Volvo Trucks

Česká republika

×

Technické parametry podvozků pro model Volvo FM

 

  • Výšky podvozků
  • Nejvyšší povolené zatížení přední nápravy
  • Zadní odpružení
  • Výška spojovacích zařízení točnice
  • Tažná zařízení
  • Palivové nádrže
  • Nádrže na AdBlue
  •  

     

  • Točnice
  • Volvo Dynamic Steering
  • Zvedání dvojité nápravy
  • Vlečené nápravy
  • Tlačené nápravy
  • Brzdy 
  •  

    Výšky podvozků

    X-Low (tahač)

    cca 810 mm

    Nízký

    cca 850 mm

    Střední

    cca 900 mm

    Vysoký

    cca 1000 mm

    Extra vysoký

    cca 1200 mm

    Nejvyšší přípustné zatížení přední nápravy (v tunách)

     

    Vzduchové

    Pružinové

    X-Low

    8

    Nízký

    8

    Střední

    10/20*

    9

    Vysoký

    10/20*

    10/20**

    Extra vysoký

    -

    10/20**



    * S tandemovými předními nápravami (FAL20 na GRAS-GR)
    ** S tandemovými předními nápravami (FAA20/FAA21)

    Zadní odpružení

     Typ

    Nápravy

    Odpružení

    Zatížení nápravy / zdvojené nápravy

    Redukce

    Tlačené/vlečené nápravy

    Jednoduchá

             

    RAD-L90

    4×2

    Parabolické/vícelistové

    13 t

    Jednoduchá/kolová

     

    RAD-GR

    4×2

    Vzduchové

    11,5/13 t

    Jednoduchá/kolová

     

    RAD-G2

    4×2

    Vzduchové

    13 t

    Redukce v kolech

     

    RAD-G4

    4×2

    Vzduchové

    11,5/12 t

    Jednorázový

     

    Zdvojená náprava

             

    RADT-GR

    6×2/8×2

    Vzduchové

    19/20,5/22,5/23 t

    Jednoduchá/kolová

    Vlečená náprava (pevná/řízená/samořídicí)

    RAPD-GR

    6×2

    Vzduchové

    19/19/22 t

    Jednoduchá/kolová

    Tlačená náprava (pevná/řízená)

    RAPD-G4

    6×2

    Vzduchové

    16 t

    Jednorázový

    Pevná tlačená náprava

    RADD-BR

    6×4/8×4

    Parabolické

    20/21 t

    Jednoduchá/kolová

     

    RADD-TR1

    6×4/8×4

    Parabolické/vícelistové

    23/26 t

    Jednoduchá/kolová

     

    RADD-TR2

    6×4/8×4

    Vícelistové

    26/32 t

    Redukce v kolech

     

    RADD-TR3

    6×4/8×4

    Parabolické

    38 t

    Redukce v kolech

     

    RADD-GR

    6×4/8×4

    Vzduchové

    17/21/23/26 t

    Jednoduchá/kolová

     

    RADDT-GR

    8×4/10×4

    Vzduchové

    27/33/36 t

    Jednoduchá/kolová

    řízená vlečená náprava

    RAPDD-GR

    8×4

    Vzduchové

    27/30,5/32/35 t

    Jednoduchá/kolová

    řízená tlačená náprava

    RAPDT-GR

    8×2

    Vzduchové

    27/30/30,5/31,5/32 t

    Jednoduchá/kolová

    3 nápravy/řízená tlačená náprava a pevná nebo řízená vlečená náprava

    Výška spojovacích zařízení točnice

    Pohon

    Podvozek

    Odpružení

    Výška rámu

    Výška 5W*

    Výška

    Min. výška spojovacích zařízení**

    Nominální světlá výška**

    4×2

    X-Low

    RAD-GR

    266

    140

    295/55

    867

    912

     

    X-low

    RAD-GR

    266

    140

    295/60

    887

    932

     

    Nízký

    RAD-GR

    266

    140

    315/60

    955

    1015

     

    Střední

    RAD-GR

    266

    140

    315/70

    1014

    1075

     

    Střední

    RAD-GR

    300

    140

    315/70

    1031

    1092

     

    Vysoký

    RAD-GR

    266

    140

    315/80

    1056

    1147

     

    Vysoký

    RAD-GR

    300

    140

    315/80

    1090

    1164

    6×2

    Nízký

    RADT-GR

    266

    160

    315/60

    975

    1035

     

    Střední

    RADT-GR

    266

    160

    315/70

    1034

    1095

     

    Střední

    RADT-GR

    300

    160

    315/70

    1051

    1112

     

    Vysoký

    RADT-GR

    300

    150*

    315/80

    1160

    1234

     

    Střední

    RAPD-GR

    266

    160

    315/70

    1034

    1095

     

    Střední

    RADT-GR

    300

    160

    315/70

    1051

    1112

     

    Vysoký

    RAPD-GR

    266

    160

    315/80

    1076

    1167

     

    Vysoký

    RAPD-GR

    300

    160

    315/80

    1110

    1184

    6×4

    Vysoký

    RADD-GR

    300

    150*

    315/80

    1173

    1234

    8×4

    Vysoký

    RAPDD-GR

    300

    160

    315/80

    1137

    1207


    *Spojovací výška +60 mm.
    ** Přibližné výšky.

    Tažná zařízení
    K dispozici jsou tažná zařízení montovaná uprostřed, polozavěšená a zavěšená pro přívěs se středovou nápravou. Všechna tažná zařízení lze namontovat v roztečích po 25 milimetrech.

    Palivové nádrže
    Hliníkové nebo ocelové nádrže o objemu 150 až 900 litrů. Maximální objem paliva v nádrži je u tahačů 4×2 1480 litrů. Nádrž na LNG ve velikostech 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) a 205 kg (495 l). U tandemových předních náprav plastová palivová nádrž EU6 mezi předními nápravami.

    Nádrže na kapalinu AdBlue
    Plastové. Objem 32 až 100 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na kapalinu AdBlue. 

    Točnice
    Certifikovaná instalace umožňuje zatížení až 36 tun. K dispozici je široká škála variant, včetně točnice vyhovující standardu ISO s profily ve tvaru L v různých výškách. Točnice s přírubou představuje odlehčenou variantu, která nevyžaduje spojovací desku. Točnice se nad rámem nachází ve výšce pouze přibližně 140 mm. U některých variant je jako volitelné příslušenství k dispozici integrovaný indikátor mazání a připojení návěsu.

    Brzdy
    Elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu, výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky němu využít četné užitečné funkce. Systém EBS je nyní dostupný jak pro kotoučové brzdy, tak pro bubnové brzdy se Z-vačkou (u vybraných konfigurací náprav a výšek podvozku). Brzdovou soustavu svých vozidel tak můžete dovybavit balíčkem EBS Medium nebo jinými volitelnými funkcemi. EBS je standardní součástí všech specifikací.

     

    Dynamické řízení Volvo
    Aktivní systém řízení s překrýváním momentu. Dodává více síly při řízení v malých rychlostech, omezuje rázy do řízení a při brzdění na povrchu s nerovnoměrnou adhezí udržuje volant v přímé poloze. Volant se automaticky vrací do neutrální polohy při jízdě dopředu i při couvání.
    Dynamické řízení Volvo je nyní dostupné pro všechny konfigurace náprav, včetně konfigurací s dvojitými předními nápravami.
    Další aktivní funkce řízení, jako je osobní nastavení a navádění proti přetáčivosti, činí jízdu ještě příjemnější a bezpečnější.

    Zvedání tandemové nápravy
    U vozidel s tandemovou nápravou slouží tato funkce k odpojení a zvednutí zadní poháněné nápravy, což se projeví snížením spotřeby paliva a poloměru otáčení. Náprava se zvedá stisknutím tlačítka na palubní desce (je-li vozidlo nenaložené). Jakmile vozidlo naložíte, náprava se automaticky spustí a připojí. 
    Zvedání tandemové nápravy je dostupné pro konfigurace 6 × 4 a 8 × 4 (s tandemovou dvojnápravou) vybavené kotoučovými brzdami.

    Vlečené nápravy
    K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly, pasivně nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 7,5, 9,5, 10 nebo 16 tun.

    Tlačené nápravy
    K dispozici je pevná a aktivně řízená varianta pro tahače i pro podvozky k dostavbě. Zatížení nápravy: 4,5, 7,5 nebo 9 tun.

    EBS Medium

    Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky.
    Sledování stavu systému EBS
    Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool.
    Pomůcka pro rozjezd do kopce
    Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí.
    Analýza opotřebení obložení
    Upozornění na stav brzdového obložení – funkce, která počítá kilometry do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.)
    Automatické uvolnění parkovací brzdy
    Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy (pouze u převodovek I-Shift).

    Další možnosti

    Kromě programových balíčků jsou k dispozici také tyto možnosti:
    Brzda pro srovnání soupravy
    Umožňuje řidiči aktivovat pulzní brzdění návěsu. Brzda se v takovém případě aktivuje automaticky, přičemž je minimalizováno riziko zalomení soupravy.
    Elektronické řízení stability (ESC)
    Brzdný stabilizační systém aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami.
    Světlo nouzového brzdění
    Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu.
    Hydraulický retardér
    Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW.

    LÍBÍ SE VÁM? ZKUSTE SE V NĚM PROJET.

    Jediný způsob, jak poznat výhody nového dynamického podvozku, je usednout za volant. Stavte se v prodejně nákladních vozidel Volvo a vyzkoušejte si ho sami.