Technické parametry hnacího ústrojí modelu Volvo FM

 

  • Motory
  • I-Shift
  • Programové sady I-Shift

  •  

     

     

     

     

  • Zadní nápravy
  • Poměry zadních náprav
  • Kombinace hnacího ústrojí
  • Pomocné pohony

  •  

     

     

     

     

    Motory

      D11K D13K G13C
    Emisní norma Euro 6 Euro 6 Euro 6
    Počet válců 6 6 6
    Zdvihový objem 10,8 dm3 12,8 dm3 12,8 dm3
    Zdvih 152 mm 158 mm 158 mm
    Vrtání 123 mm 131 mm 131 mm
    Kompresní poměr 17:1 18 : 1 (420, 460 k), 17 : 1 (500 k) 17:1
    Hospodárné otáčky 950–1400 ot./min. 900–1400 ot./min. 1000–1400 ot./min.
    Účinek výfukové brzdy 160 kW (2400 ot./min) 200 kW (2300 ot./min)  
    Účinek brzdy VEB 290 kW (2400 ot./min)    
    VEB volitelná výbava    
    Účinek brzdy VEB+   375 kW (2300 ot./min) 375 kW (2300 ot./min)
    VEB+   volitelná výbava volitelná výbava
    Olejové filtry 2 plně průtokové, 1 obtokový 2 plně průtokové, 1 obtokový 2 plně průtokové, 1 obtokový
    Objem oleje při výměně včetně filtru 36 l 33 l 33 l
    Chladicí systém, celkový objem 36 l 38 l 39,5 l

    Interval výměny oleje

    až do 100 000 km nebo jednou ročně s olejem kvality VDS4.

    Požadavky na palivo

    Palivo bez obsahu síry (EN590, max. 10 částic síry na milion)
    Bionafta 2. generace (EN15940, syntetická nafta)
    LNG v automobilové kvalitě.

    Pomocný pohon namontovaný na motoru

      Výstupní točivý moment Poměr
    EPTT350 350 Nm*  1.26:1
    EPTT650 650 Nm* 1.26:1
    EPTT1000 1000 Nm* 1.26:1

    * Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu.

    D11K – VÝKON / TOČIVÝ MOMENT

    D11K – VÝKON / TOČIVÝ MOMENT

    Čistý výkon podle: EC 582/2011

     

     

     

     

     

     

     

     

    D11K330 (243 kW)  
    Max. výkon při 1600–1900 ot./min 330 k
    Max. točivý moment při 950–1400 ot./min. 1600 Nm
    D11K370 (273 kW)  
    Max. výkon při 1600–1900 ot./min 370 k
    Max. točivý moment při 950–1400 ot./min 1750 Nm
    D11K410 (302 kW)  
    Max. výkon při 1600–1900 ot./min 410 k
    Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min 1950 Nm
    D11K450 (332 kW)  
    Max. výkon při 1600–1900 ot./min 450 k
    Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min 2150 Nm
    D13K – VÝKON / TOČIVÝ MOMENT

    D13K – VÝKON / TOČIVÝ MOMENT

    Čistý výkon podle: EC 582/2011

     

     

     

     

     

     

     

     

    D13K420 (309 kW)  
    Max. výkon při 1400–1800 ot./min. 420 k
    Max. točivý moment při 860–1400 ot./min 2100 Nm
    D13K460 (338 kW)  
    Max. výkon při 1400–1800 ot./min 460 k
    Max. točivý moment při 900–1400 ot./min 2300 Nm
    D13K500 (368 kW)  
    Max. výkon při 1400–1800 ot./min 500 k
    Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min 2500 Nm
    G13C – VÝKON / TOČIVÝ MOMENT

    G13C – VÝKON / TOČIVÝ MOMENT

    Čistý výkon podle směrnice 582/2011/ES

     

     

     

     

     

     

     

     

    G13C420 (309 kW)  
    Max. výkon při 1400–1800 ot./min 420 k
    Max. točivý moment při 1000–1400 ot./min 2100 Nm
    G13C460 (338 kW)  
    Max. výkon při 1700–1800 ot./min 460 k
    Max. točivý moment při 1050–1400 ot./min 2300 Nm
    I-Shift

    12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovka I-Shift může být osazena kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a olejovým chladičem.

    I-Shift

    Typ Nejvyšší převod Točivý moment motoru Schválená celková hmotnost soupravy
    AT2412F Přímý 2400 Nm 44 t
    AT2612F Přímý 2600 Nm 100 t
    ATO2612F Rychloběžný 2600 Nm 100 t

    Programové sady I-Shift

    Základní verze (TP-BAS)
    TP-BAS je základní softwarový balíček dodávaný s převodovkou I-Shift, který zahrnuje základní funkce pro běžnou jízdu.

    Řadicí software převodovky I-Shift pro distribuci (TP-DIST)
    Balíček TP-DIST přizpůsobí funkce převodovky specifickým podmínkám oblasti rozvozu zboží. Softwarový balíček zahrnuje funkce, které napomáhají manévrovatelnosti při rozjezdu, ve stísněných prostorech a jízdě nízkou rychlostí.

    Řadicí software převodovky I-Shift pro stavebnictví (TP-CON)
    Balíček TP-CON přizpůsobí funkce převodovky specifickým podmínkám pro oblast stavebnictví. Softwarový balíček zahrnuje funkce, které napomáhají manévrovatelnosti při rozjezdu, ve stísněných prostorech a jízdě nízkou rychlostí. Tento software se rovněž vypořádá s obtížnějšími podmínkami na cestách.

    Řadicí software převodovky I-Shift pro dálkovou přepravu (TP-LONG)
    Balíček TP-LONG obsahuje inteligentní funkce, které snižují spotřebu paliva. Tento softwarový balíček je ideální pro dálkovou přepravu, při které je kladen velký důraz na hospodárnost provozu. Tento balíček zahrnuje funkci I-Roll.

    Balíček pro vysoké zatížení (TP-HD)
    Balíček TP-HD optimalizuje funkce převodovky I-Shift pro přepravu těžkého nákladu s vysokou celkovou hmotností soupravy (více než 85 tun). Bez ohledu na celkovou hmotnost soupravy může řidič vždy optimalizovat jízdní vlastnosti zapnutím nebo vypnutím režimu vysokého zatížení a aktivací režimu dálkové přepravy. Funkce v tomto softwarovém balíčku nabízí výhody
    i vozidlům, která táhnou více přívěsů.

    Programové sady I-Shift

    Prodejní varianty TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
    Základní funkce pomocného pohonu (APF-BAS)
    Rozšířené funkce pomocného pohonu (APF-ENH) o o o o o
    Volba převodového stupně (AMSO-BAS)
    Rozšířené nastavení řazení, včetně funkce podřazování (AMSO-AUT) o o o
    Základní profesionální funkce (AVO-BAS)
    Lepší výkon na špatných silnicích (AVO-ENH) o o o
    Standardní automatizované řazení
    Výkonový režim řazení
    Monitorování teploty oleje v převodovce
    Aktivace funkce obtížného rozjezdu
    I-Roll (•)
    Inteligentní tempomat (•)
    Kontrola rozjezdu
    Pokročilá strategie řazení (CHS ≤ 85 t)
    Řazení podle celkové hmotnosti soupravy (85 t < CHS ≤ 180 t)
    Extra nízký plazivý převod* (ASO-ULC) o o o
    Plazivý převod* (ASO-C) o o o
    Vícerychlostní zpátečka* (ARSO-MSR) o o o
    Systém I-See využívající data GPS o o

    • Základní výbava (•) Funkci lze využít, když je aktivován balíček TP-LONG. o Volitelná výbava – Není k dispozici
    * Plazivý převod ASO-ULC nebo ASO-C vyžadují pouze modely AT2612F, ATO2612F, ARSO-MSR.
    ** Pouze modely AT2612F a ATO2612F.

    Zadní nápravy

    Typ Kombinace Převod Maximální točivý moment Zatížení nápravy / zdvojené nápravy Schválená celková hmotnost soupravy
    Jednoduchá redukce          
    RSS1144 Jednoduchá Hypoidní ozubení 2800 Nm 11.7 t 44 t
    RSS1344C/D Jednoduchá Hypoidní ozubení 2600 Nm 13 t 44 t
    RSS1356 Jednoduchá Hypoidní ozubení 2400/2800 Nm 13 t 56/44 t
    RSS1360 Jednoduchá Hypoidní ozubení 3550 Nm 13 t 70 t
    RTS2370A Tandemová Hypoidní ozubení 3550 Nm 23 t 80 t
    Kolová redukce          
    RSH1370F Jednoduchá Šikmozubé kuželové ozubení 3550 Nm 13 t 70 t
    RTH2610F Tandemová Šikmozubé kuželové ozubení 3550 Nm 26 t 100 t
    RTH3210F Tandemová Šikmozubé kuželové ozubení 3550 Nm 32 t 100 t
    RTH3312 Tandemová Šikmozubé kuželové ozubení 3550 Nm 33 t 120 t

    Poměry zadních náprav

    RSS1144 RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
    2.31:1 2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
    2.47:1 2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
    2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
    2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
    3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
      3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 6.18:1
      3.70:1   4.11:1 4.13:1   4.55:1 4.55:1 7.21:1
      4.11:1     4.50:1   5.41:1 5.41:1  
      4.63:1     5.14:1   6.18:1 6.18:1  
      5.29:1     5.67:1     7.21:1  
            6.17:1        

    * Pro RSS1344D.

    Kombinace hnacích ústrojí

      D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500 G13C420 G13C4460
     
    Manuální převodovka
    VT2009B            
    VT2214B      
    VTO2214B      
    VT2514B          
    VTO2514B          
                       
    I-Shift                  
    AT2412F  
    AT2612F
    ATO2612F
         
    Nápravy s jednoduchou redukcí    
    RSS1344C/D
    RSS1356
    RSS1360
    RTS2370B
         
    Nápravy s redukcí v kolech    
    RSH1370F
    RTH2610F
    RTH3210F    
    RTH3312    

    Pomocné pohony

    K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce pro pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.

    NAMONTOVANÉ NA MOTORU

    PTER-DIN
    Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.

    PTER1400
    Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

    PTER100
    Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

    MONTOVANÝ NA PŘEVODOVKU

    PTR-F
    Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.

    PTR-FL/FH
    Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.

    PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
    Nízké/střední/vysoké otáčky se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla.

    PTRD-F
    Vysokootáčkový se spojovacím zařízením s připojovací přírubou pro přímo montovaný kloubový hřídel.

    PTRD-D
    Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel.

    PTRD-D1
    Vysokootáčkový s dvojitým pohonem. Zadní připojovací příruba a přední spojovací zařízení DIN.

    PTRD-D2
    Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu. Dvě zadní připojovací příruby a přední spojovací zařízení DIN.

     

    Najít nejbližšího prodejce

    Bližší seznámení s Volvem FM

    Vybrat si specifikaci vozidla? To vše můžete vyřešit ve Volvo Truck Centru.

    Najít nejbližšího prodejce