Trucks

TECHNICKÉ PARAMETRY HNACÍHO ÚSTROJÍ MODELU VOLVO FM

Motory

 

D11K

D13K

G13C

Emisní norma

Euro 6

Euro 6

Euro 6

Počet válců

6

6

6

Zdvihový objem

10,8 dm3

12,8 dm3

12,8 dm3

Zdvih

152 mm

158 mm

158 mm

Vrtání

123 mm

131 mm

131 mm

Kompresní poměr

17:01

18:01

17:01

Hospodárné otáčky

1000–1500 ot./min.

950–1400 ot./min.

1000–1400 ot./min.

Účinek výfukové brzdy

160 kW (2400 ot./min)

200 kW (2300 ot./min)

 

Účinek brzdy VEB

290 kW (2400 ot./min)

   

VEB

volitelná výbava

   

Účinek brzdy VEB+

 

375 kW (2300 ot./min)

375 kW (2300 ot./min)

VEB+

 

volitelná výbava

volitelná výbava

Olejové filtry

2 plně průtokové, 1 obtokový

2 plně průtokové, 1 obtokový

2 plně průtokové, 1 obtokový

Objem oleje při výměně včetně filtru

36 l

33 l

33 l

Chladicí systém, celkový objem

36 l

38 l

39,5 l


 

Interval výměny oleje

Až 150 000 km nebo jednou ročně; olej kvality VDS4.

Požadavky na palivo

Palivo s nízkým obsahem síry (EN590, max. 10 částic síry na milion)
Bionafta druhé generace (EN15940, syntetická nafta)
Volvo FM s plynovým pohonem v automobilové kvalitě.

Pomocný pohon namontovaný na motoru

 

Výstupní točivý moment

Poměr

EPTT350

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1


* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu.

D11K – výkon a točivý moment

Čistý výkon podle: EC 582/2011

D11K330 (245 kW)

 

Max. výkon při 1700 ot./min.

330 k

Max. točivý moment při 877–1400 ot./min.

1600 Nm

D11K380 (280 kW)

 

Max. výkon při 1700 ot./min.

380 k

Max. točivý moment při 938–1400 ot./min.

1800 Nm

D11K430 (317 kW)

 

Max. výkon při 1700 ot./min.

430 k

Max. točivý moment při 1008–1400 ot./min.

2050 Nm

D11K460 (339 kW)

 

Max. točivý moment při 1700 ot./min.

460 k

Max. točivý moment při 1050–1400 ot./min

2200 Nm



D13K – výkon a točivý moment

Čistý výkon podle: EC 582/2011

D13K380 (279 kW)

 

Max. výkon při 1700 ot./min.

380 k

Max. točivý moment při 830–1400 ot./min.

1 814 Nm

D13K420 (309 kW)

 

Max. výkon při 1404–1700 ot./min.

420 k

Max. točivý moment při 905–1400 ot./min.

2100 Nm

D13K460 (345 kW)

 

Max. výkon při 1404–1700 ot./min.

460 k

Max. točivý moment při 945–1400 ot./min.

2300 Nm

D13K500 (368 kW)

 

Max. výkon při 1404–1700 ot./min.

500 k 

Max. točivý moment při 980–1400 ot./min.

2500 Nm 

G13C – výkon / točivý moment

Čistý výkon podle směrnice 582/2011/ES

G13C420 (309 kW)

 

Max. výkon při 1400–1800 ot./min

420 k

Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min

2100 Nm

G13C460 (338 kW)

 

Max. výkon při 1700–1800 ot./min

460 k

Max. točivý moment při 1050–1400 ot./min

2300 Nm

G13C500 (368 kW)  
Max. výkon při 1400–1700 ot./min 500 k
Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min 2500 Nm

I-Shift

12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovka I-Shift může být osazena kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a olejovým chladičem.

I-Shift

Typ

Nejvyšší převod Točivý moment motoru (Nm) Celková hmotnost soupravy (tuny)

AT2412G

Přímý  2400 44

AT2612G

Přímý  2600 100

ATO2612G

Rychloběžný 2600 100

 

Technické parametry dvouspojkové převodovky I-Shift DC

Typ

Nejvyšší převod Točivý moment motoru (Nm) Celková hmotnost soupravy (tuny)

SPO2812

Rychloběžný 2800 80

Zadní nápravy

Typ

Náprava

Převod

Max. točivý moment (Nm)

Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy (v tunách)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

Jednoduchá redukce

         

RSS1244

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2800

12

44

RSS1344C/E

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2600

13

44

RSS1352A

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2800

13

52

RSS1356

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2400/2800

13

56/44

RSS1370A/B

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

3550

13

70

RTS2370A

Tandemová

Hypoidní ozubení

3550

23

80

RTS2310A

Tandemová

Hypoidní ozubení

3550

23

100

Redukce v nábojích kol

         

RSH1370F

Jednoduchá

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

13

70

RTH2610F

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

26

100

RTH3210

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

32

100

RTH3312

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

33

120

RTH3815

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

38

150

Poměry zadních náprav

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.31:1

2.31:1*

2.50:1

2.06:1

2.43:1

2.06:1

3.46:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.47:1

2.47:1*

2.64:1

2.17:1

2.57:1

2.17:1

3.61:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.64:1

2.64:1

2.79:1

2.31:1

2.83:1

2.31:1

3.76:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

2.85:1

2.85:1

3.10:1

2.47:1

3.09:1

2.47:1

4.12:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.08:1

3.08:1

3.44:1

2.64:1

3.40:1

2.64:1

4.55:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 
 

3.36:1

3.67:1

2.85:1

3.78:1

2.85:1

5.41:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 
 

3.70:1

 

3.08:1

4.13:1

3.08:1

 

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 
 

4.11:1

 

3.40:1**

4.50:1

3.36:1

 

5.41:1

5.41:1

   
 

4.63:1

 

3.67:1**

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

6.18:1

   
 

5.29:1

 

4.11:1**

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

   
       

6.17:1

4.63:1

         


* Pro RSS1344E
** Pro RSS1370B

Kombinace hnacího ústrojí

 

D11K330

D11K370

D11K410

D11K450

D13K380

D13K420

D13K460

D13K500

G13C420

G13C460

G13C500
                       

I-Shift

                     

AT2412G

 

AT2612G

ATO2612G

Dvouspojková převodovka I-Shift DC

               

SP02812

           

     

Nápravy s jednoduchou redukcí

               

RSS1244

 

RSS1344C/E

RSS1352A

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Nápravy s redukcí v kolech

               

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

     

RTH3312

     

RTH3815

     

Pomocné pohony

K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce pro pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.

Namontované na motoru

PTER-DIN
Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.

PTER1400
Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

PTER100
Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

Namontované na převodovku

PTR-F
Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.

PTR-FL/FH
Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Nízké/střední/vysoké otáčky se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla.

PTRD-F
Vysokootáčkový se spojovacím zařízením s připojovací přírubou pro přímo montovaný kloubový hřídel.

PTRD-D
Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel.

PTRD-D1
Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Zadní připojovací příruba a přední spojovací zařízení DIN.

PTRD-D2
Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu. Dvě zadní připojovací příruby a přední spojovací zařízení DIN.

 

BLIŽŠÍ SEZNÁMENÍ S MODELEM VOLVO FM

Vybrat si specifikaci vozidla? To vše můžete vyřešit ve Volvo Truck Centru.