Volvo Trucks

Česká republika

×

Technické parametry podvozků pro model Volvo FH

 

  • Výšky podvozků
  • Nejvyšší povolené zatížení přední nápravy
  • Zadní odpružení
  • Výšky spojovacích zařízení, tahače
  • Tažná zařízení
  • Palivové nádrže
  • Nádrže na AdBlue
  • Točnice
  • Volvo Dynamic Steering
  • Vlečené nápravy
  • Tlačené nápravy
  • Brzdy

Výšky podvozků

 

X-Low (tahač)

cca 810 mm

Nízký

cca 850 mm

Střední

cca 900 mm

Vysoký

cca 1000 mm

X-High

cca 1200 mm

Nejvyšší přípustné zatížení přední nápravy (v tunách)

 

 

Vzduchové

Pružinové

X-Low

7.5

-

Nízký

8

-

Střední

10/20*

9

Vysoký

10/20*

10/18**

X-High

-

10/20**


* S tandemovými předními nápravami (FAL20 na GRAS-GR)
** S tandemovými předními nápravami (FAA20/FAA21)

Zadní odpružení

 

Typ

Nápravy

Odpružení

Zatížení nápravy / zdvojené nápravy

Redukce

Vlečené/tlačené nápravy

Jednoduchá

       

 

RAD-L90

4×2

Parabolické/vícelistové

13 t

Jednoduchá/kolová

 

RAD-GR

4×2

Vzduchové

11,5/13 t

Jednoduchá/kolová

 

RAD-G2

4×2

Vzduchové (pro stavební odvětví)

13 t

Redukce v kolech

 
           

Zdvojená náprava

         

RADT-GR

6×2

Vzduchové

19/20,5/22,5/23 t

Jednoduchá/kolová

Vlečená náprava (pevná/řízená/samořídicí)

RAPD-GR

6×2

Vzduchové

19/22 t

Jednoduchá/kolová

Tlačená náprava (pevná/řízená)

RADD-G2

6×4/8×4

Vzduchové (pro stavební odvětví)

21/23/26 t

Jednoduchá/kolová

 

RADD-BR

6×4/8×4

Parabolické

21 t

Jednoduchá/kolová

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolické/konvenční listové

23/26 t

Jednoduchá/kolová

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Konvenční listové

26/32 t

Redukce v kolech

 

RADD-TR3

8x4

Konvenční listové

38 t

Redukce v kolech

 

RADD-GR

6×4/8×4

Vzduchové

21/23/26 t

Jednoduchá/kolová

 

RAPDT-GR

8×2

Vzduchové

27/30/30,5/31,5/32 t

Jednoduchá/kolová

Tlačená náprava (řízená) + vlečená náprava (pevná/řízená)

RADDT-GR

8×4/10×4

Vzduchové

27/33/36 t

Jednoduchá/kolová

Vlečená náprava (řízená)

RAPDD-GR

8×4

Vzduchové

27/30,5/32/35 t

Jednoduchá/kolová

Tlačená náprava (řízená)

RADDT-G2

8×4/10×4

Vzduchové (pro stavební odvětví)

27/33/36 t

Jednoduchá/kolová

Vlečená náprava (řízená)

Výška spojovacích zařízení točnice

 

Pohon

Výška podvozku

Odpružení

Výška rámu

Výška 5W*

Výška

Min. výška spojovacích zařízení

Nominální světlá výška**

4×2

X-Low

RAD-GR

266

140

295-55

867

912

 

X-low

RAD-GR

266

140

295-60

887

932

 

Nízký

RAD-GR

266

140

315-60

955

1015

 

Střední

RAD-GR

266

140

315-70

1014

1075

 

Střední

RAD-GR

300

140

315-70

1031

1092

 

Vysoký

RAD-GR

266

140

315-80

1056

1147

 

Vysoký

RAD-GR

300

140

315-80

1090

1164

6×2

Nízký

RADT-GR

266

160

315-60

975

1035

 

Střední

RADT-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Střední

RADT-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

Vysoký

RADT-GR

300

150*

315-80

1160

1234

 

Střední

RAPD-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Střední

RAPD-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

Vysoký

RAPD-GR

266

160

315-80

1076

1167

 

Vysoký

RAPD-GR

300

160

315-80

1110

1184

6×4

Vysoký

RADD-GR

300

150*

315-80

1173

1234

8×4

Vysoký

RAPDD-GR

300

160

315-80

1137

1207

 

* O 60 milimetrů větší montážní výška
** Přibližné výšky

Tažná zařízení
K dispozici jsou tažná zařízení montovaná uprostřed, polozavěšená, zavěšená a zavěšená pro přívěs se středovou nápravou. Všechna tažná zařízení lze namontovat v roztečích po 25 milimetrech.

Palivové nádrže
Hliníkové nebo ocelové nádrže o objemu 150 až 900 litrů. Maximální objem paliva v nádrži je u tahačů 4×2 1480 litrů. Nádrž na LNG ve velikostech 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) a 205 kg (495 l).

Nádrže na kapalinu AdBlue
Objem nádrží se pohybuje v rozsahu 32 až 100 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na AdBlue. Plastová.

Točnice
Certifikovaná instalace umožňuje zatížení až 36 tun. K dispozici je široká škála variant, včetně točnice vyhovující standardu ISO s profily ve tvaru L v různých výškách. Točnice s přírubou představuje odlehčenou variantu, která nevyžaduje spojovací desku. Točnice se nad rámem nachází ve výšce pouze přibližně 140 mm. U některých variant je jako volitelné příslušenství k dispozici integrovaný indikátor mazání a připojení návěsu.

Brzdy
Elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu, výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky němu využít četné užitečné funkce. Systém EBS je nyní dostupný jak pro kotoučové brzdy, tak pro bubnové brzdy se Z-vačkou (u vybraných konfigurací náprav a výšek podvozku). Brzdovou soustavu svých vozidel tak můžete dovybavit balíčkem EBS Medium nebo jinými volitelnými funkcemi.

Dynamické řízení Volvo
Aktivní systém řízení s překrýváním momentu. Dodává více síly při řízení v malých rychlostech, omezuje rázy do řízení a při brzdění na povrchu s nerovnoměrnou adhezí udržuje volant v přímé poloze. Volant se automaticky vrací do neutrální polohy při jízdě dopředu i při couvání.
Dynamické řízení Volvo je nyní dostupné pro všechny konfigurace náprav, včetně konfigurací s dvojitými předními nápravami. Rovněž jej lze kombinovat se samostatným zavěšením předních kol.

Zvedání tandemové nápravy
U vozidel s tandemovou nápravou slouží tato funkce k odpojení a zvednutí zadní poháněné nápravy, což se projeví snížením spotřeby paliva a poloměru otáčení. Náprava se zvedá stisknutím tlačítka na palubní desce (je-li vozidlo nenaložené). Jakmile vozidlo naložíte, náprava se automaticky spustí a připojí.
Zvedání dvojité nápravy je dostupné pro konfigurace s pohonem 6×4 a 8×4 (s tandemovou dvojnápravou) a kotoučovými brzdami.

Vlečené nápravy
K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly, pasivně nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 7,5, 9,5, 10 nebo 15 tun.

Tlačené nápravy
K dispozici je pevná a aktivně řízená varianta pro tahače i pro podvozky k dostavbě. Zatížení nápravy: 4,5, 7,5 nebo 9 tun.

EBS medium

Sledování stavu systému EBS
Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool.

Pomůcka pro rozjezd do kopce
Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí.

Analýza opotřebení obložení
Upozornění na stav brzdového obložení – funkce, která počítá kilometry do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.)

Automatické uvolnění parkovací brzdy
Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy (pouze u převodovek I-Shift).

Další možnosti

Brzda pro srovnání soupravy
Umožňuje řidiči aktivovat pulzní brzdění návěsu. Brzda se v takovém případě aktivuje automaticky, přičemž je minimalizováno riziko zalomení soupravy.

Elektronické řízení stability (ESC)
Brzdný stabilizační systém aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami.

Světlo nouzového brzdění
Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu.

Hydraulický retardér
Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 680 kW.

LÍBÍ SE VÁM? ZKUSTE SE V NĚM PROJET.

Jediný způsob, jak poznat výhody nového dynamického podvozku, je usednout za volant. Stavte se v prodejně nákladních vozidel Volvo a vyzkoušejte si ho sami.