Technické parametry hnacího ústrojí modelu Volvo FH

  • Motory
  • I-Shift
  • Programové sady I-Shift
  • Dvouspojková převodovka I-Shift DC
  • Zadní nápravy
  • Poměry zadních náprav
  • Kombinace hnacího ústrojí
  • Pomocné pohony

Motory

  D13K   G13C 
Emisní norma  Euro 6  Euro 6
Počet válců  6
Zdvihový objem  12,8 dm³  12,8 dm³
Zdvih  158 mm  158 mm
Vrtání  131 mm  131 mm
Kompresní poměr  18 : 1 (420, 460 k), 17 : 1 (500, 540 k) 17:1
Hospodárné otáčky  900–1400 ot./min.  1000–1400 ot./min.
Výkon výfukové brzdy 200 kW (2300 ot./min.) -
Účinek brzdy VEB+  375 kW (2300 ot./min.) 375 kW (2300 ot./min.)
VEB+  volitelná výbava volitelná výbava 
Olejové filtry  2 plně průtokové, 1 obtokový   2 plně průtokové, 1 obtokový 
Objem oleje při výměně včetně filtru  33 l  33 l 
Chladicí systém, celkový objem  38 l  39,5 l 

Požadavky na palivo

Palivo s nízkým obsahem síry (EN590, max. 10 částic síry na milion)
Bionafta druhé generace (EN15940, syntetická nafta)

 

Interval výměny oleje

Až 100 000 km nebo jednou ročně; olej kvality VDS4. 

Pomocný pohon namontovaný na motoru

  Výstupní točivý moment  Poměr 
EPTT350  350 Nm*  1.26:1
EPTT650  650 Nm*  1.26:1
EPTT1000  1000 Nm*  1.26:1

* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu.

Výkon a točivý moment motoru D13K

Výkon a točivý moment motoru D13K

Čistý výkon podle směrnice 582/2011/ES

D13K420 (309 kW)   
Max. výkon při 1400–1800 ot./min  420 k 
Max. točivý moment při 860–1400 ot./min  2100 Nm 
D13K460 (338 kW)   
Max. výkon při 1400–1800 ot./min  460 k 
Max. točivý moment při 900–1400 ot./min  2300 Nm  
D13K500 (368 kW)   
Max. výkon při 1400–1800 ot./min  500 k 
Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min  2500 Nm 
D13K540 (397 kW)   
Max. výkon při 1450–1800 ot./min  540 koní 
Max. točivý moment při 1000–1450 ot./min  2600 Nm 
G13C – VÝKON / TOČIVÝ MOMENT

G13C – VÝKON / TOČIVÝ MOMENT

Čistý výkon podle směrnice 582/2011/ES

G13C420 (309 kW)  
Max. výkon při 1400–1800 ot./min 420 k
Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min 2100 Nm
G13C460 (338 kW)  
Max. výkon při 1700–1800 ot./min 460 k
Max. točivý moment při 1050–1400 ot./min 2300 Nm
   
I-shift

12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovka I-Shift může být osazena kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a olejovým chladičem.

Specifikace

Typ Nejvyšší převod Točivý moment motoru (Nm) Celková hmotnost soupravy (tuny)
AT2412F
Přímý  2400 44
AT2612F
Přímý  2600 100
ATO2612F
Rychloběžný  2600 100

Technické parametry dvouspojkové převodovky I-Shift DC

Typ  Nejvyšší převod  Točivý moment motoru (Nm) Celková hmotnost soupravy (tuny)
SPO2812 Rychloběžný 2800 80

Programové sady I-Shift

Základní verze (TP-BAS)
TP-BAS je základní softwarový balíček dodávaný s převodovkou I-Shift, který zahrnuje základní funkce pro běžnou jízdu.

Řadicí software převodovky I-Shift pro distribuci (TP-DIST)
Balíček TP-DIST přizpůsobí funkce převodovky specifickým podmínkám oblasti rozvozu zboží. Softwarový balíček zahrnuje funkce, které napomáhají manévrovatelnosti při rozjezdu, ve stísněných prostorech a jízdě nízkou rychlostí.

Řadicí software převodovky I-Shift pro stavebnictví (TP-CON)
Balíček TP-CON přizpůsobí funkce převodovky specifickým podmínkám pro oblast stavebnictví. Softwarový balíček zahrnuje funkce, které napomáhají manévrovatelnosti při rozjezdu, ve stísněných prostorech a jízdě nízkou rychlostí. Tento software se rovněž vypořádá s obtížnějšími podmínkami na cestách.

Řadicí software převodovky I-Shift pro dálkovou přepravu (TP-LONG)
Balíček TP-LONG obsahuje inteligentní funkce, které snižují spotřebu paliva. Tento softwarový balíček je ideální pro dálkovou přepravu, při které je kladen velký důraz na hospodárnost provozu. Tento balíček zahrnuje funkci I-Roll.

Balíček pro vysoké zatížení (TP-HD)
Balíček TP-HD optimalizuje funkce převodovky I-Shift pro přepravu těžkého nákladu s vysokou celkovou hmotností soupravy (více než 85 tun). Bez ohledu na celkovou hmotnost soupravy může řidič vždy optimalizovat jízdní vlastnosti zapnutím nebo vypnutím režimu vysokého zatížení a aktivací režimu dálkové přepravy. Funkce v tomto softwarovém balíčku nabízí výhody i vozidlům, která táhnou více přívěsů.

Programové sady I-Shift

Prodejní varianty TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Základní funkce pomocného pohonu (APF-BAS)
Rozšířené funkce pomocného pohonu (APF-ENH) o o o o o
Volba převodového stupně (AMSO-BAS)
Rozšířené nastavení řazení, včetně funkce podřazování (AMSO-AUT) o o o
Základní profesionální funkce (AVO-BAS)
Lepší výkon na špatných silnicích (AVO-ENH) o o o
Standardní automatizované řazení
Výkonový režim řazení
Monitorování teploty oleje v převodovce
Aktivace funkce obtížného rozjezdu
I-Roll (•)
Inteligentní tempomat (•)
Kontrola rozjezdu
Pokročilá strategie řazení (CHS ≤ 85 t)
Řazení podle celkové hmotnosti soupravy (85 t < CHS ≤ 180 t)
Extra nízký plazivý převod* (ASO-ULC) o o o
Plazivý převod* (ASO-C) o o o
Vícerychlostní zpátečka* (ARSO-MSR) o o o
Systém I-See využívající data GPS o o

• Základní výbava (•) Funkci lze využít, když je aktivován balíček TP-LONG. o Volitelná výbava – Není k dispozici
* Pouze modely AT2612F, ATO2612F, ATO3112F a ATO3512F. ARSO-MSR vyžaduje plazivý převod ASO-ULC nebo ASO-C.
** Pouze modely AT2612D, AT2612F, ATO2612F, ATO3112F a ATO3512F.

Zadní nápravy

Typ  Kombinace Převod Max. točivý moment (Nm) Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy (v tunách) Celková hmotnost soupravy (tuny)
Jednoduchá redukce          
RSS1144A Jednoduchá Hypoidní ozubení 2800 11.5/11.7 44
RSS1344C/D Jednoduchá Hypoidní ozubení 2600 13 44
RSS1356 Jednoduchá Hypoidní ozubení 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Jednoduchá Hypoidní ozubení 3550 13 70
RTS2370A Tandemová Hypoidní ozubení 3550 23 80
Kolová redukce          
RSH1370F Jednoduchá Šikmozubé kuželové ozubení 3550 13 70
RTH2610F Tandemová Šikmozubé kuželové ozubení 3550 26 100
RTH3210F Tandemová Šikmozubé kuželové ozubení 3550 32 100
RTH3312 Tandemová Šikmozubé kuželové ozubení 3550 33 120

Poměry zadních náprav

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RSS1144 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.31:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.79:1 2.64:1 2.47:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 3.10:1 2.85:1 2.64:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.44:1 3.08:1 2.85:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.67:1 3.40:1 3.08:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1   3.67:1   3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 6.18:1
3.70:1   4.11:1   4.13:1   4.55:1 4.55:1 7.21:1
        4.50:1   5.41:1 5.41:1  
        5.14:1   6.18:1 6.18:1  
        5.67:1     7.21:1  
        6.17:1        

* Pro RSS1344D.

Kombinace hnacího ústrojí

  D13K420 D13K460 D13K500 D13K540 G13C420 G13C460
I-Shift            
AT2412F    
AT2612F
ATO2612F
AT2812F            
ATO3112F            
ATO3512F            
             
Dvouspojková převodovka I-Shift DC             
SP02812     ●  ●  ●    
Nápravy s jednoduchou redukcí            
RSS1144A
RSS1344C/D
RSS1356
RSS1360
RTS2370A
RSS1144
Nápravy s redukcí v kolech            
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F    
RTH3312    

Pomocné pohony

K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce k pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.

Pomocné pohony nezávislé na spojce

PTER-DIN: Pomocný pohon montovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTER-100: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

Pomocné pohony závislé na spojce

PTR-F: Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-FL/FH: Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízké/střední/vysoké otáčky se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla.
PTRD-F: Vysokootáčkový se spojovacím zařízením s připojovací přírubou pro přímo montovaný kloubový hřídel.
PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel.
PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Zadní připojovací příruba a přední spojovací zařízení DIN.
PTRD-D2: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu. Dvě zadní připojovací příruby a přední spojovací zařízení DIN.

Najít nejbližšího obchodního zástupce

Bližší seznámení s Volvem FH

Vybrat si specifikaci vozidla? To vše můžete vyřešit ve Volvo Truck Centru.

Najít nejbližšího obchodního zástupce
Najít nejbližšího prodejce

Bližší seznámení s Volvem FH

Vybrat si specifikaci vozidla? To vše můžete vyřešit ve Volvo Truck Centru.

Najít nejbližšího prodejce