Méně paliva, lepší trakce a menší poloměr otáčení. Se systémem zvedání tandemové nápravy lze odpojit a zvednout jednu z poháněných náprav. Díky této možnosti může jeden stroj nabídnout trakci a nosnost vozidla s dvojitou nápravou a zároveň jízdní vlastnosti a úspornost vozidla s jednou poháněnou nápravou.
Funkce zvedání tandemové nápravy je ideálním řešením v případech, kdy jezdíte plně naloženi jedním směrem a poté s prázdným přívěsem zpátky. Po vyložení nákladu stačí stisknutím tlačítka na palubní desce odpojit a zvednout jednu poháněnou nápravu. Jakmile vozidlo znovu naložíte, poháněná náprava se automaticky spustí a připojí a vy opět budete moci využít maximální přilnavosti a ovladatelnosti. Celý úkon trvá jen 15 sekund, takže se nemusíte bát ztráty cenného času.
Poháněné nápravy produkují větší tření a valivý odpor, což znamená vyšší spotřebu paliva. Odpojením a zvednutím nápravy ve chvíli, kdy ji nepotřebujete, můžete po cestě zpět snížit spotřebu paliva až o 4 %. Co by to mohlo přinést vaší peněžence?
Po zvednutí nápravy se nákladní vozidlo chová podobně jako vozidlo s podvozkem 4×2 nebo 6×2 – má menší poloměr otáčení a výrazně lepší manévrovatelnost. Například u konfigurace 6×4 s rozvorem 4,6 metru se může zmenšit poloměr otáčení o více než metr, což může v úzkých prostorách představovat významný rozdíl.
Potřebujete více trakce? Pokud to přípustné zatížení náprav dovolí, stačí stisknout tlačítko na palubní desce a přesunout tak všechnu váhu na jedinou poháněnou nápravu.