Volvo Trucks

Česká republika

×

Newsletter Volvo Trucks 1/21

Elektromobilita

Společnost Volvo Trucks představila 20.4. novou plně elektrickou řadu vozidel určenou pro těžkou přepravu. Volvo Trucks ukazuje, že věří, že nastal správný čas pro rychlý rozmach elektrifikace těžké silniční přepravy. Tato pozitivní prognóza je založena na schopnosti elektrických nákladních vozidel Volvo uspokojit širokou škálu přepravních potřeb. Například v EU by mohla být již brzy téměř polovina veškeré silniční nákladní přepravy elektrifikována. Stále více přepravních společností si uvědomuje, že svou cestu k elektrifikaci musí zahájit právě teď, a to jak kvůli životnímu prostředí, tak i z konkurenčních důvodů, aby uspokojily požadavky zákazníků na udržitelnou přepravu.
Se zahájením prodeje nových elektrických modelů Volvo FH a Volvo FM je nyní elektrifikovaná přeprava možná nejen v městských oblastech, ale také pro regionální přepravu. A nový elektrický model Volvo FMX nově umožňuje dosáhnout klidnějšího a čistšího provozu ve stavebnictví.
Dalším krokem v elektrifikaci nákladních vozidel budou vozidla poháněná vodíkovými palivovými články.

Později budou elektrická vozidla schopná přepravovat i těžké náklady na dlouhé vzdálenosti. Aby společnost Volvo Trucks splnila náročné požadavky na vysokou nosnost a mnohem delší dojezd, plánuje k výrobě elektřiny využívat vodíkové palivové články.
Výroba nových elektrických modelů pro Evropu začne v druhé polovině roku 2022. Připojují se k vozidlům Volvo FL Electric a Volvo FE Electric pro městskou přepravu, která se na tomto trhu vyrábějí sériově od roku 2019.

Modely a technické údaje

Volvo FH, FM a FMX Electric
• Dojezd až 300 km. Trvalý výkon 490 kW. Max. točivý moment 2400 Nm. Kapacita baterie až 540 kWh. Celková hmotnost soupravy (GCW) až 44 tun.
Volvo FE Electric
• Dojezd až 200 km. Trvalý výkon 330 kW. Maximální točivý moment až 850 Nm. Kapacita baterie až 264 kWh. Celková hmotnost soupravy (GCW) 27 tun.
Volvo FL Electric
• Dojezd až 300 km. Trvalý výkon 165 kW. Maximální točivý moment až 425 Nm. Kapacita baterie až 396 kWh. Celková hmotnost soupravy (GCW) 16 tun.

Volvo Connect

Systém Dynafleet se postupně mění na Volvo Connect. Během roku 2021 probíhá postupné přesouvání vašich flotil do Volvo Connect. Tento nový webový portál zahrnuje nejen služby Dynafleet, ale poskytne vám mnoho dalších možností, které vám usnadní vaše každodenní podnikání.
Objevte jednodušší správu vašeho vozového parku, nové mapové podklady. Rozšířené možnosti úspory paliva. Sledování technického stavu vašich nákladních vozidel. Plánování servisu. Novou aplikaci pro mobilní zařízení. A mnoho dalšího. 

Video návody Volvo Connect -  Jak na to?

Nové Volvo FM získalo ocenění Red Dot Award 2021

Nový model Volvo FM společnosti Volvo Trucks získal ocenění Red Dot Award 2021 v kategorii produktového designu pro nákladní vozidla. Nové Volvo FM bylo navrženo s jasným cílem: Být optimálním pracovním nástrojem pro širokou škálu úkolů při přepravě, přičemž hlavní pozornost byla věnována řidiči.
Ocenění Red Dot je velkým uznáním kreativní práce designového týmu Volvo Trucks. 

 Vyznamenání „Red Dot“ se stalo mezinárodně uznáváno jako jedna z nejvyhledávanějších značek kvality pro kvalitní design.

Vývoj nového modelu Volvo FM následoval po rozsáhlých průzkumech a rozhovorech se zákazníky, které potvrdily důležitost a přínos řidiče k ziskovosti a image dopravních společností. Designérský tým se proto rozhodl, navrhnout nejlepší kancelář „na kolech“ v tomto odvětví. Výsledkem bylo všestranné nákladní vozidlo, které je agilní, prostorné, a hlavně bezpečné a pohodlné pro každého řidiče.

Nové Volvo FM nabízí řadu inovací, které společně zajišťují vyšší úroveň pohodlí, bezpečnosti a produktivity. Jako příklady lze uvést prostornou novou kabinu a vylepšenou viditelnost pomocí snížené linie dveří, stejně jako nová zpětná zrcátka a volitelnou rohovou kameru na místě spolujezdce, která poskytuje doplňkový výhled na boční stranu vozidla. Volvo FM lze také přizpůsobit tak, aby umožňovalo výrazné úspory paliva a CO2.

Interiér je zvýrazněn novou přístrojovou deskou a dynamickým 12palcovým displejem s vysokým rozlišením. Uživatelsky přívětivá přístrojová deska je navržena tak, aby zjednodušila interakci řidiče a minimalizovala rozptýlení při přístupu k důležitým informacím, a je připravena na budoucí aktualizace a služby jakými je např. Konektivita.

Nové Volvo FM bylo uvedeno na trh v průběhu roku 2020 společně s modely Volvo FH, Volvo FH16 a Volvo FMX. Všechna čtyři nová těžká nákladní vozidla začala být sériově vyráběna od března 2021.

Konektivita

Naším cílem je, aby vaše vozidlo bylo co nejvíce provozuschopné. Snažíme se o to, aby vás nepostihla žádná neplánovaná odstávka. K tomu slouží služba s názvem Konektivita. Poskytujeme ji v rámci každé z našich servisních smluv Volvo. Lze ji uplatnit ke každému vozidlu, které obsahuje TGW bránu. Díky Konektivitě sledujeme určité komponenty ve vozidle a sledujeme jejich opotřebení. Systém sám vyhodnotí, zda je třeba pozvat zákazníka na servis dříve nebo zda se může držet předem stanoveného servisního plánu. Servis se díky jasně stanovenému plánu může lépe připravit a objednat potřebné množství a typ náhradních dílů, aby bylo dosaženo maximální efektivnosti. Konektivita je součástí každé servisní smlouvy.

Výhody Konektivity

• Naši technici budou mít technický stav vašeho vozidla pomocí našich systémů neustále pod kontrolou.

• Online monitorujeme vybrané komponenty, jejich stav opotřebení a případné chybové kódy.

• Budeme s vámi v kontaktu ihned, jakmile zjistíme jakoukoliv závadu na vybraných komponentech.

• Co nejdříve se s vámi dohodneme na návštěvě servisu, kde případnou závadu odstraníme tak, aby vás neplánovaně nezastavila někde na vašich cestách.

Sledování v reálném čase

Zjistěte, jak společnost Volvo Trucks využívá rozšířenou Konektivitu ke sledování nákladních vozidel v reálném čase a předvídání neplánovaných odstávek dříve, než k nim dojde. Ve spojení se vzdáleným stahováním softwaru a službou Volvo Action Service (VAS) nabízí ještě chytřejší řešení přepravy, která udrží nákladní vozidla v provozu a nastaví standard pro provozuschopnost.

Jak vám může služba Reálné sledování v čase snížit riziko neplánované odstávky vozidla…

1. Telematická brána a senzory zabudované do vašeho vozidla nám umožňují na dálku sledovat důležité systémy a komponenty, jako např. baterie, palivový systém atd. Jejich výčet neustále rozšiřujeme. Sledujeme především jejich funkčnost a stav opotřebení.

2. Pokud bude v systému zjištěna změna, budou data přenášena prostřednictvím komunikační sítě vozidla.

3. Vy i váš řidič budete upozorněni servisem Volvo Trucks.

4. Je možné přijmout opatření včas, aby se zabránilo nečekané odstávce a minimalizoval čas strávený v servisu.

… a jak vám může zvýšit provozuschopnost.

1. Optimalizuje vaši preventivní údržbu a udržuje vaše vozidlo ve skvělém stavu.

2. Umožňuje vám reagovat na jakékoli znamení včasného varování a snížit tak riziko neplánované odstávky.

3. V případě potřeby nám umožňuje předem naplánovat časově efektivní návštěvu servisu.

4. Minimalizuje riziko přerušení vašich každodenních operací a prodlužuje dobu provozuschopnosti.

Volvo LNG

Volva na plynový pohon jsou vhodná k převozu jakýchkoli nákladů na delší vzdálenost bez ztráty efektivity. Kromě toho lze do našich nákladních vozidel na naftu tankovat i palivo HVO vyráběné z obnovitelných zdrojů. Všechny tyto způsoby pohonu pomáhají snižovat naši ekologickou stopu. Pro regionální a dálkovou přepravu jsou vhodná vozidla Volvo FM LNG a Volvo FH LNG s dojezdem až 1000 km a vysoce výkonným pohonem na zkapalněný zemní plyn nebo bioplyn. Jejich hnací ústrojí vychází z technologie vznětových motorů Volvo. Místo nafty ale spalují LNG a malé množství nafty nebo HVO slouží jen k zapálení plynu. 

Top 5 důvodů proč si zvolit Volvo LNG

1. Konkurenční výhoda

2. Spolehlivé řešení

3. Nižší zátěž pro životní prostředí

4. Nižší náklady na palivo

5. Výkon srovnatelný s naftovými motory

Co je LNG?
LNG je zemní plyn nebo bioplyn, který byl zkapalněn ochazením na velmi nízkou teplotu. Když se plyn zkapalní, zmenší se jeho objem, takže je možné do vozidla umístit dostatek paliva pro dálkovou přepravu. 

Plnění a přístup k palivu

Postup plnění LNG je odlišný od čerpání konvenčních pohonných hmot. Jakmile si ho však osvojíte, zjistíte, že není složitější ani časově náročnější. Při plnění je z důvodu nízké teploty kapalného paliva nutno dodržovat některá bezpečnostní opatření. Síť plnicích stanic LNG se v Evropě neustále rozšiřuje a existují programy EU, které rozšiřování podporují. To znamená, že LNG má u nákladních vozidel obrovský potenciál nahradit motorovou naftu. Naše nákladní vozidla poháněná LNG provozovaná na fosilní zemní plyn snižují emise CO2 ve srovnání s naftou o 20 %*. A při provozu na bioplyn jsou emise CO2 sníženy o 100 %*. Ani Česká republika nezůstává s rozšiřováním sítě takonvacích stanic na LNG pozadu, i když by rozvoj mohl postupovat rychleji. Volvo Trucks se snaží o podporu vozidel na LNG i v rámci svých servisních středisek, takže v tuto chvíli byla vybudována společně s firmou GasNet tankovací stanice ve Volvo Group Truck Centru v Klecanech a další budou následovat v blízké budoucnosti.

Volvo s I-Save

Nejdokonalejší a nejúspornější nákladní vozidlo Volvo pro dálkovou přepravu všech dob

Volvo FH se systémem I-Save je ideálním řešením pro snížení spotřeby paliva při dálkové přepravě – s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Čím delší trasy jezdíte, tím větší úspory v provozu dosáhnete.

Nové Volvo FH se systémem I-Save kombinuje naše motory D13TC s balíčkem pro úsporu paliva*. Může snížit vaše náklady na palivo až o 10 %**. Kromě toho vám systém I-Save umožňuje delší jízdu na nižší otáčky a vyšší rychlostní stupeň, což přispívá k plynulejší a tišší jízdě. Můžete se také těšit na rychlejší odezvu hnacího ústrojí pokud jde o točivý moment. Je to skvělá jízda.

 

* Balíček pro úsporu paliva zahrnuje systémy I-See s mapovými podklady, I-Shift se softwarem optimalizovaným pro dálkovou přepravu, I-Cruise s I-Roll, palivově efektivní zadní nápravy, omezení doby volnoběhu a servočerpadlo s proměnlivým zdvihovým objemem.

** D13TC Euro 6 step D s balíčkem pro úsporu paliva (I-Save) vs. D13 eSCR Euro 6 step D. Skutečná spotřeba paliva se bude lišit v závislosti na mnoha faktorech, jako je použití tempomatu, skutečná topografie, řidičské zkušenosti a počasí.

Volvo Selected


Obměňujete svůj vozový park? Obraťte se na nás a my vaše vozidlo vykoupíme i protiúčtem. S Volvo Selected budete mít vždy jistotu kvalitních služeb.

Volvo Financial Services

Rozšíření služeb Volvo Financial Services Czech Republic.
Od roku 2021 si můžete k financování od Volvo Financial Services nově objednat i tankovací karty a placení mýta. Navázali jsme spolupráci se společností EUROWAG a vyjednali speciální podmínky a ceny pro naše  zákazníky.
Můžete využít sítě více než 9.000 čerpacích stanic a placení mýta ve 24 zemích. 
Služby je možno dále rozšířit o refundaci DPH a spotřební daně ze zahraničí.

Volvo Group Truck Centra

Personální změny ve Volvo Group Truck Centru České Budějovice a Strakonice

Od 1.5. je novou vedoucí Truck Centra v Českých Budějovicích Eva Nečasová.
Od 1.6. je regionálních manažerem poprodejních služeb v Českých Budějovicích Petr Palko. Kromě Českých Budějovic zodpovídá nadále i za Truck Centra v Klecanech, Čestlicích a Loděnici.

Martin Meloun, který působí jako Truck Center manažer na Volvo Group Truck Centru v Nýřanech, přebral také vedení Volvo Group Truck Centra ve Strakonicích.

Roman Vávře bude vedoucí ve Truck Centru v Humpolci a zároveň bude zastávat funkci manažera podpory servisních služeb.

Pavel Janko bude zastávat pozici vedoucího servisu v Klecanech.

Leoš Hajtman přechází na pozici vedoucího skladu v Nýřanech.

Ke dni 31.5.2021 ukončil pracovní poměr po vzájemné dohodě Luboš Zeman, který pracoval na pozici CSR/ Uptime Support.

Volvo Group Truck Centrum Hradec Králové
 pro vás rozšiřuje a upravuje parkovací plochy, ale i prostor pro servisní činnost s možností rovnání rámů na rovnací stolici zn. JOSAM. Budeme mít také k dispozici nový typ chladiva do klimatizací R-1234yf.


Volvo Group Truck Centra Turnov a Ústí nad Labem vydržela nápor covidu a jsou plně v provozu, připravena plnit úkoly na 100%.
I v těchto Truck Centrech budou k dispozici plničky na nový typ chladiva do klimatizací R-1234yf.

Po uvedení plné elektrické řady nákladních vozidel Volvo zajišťujeme připravenost také našich servisů. Ve výstavbě je dobíjecí stanice ve Volvo Trucks Centru Čestlice se spuštěním provozu nejpozději v srpnu 2021. Další dobíjecí stanice vznikne ve Volvo Group Truck Centru v Hradci Králové, a to do konce tohoto roku. V plánu je také dobíjecí stanice ve Volvo Group Truck Centru Nýřany.

Zároveň řešíme v kooperaci se společností GasNet výstavbu stacionárních LNG stanic, které by měly vzniknout ve  Volvo Group Truck Centrech Klecany, Hradec Králové a Nýřany.