Volvo Trucks

Česká republika

×

Technické parametry hnacích ústrojí pro model Volvo FMX

Motory

 

D11K

D13K

Emisní norma

Euro 6

Euro 6

Počet válců

6

6

Zdvihový objem

10,8 l

12,8 l

Zdvih

152 mm

158 mm

Vrtání

123 mm

131 mm

Kompresní poměr

17:01

18:1 (420, 460, 500 koní), 17:1 (540 koní)

Hospodárné otáčky

1000–1500 ot./min.

950–1400 ot./min.

Účinek výfukové brzdy

160 kW (2400 ot./min)

200 kW (2300 ot./min)

Účinek brzdy VEB

290 kW (2400 ot./min)

 

VEB

volitelná výbava

 

Účinek brzdy VEB+

 

375 kW (2300 ot./min)

VEB+

 

volitelná výbava

Olejové filtry

2 plně průtokové, 1 obtokový

2 plně průtokové, 1 obtokový

Objem oleje při výměně včetně filtru

36 l

33 l

Chladicí systém, celkový objem

36 l

38 l

 

Požadavky na palivo

Palivo s nízkým obsahem síry (EN590, max. 10 částic síry na milion)
Bionafta druhé generace (EN15940, syntetická nafta)

Pomocný pohon namontovaný na motoru

 

Výstupní točivý moment

Poměr

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu.

D11K – výkon a točivý moment

Čistý výkon podle: EC 582/2011

D11K330 (243 kW)

 

Max. výkon při 1600–1900 ot./min

330 k

Max. točivý moment při 950–1400 ot./min

1600 Nm

D11K380 (280 kW)

 

Max. výkon při 1700–1800 ot./min

380 k

Max. točivý moment při 950–1400 ot./min

1800 Nm

D11K430 (316 kW)

 

Max. výkon při 1700–1800 ot./min

430 k

Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min

2050 Nm

D11K460 (338 kW)

 

Max. výkon při 1700–1800 ot./min

460 k

Max. točivý moment při 1050–1400 ot./min

2200 Nm

D13K – výkon a točivý moment

Čistý výkon podle: EC 582/2011

D13K420 (309 kW)

 

Max. výkon při 1400–1800 ot./min

420 k

Max. točivý moment při 860–1400 ot./min

2100 Nm

D13K460 (338 kW)

 

Max. výkon při 1400–1800 ot./min

460 k

Max. točivý moment při 900–1400 ot./min

2300 Nm

D13K500 (368 kW) 

 

Max. výkon při 1 530–1 800 ot./min

500 k 

Max. točivý moment při 980–1270 ot./min.

2500 Nm 

D13K540 (397 kW) 

 

Max. výkon při 1450–1800 ot./min 

540 koní 

Max. točivý moment při 1000–1450 ot./min

2600 Nm 

I-Shift

12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovka I-Shift může být osazena kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a olejovým chladičem.

Specifikace

Typ

Nejvyšší převod

Točivý moment motoru (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

AT2412F

Přímý

2400

44

AT2612F

Přímý

2600

100

ATO2612F

Rychloběžný

2600

100

Technické parametry dvouspojkové převodovky I-Shift DC

Typ

Nejvyšší převod

Točivý moment motoru (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

SPO2812

Rychloběžný

2800

80

Powertronic

Plně automatizovaná převodovka s měničem točivého momentu a chladičem oleje. Řadí bez ztráty výkonu. Ve výrobě může být převodovka Powertronic osazena pomocným pohonem, integrovaným retardérem a nouzovým čerpadlem posilovače řízení.

Powertronic

Typ

Nejvyšší převod

Točivý moment motoru (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

PT2106

Přímý

2100

44

PT2606

Přímý

2600

60

Zabudované programy pro převodovku Powertronic

Hospodárnost

Určeno pro hospodárnou spotřebu paliva. K řazení dochází v těch nejhospodárnějších otáčkách.

Výkon

Používá se v situacích, kdy je zapotřebí vysoký výkon motoru. K řazení dochází ve vysokých otáčkách motoru.

Zadní nápravy

Typ

Kombinace

Převod

Max. točivý moment (Nm)

Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy (v tunách)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

Jednoduchá redukce

         

RSS1344C/E

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2600

13

44

RSS1356

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2400/2800

13

56/44

RSS1370A/B

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

3550

13

70

RTS2370A

Tandemová

Hypoidní ozubení

3550

23

80

RSS1244B

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2800

12

44

RTS2310A

Tandemová

Hypoidní ozubení

3550

23

100

RSS1352A

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2800

13

52

Kolová redukce

         

RSH1365

Jednoduchá

Spirálové zkosení

2400

13

65

RSH1370F

Jednoduchá

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

13

70

RTH2610F

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

26

100

RTH3210

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

32

100

RTH3312

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

33

120

RTH3815

Tandemová

Šikmozubé kuželové ozubení

3550

38

150

Poměry zadních náprav

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1365

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.31:1

2.31:1*

2.31:1

2.50:1

2.47:1

2.43:1

2.06:1

3.61:1

3.46:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.47:1

2.47:1*

2.47:1

2.64:1

2.64:1

2.57:1

2.17:1

3.76:1

3.61:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.64:1

2.64:1*

2.64:1

2.79:1

2.85:1

2.83:1

2.31:1

4.12:1

3.76:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

2.85:1

2.85:1*

2.85:1

3.10:1

3.08:1

3.09:1

2.47:1

4.55:1

4.12:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.08:1

3.08:1*

3.08:1

3.44:1

3.40:1

3.40:1

2.64:1

 

4.55:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.36:1

3.36:1*

3.36:1

3.67:1

3.67:1

3.78:1

2.85:1

 

5.41:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 
 

3.70:1

   

4.11:1

4.13:1

3.08:1

   

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 
 

4.11:1

     

4.50:1

3.36:1

   

5.41:1

5.41:1

   
 

4.63:1

     

5.14:1

3.70:1

   

6.18:1

6.18:1

   
 

5.29:1

     

5.67:1

4.11:1

     

7.21:1

   
         

6.17:1

4.63:1

           

 

* Pro RSS1344E

Kombinace hnacího ústrojí

 

D11K330

D11K370

D11K410

D11K450

D13K420

D13K460

D13K500

D13K540

Powertronic

               

PT2106

       

PT2606

       

I-Shift

               

AT2412F

   

AT2612F

ATO2612F

Dvouspojková převodovka I-Shift DC

               

SP02812

         

Nápravy s jednoduchou redukcí

               

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RTS2370A

RSS1370A/B

RTS2310A

Nápravy s redukcí v kolech

               

RSH1365

 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Hnací přední náprava/rozdělovací převodovka

             

FAA11/FAA21/V2501TB

Pomocné pohony

Namontované na motoru

PTER-DIN 
Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400 
Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTER100
Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

Namontované na převodovku

PTR-F
Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-FL/FH 
Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Nízké/střední/vysoké otáčky se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla.
PTRD-F
Vysokootáčkový se spojovacím zařízením s připojovací přírubou pro přímo montovaný kloubový hřídel.
PTRD-D
Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel.
PTRD-D1 
Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Zadní připojovací příruba a přední spojovací zařízení DIN.
PTRD-D2
Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu. Dvě zadní připojovací příruby a přední spojovací zařízení DIN.

BLIŽŠÍ SEZNÁMENÍ S VOLVEM FMX

Vybrat si specifikaci vozidla? To vše můžete vyřešit ve Volvo Truck Centru.