Typ |
Nápravy |
Odpružení |
Zatížení nápravy / zdvojené nápravy |
Redukce |
Vlečené/tlačené nápravy |
---|---|---|---|---|---|
Jednoduchá |
|
||||
RAD-L90 |
4×2 |
Parabolické/vícelistové |
13 t |
Jednoduchá/kolová |
|
RAD-GR |
4×2 |
Vzduchové |
11,5/13 t |
Jednoduchá/kolová |
|
RAD-G2 |
4×2 |
Vzduchové (pro stavební odvětví) |
13 t |
Redukce v kolech |
|
Zdvojená náprava |
|||||
RADT-GR |
6×2 |
Vzduchové |
19/20,5/22,5/23 t |
Jednoduchá/kolová |
Vlečená náprava (pevná/řízená/samořídicí) |
RAPD-GR |
6×2 |
Vzduchové |
19/22 t |
Jednoduchá/kolová |
Tlačená náprava (pevná/řízená) |
RADD-G2 |
6×4/8×4 |
Vzduchové (pro stavební odvětví) |
21/23/26 t |
Jednoduchá/kolová |
|
RADD-BR |
6×4/8×4 |
Parabolické |
21 t |
Jednoduchá/kolová |
|
RADD-TR1 |
6×4/8×4 |
Parabolické/konvenční listové |
23/26 t |
Jednoduchá/kolová |
|
RADD-TR2 |
6×4/8×4 |
Konvenční listové |
26/32 t |
Redukce v kolech |
|
RADD-TR3 |
8x4 |
Konvenční listové |
38 t |
Redukce v kolech |
|
RADD-GR |
6×4/8×4 |
Vzduchové |
21/23/26 t |
Jednoduchá/kolová |
|
RAPDT-GR |
8×2 |
Vzduchové |
27/30/30,5/31,5/32 t |
Jednoduchá/kolová |
Tlačená náprava (řízená) + vlečená náprava (pevná/řízená) |
RADDT-GR |
8×4/10×4 |
Vzduchové |
27/33/36 t |
Jednoduchá/kolová |
Vlečená náprava (řízená) |
RAPDD-GR |
8×4 |
Vzduchové |
27/30,5/32/35 t |
Jednoduchá/kolová |
Tlačená náprava (řízená) |
RADDT-G2 |
8×4/10×4 |
Vzduchové (pro stavební odvětví) |
27/33/36 t |
Jednoduchá/kolová |
Vlečená náprava (řízená) |
Pohon |
Výška podvozku |
Odpružení |
Výška rámu |
Výška 5W* |
Výška |
Min. výška spojovacích zařízení |
Nominální světlá výška** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 |
X-Low |
RAD-GR |
266 |
140 |
295-55 |
867 |
912 |
X-low |
RAD-GR |
266 |
140 |
295-60 |
887 |
932 |
|
Nízký |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-60 |
955 |
1015 |
|
Střední |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-70 |
1014 |
1075 |
|
Střední |
RAD-GR |
300 |
140 |
315-70 |
1031 |
1092 |
|
Vysoký |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-80 |
1056 |
1147 |
|
Vysoký |
RAD-GR |
300 |
140 |
315-80 |
1090 |
1164 |
|
6×2 |
Nízký |
RADT-GR |
266 |
160 |
315-60 |
975 |
1035 |
Střední |
RADT-GR |
266 |
160 |
315-70 |
1034 |
1095 |
|
Střední |
RADT-GR |
300 |
160 |
315-70 |
1051 |
1112 |
|
Vysoký |
RADT-GR |
300 |
150* |
315-80 |
1160 |
1234 |
|
Střední |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315-70 |
1034 |
1095 |
|
Střední |
RAPD-GR |
300 |
160 |
315-70 |
1051 |
1112 |
|
Vysoký |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315-80 |
1076 |
1167 |
|
Vysoký |
RAPD-GR |
300 |
160 |
315-80 |
1110 |
1184 |
|
6×4 |
Vysoký |
RADD-GR |
300 |
150* |
315-80 |
1173 |
1234 |
8×4 |
Vysoký |
RAPDD-GR |
300 |
160 |
315-80 |
1137 |
1207 |
* O 60 milimetrů větší montážní výška
** Přibližné výšky
Tažná zařízení
K dispozici jsou tažná zařízení montovaná uprostřed, polozavěšená, zavěšená a zavěšená pro přívěs se středovou nápravou. Všechna tažná zařízení lze namontovat v roztečích po 25 milimetrech.
Palivové nádrže
Hliníkové nebo ocelové nádrže o objemu 150 až 900 litrů. Maximální objem paliva v nádrži je u tahačů 4×2 1480 litrů. Nádrž na LNG ve velikostech 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) a 225 kg (545 l).
Nádrže na kapalinu AdBlue
Objem nádrží se pohybuje v rozsahu 32 až 100 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na AdBlue. Plastová.
Točnice
Certifikovaná instalace umožňuje zatížení až 36 tun. K dispozici je široká škála variant, včetně točnice vyhovující standardu ISO s profily ve tvaru L v různých výškách. Točnice s přírubou představuje odlehčenou variantu, která nevyžaduje spojovací desku. Točnice se nad rámem nachází ve výšce pouze přibližně 140 mm. U některých variant je jako volitelné příslušenství k dispozici integrovaný indikátor mazání a připojení návěsu.
Brzdy
Elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu, výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky němu využít četné užitečné funkce. Systém EBS je nyní dostupný jak pro kotoučové brzdy, tak pro bubnové brzdy se Z-vačkou (u vybraných konfigurací náprav a výšek podvozku). Brzdovou soustavu svých vozidel tak můžete dovybavit balíčkem EBS Medium nebo jinými volitelnými funkcemi.
Volvo Dynamic Steering
Aktivní systém řízení s překrýváním momentu. Dodává více síly při řízení v malých rychlostech, omezuje rázy do řízení a při brzdění na povrchu s nerovnoměrnou adhezí udržuje volant v přímé poloze. Volant se automaticky vrací do neutrální polohy při jízdě dopředu i při couvání.
Volvo Dynamic Steering je nyní dostupné pro všechny konfigurace náprav, včetně konfigurací s dvojitými předními nápravami. Rovněž jej lze kombinovat se samostatným zavěšením předních kol.
Zvedání tandemové nápravy
U vozidel s tandemovou nápravou slouží tato funkce k odpojení a zvednutí zadní poháněné nápravy, což se projeví snížením spotřeby paliva a poloměru otáčení. Náprava se zvedá stisknutím tlačítka na palubní desce (je-li vozidlo nenaložené). Jakmile vozidlo naložíte, náprava se automaticky spustí a připojí.
Zvedání dvojité nápravy je dostupné pro konfigurace s pohonem 6×4 a 8×4 (s tandemovou dvojnápravou) a kotoučovými brzdami.
Vlečené nápravy
K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly, pasivně nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 7,5, 9,5, 10 nebo 15 tun.
Tlačené nápravy
K dispozici je pevná a aktivně řízená varianta pro tahače i pro podvozky k dostavbě. Zatížení nápravy: 4,5, 7,5 nebo 9 tun.
Sledování stavu systému EBS
Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool.
Pomůcka pro rozjezd do kopce
Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí.
Analýza opotřebení obložení
Upozornění na stav brzdového obložení – funkce, která počítá kilometry do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.)
Automatické uvolnění parkovací brzdy
Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy (pouze u převodovek I-Shift).
Brzda pro srovnání soupravy
Umožňuje řidiči aktivovat pulzní brzdění návěsu. Brzda se v takovém případě aktivuje automaticky, přičemž je minimalizováno riziko zalomení soupravy.
Elektronické řízení stability (ESC)
Brzdný stabilizační systém aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami.
Světlo nouzového brzdění
Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 680 kW.