Trucks

Specifikace Volvo FMX

Veškeré podrobnosti, které potřebujete vědět o modelu Volvo FMX.

Hnací ústrojí

Zde najdete technické údaje motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.

Těžká elektrická vozidla – poměr výkonu a točivého momentu

 

D11 – poměr výkonu a točivého momentu

Čistý výkon podle normy EC 582/2011

D13 – poměr výkonu a točivého momentu

Čistý výkon podle normy EC 582/2011

Elektrický pohon​

Volvo FMX Electric

Výkon

Trvalý výkon až 330–490 kW (450–666 k)

Dojezd​

Až 300 km

Doba nabíjení (do plného nabití​)

9,5 hod. střídavým proudem (43 kW), 2,5 hod. stejnosměrným proudem (250 kW)

Kapacita akumulátorů

180–540 kWh, 2–6 akumulátorů

  

Naftový pohon

D11

D13 

Emisní norma

Euro 6

Euro 6

 

Počet válců​

6

6

 

Zdvihový objem

10,8 l

12,8 l

 

Zdvih

152 mm

158 mm

 

Vrtání

123 mm

131 mm

 

Kompresní poměr

18,0 : 1

18,0 : 1

 

Hospodárné otáčky

1000–1500 ot/min

900–1400 ot/min

 

Účinek výfukové brzdy

155 kW (2300 ot/min)

175 kW (2300 ot/min)

 

Účinek motorové brzdy*

270 kW (2300 ot/min)

340 kW (2300 ot/min)

 

Olejové filtry

2 plně průtokové

2 plně průtokové

 

Objem oleje při výměně včetně filtru

35 l

35 l

 

Chladicí soustava, celkový objem

22 l

24 l

 

 

   

* Volitelná výbava

Požadavky na palivo

Palivo bez obsahu síry (EN590, max. 10 ppm síry), bionafta 2. generace (EN15940, syntetická nafta)

 

D11 330 k (246 kW)

 

  
 

Max. výkon při 1700 ot/min

330 k

  
 

Max. točivý moment při 877–1400 ot/min

1600 Nm

  
 

D11 380 k (279 kW)

 

  
 

Max. výkon při 1700 ot./min.

380 k

  
 

Max. točivý moment při 938–1400 ot/min

1800 Nm

  
 

D11 430 k (317 kW)

   
 

Max. výkon při 1700 ot/min

430 k

  
 

Max. točivý moment při 1008–1400 ot/min

2050 Nm

  
 

D11 460 k (338 kW)

 

  
 

Max. výkon při 1700 ot./min.

460 k

  
 

Max. točivý moment při 1050–1400 ot/min

2200 Nm

  
 

D13 420 k (309 kW)

 

  
 

Max. výkon při 1404–1700 ot/min

420 k

  
 

Max. točivý moment při 905–1400 ot/min

2100 Nm

  
 

D13 460 k (338 kW)

   
 

Max. výkon při 1404–1700 ot/min

460 k

  
 

Max. točivý moment při 945–1400 ot/min

2300 Nm

  
 

D13 500 k (368 kW)

 

  
 

Max. výkon při 1404–1700 ot./min.

500 k

  
 

Max. točivý moment při 980–1400 ot/min

2500 Nm

  
 

D13 540 k (397 kW)

 

  
 

Max. výkon při 1458–1700 ot/min

540 k

  
 

Max. točivý moment při 1000–1400 ot/min

2600 Nm

  
     

I-Shift

Dvanáctirychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovka I-Shift může být osazena kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a chladičem oleje. Převodovku I-Shift je také možné objednat s plazivými převody, s extra nízkými plazivými převody a vícerychlostní zpátečkou.

Technické údaje

Typ

Nejvyšší převodový stupeň

Točivý moment motoru (Nm)

Schválená celková hmotnost soupravy (t)

AT2412

Přímý převod

2400

44

AT2612

Přímý převod

2600

100

ATO2612

Rychloběh

2600

100

    

Technické údaje dvouspojkové převodovky I-Shift Dual Clutch

Typ

Nejvyšší převodový stupeň

Točivý moment motoru (Nm)

Schválená celková hmotnost soupravy (t)

SPO2812

Rychloběh

2800

80

    

Powertronic

Plně automatizovaná převodovka s měničem točivého momentu a chladičem oleje. Řadí bez ztráty výkonu. Ve výrobě může být převodovka Powertronic osazena pomocným pohonem, integrovaným retardérem a nouzovým čerpadlem posilovače řízení.

Typ

Nejvyšší převodový stupeň

Točivý moment motoru (Nm)

Schválená celková hmotnost soupravy (t)

PT2106

Přímý převod

2100

44

PT2606

Přímý převod

2600

60

    

Integrované jízdní režimy převodovky Powertronic

Economy

Určený pro hospodárnou jízdu s nízkou spotřebou paliva. K řazení dochází při těch nejhospodárnějších otáčkách.

Performance

Používá se v situacích, kdy je zapotřebí vysoký výkon motoru. K řazení dochází při vyšších otáčkách motoru.

Typ

Náprava

Převod

Max. točivý moment (Nm)

Max. zatížení nápravy/dvojnápravy (t)

Schválená celková hmotnost soupravy (t)

Jednoduchá redukce

RSS1344C/E

Samostatná náprava

Hypoidní ozubení

2600

13

44

RSS1370A/B

Samostatná náprava

Hypoidní ozubení

3800

13

70

RTS2370A

Dvojitá náprava

Hypoidní ozubení

3800

23

80

RSS1244B

Samostatná náprava

Hypoidní ozubení

2800

12

44

RTS2310A

Dvojitá náprava

Hypoidní ozubení

3800

23

100

RSS1352A

Samostatná náprava

Hypoidní ozubení

2800

13

52

      

Redukce v nábojích kol

RSH1365

Samostatná náprava

Spirálové zkosení

2400

13

65

RSH1370F

Samostatná náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

13

70

RTH2610F

Dvojitá náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

26

100

RTH3210

Dvojitá náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

32

100

RTH3312

Dvojitá náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

33

120

RTH3815

Samostatná náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

38

150

      

Poměry zadních náprav

Samostatné nápravy

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1370A/B

RSH1365

RSH1370F

2.06:1

2.06:1

2.06:1

2.47:1

3.61:1

3.46:1

2.17:1

2.17:1

2.17:1

2.64:1

3.76:1

3.61:1

2.31:1

2.31:1*

2.31:1

2.85:1

4.12:1

3.76:1

2.47:1

2.47:1*

2.47:1

3.08:1

4.55:1

4.12:1

2.64:1

2.47:1*

2.64:1

3.40:1

 

4.55:1

2.85:1

2.85:1*

2.85:1

3.67:1

 

5.41:1

3.08:1

3.08:1*

3.08:1

4.11:1

 

 

3.36:1

3.36:1*

3.36:1

 

 

 

 

3.70:1

 

 

 

 

 

4.11:1

 

 

 

 

 

4.63:1

 

 

 

 

 

5.29:1

 

 

 

 
      

Dvojité nápravy

RTS2370A

RTS2310A

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

 

 

5.14:1

3.70:1

6.18:1

6.18:1

 

 

5.67:1

4.11:1

 

7.21:1

 

 

6.17:1

4.63:1

 

 

 

 

      

 

D11 330 k

D11 370 k

D11 410 k

D11 450 k

D13 420 k

D13 460 k

D13 500 k

D13 540 k

Powertronic

PT2106

 

   

PT2606

 

 

 

 

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

Dvouspojková převodovka I-Shift Dual Clutch

SP02812

 

 

 

 

 

Nápravy s jednoduchou redukcí

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RTS2370A

RSS1370A/B

RTS2310A

Nápravy s redukcí v nábojích kol

RSH1365

 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Hnací přední náprava / rozdělovací převodovka

FAA11/FAA21/V2501TB

         

 

Výstupní točivý moment

Poměr 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu

Montované na motor

PTER-DIN: Pomocný pohon montovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla

PTER1400: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla

PTER100: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla

Pomocné pohony závislé na spojce

PTR-F: Nízkootáčkový/vysokootáčkový s připojovací přírubou

PTR-FL/FH: Nízkootáčkový/vysokootáčkový s připojovací přírubou

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízkootáčkový/středněotáčkový/vysokootáčkový se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla

PTRD-F: Vysokootáčkový s připojovací přírubou pro přímo montovaný hnací hřídel

PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem, přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel

PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem, Připojovací příruba vzadu a spojovací zařízení DIN vpředu

PTRD-D2: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu, dvě připojovací příruby vzadu a jedno spojovací zařízení DIN vpředu

Exteriér a interiér

Zde najdete technické údaje uvádějící rozměry kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.

Volvo FMX se dodává v jedinečném vnějším provedení určeném pro náročné používání.

Volvo FMX with basic exterior trim level 

Základní

Mřížka chladiče a kliky dveří v barvě Thunder šedá, sluneční clona v barvě Lightning šedá, chromové světlomety, ocelový nárazník lakovaný šedou barvou

Volvo FMX je k dispozici v pěti různých variantách provedení interiéru, které vyhovují různým potřebám.

Volvo FMX with textile trim dynamic, interior trim level 

Textilní obložení Dynamic

Textilní interiér v moderním barevném provedení s odolnými materiály v různých odstínech šedé a fialové

Volvo FMX with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Vinylové a textilní obložení Robust

Odolné materiály z vinylu a textilu v moderním barevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru

Volvo FMX with plush trim progressive, interior trim level 

Plyšové obložení Progressive

Plyšové obložení interiéru s měkkými textiliemi v moderním barevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru

Volvo FMX with leather trim robust, interior trim level 

Kožené obložení Robust

Interiér s odolnými materiály a celokoženými sedadly v dvoubarevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru

Volvo FMX with leather trim progressive, interior trim level 

Kožené obložení Progressive

Interiér s odolnými materiály a celokoženými sedadly v dvoubarevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru

FMX day cab with measurements, viewed from the side 

Denní kabina

Denní kabina (FMX-DAY) nabízí pohodlný a ergonomický prostor řidiče. Vnitřní výška je 164 cm, 120 cm nad krytem motorového prostoru.

FMX low day cab with measurements, viewed from the side 

Nízká denní kabina

Nízká denní kabina (FMX-LDAY) je vhodná pro použití, jako je těžební průmysl, chladicí skříňové nástavby, čerpadla a jeřáby. Vnitřní výška je 148 cm, 104 cm nad krytem motorového prostoru.

FMX sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Spací kabina

Spací kabina (FMX-SLP) poskytuje komfortní prostor pro přenocování jedné osoby. Vnitřní výška je 164 cm, 120 cm nad krytem motorového prostoru.

FMX low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Nízká spací kabina

Nízká spací kabina (FMX-LSLP) se sníženou střechou poskytuje doplňkový prostor pro náklad nad kabinou. Vnitřní výška je 148 cm, 104 cm nad krytem motorového prostoru.

FMX globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Kabina Globetrotter

Kabina Globetrotter (FMX-HSLP) nabízí komfortní prostor pro přenocování až dvou osob. Kabina disponuje díky své vertikální stavbě doplňkovým úložným prostorem. Vnitřní výška je 201 cm, 157 cm nad krytem motorového prostoru.

FMX crew cab with measurements, viewed from the side 

Kabina pro posádku

Kabina pro posádku poskytuje dostatek místa až pro 9 dalších osob. Vnitřní výška je 159 cm.

Čtyřbodové odpružení kabiny

Vybírat můžete mezi vinutými pružinami s tlumiči vpředu i vzadu, vinutými pružinami vpředu a vzduchovým odpružením vzadu nebo vzduchovým odpružením vpředu i vzadu.

 

Otvory pro nasávání vzduchu

Otvor pro nasávání vzduchu je umístěný na levé straně vozidla a je k dispozici ve vysoké i nízké verzi.

 

Barvy kabiny

Vybírat můžete z přibližně 650 variant.

 

Sedadlo řidiče

Vybírat můžete ze tří různých úrovní pohodlí: Progressive (plyš nebo kůže), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Sedadlo lze podélně nastavit o 200 mm a výškově o 100 mm. Sedadlo je standardně vybaveno opěrkou hlavy, nastavitelným sklápěcím opěradlem, výškovým a podélným nastavením, nastavitelnou bederní opěrkou a nastavením úhlu sedáku.

 

Sedadlo pro cestující

Vybírat můžete ze tří různých úrovní pohodlí: Progressive (plyš nebo kůže), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Všechna lze objednat s volitelným čalouněním. Sedadla pro cestující jsou standardně vybavena opěrkou hlavy.

 

Lůžka

Dolní lůžko o rozměrech 70 × 200 cm. Vysoce pohodlná 16 cm vysoká matrace s kapsovými pružinami. Tři různé tvrdosti: měkká, polotvrdá a tvrdá. Nabízíme také dvě varianty svrchního chrániče matrace, který zlepšuje pohodlí při spaní a usnadňuje úklid lůžka. Rozměry pohodlného horního lůžka jsou 70 × 190 cm nebo 60 × 190 cm (volitelná možnost pro kabinu Globetrotter).

Úložné prostory v interiéru

Prostor nad čelním sklem obsahuje dva úložné prostory s roletovými dvířky a čtyři zásuvky ISO, z nichž jedna je vyhrazena pro tachograf (v případě nízké kabiny dvě zásuvky ISO). Pod lůžkem ve spací kabině a kabině Globetrotter najdete dva velké úložné prostory dostupné zvenku a jednu velkou schránku (o objemu 44 l) přístupnou po zvednutí matrace a víka. Spací oddíl obsahuje dvě přihrádky pro časopisy a malé předměty. Přístrojová deska obsahuje čtyři otevřené úložné prostory, malou odkládací skříňku, prostor pro zásuvku DIN, odkládací vaničku a držák na lahve. Denní kabina může být vybavena úložným prostorem o objemu 60 litrů se svinovacími kryty pro přilby, krabičky na potraviny atd.

 

Venkovní úložné prostory

Za sedadly řidiče a spolujezdce se nachází úložný prostor přístupný zvenčí.

 

Střešní okno

Kabina je vybavena střešním oknem, které lze otevřít o 50 mm. Na vnitřní straně se nachází perforovaná sluneční clona, která při otevření okna slouží zároveň jako síť proti hmyzu. Střešní okno je možné ovládat ručně nebo elektricky (volitelně). K dispozici je také střešní okno z oceli, určené pro použití ve stavebnictví nebo náročných podmínkách.

 

Volant

V závislosti na parametrech vozu je k dispozici ve dvou velikostech – s průměrem 450 mm nebo 500 mm. Volant lze výškově nastavit v rozsahu 90 cm a lze jej naklánět v rozsahu 28°. Řidič má díky kloubovému nastavení možnost přizpůsobit si vertikální polohu volantu v rozmezí –5° až +15°. Volant je dostupný ve verzi s airbagem i bez airbagu. Integrované ovládací prvky ve volantu umožňují pohodlné a bezpečné ovládání tempomatu, houkačky, telefonu a funkcí přístrojového panelu a bočního displeje.

 

Systém klimatizace

K dispozici jsou dva různé druhy klimatizace pokrývající přání všech zákazníků:

  • Manuální klimatizace (MCC)
  • Klimatizace s automatickým řízením teploty (ECC/ECC2)

Systém klimatizace je možné dovybavit také nezávislým vyhříváním kabiny a motoru.

Podvozek

Zde najdete technické údaje týkající se výšky podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, tahačů, prvků podvozků a brzd.

Med (střední)

Přibližně 900 mm

High (vysoký)

Přibližně 1000 mm

X-High (extra vysoký)

Přibližně 1200 mm

XX-High (extrémně vysoký)

Přibližně 1240 mm

  

 

Vzduchové

Listové

Med (střední)

10/20*

9

High (vysoký)

10/20*

10/20*

X-High (extra vysoký)

-

10/20*

XX-High (extrémně vysoký)

-

10/20*

 

* S dvojitými předními nápravami

FA-LOW

Nízká přední náprava pro střední podvozky, zatížení nápravy až 9 tun

FA-MED

Střední přední náprava pro střední podvozky, zatížení nápravy až 10/20 tun

FA-HIGH

Vysoká přední náprava pro vysoké podvozky, zatížení nápravy až 10/20 tun

FA-XHIGH

Extra vysoká přední náprava pro extra vysoké podvozky, zatížení nápravy až 10/20 tun

FA-XXHIGH

Přední poháněná náprava, zatížení nápravy až 10/20 tun

Dvojité přední nápravy – FA-HIGH/FA-XHIGH

K dispozici v konfiguracích 8×2, 8×4 a 10×4, zatížení náprav až 20 tun

  

Typ

Nápravy

Odpružení

Zatížení nápravy/dvojnápravy

Redukce

Další nápravy

Samostatná náprava

RAD-L90

4×2

Parabolické/vícelistové

13 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

 

RAD-GR

4×2

Vzduchové

13 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

 

RAD-G2

4×2/4×4

Vzduchové 

13 tun

V nábojích kol

 

RAD-G4

4×2

Vzduchové

12 tun

Jednoduchá

 

RAD-L90

4×4

Parabolické/vícelistové

13 tun

V nábojích kol

 

Dvojnáprava

RADT-GR

6×2/8×2

Vzduchové

19/20,5/22,5/23 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

Vlečená náprava (pevná/řízená/samořídicí)

RAPD-GR

6×2

Vzduchové

16/19/22 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

Tlačená náprava (pevná/řízená)

RAPD-G4

6×2

Vzduchové

16 tun

Jednoduchá

Tlačená náprava (pevná)

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Vzduchové

21/23/26 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolické

20/21 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolické/vícelistové

26/32 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Konvenční listové

26/32 tun

V nábojích kol

 

RADD-GR

6×4/8×4

Vzduchové

17/21/23/26 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

 

RAPDT-BR

6×6

Parabolické

21 tun

V nábojích kol

 

RADDT-GR

8×2

Vzduchové

27/30/30,5/31,5/32 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

Tlačená náprava (řízená), vlečená náprava (pevná/řízená)

RADD-TR3

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolické

38 tun

V nábojích kol

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Vzduchové

27/30,5/32/35 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

Tlačená náprava (řízená)

RADDT-G2

8×4/10×4/10×6

Vzduchové

27/33/36 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

Vlečená náprava (řízená)

RADD-TR1

6×6/8×6

Parabolické/vícelistové

26 tun

V nábojích kol

 

      

K dispozici jsou tažná zařízení montovaná uprostřed, polozavěšená a zavěšená pro přívěs se středovou nápravou. Všechna tažná zařízení lze namontovat v roztečích po 25 mm.

Palivové nádrže

Nádrže jsou hliníkové nebo ocelové o objemu 150 až 900 litrů. Maximální objem paliva v nádrži tahače 4×2 je 1510 litrů. V případě dvojité přední nápravy je plastová palivová nádrž EU6 umístěna mezi předními nápravami.

Nádrže na AdBlue
Objem nádrží se pohybuje v rozsahu 32 až 112 litrů. Čerpadlo na AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na AdBlue. Nádrž je plastová.

Brzdy

Elektronicky řízená brzdová soustava (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu, výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky ní využít četné užitečné funkce. Systém EBS je nyní dostupný jak pro kotoučové brzdy, tak pro bubnové brzdy se Z-vačkou (u vybraných konfigurací náprav a výšek podvozku). Brzdovou soustavu vozidel je možné dovybavit balíčkem EBS Medium nebo jinými volitelnými funkcemi. EBS je standardní součástí všech specifikací.

 

EBS Medium

Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky:

 

Kontrola stavu systému EBS 

Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool

 

Funkce Auto Hold

Při zabrzdění vozidla až do úplného zastavení udržuje funkce Auto Hold poslední brzdný tlak, aby vozidlo zůstalo v poloze, dokud řidič nesešlápne plynový pedál.

 

Analýza opotřebení obložení

Upozorňuje na stav brzdového obložení a vypočítává vzdálenost do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení (pouze u kotoučových brzd).

 

Automatické uvolnění parkovací brzdy

Po sešlápnutí akceleračního pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy (pouze u převodovek I-Shift).

Další možnosti:

Kromě programových balíčků jsou k dispozici také tyto možnosti:

 

Brzda pro srovnání soupravy

Umožňuje řidiči aktivovat pulzní brzdění návěsu. Brzda se v takovém případě aktivuje automaticky, čímž se minimalizuje riziko zalomení soupravy.

 

Elektronické řízení stability (ESC)

Elektronický stabilizační program aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní požadavek na elektronické řízení stability vozidla a je k dispozici u modelů se 2, 3, 4 a 5 nápravami.

 

Světlo nouzového brzdění

Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu. 

 

Hydraulický retardér

Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW.

Volvo Dynamic Steering

Aktivní řídicí ústrojí s překrýváním točivého momentu. Dodává více síly při řízení při nízkých rychlostech, omezuje rázy do řízení a při brzdění na povrchu s nerovnoměrnou adhezí udržuje volant v přímé poloze. Volant se automaticky vrací do neutrální polohy při jízdě dopředu i při couvání. Volvo Dynamic Steering je nyní k dispozici pro všechny konfigurace náprav kromě těch s poháněnou přední nápravou (4×4, 6×6, 8×6 a 10×6). Další funkce aktivního systému řízení, jako je osobní nastavení a kontrola přetáčivosti, činí jízdu ještě příjemnější a bezpečnější.

Automatická regulace prokluzu (ATC)

Když je potřeba, systém automaticky zapne pohon přední nápravy, a jakmile to okolnosti dovolí, opět jej vypne, aby ušetřil palivo a zlepšil manévrovatelnost vozidla. Systém ATC je součástí standardní výbavy vozidel Volvo FMX ve všech konfiguracích s poháněnou přední nápravou (4×4, 6×6, 8×6 a 10×6).

Tlačené nápravy
K dispozici je pevná a aktivně řízená varianta pro tahače i pro podvozky k dostavbě. Zatížení nápravy: 4,5, 7,5 nebo 9 tun
 

Vlečené nápravy

K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly, pasivně nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 7,5, 9,5 nebo 10 tun

Zvedání dvojité nápravy

U vozidel s tandemovou dvojnápravou umožňuje odpojení a zvednutí zadní poháněné nápravy, což se projeví snížením spotřeby paliva a poloměru otáčení. Náprava se zvedá stisknutím tlačítka na přístrojové desce (je-li vozidlo nenaložené). Jakmile je vozidlo naloženo, náprava se automaticky spustí a připojí. Zvedání dvojité nápravy je k dispozici pro konfigurace 6×4 a 8×4 se vzduchovým odpružením (s tandemovou dvojnápravou) a kotoučovými brzdami.

Datové listy

Veškeré údaje, které potřebujete vědět. Po kliknutí na následující odkazy si můžete stáhnout datové listy pro model Volvo FMX ve formátu PDF.

  • FMX Rigid
  • FMX Tractor
FMX Tractor
FMX Rigid

Vyobrazené prvky nemusí být součástí standardní výbavy a dostupné pro všechny úrovně výbavy a volby hnacího ústrojí.

Máte nějaké otázky?

Obchodní zástupce Volvo Trucks vám na ně jistě odpoví. Zastavte se v Truck Centru, zavolejte anebo jej pozvěte k sobě.