Volvo Trucks

Česká republika

×

Spokojenost zákazníka začíná u spokojených zaměstnanců

Seznamte se s Evou Nečasovou-jednou z prvních žen na pozici vedoucí servisu v rámci servisní sítě Volvo Trucks v České republice. Eva Nečasová se s námi podělí o své úvahy a plány, jak vytvořit úspěšný servis.

Eva před osmi lety začínala ve skladě náhradních dílů a nyní je již rok na pozici vedoucí servisu ve Volvo Truck Center České Budějovice. Zeptali jsme jí na několik otázek ohledně její práce a pocitů jako ženy na takto vysoké pozici.

 

Jaký byl přechod od členství v týmu k jeho řízení?

„Byla to výzva – jsou velmi nároční.“ otevírá Eva s vřelým smíchem a pokračuje: „Ale opravdu jsme tady jako velká rodina. Mnoho z nás je tu dlouho a fluktuace zaměstnanců se blíží nule. Pro mě, jako vedoucí servisu, je nejdůležitější hodnotou férovost, což doufám potvrdí i moji kolegové.“

 

Co bylo tedy vaší prioritou během prvního roku?

„Přijmuli jsme další dva mechaniky, abychom vyhověli požadavkům zákazníků. To, na co jsem se chtěla zaměřit okamžitě, bylo zlepšit atmosféru a učinit servis a první kontaktní místo pro zákazníka přívětivější a pohodlnější. Pozitivní atmosféra je velmi důležitá a my s ní hodně pracujeme ve všech aspektech: všichni bychom se měli do práce těšit! Náš tým také rád tráví čas společně a po pracovní době se scházíme a popovídáme si. Myslím, že tato vřelá atmosféra se přelévá i na zákazníky – oni to také cítí.“​​​​​​​

 

Dobré vztahy znějí skvěle – ale co výsledky? Kam máte namířeno?

„Na servise je to nepřetržitá cesta, která nikdy nekončí. Existuje tolik oblastí, které je třeba pokrýt a vše lze vždy zlepšit. Máme samozřejmě mnoho cílů, které sledujeme, ale vracím se k důležitosti atmosféry: Jsem odpovědná jako manažer, ale za výsledky jsme odpovědní všichni společně. S dobrou atmosférou a smyslem pro společnou odpovědnost se výsledky dostaví. Spokojenost zákazníků začíná u spokojených zaměstnanců.“

 

Dopravní průmysl je odvětvím ovládaným muži – setkala jste se s nějakými předsudky?

 „No, vlastně na začátku bylo pár zákazníků, kteří měli problém se mnou mluvit jako s vedoucí servisu – jen proto, že jsem žena. Měli problémy se mnou sdílet informace. To je nyní mnohem lepší a jednou z velmi důležitých částí je plná podpora, které se mi od kolegů dostává od samého začátku.“ říká Eva Nečasová.

 

A co budoucnost – co bude dál?

„V první řadě je důležité zajistit, aby se naši dva noví kolegové cítili součástí týmu. A dokončili jsme další úroveň projektu „Lean for Retail“, takže pracujeme nepřetržitě na našich každodenních schůzkách, které zahrnují sledování zdraví a bezpečnosti a spokojenosti zákazníků. S ambasadory a iniciativami se také zaměřujeme na zdraví a bezpečnost. Nedávno jsme implementovali magnetická výstražná světla, která jsou umístěna na vozidlech, aby signalizovala, že pod nimi někdo pracuje. Zajímavou součástí budoucnosti je Elektromobilita a na tento vývoj se budeme muset důkladně proškolit. Rádi bychom přispěli k udržitelnosti životního prostředí a chceme investovat do solárních panelů, které bychom umístili na střechu servisu, abychom snížili naše emise CO2, uzavírá Eva Nečasová.

 

 

Něco o Evě Nečasové

Dopravní prostředky mi byly vždy blízké. V letních měsících mě můžete potkat na motorce. Je to můj velký koníček, při kterém si můžu pročistit hlavu. Dalšími zájmy jsou vaření. „Vařím moc ráda a asi dobře,“ říká Eva, která chystá dobroty nejen pro sebe a svou rodinu, ale i pro své blízké. Eva je manuálně zručná a baví jí ruční práce. Ráda tráví čas na výletech, ať už po České republice, nebo do okolních zemí.