Trucks

Specifikace Volvo FH16 Aero

Veškeré podrobnosti, které potřebujete vědět o modelu Volvo FH16 Aero.

Hnací ústrojí

Zde najdete technické údaje motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.

D17 – poměr výkonu a točivého momentu

Naftový pohon​

D17

Emisní norma

Euro 6

Počet válců

6

Zdvihový objem

17,3 l

Zdvih

165 mm

Vrtání

149 mm

Kompresní poměr

17.3:1

Hospodárné otáčky

900–1300 ot/min

Účinek výfukové brzdy

246 kW (2200 ot./min.)

Účinek motorové brzdy*

525 kW (2200 ot./min.)

Olejové filtry

2 plně průtokové, 1 obtokový

Objem oleje při výměně včetně filtru

42 l

  

* Volitelně

Požadavky na palivo

Palivo bez obsahu síry (EN590, max. 10 ppm síry), bionafta 2. generace (EN15940, syntetická nafta)

Interval výměny oleje

Až 100 000 km nebo jednou ročně, olej kvality VDS4.5

 

D17 600  (441 kW)

 

 

Max. výkon při 1500–1700 ot/min

600 k

 

Max. točivý moment při 900–1400 ot/min

3000 Nm

 

D17 700  (515 kW)*

 

 

Max. výkon při 1600–1700 ot/min

700 k

 

Max. točivý moment při 950–1400 ot./min.

3400 Nm

 

D17 780  (574 kW)

 
 

Max. výkon při 1700 ot./min.

780 k

 

Max. točivý moment při 1000–1200 ot/min

3800 Nm

   

* dostupné také jako B100, biodiesel

I-Shift

12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovka I-Shift může být osazena kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a chladičem oleje. Převodovku I-Shift je také možné objednat s převody pro pomalou jízdu, s extra nízkými převody pro pomalou jízdu a vícerychlostní zpátečkou.
 

Technické údaje

Typ

Nejvyšší převodový stupeň

Max. točivý moment motoru (Nm)

Schválená celková hmotnost soupravy (t)

AT2812

přímý

2800

60

ATO3112

rychloběžný

3150

100

ATO3512 

rychloběžný

3550

100

ATO3812

rychloběžný

3800

100

    

 

Náprava

Převod

Max. točivý moment (Nm)

Max. zatížení nápravy/dvojnápravy (t)

Schválená celková hmotnost soupravy (t)

Jednoduchá redukce

RSS1370A/B

Samostatná náprava

Hypoidní ozubení

3800

13

70

RTS2370A

Dvojitá náprava

Hypoidní ozubení

3800

23

70

RTS2310

Dvojitá náprava

Hypoidní ozubení

3800

23

100

Redukce v nábojích kol

RSH1370F

Samostatná náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

13

70

RTH2610B/F

Dvojitá náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

26

100

RTH3210

Dvojitá náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

32

100

RTH3312

Dvojitá náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

33

100

RTH3815

Dvojitá náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

38

100

      

 

D17 600 k

D17 700 k

D17 780 k

I-Shift

ATO3112

 

 

ATO3512

 

 

ATO3812

  

    

Nápravy s jednoduchou redukcí

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Nápravy s redukcí v nábojích kol

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

    

 

Výstupní točivý moment

Poměr

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

   

* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu

K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých na spojce i s vysokým točivým momentem k pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.
 

Montované na motor

PTER-DIN: Pomocný pohon montovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla

PTER1400: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla

PTER100: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla

Pomocné pohony závislé na spojce

PTR-F: Nízkootáčkový/vysokootáčkový s připojovací přírubou

PTR-FL/FH: Nízkootáčkový/vysokootáčkový s připojovací přírubou

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízkootáčkový/středněotáčkový/vysokootáčkový se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla

PTRD-F: Vysokootáčkový s připojovací přírubou pro přímo montovaný kloubový hřídel

PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem, přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel

PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem, Připojovací příruba vzadu a spojovací zařízení DIN vpředu

PTRD-D2: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu, dvě připojovací příruby vzadu a jedno spojovací zařízení DIN vpředu

Exteriér a interiér

Zde najdete technické údaje uvádějící rozměry kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.

K dispozici jsou tři různé varianty provedení exteriéru pro různé potřeby.

Volvo FH16 Aero with basic exterior trim level 

Základní 

Mřížka chladiče a kliky dveří v barvě Thunder šedá, chromové světlomety, sluneční clona, ​​kryty zrcátek a nárazník v barvě Lightning šedá

Volvo FH16 Aero with basic with sturdy front, exterior trim level 

Základní s odolnou přídí

Mřížka chladiče v barvě Thunder šedá, kryty zrcátek a sluneční clona lakované stříbrnou barvou, lesklé chromované kliky dveří, černé světlomety, ocelový nárazník lakovaný šedou barvou

Volvo FH16 Aero with the FH16 Aero trim  

Provedení FH16 Aero

Mřížka chladiče, kryty zrcátek a sluneční clona lakované stříbrnou barvou, lesklé chromované kliky dveří, černé světlomety, nárazník a spojler v barvě kabiny

Volvo FH16 Aero se dodává s jedinečným koženým obložením interiéru.

Volvo FH16 Aero with leather trim Volvo FH16, interior trim level 

Kožené obložení Volvo FH16 

Kožený interiér s odolnými materiály v různých odstínech Coral (oranžová) a Raven (tmavě šedá), které ladí s různými částmi obložení interiéru

Volvo FH16 Aero globetrotter XXL with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XXL: pohodlí a prostor

Kabina Globetrotter XXL také nabízí bezpečné a pohodlné přenocování až pro dvě osoby na širším a delším dolním lůžku, které přináší ještě větší pohodlí při spaní díky delší kabině.

Volvo FH16 Aero globetrotter XL with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XL: kabina se spoustou úložných prostorů

Kabina Globetrotter XL (CAB-XHSL) také nabízí dostatek prostoru pro pohodlné přenocování až dvou osob a kromě toho díky přidané výšce disponuje ještě většími odkládacími prostory. Vnitřní výška kabiny je 220 cm (211 cm nad krytem motorového prostoru).

Volvo FH16 Aero globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter: místo pro dva

Kabina Globetrotter (CAB-HSLP) nabízí komfortní prostor pro přenocování až dvou osob. Díky své vertikální konstrukci navíc disponuje dostatkem úložných prostorů. Vnitřní výška je 205 cm (196 cm nad krytem motorového prostoru).

Volvo FH16 Aero sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Spací kabina

Spací kabina (CAB-SLP) poskytuje komfortní prostor pro přespání až dvou osob. Vnitřní výška je 171 cm, 162 cm nad krytem motorového prostoru.

Volvo FH16 Aero low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Nízká spací kabina

Nízká spací kabina (CAB-LSLP) se sníženou střechou a odpružením kabiny poskytuje doplňkový prostor pro náklad nad kabinou. Vnitřní výška je 147 cm, 138 cm nad krytem motorového prostoru.

Tahač

 

 

 

Výška A (mm)

Výška B (mm)

Výška C (mm)

Výška D (mm)

Pohon

Výška podvozku

Odpružení

Pneumatiky

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4×2

High (vysoký)

Listové/vzduchové

315/80-R22,5

3430

3800

3950

3225

4×2

High (vysoký)

Listové/vzduchové

315/80-R22,5

3440

3810

3960

3235

4×2

Med (střední)

Listové/vzduchové

315/80-R22,5

3350

3720

3870

3145

4×2

Low (nízký)

Vzduchové/vzduchové

315/80-R22,5

3230

3600

3750

3025

4×2

Low (nízký)

Vzduchové/vzduchové

315/80-R22,5

3250

3620

3770

3045

6×2

Med (střední)

Listové/vzduchové

315/80-R22,5

3350

3720

3870

3145

        

Podvozek k dostavbě

 

 

 

Výška A (mm)

Výška B (mm)

Výška C (mm)

Výška D (mm)

Pohon

Výška podvozku

Odpružení

Pneumatiky

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6×2

High (vysoký)

Vzduchové/vzduchové

315/80-R22,5

3410

3780

3930

3205

6×2

Med (střední)

Vzduchové/vzduchové

315/80-R22,5

3330

3700

3850

3125

6×2

Low (nízký)

Vzduchové/vzduchové

315/80-R22,5

3230

3600

3750

3025

6×2

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22,5

3460

3830

3980

3255

6×2

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22,5

3450

3820

3970

3245

6×2

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22,5

3480

3850

4000

3275

10×4

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22,5

3480

3850

4000

3275

        

 * Přibližné výšky

Čtyřbodové odpružení kabiny

Vybírat můžete mezi vinutými pružinami s tlumiči vpředu i vzadu, vinutými pružinami vpředu a vzduchovým odpružením vzadu nebo vzduchovým odpružením vpředu i vzadu.

 

Otvory pro nasávání vzduchu

Jsou umístěny na levé straně buď ve vyšší, nebo nižší poloze (v závislosti na použití vozidla). Volitelně je k dispozici také přední otvor pro nasávání vzduchu.

 

Barvy

Stačí si vybrat. K dispozici je přibližně 650 barevných variant.

 

Čalounění

Černá textilie, kůže nebo dvoubarevná kůže. Některá provedení sedadel (kromě textilních) lze objednat i s funkcí ventilace.

 

Sedadlo řidiče

Vybírat můžete mezi provedením Dynamic a Progressive. Všechny specifikace lze objednat s volitelným čalouněním. Mimořádná svoboda přichází díky flexibilitě – celkový rozsah seřízení v podélném směru je 240 mm a svisle 100 mm. Sedadlo řidiče je standardně vybaveno hlavovou opěrkou, sklápěcím a nastavitelným opěradlem, funkcí výškového a podélného nastavení, nastavitelnou bederní opěrkou a funkcí nastavení úhlu sedáku.

 

Sedadlo pro cestující

K dispozici jsou dvě varianty: Standard a Comfort. Obě lze objednat s volitelným čalouněním. Sedadla pro cestující jsou standardně vybavena opěrkou hlavy. K dispozici je také pohyblivé sedadlo spolujezdce.

 

Lůžka

Lůžka jsou zkonstruována tak, aby na nich bylo možné pohodlně přenocovat. K dispozici je lůžko o rozměrech 74 × 200 cm se střední částí širokou 81,5 cm, nebo lůžko o rozměrech 74 × 200 cm s možností roztažení na 88 × 200 cm s šířkou 95,5 cm uprostřed. Lůžko v kabině Globetrotter XXL má délku 213 cm. Šířka lůžka v oblasti hlavy, ve střední části a v nohách je 99/106,5/91 cm. Kabinu si můžete vybavit pěnovou matrací nebo vysoce pohodlnou 16 cm vysokou matrací s kapsovými pružinami. V nabídce jsou tři různé tvrdosti: měkká, polotvrdá a tvrdá. Nabízíme také dvě varianty svrchního chrániče matrace, který zlepšuje pohodlí při spaní a usnadňuje úklid lůžka. K dispozici je také polohovací funkce s nastavitelnou oporou zad a horní pohodlné lůžko (rozměry 60 × 190 cm nebo 70 × 190 cm).

 

 

Úložné prostory v interiéru

Kabina je vybavena přední policí se čtyřmi zásuvkami podle normy DIN a dvěma velkými úložnými prostory s roletovými dvířky na straně řidiče i spolujezdce. Zadní stěna je vybavena lehkou horní zadní policí s vynikajícím osvětlením. Pod lůžkem se nachází dvě vytahovací zásuvky o celkovém objemu 130 litrů. Kromě toho jsou k dispozici také dva menší úložné prostory pod matrací o objemu 10 litrů (u nohou) a 15 litrů (u hlavy). U nohou lůžka se nachází odkládací přihrádka na PET láhev.

 

Venkovní úložné prostory

Po obou stranách kabiny se nacházejí velké úložné prostory přístupné zvenčí i zevnitř. Další nevytápěný úložný prostor o objemu 30 litrů je pod kabinou na obou stranách vozu.

 

Pevné panoramatické / otevíratelné střešní okno

Každá kabina je vybavena pevným panoramatickým oknem nebo volitelným střešním oknem, které lze otevřít o 50 milimetrů. To zároveň slouží jako nouzový východ. Střešní okno se ovládá ručně nebo elektricky.

 

Volant

V závislosti na parametrech vozu je k dispozici ve dvou velikostech – s průměrem 450 mm nebo 500 mm. Volant lze výškově nastavit v rozsahu 90 cm a lze jej naklánět v rozsahu 28°. Řidič má díky kloubovému nastavení možnost přizpůsobit si vertikální polohu volantu v rozmezí –5° až +15°. Integrované ovládací prvky ve volantu umožňují pohodlné a bezpečné ovládání tempomatu, houkačky, telefonu a funkcí přístrojového panelu a bočního displeje.

 

Systém klimatizace

Regulaci teploty umožňují tři různé systémy klimatizace: ventilátor s běžným vytápěním z chladiče motoru, Manuální klimatizace (MCC) Klimatizace s automatickým řízením teploty (ECC/ECC2) Systém je možné vybavit také snímači světla, mlhy a kvality vzduchu. Také jej lze dovybavit nezávislým vyhříváním kabiny a motoru a systémem I-ParkCool (nezávislou klimatizací kabiny).

 

I-ParkCool 

Kabinu lze ochladit na příjemnou teplotu, aniž by musel běžet motor. Klimatizace I-ParkCool totiž dokáže regulovat teplotu v kabině i u stojícího vozidla. Spolupracuje také s nezávislým topením, takže se v kabině budete vždy cítit příjemně: tuto funkci oceníte zejména v situacích, kdy teplota přes noc prudce klesá. A navíc je tichý. Systém je zhruba o 20 dB tišší než konkurenční systémy na trhu, čímž snižuje hlučnost a napomáhá odpočinku. Systém je plně integrovaný s běžným ventilačním systémem vozidla a horký nebo studený vzduch je podle potřeby rovnoměrně rozváděn běžnými ventilačními otvory. Systém nijak neovlivňuje aerodynamiku kabiny ani výšku vnitřního prostoru. S výjimkou topení v kabině (PH-CAB).

Podvozek

Zde najdete technické údaje týkající se výšky podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, tahačů, prvků podvozků a brzd.

Low (nízký)

Přibližně 850 mm

Med (střední)

Přibližně 900 mm

High (vysoký)

Přibližně 1000 mm

X-High (extra vysoký)

Přibližně 1200 mm

  

 

Vzduchové

Listové

Low (nízký)

8

-

Med (střední)

10/20*

9

High (vysoký)

10/20*

10/20*

X-High (extra vysoký)

-

10/20*

   

* S dvojitými předními nápravami

Typ

Nápravy

Odpružení

Zatížení nápravy/dvojnápravy

Redukce

Vlečené/tlačené nápravy

Samostatná náprava

RAD-L90

4×2

Parabolické/vícelistové

13 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

 

RAD-GR

4×2

Vzduchové

11,5/13 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

 

RAD-G2

4×2

Vzduchové (pro stavebnictví)

13 tun

V nábojích kol

 

RAD-G4

4×2

Vzduchové

12 tun

Jednoduchá

 

Dvojnáprava

RADT-GR

6×2

Vzduchové

19/20,5/22,5/23 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

Vlečená náprava (pevná/řízená/samořídicí)

RAPD-GR

6×2

Vzduchové

16/19/22 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

Tlačená náprava (pevná/řízená)

RAPD-G4

6×2

Vzduchové 16 tunJednoducháTlačená náprava (pevná)

RADD-G2

6×4/8×4

Vzduchové (pro stavebnictví)21/23/26 tunJednoduchá / v nábojích kol 

RADD-BR

6×4/8×4

Parabolické20/21 tunJednoduchá / v nábojích kol 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolické / konvenční listové23/26 tunJednoduchá / v nábojích kol 

RADD-TR2

6×4/8×4

Konvenční listové26/32 tunV nábojích kol 

RADD-TR3

8×4

Konvenční listové38 tunV nábojích kol 

RADD-GR

6×4/8×4

Vzduchové21/23/26 tunJednoduchá / v nábojích kol 

RAPDT-GR

8×2

Vzduchové27/30/30,5/31,5/32 tunJednoduchá / v nábojích kolTlačená náprava (řízená), vlečená náprava (pevná/řízená)

RAPDT-GR

8×4/10×4

Vzduchové27/33/36 tunJednoduchá / v nábojích kolVlečená náprava (řízená)

RAPDT-GR

8×4

Vzduchové27/30,5/32/35 tunJednoduchá / v nábojích kolTlačená náprava (řízená)

RADDT-G2

8×4/10×4

Vzduchové (pro stavebnictví)27/33/36 tunJednoduchá / v nábojích kolVlečená náprava (řízená)
      

K dispozici jsou tažná zařízení montovaná uprostřed, polozavěšená a zavěšená pro přívěs se středovou nápravou. Všechna tažná zařízení lze namontovat v roztečích po 25 mm.

Palivové nádrže
Nádrže jsou hliníkové nebo ocelové o objemu 150 až 900 litrů. Maximální objem paliva v nádrži tahače 4×2 je 1510 litrů.

Nádrže na AdBlue

Objem nádrží se pohybuje v rozsahu 32 až 112 litrů. Čerpadlo na AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na AdBlue. Nádrž je plastová.

Brzdy

Elektronicky brzdný systém (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu, výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky němu využít četné užitečné funkce. Systém EBS je nyní dostupný jak pro kotoučové brzdy, tak pro bubnové brzdy se Z-vačkou (u vybraných konfigurací náprav a výšek podvozku). Brzdovou soustavu vozidel je možné dovybavit balíčkem EBS Medium nebo jinými volitelnými funkcemi. EBS je standardní součástí všech specifikací.

 

EBS Medium

Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky:

 

Kontrola stavu systému EBS 

Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool

 

Funkce Auto Hold

Při zabrzdění vozidla až do úplného zastavení udržuje funkce Auto Hold poslední brzdný tlak, aby vozidlo zůstalo v poloze, dokud řidič nesešlápne plynový pedál.

 

Analýza opotřebení obložení

Upozorňuje na stav brzdového obložení a vypočítává vzdálenost do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení (pouze u kotoučových brzd).

 

Automatické uvolnění parkovací brzdy

Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy (pouze u převodovek I-Shift).

Další možnosti:

Kromě programových balíčků jsou k dispozici také tyto možnosti:

 

Brzda pro srovnání soupravy

Umožňuje řidiči aktivovat pulzní brzdění návěsu. Brzda se v takovém případě aktivuje automaticky, čímž se minimalizuje riziko zalomení soupravy.

 

Elektronické řízení stability (ESC)

Elektronický stabilizační program aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní požadavek na elektronické řízení stability vozidla a je k dispozici u modelů se 2, 3, 4 a 5 nápravami.

 

Světlo nouzového brzdění

Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu. 

 

Hydraulický retardér

Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW.

Volvo Dynamic Steering

Aktivní řídicí ústrojí s překrýváním točivého momentu. Dodává více síly při řízení při nízkých rychlostech, omezuje rázy do řízení a při brzdění na povrchu s nerovnoměrnou adhezí udržuje volant v přímé poloze. Volant se automaticky vrací do neutrální polohy při jízdě dopředu i při couvání. Volvo Dynamic Steering je nyní k dispozici pro všechny konfigurace náprav, včetně nákladních automobilů s dvojitými předními nápravami. Rovněž jej lze kombinovat s nezávislým zavěšením předních kol.

Tlačené nápravy

K dispozici je pevná a aktivně řízená varianta pro tahače i pro podvozky k dostavbě. Zatížení nápravy: 4,5, 7,5 nebo 9 tun
 

Vlečené nápravy

K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly, pasivně nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 7,5, 9,5 nebo 10 tun

Zvedání dvojité nápravy

U vozidel s tandemovou dvojnápravou umožňuje odpojení a zvednutí zadní poháněné nápravy, což se projeví snížením spotřeby paliva a poloměru otáčení. Náprava se zvedá stisknutím tlačítka na přístrojové desce (je-li vozidlo nenaložené). Jakmile je vozidlo naloženo, náprava se automaticky spustí a připojí. Zvedání dvojité nápravy je k dispozici pro konfigurace 6×4 a 8×4 se vzduchovým odpružením (s tandemovou dvojnápravou) a kotoučovými brzdami.

Vyobrazené prvky nemusí být součástí standardní výbavy a dostupné pro všechny úrovně výbavy a volby hnacího ústrojí.

Máte nějaké otázky?

Obchodní zástupce Volvo Trucks vám na ně jistě odpoví. Zastavte se v Truck Centru, zavolejte anebo jej pozvěte k sobě.