|
D13K |
D13K420TC, D13K460TC a D13K500TC | G13C* |
---|---|---|---|
Emisní norma |
Euro 6 |
Euro 6 |
Euro 6 |
Počet válců |
6 |
6 |
6 |
Zdvihový objem |
12,8 dm³ |
12,8 dm³ |
12,8 dm³ |
Zdvih |
158 mm |
158 mm |
158 mm |
Vrtání |
131 mm |
131 mm |
131 mm |
Kompresní poměr |
18:1 (420, 460, 500 k), 17:1 (540 k) |
17:01 |
17:01 |
Hospodárné otáčky |
950–1400 ot./min. |
900–1300 ot./min |
1000–1400 ot./min. |
Výkon výfukové brzdy |
200 kW (2300 ot./min.) |
- |
- |
Účinek brzdy VEB+ |
375 kW (2300 ot./min.) |
375 kW (2300 ot./min.) |
375 kW (2300 ot./min.) |
VEB+ |
volitelná výbava |
volitelná výbava |
volitelná výbava |
Olejové filtry |
2 plně průtokové, 1 obtokový |
2 plně průtokové, 1 obtokový |
2 plně průtokové, 1 obtokový |
Objem oleje při výměně včetně filtru |
33 l |
35 l |
33 l |
Chladicí systém, celkový objem |
38 l |
38 l |
39,5 l |
* LNG
Palivo s nízkým obsahem síry (EN590, max. 10 částic síry na milion)
Bionafta druhé generace (EN15940, syntetická nafta)
Až 150 000 km nebo jednou ročně; olej kvality VDS4.
|
Výstupní točivý moment |
Poměr |
---|---|---|
EPTT350 |
350 Nm* |
1.26:1 |
EPTT650 |
650 Nm* |
1.26:1 |
EPTT1000 |
1000 Nm* |
1.26:1 |
* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu.
Čistý výkon podle směrnice 582/2011/ES
Čistý výkon podle směrnice 582/2011/ES
D13TC je k dispozici s výkony 420, 460 a 500 k. Hodnoty točivého momentu jsou však vyšší než u ostatních motorů D13. Verze motoru D13TC s výkonem 460 k dosahuje stejné hodnoty točivého momentu jako motor D13 s výkonem 540 k, a to při nižších otáčkách. A systém I-Save (500 k) se již pohybuje v oblasti motoru D16 s točivým momentem 2800 Nm při stejných nízkých otáčkách.
To umožňuje technologie Turbo Compound, která má za hlavním turbodmychadlem zařazeno přídavné turbodmychadlo, které dále využívá přebytečnou energii výfukových plynů. Tato energie se přeměňuje na točivý moment přímo na klikovém hřídeli, což ve výsledku znamená výkonný a extrémně úsporný motor.
D13K380 (279 kW) |
|
---|---|
Max. výkon při 1700 ot./min. |
380 k |
Max. točivý moment při 830–1400 ot./min. |
1 814 Nm |
D13K420 (309 kW) |
|
Max. výkon při 1404–1700 ot./min. |
420 k |
Max. točivý moment při 905–1400 ot./min. |
2100 Nm |
D13K420TC (309 kW) |
|
Max. výkon při 1230–1600 ot./min. |
420 k |
Max. točivý moment při 900–1230 ot./min. |
2400 Nm |
D13K460 (345 kW) |
|
Max. výkon při 1404–1700 ot./min. |
460 k |
Max. točivý moment při 945–1400 ot./min. |
2300 Nm |
D13K460TC (345 kW) |
|
Max. výkon při 1240–1600 ot./min. |
460 k |
Max. točivý moment při 900–1240 ot./min. |
2600 Nm |
D13K500 (368 kW) |
|
Max. výkon při 1404–1700 ot./min. |
500 k |
Max. točivý moment při 980–1400 ot./min. |
2500 Nm |
D13K500TC (368 kW) |
|
Max. výkon při 1250–1600 ot./min |
500 k |
Max. točivý moment při 900–1250 ot./min |
2800 Nm |
D13K540 (397 kW) |
|
Max. výkon při 1458–1700 ot./min. |
540 k |
Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min |
2600 Nm |
Čistý výkon podle směrnice 582/2011/ES
G13C420 (309 kW) |
|
---|---|
Max. výkon při 1400–1800 ot./min |
420 k |
Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min |
2100 Nm |
G13C460 (338 kW) |
|
Max. výkon při 1700–1800 ot./min |
460 k |
Max. točivý moment při 1050–1400 ot./min |
2300 Nm |
G13C500 (368 kW) |
|
Max. výkon při 1400–1700 ot./min |
500 k |
Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min |
2500 Nm |
Typ |
Nejvyšší převod |
Točivý moment motoru (Nm) |
Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
AT2412G | Přímý | 2400 | 44 |
AT2612G | Přímý | 2600 | 100 |
ATO2612G | Rychloběžný | 2600 | 100 |
AT2812G | Přímý | 2800 | 60 |
ATO3112G | Rychloběžný | 3150 | 100 |
Typ |
Náprava |
Převod |
Max. točivý moment (Nm) |
Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy (v tunách) |
Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|---|---|
Jednoduchá redukce |
|||||
RSS1244B |
Jednoduchá |
Hypoidní ozubení |
2800 |
12 |
44 |
RSS1344C/D |
Jednoduchá |
Hypoidní ozubení |
2600 |
13 |
44 |
RSS1344E |
Jednoduchá |
Hypoidní ozubení |
2800 |
13 |
44 |
RSS1352A |
Jednoduchá |
Hypoidní ozubení |
2800 |
13 |
52 |
RSS1356 |
Jednoduchá |
Hypoidní ozubení |
2400/2800 |
13 |
56/44 |
RSS1360 |
Jednoduchá |
Hypoidní ozubení |
3550 |
13 |
60 |
RSS1370A/B |
Jednoduchá |
Hypoidní ozubení |
3550 |
13 |
70 |
RTS2370A |
Tandemová |
Hypoidní ozubení |
3550 |
23 |
70 |
RTS2310A |
Tandemová |
Hypoidní ozubení |
3550 |
23 |
100 |
Redukce v nábojích kol |
|||||
RSH1370F |
Jednoduchá |
Šikmozubé kuželové ozubení |
3550 |
13 |
70 |
RTH2610F |
Tandemová |
Šikmozubé kuželové ozubení |
3550 |
26 |
100 |
RTH3210 |
Tandemová |
Šikmozubé kuželové ozubení |
3550 |
32 |
100 |
RTH3312 |
Tandemová |
Šikmozubé kuželové ozubení |
3550 |
33 |
120 |
RTH3815 |
Tandemová |
Šikmozubé kuželové ozubení |
3550 |
38 |
150 |
RSS1244B |
RSS1344C/D |
RSS1344E |
RSS1352A |
RSS1356 |
RSS1360 |
RSS1370A/B |
RTS2370A |
RTS2310A |
RSH1370F |
RTH2610F |
RTH3210G |
RTH3312B |
RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1 |
2.31:1* | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.50:1 | 2.47:1 | 2.06:1 | 2.43:1 | 2.06:1 | 3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.47:1 |
2.47:1* | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.17:1 | 2.57:1 | 2.17:1 | 3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.64:1 |
2.64:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.79:1 | 2.85:1 | 2.31:1 | 2.83:1 | 2.31:1 | 3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
2.85:1 |
2.85:1* | 2.85:1 | 2.85:1 | 3.10:1 | 3.08:1 | 2.47:1 | 3.09:1 | 2.47:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.08:1 |
3.08:1* | 3.08:1 | 3.08:1 | 3.44:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.36:1 |
3.36:1* | 3.36:1 | 3.36:1 | 3.67:1 | 3.67:1 | 2.85:1 | 3.78:1 | 2.85:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 7.21:1 | |
|
3.70:1 | 4.11:1 | 3.08:1 | 4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | ||||||
|
4.11:1 | 3.40:1** | 4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | |||||||
|
4.63:1 | 3.67:1** | 5.14:1 | 3.70:1 | 7.21:1 | ||||||||
|
5.29:1 | 4.11:1** | 5.67:1 | 4.11:1 | |||||||||
|
6.17:1 | 6.17:1 | 4.63:1 |
* Pro RSS1344D/E
** Pro RSS1370B
|
D13K380 | D13K420 | D13K460 | D13K500 | D13K540 | D13K420TC | D13K460TC | D13K500TC | G13C420 | G13C460 | G13C500 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I-Shift |
||||||||||||
AT2412G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||||||
AT2612G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
ATO2612G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
AT2812G | ● | |||||||||||
ATO3112G | ● | |||||||||||
Dvouspojková převodovka I-Shift DC |
||||||||||||
SP02812 |
● | ● | ● | ● | ● | |||||||
Nápravy s jednoduchou redukcí |
||||||||||||
RSS1244B |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RSS1344C/D |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RSS1344E |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1352A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RSS1356 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RSS1360 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1370A/B |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTS2370A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTS2310A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
Nápravy s redukcí v kolech |
||||||||||||
RSH1370F |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTH2610F |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTH3210 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
RTH3312 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
RTH3815 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400: Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTER-100: Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTR-F: Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-FL/FH: Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízké/střední/vysoké otáčky se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla.
PTRD-F: Vysokootáčkový se spojovacím zařízením s připojovací přírubou pro přímo montovaný kloubový hřídel.
PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel.
PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Zadní připojovací příruba a přední spojovací zařízení DIN.
PTRD-D2: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu. Dvě zadní připojovací příruby a přední spojovací zařízení DIN.