Vozidla společnosti Volvo Trucks jsou poháněna elektřinou, plynem nebo naftou. U většiny našich modelů nákladních vozidel mají zákazníci možnost vybrat si pohon, který jim nejlépe vyhovuje. Motory našich nákladních vozidel s pohonem na naftu nebo plyn jsou navrženy tak, aby po mnoho let dodávaly vysoký výkon s vynikající účinností a vydržely náročné provozní podmínky s minimálními nároky na údržbu. Motory našich elektrických nákladních vozidel jsou také vyrobeny pro dlouhodobý efektivní a spolehlivý provoz.
Všechny naše vznětové motory, s výjimkou toho nejmenšího v modelu Volvo FL, mají stejnou koncepci řadového šestiválce. To umožňuje krok za krokem pokračovat v jejich vývoji. Každé vylepšení jednoho motoru nám ukáže, jak zlepšit další.
Vznětové motory Volvo jsou proslulé svým vysokým točivým momentem při nízkých otáčkách. To znamená, že budete zvládat stoupání i na vyšší rychlostní stupeň a ušetříte tak palivo.
Točivý moment plynových motorů Volvo Trucks je srovnatelný s točivým momentem vznětových pohonných jednotek, ale v praxi je rozdíl díky převodovce I-Shift sotva znatelný. Plynový pohon může znít o něco měkčeji a tišeji.
Elektrická nákladní vozidla jsou jedinečná. Náš elektromotor poskytuje maximální točivý moment hned od nuly, což znamená, že na jeho nárůst není potřeba prakticky žádný čas. Výkon je k dispozici okamžitě a běh motoru je velmi tichý.
Pokud potřebujete jezdit na dlouhých trasách bez nutnosti doplňování paliva před návratem domů, je těžké překonat motorovou naftu. Plynový pohon nabízí dojezd až 1000 km a elektrická nákladní vozidla potřebují dobíjet častěji.
Řadový šestiválec je koncepce, která umožňuje vyrábět odolné motory s vysokým výkonem. Toto uspořádání nabízí větší plochu pro ložiska klikového hřídele, který pak lépe zvládá namáhání, a je snazší udržet správnou provozní teplotu a optimální výkon i v teplém prostředí.
Volvo FH16 Aero a Volvo FH16 se dodávají s motorem D17 o výkonu až 780 koní. Díky tomu zvládnou tyto modely i ty nejtěžší a nejnáročnější přepravní zakázky.
Motor D17 je k dispozici s výkonem 600, 700 nebo 780 k, a proto jsou modely Volvo FH16 a Volvo FH16 Aero nejvýkonnější v sortimentu nákladních vozidel Volvo. Nejsilnější model nabízí točivý moment až 3800 Nm, který usnadňuje efektivní tahání extrémních nákladů s vynikající kontrolou nad jízdní soupravou.
Technické údaje modelu Volvo FH16 Aero
Technické údaje modelu Volvo FH16
Modely Volvo FH Aero a Volvo FH se dodávají s pohonem na elektřinu, plyn nebo naftu o výkonu od 380 do 666 k.
Elektrické pohonné jednotky se dvěma nebo třemi motory jsou skvělou volbou pro náročnou regionální dopravu. Nabízejí okamžitý vysoký točivý moment, tichý provoz a nulové emise výfukových plynů. Dodávají se ve výkonových verzích 330 kW a 490 kW.
Motor G13 na plyn nabízí stejný výkon jako motory D13, ale s menšími nepříznivými vlivy na životní prostředí. To platí zejména při provozu na bio LNG (bioplyn). Jedná se o oblíbenou volbu pro náročné regionální přepravy. Dodává se ve verzích s výkonem 420, 460 nebo 500 k.
Motor D13 I-Save využívá technologii Turbo Compound. To znamená, že energie z výfuku se vrací na klikový hřídel, aby se zvýšila účinnost. Jedná se o vynikající volbu pro náročnou přepravu na dlouhé vzdálenosti, kde je možné výrazně ušetřit palivo. Je k dispozici ve verzích s výkonem 420, 460 nebo 500 k a je součástí nabídky systému I-Save.
Motor D13 představuje efektivní a velmi výkonnou volbu pro náročné úkoly. Nabízí vyšší výkon a točivý moment v celém rozsahu otáček a pro modely řady Volvo FH je k dispozici ve verzích s výkonem 420, 460, 500 a 540 k.
Volvo FM je k dispozici s pohonem na elektřinu, plyn nebo naftu, který má výkon v rozmezí od 330 do 666 koní.
Elektrické pohonné jednotky se dvěma nebo třemi motory jsou skvělou volbou pro náročnou regionální dopravu. Nabízejí okamžitý vysoký točivý moment, tichý provoz a nulové emise výfukových plynů. Dodávají se ve výkonových verzích 330 kW a 490 kW.
Motor G13C na plyn nabízí stejný výkon jako motory D13, ale s menšími nepříznivými vlivy na životní prostředí. To platí zejména při provozu na bio LNG (bioplyn). Jedná se o oblíbenou volbu pro náročné regionální přepravy. Dodává se ve verzích s výkonem 420, 460 nebo 500 k.
Motor D11 představuje efektivní volbu, pokud vám postačí nižší výkon a točivý moment, než nabízí motor D13. Namísto toho můžete optimalizovat hmotnost vozidla. Motor D11 se dodává ve verzích s výkonem 330, 380, 430 nebo 460 k.
Motor D13 je efektivní a výkonnou volbou pro těžší a náročnější úkoly. Ve srovnání s modelem D11 nabízí vyšší výkon a točivý moment v celém rozsahu otáček a pro model Volvo FM je k dispozici ve verzích o výkonu 420, 460 nebo 500 k.
Volvo FMX je k dispozici s pohonem na elektřinu, plyn nebo naftu, který dodává výkon v rozmezí od 330 do 666 koní.
Elektrické pohonné jednotky se dvěma nebo třemi motory jsou skvělou volbou pro náročnou regionální dopravu. Nabízejí okamžitý vysoký točivý moment, tichý provoz a nulové emise výfukových plynů. Dodávají se ve výkonových verzích 330 kW a 490 kW.
Motor D11 představuje efektivní volbu, pokud vám postačí nižší výkon a točivý moment, než nabízí motor D13. Namísto toho můžete optimalizovat hmotnost vozidla. Motor D11 se dodává ve verzích s výkonem 330, 380, 430 nebo 460 k.
Motor D13 je efektivní a velmi výkonnou volbou pro těžší a náročnější úkoly. Ve srovnání s modelem D11 nabízí vyšší výkon a točivý moment v celém rozsahu otáček a pro model Volvo FMX je k dispozici ve verzích o výkonu 420, 460, 500 nebo 540 k.
Volvo FE je k dispozici s pohonem na elektřinu, plyn nebo naftu, který dodává výkon v rozsahu od 250 do 350 koní.
Dvojitý elektromotor je vynikající volbou pro náročnější aplikace s kombinovanou hmotností až 27 tun ve městech a městských oblastech – s nízkou hlučností a nulovými výfukovými emisemi. Nabízí výkon 225 kW.
Plynem poháněný šestiválcový motor G9 o objemu 9 litrů je efektivní a ekologicky šetrnou volbou pro náročné zakázky ve městech a městských oblastech, zejména při provozu na bioplyn. Nabízí výkon 320 k.
Šestiválcový osmilitrový motor D8 je vhodnou volbou pro náročnější způsoby využití a vyšší hmotnosti souprav. Máte na výběr mezi výkonovými verzemi 250, 280, 320 a 350 k a vozidlo budete moci optimalizovat podle svých potřeb.
Volvo FL je k dispozici s pohonem na elektřinu, plyn nebo naftu, který dodává výkon v rozmezí od 175 do 320 koní.
Jediný elektromotor je vynikající volbou pro rozvozy „ode dveří ke dveřím“ s hmotností vozidla do 16,7 tuny ve městech a městských oblastech – s nízkou hlučností a nulovými emisemi výfukových plynů. Nabízí výkon 130 kW.
Technické údaje modelu Volvo FL
Čtyřválcový pětilitrový motor D5 je efektivní volbou pro lehčí vozidla a méně náročné typy zakázek do 16 tun. Můžete zvolit mezi výkonovými verzemi 210 nebo 240 koní a budete mít možnost optimalizovat vozidlo podle svých potřeb.
Šestiválcový motor D8 o objemu 8 litrů představuje vhodnou volbu pro náročnější zakázky a vozidla s vyšší hmotností až do 18 tun. Můžete zvolit mezi výkonovými verzemi 250, 280 nebo 320 koní a budete mít možnost optimalizovat vozidlo podle svých potřeb.
Vyobrazené prvky nemusí být součástí standardní výbavy a nemusí být dostupné pro všechny úrovně výbavy a volby hnacího ústrojí.