Systém je neuvěřitelně rychlý – sepnutí svorkové spojky trvá pouze půl sekundy. V každé situaci tak budete mít k dispozici maximální možnou přilnavost.

Jonas Odermalm

Vedoucí pro stavební odvětví, Volvo Trucks

Video živého testu systému automatické regulace prokluzu

4letá Sophie v

Nejnáročnější zkouška, jakou jsme kdy provedli

Systém automatické regulace prokluzu (ATC) se zapíná automaticky

Jak to celé funguje

Na kluzkém povrchu tato funkce v případě potřeby automaticky aktivuje a deaktivuje pohon předních kol, a to přesně v okamžiku, kdy to potřebujete. Snímače na zadních kolech zjistí, že kola vozidla začínají prokluzovat, a tehdy se okamžitě aktivuje pohon všech kol. Zubová spojka poté přenáší výkon do poháněné přední nápravy a vozidlo pokračuje v jízdě, aniž by se snížil jeho točivý moment nebo rychlost. Poháněná přední náprava zůstane aktivována do té doby, než řidič uvolní plynový pedál.

Systém automatické regulace prokluzu (ATC) navíc nevyžaduje žádný zásah ze strany řidiče – funguje totiž zcela samočinně. Přesto však můžete pomocí spínače na palubní desce ručně aktivovat pohon přední nápravy nebo v extrémně obtížných podmínkách aktivovat všechny uzávěrky diferenciálu.

Tento ověřený systém nabízí společnost Volvo Construction Equipment již dlouhá léta. Jsme první výrobce na světě, který tento revoluční systém zavedl do produkčních nákladních vozů.

Systém automatické regulace prokluzu (ATC) se používá jen v případě potřeby, snižuje se tak spotřeba paliva a opotřebení.

Šetřete drahocenným palivem

Podle našich výzkumů je pohon všech kol potřeba jen asi v 5 % doby provozu vozidla. To znamená, že ve zbylých 95 % času poháněná přední náprava plýtvá palivem. Automatická regulace prokluzu vám pomůže dosáhnout co nejnižší spotřeby paliva. Pokud nepotřebujete zvýšenou přilnavost vozidla, systém automaticky odpojí přední nápravu a sníží spotřebu vozidla až o 2 % (údaj vychází z regionálního přepravního jízdního cyklu). Automatické odpojení přední nápravy také snižuje opotřebení.

Systém automatické regulace prokluzu (ATC) poskytuje vysokou přilnavost ve chvíli, kdy je potřeba

Bez kompromisů

Poháněná přední náprava vás dokáže dostat z potíží. Avšak její nevýhodou je zhoršená ovladatelnost vozidla. Systém automatické regulace prokluzu v sobě na rozdíl od trvalého pohonu všech kol spojuje to nejlepší z obou systémů pohonu. Když je přední poháněná náprava připojena, máte zajištěnu maximální trakci. A když ji odpojíte (což se týká většiny času), zlepší se ovladatelnost vozidla.

Podvozek modelu Volvo FMX byl zkonstruován tak, aby chránil všechny důležité součásti vozidla.

Všechno je zabezpečeno

Podvozek modelu Volvo FMX byl zkonstruován tak, aby chránil všechny důležité součásti vozidla. Paralelní a spojovací tyče jsou všechny umístěny souběžně s nápravou uvnitř pouzdra nápravy. Také brzdové válce a palivové nádrže jsou dobře chráněny.

Poháněná přední náprava se nachází ve stejné poloze jako nepoháněná náprava, což umožňuje nájezdový úhel 28° (s pneumatikami 13R22,5) pro strmá stoupání. Kromě toho je nyní přední poháněná náprava dostupná také se zadním vzduchovým odpružením, což je kombinace, která vám zaručí světlou výšku 300 mm.

Přečtěte si více o zadním vzduchovém odpružení
Dostupné konfigurace pro model FMX s automatickou regulací prokluzu

Dostupné konfigurace

  • 4×4, podvozek k dostavbě
  • 4×4, tahač
  • 6×6, podvozek k dostavbě
  • 6×6, tahač
  • 8×6, podvozek k dostavbě
  • 10×6, podvozek k dostavbě

Najít nejbližšího prodejce

Vše máte ve svých rukou

Chcete si vyzkoušet systém automatické regulace prokluzu sami? Obraťte na obchodního zástupce Volvo Trucks.

Najít nejbližšího prodejce