Trucks

Historie klade bezpečnost na první místo


Volvo je od samého počátku průkopníkem v oblasti bezpečnostních inovací. Zajištění bezpečnosti účastníků silničního provozu – uvnitř i vně kabiny – bylo vždy naší prioritou číslo jedna. Objevte naše bezpečnostní inovace v průběhu let.

1959 – Tříbodový bezpečnostní pás

Když Nils Bohlin vyvinul tříbodový bezpečnostní pás pro model Volvo Amazon, netušil, že změní historii automobilismu. Odhaduje se, že jeho vynález, který se používá i o 65 let později, zachránil více než milion životů, a to především díky tomu, že jsme se vzdali svých patentových práv, aby z něj mohl mít prospěch celý průmysl.

1960 – Bezpečnostní testy

Bezpečnostní testy kabin našich nákladních vozidel provádíme již od počátku 60. let. Normy jsme si stanovili mnohem přísnější než, které nám předepisovaly tehdejší dopravní úřady. A hlavně díky tomu jsme byli schopní posunout bezpečnost našich kabin na novou mnohem vyšší úroveň.

 

 

1977 – Bezpečnostní kabina 

Dalším milníkem byla naše bezpečnostní kabina, která byla navržena tak, aby zvládla náročné švédské silniční podmínky a testována podle našich přísných požadavků.

1985 – Antiblokovací systém brzdění (ABS)

Antiblokovací systém brzdění jsme představili s cílem zabránit zablokování kol nákladního vozidla při prudkém brzdění nebo brzdění na kluzkém povrchu. Systém umožňuje opětovné přetáčení předních kol, aby pomohl řidiči udržet kontrolu nad vozidlem.

 

1996 – Systém ochrany proti podjetí zpředu (FUPS)

Snížení počtu zranění při kolizích mezi nákladními a osobními vozidly má velký vliv na bezpečnost provozu. Náš systém přední ochrany proti podjetí zabraňuje, aby se osobní automobil při kolizi zaklesl pod nákladní vozidlo.

2005 – Alcolock

Abychom podpořili bezpečnější jízdu a pomohli snížit počet úmrtí v silničním provozu, zavedli jsme alcolock. Tento systém zabraňuje řidičům, kteří překračují zákonný limit alkoholu, nastartovat vozidlo.

2008 – Ochrana při změně jízdního pruhu

Bezpečná změna jízdního pruhu vyžaduje, abyste dávali pozor na „mrtvý úhel“. Jako podpora pro řidiče jsme vyvinuli radarový systém, který ho upozorní, pokud mu v cestě stojí jiné vozidlo.             

2008 – Varování pro řidiče

Čilý a soustředěný řidič jezdí bezpečněji. Náš bezpečnostní průzkum prokázal, že nedostatečná pozornost je jednou z hlavních příčin nehod řidičů nákladních vozidel. S ohledem na tuto skutečnost jsme vyvinuli systém, který monitoruje jízdní vlastnosti, rozpoznává unavené nebo nepozorné řidiče, a v případě potřeby zobrazí varovné signály na přístrojové desce.

2012 – Brzda pro srovnání soupravy

Brzda pro srovnání soupravy eliminuje riziko zalomení soupravy při jízdě z kopce. Systém využívá krátké brzdné impulsy, kterými přibrzďuje návěs a vyrovnává tak soupravu.                

2012 – Varování před kolizí s nouzovým brzděním


Kolize zezadu jsou velmi časté nehody mezi dvěma nákladními vozidly, při kterých dochází ke zraněním nebo dokonce i smrtelným následkům. Skvělým pomocníkem při monitorování provozu před vámi je systém varování před kolizí s nouzovým brzděním, který kombinuje radar a kameru. V případě nebezpečí se spustí alarm a dokonce se aktivují i nouzové bzdy.

2013 – Volvo Dynamic Steering

Volvo Dynamic Steering je mimořádně citlivý systém, který zaručuje stabilitu vozidla a udržuje přesné řízení, což pomáhá snižovat únavu řidiče a zvyšovat bezpečnost na silnicích. Uvolněnější a bezpečnější zážitek z jízdy v kombinaci s plnou kontrolou nad vozidlem při všech rychlostech činí tento systém jedinečným.

2018 – Volvo Dynamic Steering s podporou hlídání jízdního pruhu


Systém podpory hlídání jízdního pruhu je navržen tak, aby zabránil nákladním vozidlům vybočit z jízdního pruhu. Pokud systém zjistí, že se vozidlo blíží ke značení jízdního pruhu, jeho softwarový systém upozorní řidiče vibrací na volantu a aktivně pomůže vrátit vozidlo do středu jízdního pruhu. 

2021 – Rohová kamera u spolujezdce


Dalším důležitým bezpečnostním prvkem je rohová kamera na straně spolujezdce. Když řidič naznačí odbočení, kamera umístěná v zrcátku na straně spolujezdce se automaticky aktivuje. Tento užitečný systém odhalí mrtvé úhly a díky tomu řidič získá vynikající přehled o cyklistech, chodcích nebo jiných účastnících silničního provozu.

2021 – Adaptivní dálková světla

Pokud je tma nebo špatné povětrnostní podmínky, oceníte maximální výhled více než kdykoli předtím. Některá dálková světla vydávají silný světelný paprsek. Adaptivní dálkové LED světlomety jsou výjimečné - automaticky tlumí světlo nasměrované na ostatní účastníky silničního provozu, přesto pomáhají řidiči perfektně vidět.

AVAS – Externí akustický varovný systém pro elektrická nákladní vozidla

Pro ty, kteří žijí v rušných městech, jsou tichá elektrická nákladní vozidla obrovskou výhodou. Tiché vozidlo však může zároveň představovat potenciální nebezpečí pro ostatní účastníky silničního provozu. Naši odborníci na akustiku vyvinuli čtyři charakteristické, ale nenápadné zvuky, aby si lidé všimli blížícího se elektrického nákladního vozidla.

2022 – Active Grip Control

Každý řidič nákladního vozidla chce mít kontrolu nad svým vozidlem, zvláště pokud se povrch vozovky ukáže jako náročný. Kluzký povrch je pro nákladní vozidlo nebezpečný – jak pro řidiče, tak i pro ostatní účastníky silničního provozu. Active Grip Control je naše patentovaná technologie navržená pro zlepšení stability, zrychlení a brzdění vozidla v kluzkých podmínkách.

2022 – Podpora předcházení bočním kolizím

V náročných dopravních situacích může být i pro toho nejzkušenějšího řidiče obtížné vnímat vše kolem vozidla. Tento systém využívá duální radar na každé straně nákladního vozidla, aby zjistil, kdy do rizikové oblasti vstoupí jiní účastníci silničního provozu, například cyklisté. Pokud naznačíte, že chcete odbočit, systém vás upozorní, pokud někdo (nebo něco) přichází zezadu nebo vám zkříží cestu.