Technické parametry podvozků pro Volvo FMX
- Výšky podvozků
- Nejvyšší povolené zatížení přední nápravy
- Zadní odpružení
- Tažná zařízení
- Palivové nádrže
- Nádrže na AdBlue
- Točnice
- Volvo Dynamic Steering
- Zvedání dvojité nápravy
- Automatická regulace prokluzu
- Vlečené nápravy
- Tlačené nápravy
- Brzdy
Výšky podvozků
Střední | cca 900 mm |
Vysoký | cca 1000 mm |
X-High | cca 1200 mm |
XX-High (extrémně vysoký) | cca 1240 mm |
Nejvyšší přípustné zatížení přední nápravy (v tunách)
Vzduchové | Pružinové | |
---|---|---|
Střední | 9 | 10 |
Vysoký | 9 | 10/20* |
X-High | 10/20* | |
XX-High (extrémně vysoký) | 10/20* |
Nejvyšší přípustné zatížení přední nápravy (v tunách)
FA-LOW | Nízká přední náprava pro střední podvozky, zatížení nápravy až 9 tun. |
FA-MED | Střední přední náprava pro střední podvozky, zatížení nápravy až 10 tun. |
FA-HIGH | Vysoká přední náprava pro vysoké podvozky, zatížení nápravy až 10 tun. |
FA-XHIGH | Extra vysoká přední náprava pro extra vysoké podvozky, zatížení nápravy až 10/18* tun. |
FA-XXHIGH | Přední poháněná náprava, zatížení nápravy až 9/18* tun. |
Dvojité přední nápravy – FA-HIGH/FA-XHIGH | K dispozici v konfiguraci 8×2 a 8×4, zatížení náprav až 18 tun. |
Zadní odpružení
Typ | Kombinace náprav | Typ odpružení | Zatížení nápravy / zdvojené nápravy | Redukce | Další nápravy |
---|---|---|---|---|---|
Jednoduchá | |||||
RAD-L90 | 4×2 | Parabolické/vícelistové | 13 t | Jednoduchá/kolová | |
RAD-GR | 4×2 | Vzduchové | 13 t | Jednoduchá/kolová | |
RAD-G2 | 4×2 | Vzduchové | 13 t | Jednoduchá/kolová | |
RAD-L90 | 4×4 | Parabolické/vícelistové | 13 t | Redukce v kolech | |
Zdvojená náprava | |||||
RADT-GR | 6×2 | Vzduchové | 19/20,5/22,5/23 t | Jednoduchá/kolová | Pevná/řízená/samořídicí vlečená náprava |
RAPD-GR | 6×2 | Vzduchové | 19/22 t | Jednoduchá/kolová | Pevná / řízená tlačená náprava |
RADD-G2 | 6×4/8×4 | Vzduchové | 21/23/26 t | Jednoduchá/kolová | |
RADD-BR | 6×4/8×4 | Parabolické | 21 t | Jednoduchá/kolová | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolické/konvenční listové | 23/26 t | Jednoduchá/kolová | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Konvenční listové | 26/32 t | Redukce v kolech | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Vzduchové | 21/23/26 t | Jednoduchá/kolová | |
RADD-BR | 6×6 | Parabolické | 21 t | Redukce v kolech | |
RADD-TR1 | 6×6 | Parabolické/konvenční listové | 26 t | Redukce v kolech | |
RADD-TR2 | 6×6 | Konvenční listové | 26/32 t | Redukce v kolech | |
RAPDT-GR | 8×2 | Vzduchové | 27/30/30,5/31,5/32 t | Jednoduchá/kolová | 3 nápravy/řízená tlačená náprava a pevná nebo řízená vlečená náprava |
RADDT-GR | 8×4 | Vzduchové | 27/33/36 t | Jednoduchá/kolová | 3 nápravy / řízená vlečená náprava |
RAPDD-GR | 8×4 | Vzduchové | 27/30,5/32/35 t | Jednoduchá/kolová | 3 nápravy / řízená tlačená náprava |
RADDT-G2 | 8×4 | Vzduchové | 27/33/36 t | Jednoduchá/kolová | 3 nápravy / řízená vlečená náprava |
RADD-BR | 8×6 | Parabolické | 21 t | Redukce v kolech | |
RADD-TR1 | 8×6 | Parabolické/konvenční listové | 26 t | Redukce v kolech | |
RADD-TR2 | 8×6 | Konvenční listové | 26/32 t | Redukce v kolech |
Tažná zařízení
K dispozici jsou tažná zařízení montovaná uprostřed, polozavěšená a zavěšená pro přívěs se středovou nápravou. Všechna tažná zařízení lze namontovat v roztečích po 25 milimetrech.
Palivové nádrže
Hliníkové nebo ocelové nádrže o objemu 150 až 900 litrů. Maximální objem paliva v nádrži je u tahačů 4×2 1480 litrů.
Nádrže na kapalinu AdBlue
Plastové. Objem 32 až 90 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na kapalinu AdBlue.
Točnice
Certifikovaná instalace umožňuje zatížení až 36 tun. K dispozici je široká škála variant, včetně točnice vyhovující standardu ISO s profily ve tvaru L v různých výškách. Točnice s přírubou představuje odlehčenou variantu, která nevyžaduje spojovací desku. Točnice se nad rámem nachází ve výšce pouze přibližně 140 mm. U některých variant je jako volitelné příslušenství k dispozici integrovaný indikátor mazání a připojení návěsu.
Brzdy
Elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu, výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky němu využít četné užitečné funkce. Systém EBS je nyní dostupný jak pro kotoučové brzdy, tak pro bubnové brzdy se Z-vačkou (u vybraných konfigurací náprav a výšek podvozku). Brzdovou soustavu svých vozidel tak můžete dovybavit balíčkem EBS Medium nebo jinými volitelnými funkcemi.
Dynamické řízení Volvo
Aktivní systém řízení s překrýváním momentu. Dodává více síly při řízení v malých rychlostech, omezuje rázy do řízení a při brzdění na povrchu s nerovnoměrnou adhezí udržuje volant v přímé poloze. Volant se automaticky vrací do neutrální polohy při jízdě dopředu i při couvání.
Dynamické řízení Volvo je nyní k dispozici pro všechny konfigurace náprav s výjimkou vozidel s poháněnou přední nápravou (4×4, 6×6, 8×6 a 10×6).
Zvedání dvojité nápravy
U vozidel s dvojitou nápravou slouží tato funkce k odpojení a zvednutí zadní poháněné nápravy, což se projeví snížením spotřeby paliva a poloměru otáčení. Náprava se zvedá stisknutím tlačítka na palubní desce (je-li vozidlo nenaložené). Jakmile vozidlo naložíte, náprava se automaticky spustí a připojí.
Zvedání dvojité nápravy je dostupné pro konfigurace s pohonem 6×4 a 8×4 (s tandemovou dvojnápravou) a kotoučovými brzdami.
Automatická regulace prokluzu (ATC)
Když je potřeba, systém automaticky zapne pohon přední nápravy, a jakmile to okolnosti dovolí, opět jej vypne, aby ušetřil palivo a zlepšil manévrovatelnost vozidla. Systém ATC je součástí standardní výbavy vozidel Volvo FMX ve všech konfiguracích s poháněnou přední nápravou (4×4, 6×6, 8×6 a 10×6).
Vlečené nápravy
K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly, pasivně nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 7,5, 9,5, 10 nebo 16 tun.
Tlačené nápravy
K dispozici je pevná a aktivně řízená varianta pro tahače i pro podvozky k dostavbě. Zatížení nápravy: 4,5, 7,5 nebo 9 tun.
EBS MEDIUM
Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky:
Sledování stavu systému EBS
Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool.
Pomůcka pro rozjezd do kopce
Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí.
Analýza opotřebení obložení
Upozornění na stav brzdového obložení – funkce, která počítá kilometry do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.)
Automatické uvolnění parkovací brzdy
Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy (pouze u převodovek I-Shift).
DALŠÍ MOŽNOSTI
Kromě programových sad jsou k dispozici také tyto možnosti:
Brzda pro srovnání soupravy
Umožňuje řidiči aktivovat pulzní brzdění návěsu. Brzda se v takovém případě aktivuje automaticky, přičemž je minimalizováno riziko zalomení soupravy.
Elektronický stabilizační program (ESP)
Elektronický stabilizační program aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESP splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami.
Světlo nouzového brzdění
Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW.