Technické parametry podvozků pro Volvo FMX

  • Výšky podvozků
  • Nejvyšší povolené zatížení přední nápravy
  • Zadní odpružení
  • Tažná zařízení
  • Palivové nádrže
  • Nádrže na AdBlue
  • Točnice
  • Volvo Dynamic Steering
  • Zvedání dvojité nápravy
  • Automatická regulace prokluzu
  • Vlečené nápravy
  • Tlačené nápravy
  • Brzdy

Výšky podvozků

Střední  cca 900 mm
Vysoký cca 1000 mm
X-High  cca 1200 mm
XX-High (extrémně vysoký)  cca 1240 mm

Nejvyšší přípustné zatížení přední nápravy (v tunách)

  Vzduchové  Pružinové 
Střední  10 
Vysoký  10/20*
X-High    10/20*
XX-High (extrémně vysoký)    10/20*
* S dvojitými předními nápravami (FAA20/FAA21)

Nejvyšší přípustné zatížení přední nápravy (v tunách)

FA-LOW Nízká přední náprava pro střední podvozky, zatížení nápravy až 9 tun.
FA-MED Střední přední náprava pro střední podvozky, zatížení nápravy až 10 tun.
FA-HIGH Vysoká přední náprava pro vysoké podvozky, zatížení nápravy až 10 tun.
FA-XHIGH Extra vysoká přední náprava pro extra vysoké podvozky, zatížení nápravy až 10/18* tun.
FA-XXHIGH Přední poháněná náprava, zatížení nápravy až 9/18* tun.
Dvojité přední nápravy – FA-HIGH/FA-XHIGH K dispozici v konfiguraci 8×2 a 8×4, zatížení náprav až 18 tun.

Zadní odpružení

Typ Kombinace náprav Typ odpružení Zatížení nápravy / zdvojené nápravy Redukce Další nápravy
Jednoduchá          
RAD-L90 4×2 Parabolické/vícelistové 13 t Jednoduchá/kolová  
RAD-GR 4×2 Vzduchové  13 t Jednoduchá/kolová  
RAD-G2 4×2 Vzduchové  13 t Jednoduchá/kolová  
RAD-L90 4×4 Parabolické/vícelistové 13 t Redukce v kolech   
           
Zdvojená náprava          
RADT-GR 6×2 Vzduchové 19/20,5/22,5/23 t Jednoduchá/kolová Pevná/řízená/samořídicí vlečená náprava
RAPD-GR 6×2 Vzduchové 19/22 t Jednoduchá/kolová Pevná / řízená tlačená náprava
RADD-G2 6×4/8×4 Vzduchové 21/23/26 t Jednoduchá/kolová  
RADD-BR 6×4/8×4 Parabolické 21 t Jednoduchá/kolová  
RADD-TR1 6×4/8×4 Parabolické/konvenční listové 23/26 t Jednoduchá/kolová  
RADD-TR2 6×4/8×4 Konvenční listové 26/32 t Redukce v kolech  
RADD-GR 6×4/8×4 Vzduchové 21/23/26 t Jednoduchá/kolová  
RADD-BR 6×6 Parabolické 21 t Redukce v kolech  
RADD-TR1 6×6 Parabolické/konvenční listové 26 t Redukce v kolech  
RADD-TR2 6×6 Konvenční listové 26/32 t Redukce v kolech  
RAPDT-GR 8×2 Vzduchové 27/30/30,5/31,5/32 t Jednoduchá/kolová 3 nápravy/řízená tlačená náprava a pevná nebo řízená vlečená náprava
RADDT-GR 8×4 Vzduchové 27/33/36 t Jednoduchá/kolová 3 nápravy / řízená vlečená náprava
RAPDD-GR 8×4 Vzduchové 27/30,5/32/35 t Jednoduchá/kolová 3 nápravy / řízená tlačená náprava
RADDT-G2 8×4 Vzduchové 27/33/36 t Jednoduchá/kolová 3 nápravy / řízená vlečená náprava
RADD-BR 8×6 Parabolické 21 t Redukce v kolech  
RADD-TR1 8×6 Parabolické/konvenční listové 26 t Redukce v kolech  
RADD-TR2 8×6 Konvenční listové 26/32 t Redukce v kolech  

Tažná zařízení
K dispozici jsou tažná zařízení montovaná uprostřed, polozavěšená a zavěšená pro přívěs se středovou nápravou. Všechna tažná zařízení lze namontovat v roztečích po 25 milimetrech. 

Palivové nádrže
Hliníkové nebo ocelové nádrže o objemu 150 až 900 litrů. Maximální objem paliva v nádrži je u tahačů 4×2 1480 litrů. 

Nádrže na kapalinu AdBlue
Plastové. Objem 32 až 90 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na kapalinu AdBlue. 

Točnice
Certifikovaná instalace umožňuje zatížení až 36 tun. K dispozici je široká škála variant, včetně točnice vyhovující standardu ISO s profily ve tvaru L v různých výškách. Točnice s přírubou představuje odlehčenou variantu, která nevyžaduje spojovací desku. Točnice se nad rámem nachází ve výšce pouze přibližně 140 mm. U některých variant je jako volitelné příslušenství k dispozici integrovaný indikátor mazání a připojení návěsu.

Brzdy
Elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu, výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky němu využít četné užitečné funkce. Systém EBS je nyní dostupný jak pro kotoučové brzdy, tak pro bubnové brzdy se Z-vačkou (u vybraných konfigurací náprav a výšek podvozku). Brzdovou soustavu svých vozidel tak můžete dovybavit balíčkem EBS Medium nebo jinými volitelnými funkcemi.

Dynamické řízení Volvo
Aktivní systém řízení s překrýváním momentu. Dodává více síly při řízení v malých rychlostech, omezuje rázy do řízení a při brzdění na povrchu s nerovnoměrnou adhezí udržuje volant v přímé poloze. Volant se automaticky vrací do neutrální polohy při jízdě dopředu i při couvání.

Dynamické řízení Volvo je nyní k dispozici pro všechny konfigurace náprav s výjimkou vozidel s poháněnou přední nápravou (4×4, 6×6, 8×6 a 10×6).

Zvedání dvojité nápravy
U vozidel s dvojitou nápravou slouží tato funkce k odpojení a zvednutí zadní poháněné nápravy, což se projeví snížením spotřeby paliva a poloměru otáčení. Náprava se zvedá stisknutím tlačítka na palubní desce (je-li vozidlo nenaložené). Jakmile vozidlo naložíte, náprava se automaticky spustí a připojí.

Zvedání dvojité nápravy je dostupné pro konfigurace s pohonem 6×4 a 8×4 (s tandemovou dvojnápravou) a kotoučovými brzdami.

Automatická regulace prokluzu (ATC)
Když je potřeba, systém automaticky zapne pohon přední nápravy, a jakmile to okolnosti dovolí, opět jej vypne, aby ušetřil palivo a zlepšil manévrovatelnost vozidla. Systém ATC je součástí standardní výbavy vozidel Volvo FMX ve všech konfiguracích s poháněnou přední nápravou (4×4, 6×6, 8×6 a 10×6).

Vlečené nápravy
K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly, pasivně nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 7,5, 9,5, 10 nebo 16 tun. 

Tlačené nápravy
K dispozici je pevná a aktivně řízená varianta pro tahače i pro podvozky k dostavbě. Zatížení nápravy: 4,5, 7,5 nebo 9 tun.

EBS MEDIUM

Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky:

Sledování stavu systému EBS
Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool.

Pomůcka pro rozjezd do kopce
Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí.

Analýza opotřebení obložení
Upozornění na stav brzdového obložení – funkce, která počítá kilometry do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.)

Automatické uvolnění parkovací brzdy
Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy (pouze u převodovek I-Shift).

DALŠÍ MOŽNOSTI

Kromě programových sad jsou k dispozici také tyto možnosti:

Brzda pro srovnání soupravy
Umožňuje řidiči aktivovat pulzní brzdění návěsu. Brzda se v takovém případě aktivuje automaticky, přičemž je minimalizováno riziko zalomení soupravy.

Elektronický stabilizační program (ESP)
Elektronický stabilizační program aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESP splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami.

Světlo nouzového brzdění
Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu. 

Hydraulický retardér
Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW.

Najít nejbližšího prodejce

Líbí se vám? Zkuste se v něm projet.

Jediný způsob, jak poznat výhody nového dynamického podvozku, je usednout za volant. Stavte se v prodejně nákladních vozidel Volvo a vyzkoušejte si ho sami.

Najít nejbližšího prodejce