Volvo Trucks

Česká republika

×

Technické parametry hnacího ústrojí modelu Volvo FH

  • Motory
  • I-Shift
  • Dvouspojková převodovka I-Shift DC
  • Zadní nápravy
  • Poměry zadních náprav
  • Kombinace hnacího ústrojí
  • Pomocné pohony

Motory

 

D13K  

D13K460TC a D13K500TC

G13C* 

Emisní norma 

Euro 6 

Euro 6 

Euro 6

Počet válců 

6

6

Zdvihový objem 

12,8 dm³ 

12,8 dm³ 

12,8 dm³

Zdvih 

158 mm 

158 mm 

158 mm

Vrtání 

131 mm 

131 mm 

131 mm

Kompresní poměr 

18:1 (420, 460, 500 koní), 17:1 (540 koní)

17:01

17:01

Hospodárné otáčky 

950–1400 ot./min. 

900–1300 ot./min 

1000–1400 ot./min.

Výkon výfukové brzdy

200 kW (2300 ot./min.)

-

-

Účinek brzdy VEB+ 

375 kW (2300 ot./min.)

375 kW (2300 ot./min.)

375 kW (2300 ot./min.)

VEB+ 

volitelná výbava

volitelná výbava

volitelná výbava 

Olejové filtry 

2 plně průtokové, 1 obtokový  

2 plně průtokové, 1 obtokový  

2 plně průtokové, 1 obtokový 

Objem oleje při výměně včetně filtru 

33 l 

35 l 

33 l 

Chladicí systém, celkový objem 

38 l 

38 l 

39,5 l 


* LNG

Požadavky na palivo

Palivo s nízkým obsahem síry (EN590, max. 10 částic síry na milion)
Bionafta druhé generace (EN15940, syntetická nafta)

 

Interval výměny oleje

Až 100 000 km nebo jednou ročně; olej kvality VDS4. 

Pomocný pohon namontovaný na motoru
 

 

Výstupní točivý moment 

Poměr 

EPTT350 

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1000 Nm* 

1.26:1


* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu.

D13K a D13TC – výkon / točivý moment

Čistý výkon podle směrnice 582/2011/ES

D13TC – výkon a točivý moment

Čistý výkon podle nařízení 582/2011/ES
Motor D13TC je k dispozici s výkonem 460 nebo 500 koní. Hodnoty točivého momentu jsou však vyšší než u ostatních motorů D13. Verze motoru D13TC s výkonem 460 k dosahuje stejné hodnoty točivého momentu jako motor D13 s výkonem 540 k, a to při nižších otáčkách. A systém I-Save (500 k) se již pohybuje v oblasti motoru D16 s točivým momentem 2800 Nm při stejných nízkých otáčkách.
To umožňuje technologie Turbo Compound, která má za hlavním turbodmychadlem zařazeno přídavné turbodmychadlo, které dále využívá přebytečnou energii výfukových plynů. Tato energie se přeměňuje na točivý moment přímo na klikovém hřídeli, což ve výsledku znamená výkonný a extrémně úsporný motor.

 

D13K420 (309 kW) 

 

Max. výkon při 1400–1800 ot./min 

420 k 

Max. točivý moment při 860–1400 ot./min 

2100 Nm 

D13K460 (345 kW) 

 

Max. výkon při 1400–1800 ot./min 

460 k 

Max. točivý moment při 900–1400 ot./min 

2300 Nm  

D13K460TC (345 kW)

 

Max. výkon při 1250–1600 ot./min

460 k

Max. točivý moment při 900–1 300 ot./min

2600 Nm 

D13K500 (368 kW) 

 

Max. výkon při 1 530–1 800 ot./min

500 k 

Max. točivý moment při 980–1270 ot./min.

2500 Nm 

D13K500TC (368 kW)

 

Max. výkon při 1250–1600 ot./min

500 k

Max. točivý moment při 900–1 300 ot./min

2800 Nm

D13K540 (397 kW) 

 

Max. výkon při 1450–1800 ot./min 

540 koní 

Max. točivý moment při 1000–1450 ot./min

2600 Nm 

G13C – výkon / točivý moment

Čistý výkon podle směrnice 582/2011/ES

G13C420 (309 kW)

 

Max. výkon při 1400–1800 ot./min

420 k

Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min

2100 Nm

G13C460 (338 kW)

 

Max. výkon při 1700–1800 ot./min

460 k

Max. točivý moment při 1050–1400 ot./min

2300 Nm

I-Shift

12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovka I-Shift může být osazena kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a olejovým chladičem.

Specifikace

 

Typ

Nejvyšší převod

Točivý moment motoru (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

AT2412F

Přímý 

2400

44

AT2612F

Přímý 

2600

100

ATO2612F

Rychloběžný 

2600

100

AT2812F

Přímý 

2800

60

ATO3112F

Rychloběžný 

3150

100

Technické parametry dvouspojkové převodovky I-Shift DC

 

Typ 

Nejvyšší převod 

Točivý moment motoru (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

SPO2812

Rychloběžný

2800

80

Zadní nápravy

 

Typ 

Kombinace

Převod

Max. točivý moment (Nm)

Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy (v tunách)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

Jednoduchá redukce

         

RSS1244B

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2800

12

44

RSS1344C/D

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2600

13

44

RSS1344E

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2800

13

44

RSS1352A

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2800

13

52

RSS1356

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2400/2800

13

56/44

RSS1360

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

3550

13

60

RSS1370A/B

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

3550

13

70

RTS2370A

Tandemová

Hypoidní ozubení

3550

23

70

RTS2310A

Tandemová

Hypoidní ozubení

3550

23

100

Kolová redukce

         

RSH1370F

Jednoduchá

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

13

70

RTH2610F

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

26

100

RTH3210

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

32

100

RTH3312

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

33

120

RTH3815

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

38

150

Poměry zadních náprav

 

RSS1244B RSS1344C/D RSS1344E RSS1352A RSS1356 RSS1360 RSS1370A/B RTS2370A RTS2310A RSH1370F RTH2610F RTH3210G RTH3312B RTH3815
2.31:1 2.31:1* 2.31:1 2.31:1 2.50:1 2.47:1 2.06:1 2.43:1 2.06:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1 4.14:1
2.47:1 2.47:1* 2.47:1 2.47:1 2.64:1 2.64:1 2.17:1 2.57:1 2.17:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1 4.58:1
2.64:1 2.64:1* 2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.31:1 2.83:1 2.31:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1 5.43:1
2.85:1 2.85:1* 2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 2.47:1 3.09:1 2.47:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1 7.22:1
3.08:1 3.08:1* 3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 2.64:1 3.40:1 2.64:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1  
3.36:1 3.36:1* 3.36:1 3.36:1 3.67:1 3.67:1 2.85:1 3.78:1 2.85:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1  
  3.70:1       4.11:1 3.08:1 4.13:1 3.08:1   4.55:1 4.55:1    
  4.11:1         3.40:1** 4.50:1 3.36:1   5.41:1 5.41:1    
  4.63:1         3.67:1** 5.14:1 3.70:1     7.21:1    
  5.29:1         4.11:1** 5.67:1 4.11:1          
  6.17:1           6.17:1 4.63:1          


* Pro RSS1344D/E
** Pro RSS1370B

Kombinace hnacího ústrojí

 

 

D13K420  

D13K460

D13K500

D13K540

D13K460TC

D13K500TC

G13C420

G13C460

I-Shift

               

AT2412F

       

AT2612F

 

ATO2612F

 

AT2812F

         

   

ATO3112F

         

   

Dvouspojková převodovka I-Shift DC 

               

SP02812 

 

   

Nápravy s jednoduchou redukcí

               

RSS1244B

RSS1344C/D

RSS1344E

RSS1352A

RSS1356

RSS1360

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Nápravy s redukcí v kolech

               

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

   

RTH3312

   

RTH3815

   

Pomocné pohony

K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce k pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.

Pomocné pohony nezávislé na spojce

PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400: Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTER-100: Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

 

Pomocné pohony závislé na spojce
 

PTR-F: Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-FL/FH: Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízké/střední/vysoké otáčky se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla.
PTRD-F: Vysokootáčkový se spojovacím zařízením s připojovací přírubou pro přímo montovaný kloubový hřídel.
PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel.
PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Zadní připojovací příruba a přední spojovací zařízení DIN.
PTRD-D2: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu. Dvě zadní připojovací příruby a přední spojovací zařízení DIN.

BLIŽŠÍ SEZNÁMENÍ S MODELEM VOLVO FH

Vybrat si specifikaci vozidla? To vše můžete vyřešit ve Volvo Truck Centru.