Můžete si vybrat z nákladních vozidel poháněných elektřinou, naftou nebo plynem. Motory našich nákladních vozidel s pohonem na naftu nebo plyn jsou navrženy tak, aby po mnoho let poskytovaly vysoký výkon a účinnost a vydržely náročné provozní podmínky s minimálními nároky na údržbu. Jak toho dosahujeme.
Všechny naše vznětové motory, s výjimkou nejmenšího motoru D5 v modelu Volvo FL, mají stejnou koncepci. Všechny tyto motory jsou řadové šestiválce založené na stejném konstrukčním principu – bez ohledu na to, zda si vyberete motor D16, D13, G13, D11, G9 nebo D8.
K vytvoření vynikajícího hnacího ústrojí nepotřebujete pouze skvělé motory, ale také hnací ústrojí, které co nejefektivněji využívá výkon motoru. Naše nabídka verzí a funkcí I-Shift spolu s inovacemi, jako je I-Save, zajišťuje, že můžete maximálně využít to, co váš motor poskytuje.
Provozuschopnost je cenná a nákladní vozidlo si kupujete proto, abyste ho mohli používat, ne proto, abyste navštěvovali servis. Proto vyrábíme naše motory s vysokým výkonem a životností a servisními intervaly až 150 000 km.
Použití společné koncepce motoru pro celou rodinu motorů znamená, že můžeme neustále postupně řídit vývoj motorů. Naše motory neustále modernizujeme a s každým vylepšením jednoho z nich získáváme zkušenosti a poznatky pro vylepšení ostatních motorů. Každý krok, který vede k lepšímu designu, je krokem evoluce.
V porovnání s jinými koncepcemi motorů má řadový šestiválec mnoho výhod, které jsou rozhodující, pokud chcete odolný motor s vysokým výkonem. Za prvé, uspořádání v řadě nabízí větší plochu pro ložiska klikového hřídele, který lépe zvládá namáhání, a tím je motor odolnější. Za druhé, uspořádání v řadě je méně kompaktní, což mu dává lepší možnosti pro udržení správné provozní teploty a optimalizovaný výkon v teplém prostředí. Motor Volvo je navíc vyroben z vysoce kvalitních materiálů a po skončení životnosti je možné jej repasovat.
Volba mezi pohonem na elektřinu, plyn nebo naftu samozřejmě zahrnuje faktory, jako jsou například úroveň emisí, investiční náklady, hlučnost a dojezd. Tyto alternativy však nabízejí také různé výkonové a jízdní charakteristiky, které vyhovují různým potřebám požadovaného užitečného zatížení.
Nelze obecně říci, jaký pohon odpovídá vašim potřebám. Existuje však několik hlavních parametrů pro hodnocení různých typů pohonu. Pokud potřebujete jezdit na dlouhých trasách bez nutnosti doplňování paliva před návratem domů, je těžké překonat motorovou naftu, zatímco plynový pohon nabízí dojezd až 1 000 km a elektrická vozidla potřebují častěji dobíjet. Plyn nabízí velký dojezd příznivý pro klima – zejména při provozu na bioplyn. Elektrická nákladní vozidla mohou mít dostatečný výkon bez výfukových plynů, ale s omezenějším dojezdem. Hodnocení klimatických parametrů je založeno na emisích CO2 z hlediska celého životního cyklu.
Naše nabídka nákladních vozidel sahá od Volvo FL až po Volvo FH16, a to od výkonu 175 k až po 750 k. Každý model nákladního vozidla má svou vlastní specialitu založenou na výkonu a dalších vlastnostech, jako je nosnost, obratnost a schopnosti v terénu. Jak vidíte, výstupy se překrývají, stejně jako různé možnosti energie.
Podívejte se blíže na různé alternativy energie a výkonu, které jsou k dispozici pro jednotlivé modely nákladních vozidel. Porovnejte možnosti a zjistěte, jaké řešení by mohlo vyhovovat vašim potřebám.
Volvo FH 16 | Volvo FH | Volvo FMX | Volvo FM | Volvo FE | Volvo FL
Model D16K je k dispozici s výkonem 550, 650 nebo 750 k, což z modelu Volvo FH16 dělá jedno z nejvýkonnějších nákladních vozidel. Špičkový model nabízí točivý moment až 3 550 Nm, který usnadňuje efektivní tahání extrémních nákladů s vynikající kontrolou nad jízdní soupravou.
Volvo FH je k dispozici s pohonem na elektřinu, plyn nebo naftu – s výkonem od 420 do 666 k. Na výběr jsou dvě elektrické a dvě plynové varianty. Vznětové motory jsou k dispozici ve čtyřech různých úrovních výkonu. Tři úrovně výkonu vznětových motorů jsou k dispozici s technologií Turbo Compound pro úsporu paliva, která je jedním z prvků nabídky systému I-Save.
Elektrické pohonné jednotky se dvěma nebo třemi motory jsou skvělou volbou pro náročnou regionální dopravu. Nabízejí okamžitý vysoký točivý moment, tichý provoz a nulové emise z výfuku. Dodávají se ve výkonových verzích buď 330 kW (450 k), nebo 490 kW (666 k).
Plynový motor G13C nabízí stejný výkon jako motory D13K, ale s menším dopadem na životní prostředí – zejména při provozu na bioplyn. Je oblíbenou volbou pro náročné regionální přepravy. Dodává se ve verzích s výkonem 420 k, 460 k a 500 k.
D13K TC využívá technologii Turbo Compound, což znamená, že energie z výfuku se vrací do klikového hřídele, aby se zlepšila účinnost. Jedná se o vynikající volbu pro náročnou přepravu na dlouhé vzdálenosti, kde je možné výrazně ušetřit palivo. Je k dispozici ve verzích s výkonem 420, 460 nebo 500 k a je součástí nabídky systému I-Save.
Motor D13K je efektivní a velmi výkonná volba pro náročné úkoly. Nabízí vyšší výkon a točivý moment v celém rozsahu a je k dispozici ve verzích s výkonem 420, 460, 500 a 540 k řady Volvo FH.
Elektrické pohonné jednotky se dvěma nebo třemi motory jsou skvělou volbou pro náročnou regionální dopravu. Nabízejí okamžitý vysoký točivý moment, tichý provoz a nulové emise z výfuku. Dodávají se ve verzích s trvalým výkonem 330 kW (450 k) nebo 490 kW (666 k).
Motor D11K je efektivní volbou, pokud si vystačíte s menším výkonem a točivým momentem, než nabízí motor D13K. Místo toho můžete optimalizovat hmotnost vozidla. D11K se dodává ve verzích s výkonem 330, 380, 430 nebo 460 k.
Motor D13K je účinnou a velmi výkonnou volbou pro těžší a náročnější úkoly. V porovnání s D11K nabízí vyšší výkon a točivý moment v celém rozsahu a je k dispozici ve verzích s výkonem 420, 460, 500 nebo 540 k řady Volvo FMX.
Elektrické pohonné jednotky se dvěma nebo třemi motory jsou skvělou volbou pro náročnou regionální dopravu. Nabízejí okamžitý vysoký točivý moment, tichý provoz a nulové emise z výfuku. Dodávají se ve verzích s trvalým výkonem 330 kW (450 k) nebo 490 kW (666 k).
Plynový motor G13C nabízí stejný výkon jako motory D13K, ale s menším dopadem na životní prostředí – zejména při provozu na bioplyn. Je oblíbenou volbou pro náročné regionální přepravy. Dodává se ve verzích s výkonem 420 k, 460 k a 500 k.
Motor D11K je efektivní volbou, pokud si vystačíte s menším výkonem a točivým momentem, než nabízí motor D13K. Místo toho můžete optimalizovat hmotnost vozidla. D11K se dodává ve verzích s výkonem 330, 380, 430 nebo 460 k.
Motor D13K je účinnou a výkonnou volbou pro těžší a náročnější úkoly. Ve srovnání s modelem D11K nabízí vyšší výkon a točivý moment v celém rozsahu a je k dispozici ve verzích s výkonem 420, 460 nebo 500 k pro řadu Volvo FM.
Dvojitý elektromotor je vynikající volbou pro náročnější aplikace s kombinovanou hmotností až 27 tun ve městech a městských oblastech – s nízkou hlučností a nulovými výfukovými emisemi. Nabízí výkon 225 kW (300 k).
Plynem poháněný šestiválcový motor G9K o objemu 9 litrů je účinnou a udržitelnou volbou pro náročné aplikace ve městech a městských oblastech – zejména při provozu na bioplyn. Nabízí výkon 320 k.
Šestiválcový osmilitrový motor D8K je volbou pro náročnější aplikace a vyšší hmotnosti souprav. Vyberte si mezi výkony 250, 280, 320 a 350 k a získejte vozidlo optimalizované pro vaše potřeby.
Jediný elektromotor je vynikající volbou pro rozvozy „ode dveří ke dveřím“ s hmotností vozidla do 16,7 tuny ve městech a městských oblastech – s nízkou hlučností a nulovými emisemi z výfuku. Nabízí výkon 130 kW (175 k).
Čtyřválcový pětilitrový motor D5K je efektivní volbou pro nižší hmotnosti vozidel a méně náročné aplikace do 16 tun. Vyberte si mezi 210 a 240 koňmi a získejte vozidlo optimalizované pro vaše potřeby.
Šestiválcový osmilitrový motor D8K je volbou pro náročnější aplikace a vyšší hmotnosti vozidel až do 18 tun. Vyberte si mezi 250 a 280 koňmi a získejte vozidlo optimalizované pro vaše potřeby.