Volvo Trucks

Česká republika

×

Technické parametry hnacích ústrojí pro model Volvo FH16

Motory

 

D16K 

Emisní norma 

Euro 6

Počet válců 

Zdvihový objem 

16,1 dm³ 

Zdvih 

165 mm 

Vrtání 

144 mm

Kompresní poměr 

16.0:1

Hospodárné otáčky 

950–1400 ot./min.

Výkon výfukové brzdy

230 kW (2200 ot./min.)

Účinek brzdy VEB+ 

470 kW (2200 ot./min.)

VEB+ 

volitelná výbava 

Olejové filtry 

2 plně průtokové, 1 obtokový 

Objem oleje při výměně včetně filtru 

42 l 

Chladicí systém, celkový objem 

48 l 

Požadavky na palivo

Palivo s nízkým obsahem síry (EN590, max. 10 částic síry na milion)
Bionafta druhé generace (EN15940, syntetická nafta)

Interval výměny oleje

Až 100 000 km nebo jednou ročně; olej kvality VDS4. 

Pomocný pohon namontovaný na motoru

 

 

Výstupní točivý moment 

Poměr 

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1000 Nm* 

1.26:1


* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu.

D16K – výkon a točivý moment

Čistý výkon podle: EC 582/2011

D16K550 (410 kW) 

 

Max. výkon při 1 380–1 700 ot./min 

550 koní 

Max. točivý moment při 900–1 380 ot./min. 

2800 Nm 

D16K650 (480 kW) 

 

Max. výkon při 1 450–1 700 ot./min 

650 koní 

Max. točivý moment při 950–1450 ot./min 

3150 Nm 

D16K750 (550 kW) 

 

Max. výkon při 1600–1800 ot./min 

750 koní 

Max. točivý moment při 950–1400 ot./min 

3550 Nm 

I-Shift

12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovka I-Shift může být osazena kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a olejovým chladičem.

Specifikace

Typ

Nejvyšší převod

Točivý moment motoru (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

AT2812F

Přímý 

2800

60

ATO3112F

Rychloběžný 

3150

100

ATO3512F

Rychloběžný

3550

100

Zadní nápravy

Typ 

Kombinace

Převod

Max. točivý moment (Nm)

Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy (v tunách)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

Jednoduchá redukce

         

RSS1356

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2400/2800

13

56/44

RSS1370A/B

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

 

13

70

RTS2370A

Tandemová

Hypoidní ozubení

3550

23

70

RTS2310

Tandemová

Hypoidní ozubení

3550

23

100

Kolová redukce

         

RSH1370F

Jednoduchá

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

13

70

RTH2610F

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

26

100

RTH3210

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

32

100

RTH3312

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

33

120

RTH3815

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

38

150

Poměry zadních náprav

 

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210G

RTH3312B

RTH3815

2.50:1

2.06:1

2.43:1

2.06:1

3.46:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.79:1

2.17:1

2.57:1

2.17:1

3.61:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

3.10:1

2.47:1

2.83:1

2.31:1

3.76:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.44:1

2.47:1

3.09:1

2.47:1

4.12:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.67:1

2.64:1

3.40:1

2.64:1

4.55:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 
 

2.85:1

3.78:1

2.85:1

5.41:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 
 

3.08:1

4.13:1

3.08:1

 

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 
 

3.40:1*

4.50:1

3.36:1

 

5.41:1

5.41:1

   
 

3.67:1*

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

6.18:1

   
 

4.11:1*

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

   
   

6.17:1

4.63:1

         

*RSS1370B

Kombinace hnacího ústrojí

 

D16K550

D16K650

D16K750

I-Shift

     

AT2812F

     

ATO3112F

 

ATO3512F

   

       

Nápravy s jednoduchou redukcí

     

RSS1356

   

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Nápravy s redukcí v kolech

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Pomocné pohony

K dispozici je celá řada pomocných pohonů, nezávislých nebo závislých na spojce i s vysokým točivým momentem, k pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.

Pomocné pohony nezávislé na spojce

PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400: Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTER-100: Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

Pomocné pohony závislé na spojce

PTR-F: Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-FL/FH: Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízké/střední/vysoké otáčky se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla.
PTRD-F: Vysokootáčkový se spojovacím zařízením s připojovací přírubou pro přímo montovaný kloubový hřídel.
PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel.
PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Zadní připojovací příruba a přední spojovací zařízení DIN.
PTRD-D2: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu. Dvě zadní připojovací příruby a přední spojovací zařízení DIN.

BLIŽŠÍ SEZNÁMENÍ S MODELEM VOLVO FH16

Vybrat si specifikaci vozidla? To vše můžete vyřešit ve Volvo Truck Centru.