Díky nízké úrovni hluku a absenci výfukových plynů je flexibilní a hbitý model FM Electric ideální pro velkokapacitní dodávky potravin, přepravu kontejnerů, jeřábové služby a další činnosti v metropolitních oblastech, a to vše s menším dopadem na životní prostředí. Také může potenciálně pracovat v bezemisních zónách nebo v denní době, kdy je zakázán pohyb naftových nákladních vozidel. Za účelem zjednodušení přechodu na elektrickou přepravu je vozidlo nabízeno společně se servisními a podpůrnými balíčky pro nabíjení, plánování trasy a dojezdu, monitorování akumulátoru a další.
Prvky |
Volvo FM Electric |
||
---|---|---|---|
Konfigurace náprav | Tahač: 4×2, 6×2, 6x4 Podvozek k dostavbě: 4×2, 6×2, 6×4, 8×2, 8×4 Všechny nápravy mají vzduchové odpružení |
||
Kabina |
Nízká denní kabina, denní kabina, nízká spací kabina, spací kabina, kabina Globetrotter |
||
Celková hmotnost soupravy |
Až 44 tun | ||
Kapacita akumulátorů | 180–540 kWh, 2–6 akumulátorů | ||
Rozsah |
až 300 km |
||
Doba nabíjení (plné nabití) | 9,5 h střídavým proudem (43 kW) 2,5 h stejnosměrným proudem (250 kW) |
||
Hnací ústrojí |
2–3 elektromotory, převodovka I-Shift | ||
Výkon | Trvalý výkon až 330–490 kW (450–666 k) | ||
Aplikace |
Vhodné pro osazení nástavby. 3 pomocné pohony: (elektrický, mechanický a převodový) |
||
|
Petr Jirásek