Kamerový monitorovací systém zlepšuje aerodynamiku nákladního vozidla a přispívá tak k úspornějšímu provozu. Zlepšuje přímý výhled z kabiny i noční vidění a zmenšuje slepé úhly podél boků soupravy.
Zpětná zrcátka zvyšují odpor vzduchu bez ohledu na to, jak jsou aerodynamická. Pokud se nahradí kamerami, je tvar nákladního vozidla efektivnější, což se příznivě projeví snížením spotřeby.
Po odstranění zrcátek je z kabiny lepší přímý výhled, protože již nepřekážejí ve výhledu. Kamerový monitorovací systém také poskytuje lepší výhled dozadu za deště a snižuje také pravděpodobnost oslnění přímým slunečním zářením. To vše přispívá ke zpříjemnění jízdy.
Když jsou potřeba přesné manévry, pomáhá kamerový monitorovací systém díky tomu, že umožňuje přiblížit zobrazení a získat přesnější obraz okolí jízdní dráhy nebo ho naopak oddálit pro širokoúhlý pohled. Chytrý přepínač umožňuje měnit mezi různými zornými poli, úzkými nebo širokými úhly.
V noci nebo za šera lze aktivovat podpůrnou infračervenou kameru. Za snížené viditelnosti nabízí lepší noční vidění s jasnějším výhledem než tradiční zrcátka.
Kamerový monitorovací systém obsahuje až tři kamery. Jedna na straně řidiče, jedna na straně spolujezdce a volitelná rohová kamera vpředu na straně spolujezdce. Kamery poskytují hlavní pohled dozadu a širokoúhlý pohled dozadu. Objektivy kamer se v chladných podmínkách automaticky ohřívají, aby se rozpustil případný led nebo sníh a odstranilo se zamlžení a kondenzace.
Systém nabízí hned několik zobrazení na různých obrazovkách. Hlavní pohled dozadu a širokoúhlý pohled dozadu se zobrazuje na monitorech. Přední přibližovací zrcátko se nachází přesně tam, kde ho očekáváte, a nabízí dokonalý přehled o bezprostředním okolí vozidla před kabinou.
Po zaparkování lze kamerový monitorovací systém přepnout do dohledového režimu, který informuje řidiče o dění v blízkosti nákladního vozidla.
Vyobrazené prvky nemusí být součástí standardní výbavy a nemusí být dostupné pro všechny úrovně výbavy a volby hnacího ústrojí.