První polovina 40. let 20. století byla samozřejmě zásadním způsobem ovlivněna 2. světovou válkou. To znamená, že se prodej nákladních vozů pro nevojenské účely rozvíjel jen velmi pomalu. Naštěstí bylo čím dál tím více vojenských zakázek a společnost Volvo se stala hlavním dodavatelem švédských ozbrojených sil. Během 2. světové války byly prodány tisíce standardních modelů nákladních vozů "Roundnose" se zjednodušenou konstrukcí a také modelů s pohonem všech kol.
Nákladní vozy "Roundnose", které byly koncem roku 1939 uvedeny na trh jako modely roku 1940, vypadaly podobně, ale odlišovaly se v nejrůznějších detailech, aby vyhověly zcela konkrétním přepravním účelům. Například přední část byla dodávána nejméně ve třech různých délkách. Nákladní vozy "Roundnose" byly pravděpodobně nejúspěšnějším modelem vozu Volvo, až do 70. let, kdy se na trhu objevily nákladní vozy řady F.