Trucks

×

Technické parametry hnacího ústrojí modelu Volvo FH

Motory

 

D13K 

D13K420TC, D13K460TC a D13K500TC

G13C* 

Emisní norma 

Euro 6 

Euro 6 

Euro 6

Počet válců 

6

6

Zdvihový objem 

12,8 dm³ 

12,8 dm³ 

12,8 dm³

Zdvih 

158 mm 

158 mm 

158 mm

Vrtání 

131 mm 

131 mm 

131 mm

Kompresní poměr 

18:1 (420, 460, 500 koní), 17:1 (540 koní)

17:01

17:01

Hospodárné otáčky 

950–1400 ot./min. 

900–1300 ot./min 

1000–1400 ot./min.

Výkon výfukové brzdy

200 kW (2300 ot./min.)

-

-

Účinek brzdy VEB+ 

375 kW (2300 ot./min.)

375 kW (2300 ot./min.)

375 kW (2300 ot./min.)

VEB+ 

volitelná výbava

volitelná výbava

volitelná výbava 

Olejové filtry 

2 plně průtokové, 1 obtokový  

2 plně průtokové, 1 obtokový  

2 plně průtokové, 1 obtokový 

Objem oleje při výměně včetně filtru 

33 l 

35 l 

33 l 

Chladicí systém, celkový objem 

38 l 

38 l 

39,5 l 


* LNG

Požadavky na palivo

Palivo s nízkým obsahem síry (EN590, max. 10 částic síry na milion)
Bionafta druhé generace (EN15940, syntetická nafta)

 

Interval výměny oleje

Až 100 000 km nebo jednou ročně; olej kvality VDS4. 

Pomocný pohon namontovaný na motoru

 

Výstupní točivý moment 

Poměr 

EPTT350 

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1000 Nm* 

1.26:1


* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu.

D13K – výkon a točivý moment

Čistý výkon podle směrnice 582/2011/ES

D13TC – výkon a točivý moment

Čistý výkon podle směrnice 582/2011/ES

D13TC je k dispozici s výkony 420, 460 a 500 k. Hodnoty točivého momentu jsou však vyšší než u ostatních motorů D13. Verze motoru D13TC s výkonem 460 k dosahuje stejné hodnoty točivého momentu jako motor D13 s výkonem 540 k, a to při nižších otáčkách. A systém I-Save (500 k) se již pohybuje v oblasti motoru D16 s točivým momentem 2800 Nm při stejných nízkých otáčkách.

To umožňuje technologie Turbo Compound, která má za hlavním turbodmychadlem zařazeno přídavné turbodmychadlo, které dále využívá přebytečnou energii výfukových plynů. Tato energie se přeměňuje na točivý moment přímo na klikovém hřídeli, což ve výsledku znamená výkonný a extrémně úsporný motor.

D13K380 (279 kW)

 

Max. výkon při 1 700 ot./min.

380 k

Max. točivý moment při 830–1 400 ot./min.

1 814 Nm

D13K420 (309 kW) 

 

Max. výkon při 1 404–1 700 ot./min.

420 k 

Max. točivý moment při 905–1 400 ot./min.

2100 Nm 

D13K420TC (309 kW)

 

Max. výkon při 1 230–1 600 ot./min.

420 k

Max. točivý moment při 900–1 230 ot./min.

2400 Nm

D13K460 (345 kW)

 

Max. výkon při 1 404–1 700 ot./min.

460 k

Max. točivý moment při 945–1 400 ot./min.

2300 Nm

D13K460TC (345 kW)

 

Max. výkon při 1 240–1 600 ot./min.

460 k

Max. točivý moment při 900–1 240 ot./min.

2600 Nm 

D13K500 (368 kW) 

 

Max. výkon při 1 404–1 700 ot./min.

500 k

Max. točivý moment při 980–1 400 ot./min.

2500 Nm

D13K500TC (368 kW)

 

Max. výkon při 1250–1600 ot./min

500 k

Nejvyšší točivý moment při 900–1250 ot./min

2800 Nm

D13K540 (397 kW) 

 

Max. výkon při 1 458–1 700 ot./min.

540 koní

Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min

2600 Nm

G13C – výkon / točivý moment

Čistý výkon podle směrnice 582/2011/ES

G13C420 (309 kW)

 

Max. výkon při 1400–1800 ot./min

420 k

Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min

2100 Nm

G13C460 (338 kW)

 

Max. výkon při 1700–1800 ot./min

460 k

Max. točivý moment při 1050–1400 ot./min

2300 Nm

I-Shift

12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovka I-Shift může být osazena kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a olejovým chladičem.

Specifikace

Typ

Nejvyšší převod

Točivý moment motoru (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

AT2412F Přímý  2400 44
AT2612F Přímý  2600 100
ATO2612F Rychloběžný  2600 100
AT2412G Přímý  2400 44
AT2612G Přímý  2600 100
ATO2612G Rychloběžný  2600 100
AT2812G Přímý  2800 60
ATO3112G Rychloběžný  3150 100

Technické parametry dvouspojkové převodovky I-Shift DC

Typ 

Nejvyšší převod 

Točivý moment motoru (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

SPO2812

Rychloběžný

2800

80

Zadní nápravy

Typ 

Náprava

Převod

Max. točivý moment (Nm)

Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy (v tunách)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

Jednoduchá redukce

         

RSS1244B

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2800

12

44

RSS1344C/D

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2600

13

44

RSS1344E

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2800

13

44

RSS1352A

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2800

13

52

RSS1356

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2400/2800

13

56/44

RSS1360

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

3550

13

60

RSS1370A/B

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

3550

13

70

RTS2370A

Tandemová

Hypoidní ozubení

3550

23

70

RTS2310A

Tandemová

Hypoidní ozubení

3550

23

100

Redukce v nábojích kol

         

RSH1370F

Jednoduchá

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

13

70

RTH2610F

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

26

100

RTH3210

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

32

100

RTH3312

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

33

120

RTH3815

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

38

150

Poměry zadních náprav

RSS1244B

RSS1344C/D

RSS1344E

RSS1352A

RSS1356

RSS1360

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210G

RTH3312B

RTH3815

2.31:1

2.31:1* 2.31:1 2.31:1 2.50:1 2.47:1 2.06:1 2.43:1 2.06:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1 4.14:1

2.47:1

2.47:1* 2.47:1 2.47:1 2.64:1 2.64:1 2.17:1 2.57:1 2.17:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1 4.58:1

2.64:1

2.64:1* 2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.31:1 2.83:1 2.31:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1 5.43:1

2.85:1

2.85:1* 2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 2.47:1 3.09:1 2.47:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1 7.22:1

3.08:1

3.08:1* 3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 2.64:1 3.40:1 2.64:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1  

3.36:1

3.36:1* 3.36:1 3.36:1 3.67:1 3.67:1 2.85:1 3.78:1 2.85:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1  

 

3.70:1       4.11:1 3.08:1 4.13:1 3.08:1   4.55:1 4.55:1    

 

4.11:1         3.40:1** 4.50:1 3.36:1   5.41:1 5.41:1    

 

4.63:1         3.67:1** 5.14:1 3.70:1     7.21:1    

 

5.29:1         4.11:1** 5.67:1 4.11:1          

 

6.17:1           6.17:1 4.63:1          


* Pro RSS1344D/E
** Pro RSS1370B

Kombinace hnacího ústrojí

 

D13K380 D13K420   D13K460 D13K500 D13K540 D13K420TC D13K460TC D13K500TC G13C420 G13C460    

I-Shift

                       

AT2412F

                   

AT2612F

                   

ATO2612F

                   
AT2412G                
AT2612G          
ATO2612G          
AT2812G                      
ATO3112G                      

Dvouspojková převodovka I-Shift DC 

                       

SP02812 

             

Nápravy s jednoduchou redukcí

                       

RSS1244B

     

RSS1344C/D

     

RSS1344E

     

RSS1352A

     

RSS1356

     

RSS1360

     

RSS1370A/B

     

RTS2370A

     

RTS2310A

     

Nápravy s redukcí v kolech

                       

RSH1370F

     

RTH2610F

     

RTH3210

         

RTH3312

         

RTH3815

         

Pomocné pohony

K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce k pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.

Pomocné pohony nezávislé na spojce

PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400: Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTER-100: Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

 

Pomocné pohony závislé na spojce

PTR-F: Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-FL/FH: Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízké/střední/vysoké otáčky se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla.
PTRD-F: Vysokootáčkový se spojovacím zařízením s připojovací přírubou pro přímo montovaný kloubový hřídel.
PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel.
PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Zadní připojovací příruba a přední spojovací zařízení DIN.
PTRD-D2: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu. Dvě zadní připojovací příruby a přední spojovací zařízení DIN.

BLIŽŠÍ SEZNÁMENÍ S MODELEM VOLVO FH

Vybrat si specifikaci vozidla? To vše můžete vyřešit ve Volvo Truck Centru.