převodovky I-Shift pro přepravu těžkého nákladu s vysokou celkovou hmotností soupravy (více než 85 tun). Bez ohledu na celkovou hmotnost soupravy může řidič vždy optimalizovat jízdní vlastnosti zapnutím nebo vypnutím režimu vysokého zatížení a aktivací režimu dálkové přepravy. Funkce v tomto softwarovém balíčku nabízí výhody
    i vozidlům, která táhnou více přívěsů.

    Programové sady I-Shift

    Prodejní varianty TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
    Základní funkce pomocného pohonu (APF-BAS)
    Rozšířené funkce pomocného pohonu (APF-ENH) o o o o o
    Volba převodového stupně (AMSO-BAS)
    Rozšířené nastavení řazení, včetně funkce podřazování (AMSO-AUT) o o o
    Základní profesionální funkce (AVO-BAS)
    Lepší výkon na špatných silnicích (AVO-ENH) o o o
    Standardní automatizované řazení
    Výkonový režim řazení
    Monitorování teploty oleje v převodovce
    Aktivace funkce obtížného rozjezdu
    I-Roll (•)
    Inteligentní tempomat (•)
    Kontrola rozjezdu
    Pokročilá strategie řazení (CHS ≤ 85 t)
    Řazení podle celkové hmotnosti soupravy (85 t < CHS ≤ 180 t)
    Extra nízký plazivý převod* (ASO-ULC) o o o
    Plazivý převod* (ASO-C) o o o
    Vícerychlostní zpátečka* (ARSO-MSR) o o o
    Systém I-See využívající data GPS o o

    • Základní výbava (•) Funkci lze využít, když je aktivován balíček TP-LONG. o Volitelná výbava – Není k dispozici
    * Plazivý převod ASO-ULC nebo ASO-C vyžadují pouze modely AT2612F, ATO2612F, ARSO-MSR.
    ** Pouze modely AT2612F a ATO2612F.

    Zadní nápravy

    Typ Kombinace Převod Maximální točivý moment Zatížení nápravy / zdvojené nápravy Schválená celková hmotnost soupravy
    Jednoduchá redukce          
    RSS1144 Jednoduchá Hypoidní ozubení 2800 Nm 11.7 t 44 t
    RSS1344C/D Jednoduchá Hypoidní ozubení 2600 Nm 13 t 44 t
    RSS1356 Jednoduchá Hypoidní ozubení 2400/2800 Nm 13 t 56/44 t
    RSS1360 Jednoduchá Hypoidní ozubení 3550 Nm 13 t 70 t
    RTS2370A Tandemová Hypoidní ozubení 3550 Nm 23 t 80 t
    Kolová redukce          
    RSH1370F Jednoduchá Šikmozubé kuželové ozubení 3550 Nm 13 t 70 t
    RTH2610F Tandemová Šikmozubé kuželové ozubení 3550 Nm 26 t 100 t
    RTH3210F Tandemová Šikmozubé kuželové ozubení 3550 Nm 32 t 100 t
    RTH3312 Tandemová Šikmozubé kuželové ozubení 3550 Nm 33 t 120 t

    Poměry zadních náprav

    RSS1144 RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
    2.31:1 2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
    2.47:1 2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
    2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
    2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
    3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
      3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 6.18:1
      3.70:1   4.11:1 4.13:1   4.55:1 4.55:1 7.21:1
      4.11:1     4.50:1   5.41:1 5.41:1  
      4.63:1     5.14:1   6.18:1 6.18:1  
      5.29:1     5.67:1     7.21:1  
            6.17:1        

    * Pro RSS1344D.

    Kombinace hnacího ústrojí

      D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500
    I-Shift              
    AT2412F  
    AT2612F
    ATO2612F
    Nápravy s jednoduchou redukcí
    RSS1344C/D
    RSS1356
    RSS1360
    RTS2370B
    RSS1144
    Nápravy s redukcí v kolech
    RSH1370F
    RTH2610F
    RTH3210F
    RTH3312

    Pomocné pohony

    K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce pro pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.

    NAMONTOVANÉ NA MOTORU

    PTER-DIN
    Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.

    PTER1400
    Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

    PTER100
    Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

    MONTOVANÝ NA PŘEVODOVKU

    PTR-F
    Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.

    PTR-FL/FH
    Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.

    PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
    Nízké/střední/vysoké otáčky se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla.

    PTRD-F
    Vysokootáčkový se spojovacím zařízením s připojovací přírubou pro přímo montovaný kloubový hřídel.

    PTRD-D
    Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel.

    PTRD-D1
    Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Zadní připojovací příruba a přední spojovací zařízení DIN.

    PTRD-D2
    Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu. Dvě zadní připojovací příruby a přední spojovací zařízení DIN.

     

    Najít nejbližšího prodejce

    Bližší seznámení s Volvem FM

    Vybrat si specifikaci vozidla? To vše můžete vyřešit ve Volvo Truck Centru.

    Najít nejbližšího prodejce