Veškeré podrobnosti, které potřebujete vědět o modelu Volvo FH Aero.
Zde najdete technické údaje motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.
Čistý výkon podle normy EC 582/2011
Čistý výkon podle normy EC 582/2011
Čistý výkon podle normy EC 582/2011
Elektrický pohon | Volvo FH Aero Electric. |
---|---|
Výkon | Trvalý výkon až 330–490 kW (449–666 k) |
Dojezd | Až 300 km (tahač s návěsem s pohonem 4×2) |
Doba nabíjení (do plného nabití) | 9,5 hod. střídavým proudem (43 kW), 2,5 hod. stejnosměrným proudem (250 kW) |
Kapacita akumulátorů | 360–540 kWh, 4–6 akumulátorů |
Plynový pohon | G13 |
---|---|
Emisní norma | Euro 6 |
Počet válců | 6 |
Zdvihový objem | 12,8 l |
Zdvih | 158 mm |
Vrtání | 131 mm |
Kompresní poměr | 17:01 |
Hospodárné otáčky | 900–1400 ot/min |
Účinek výfukové brzdy | 200 kW |
Účinek motorové brzdy* | 380 kW (2300 ot./min.) |
Olejové filtry | 2 plně průtokové |
Objem oleje při výměně včetně filtru | 35 l |
Chladicí soustava, celkový objem | 38 l |
G13 420 (315 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon při 1404–1700 ot./min. | 428 k | |||
Max. točivý moment při 945–1404 ot./min. | 2142 Nm | |||
G13 460 (345 kW) |
| |||
Max. výkon při 1404–1700 ot./min. | 469 k | |||
Max. točivý moment při 945–1404 ot./min. | 2346 Nm | |||
G13 500 (375 kW) | ||||
Max. výkon při 1404–1700 ot./min. | 510 k | |||
Max. točivý moment při 980–1404 ot./min. | 2550 Nm | |||
Naftový pohon | D13 | D13 I-Save | |
---|---|---|---|
Emisní norma | Euro 6 | Euro 6 | |
Počet válců | 6 | 6 | |
Zdvihový objem | 12,8 l | 12,8 l | |
Zdvih | 158 mm | 158 mm | |
Vrtání | 131 mm | 131 mm | |
Kompresní poměr | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Hospodárné otáčky | 900–1400 ot/min | 900–1300 ot/min | |
Účinek výfukové brzdy | 175 kW (2300 ot./min.) | 150 kW | |
Účinek motorové brzdy* | 340 kW (2300 ot./min.) | 435 kW (2300 ot./min.) | |
Olejové filtry | 2 plně průtokové | 2 plně průtokové | |
Objem oleje při výměně včetně filtru | 35 l | 35 l | |
Chladicí soustava, celkový objem | 24 l | 26 l | |
Palivo bez obsahu síry (EN590, max. 10 ppm síry), bionafta 2. generace (EN15940, syntetická nafta)
Až 150 000 km nebo jednou ročně, olej kvality VDS4
D13 420 (315 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon při 1404–1700 ot./min. | 428 k | |||
Max. točivý moment při 905–1404 ot./min. | 2142 Nm | |||
D13 I-Save 420 (315 kW)* |
| |||
Max. výkon při 1229–1600 ot./min. | 428 k | |||
Max. točivý moment při 900–1229 ot./min. | 2448 Nm | |||
D13 460 (345 kW) | ||||
Max. výkon při 1404–1700 ot./min. | 469 k | |||
Max. točivý moment při 945–1404 ot./min. | 2346 Nm | |||
D13 I-Save 460 (345 kW)* | ||||
Max. výkon při 1242–1600 ot./min. | 469 k | |||
Max. točivý moment při 900–1242 ot./min. | 2652 Nm | |||
D13 I-Save 480 (360 kW)* | ||||
Max. výkon při 1248–1600 ot./min. | 490 k | |||
Max. točivý moment při 900–1248 ot./min. | 2754 Nm | |||
D13 500 (375 kW) | ||||
Max. výkon při 1404–1700 ot./min. | 510 k | |||
Max. točivý moment při 980–1404 ot./min. | 2550 Nm | |||
D13 I-Save 500 (375 kW) | ||||
Max. výkon při 1254–1600 ot./min. | 510 k | |||
Max. točivý moment při 900–1254 ot./min. | 2856 Nm | |||
D13 540 (405 kW) | ||||
Max. výkon při 1458–1700 ot./min. | 551 k | |||
Max. točivý moment při 1000–1458 ot./min. | 2652 Nm | |||
* Možnost provozu na bionaftu B100
| Výstupní točivý moment | Poměr | |
---|---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu
12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovka I-Shift může být osazena kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a chladičem oleje. Převodovku I-Shift je také možné objednat s převody pro pomalou jízdu, s extra nízkými převody pro pomalou jízdu a vícerychlostní zpátečkou.
Typ | Nejvyšší převodový stupeň | Max. točivý moment motoru (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
AT2412 | přímý | 2400 | 44 |
AT2612 | přímý | 2600 | 100 |
ATO2612 | rychloběžný | 2600 | 100 |
AT2812 | přímý | 2800 | 70 |
ATO3112 | rychloběžný | 3150 | 100 |
Typ | Nejvyšší převodový stupeň | Max. točivý moment motoru (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
SPO2812 | rychloběžný | 2800 | 80 |
Typ | Náprava | Převod | Max. točivý moment (Nm) | Max. zatížení nápravy/dvojnápravy (t) | Schválená celková hmotnost soupravy (t) |
Jednoduchá redukce | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1244B | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C/E | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 2600 | 13 | 44 |
RSS1344E | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 2800 | 13 | 44 |
RSS1352A | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 2800 | 13 | 52 |
RSS1370A/B | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Dvojitá náprava | Hypoidní ozubení | 3800 | 23 | 70 |
RTS2310A | Dvojitá náprava | Hypoidní ozubení | 3800 | 23 | 100 |
Redukce v nábojích kol | |||||
RSH1370F | Samostatná náprava | Šikmozubé kuželové ozubení | 3800 | 13 | 70 |
RT2610B/F | Dvojitá náprava | Šikmozubé kuželové ozubení | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210F | Dvojitá náprava | Šikmozubé kuželové ozubení | 3800 | 32 | 100 |
RTH3212F | Dvojitá náprava | Šikmozubé kuželové ozubení | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Dvojitá náprava | Šikmozubé kuželové ozubení | 3800 | 33 | 100 |
RTH3815 | Dvojitá náprava | Šikmozubé kuželové ozubení | 3800 | 38 | 100 |
RSS1244B | RSS1344C | RSS1344E | RSS1352A | RSS1370A/B | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.31:1* | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.47:1* | 2.17:1 | 2:17.1 | 2.17:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.47:1* | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.31:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.85:1* | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.47:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 3.08:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 4.55:1 |
2.85:1 | 3.36:1* | 2.85:1 | 2.85:1 | 2.85:1 | 5.41:1 |
3.08:1 | 3.70:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | |
3.36:1 | 4.11:1 | 3.36:1 | 3.36:1 | 3.40:1** | |
4.63:1 | 3.67:1** | ||||
5.29:1 | 4.11:1** | ||||
6.17:1 | |||||
* Pro RSS1344E
** Pro RSS1370B
RST2370A/B | RTS2310A | RTH2610B | RTH2610F | RTH2610B7F | RTH3210F | RTH3212F | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.93:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.93:1 | 5.41:1 | |
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||||
5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | 7.21:1 | |||||
6.17:1 | 4.63:1 | |||||||
| D13 420 | D13 460 | D13 500 | D13 540 |
I-Shift | ||||
---|---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • |
Dvouspojková převodovka I-Shift Dual Clutch | ||||
SP2812 |
| • | • | • |
Nápravy s jednoduchou redukcí | ||||
RSS1244B | • | •
| • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • |
RSS1344E | • | • | • | • |
RSS1352A | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • |
Nápravy s redukcí v nábojích kol | ||||
RSH1370F | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • |
| D13 I-Save 420 | D13 I-Save 460 | D13 I-Save 500 |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • |
|
|
AT2612 | • | • |
|
ATO2612 | • | • | |
AT2812 | • | ||
ATO3112 | • | ||
Dvouspojková převodovka I-Shift Dual Clutch | |||
SP2812 |
| • | • |
Nápravy s jednoduchou redukcí | |||
RSS1244B | • | • | |
RSS1344C/E | • | • | |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | |
RSS1370A/B | • | • | |
RTS2370A | • | • | |
RTS2310A | • | • | |
Nápravy s redukcí v nábojích kol | |||
RSH1370F | • | • | |
RTH2610F | • | • | |
RTH3210 | • | • | |
RTH3312 | • | • | |
RTH3815 | • | • | |
| G13 420 | G13 460 | G13 500 |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
AT2612 | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • |
Nápravy s jednoduchou redukcí | |||
RSS1244B | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • |
Nápravy s redukcí v nábojích kol | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce k pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.
PTER-DIN: Pomocný pohon montovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla
PTER1400: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla
PTER-100: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla
PTR-F: Nízkootáčkový/vysokootáčkový s připojovací přírubou
PTR-FL/FH: Nízkootáčkový/vysokootáčkový s připojovací přírubou
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízkootáčkový/středněotáčkový/vysokootáčkový se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla
PTRD-F: Vysokootáčkový s připojovací přírubou pro přímo montovaný kloubový hřídel
PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem, přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel
PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem, Připojovací příruba vzadu a spojovací zařízení DIN vpředu
PTRD-D2: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu, dvě připojovací příruby vzadu a jedno spojovací zařízení DIN vpředu
Zde najdete technické údaje uvádějící rozměry kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.
K dispozici jsou čtyři různé varianty provedení exteriéru pro různé potřeby.
Základní
Mřížka chladiče a kliky dveří v barvě Thunder šedá, chromové světlomety, sluneční clona, kryty zrcátek a nárazník v barvě Lightning šedá
Vylepšená
Mřížka chladiče v barvě kabiny, chromové světlomety, sluneční clona, kryty zrcátek, kliky dveří a nárazník v barvě Lightning šedá
Nejvyšší úroveň
Mřížka chladiče, kryty zrcátek, sluneční clona, kliky dveří, nárazník a spojler v barvě kabiny, chromové světlomety
Základní s odolnou přídí
Mřížka chladiče a kliky dveří v barvě Thunder šedá, černé světlomety, sluneční clona a kryty zrcátek v barvě Lightning šedá, ocelový nárazník lakovaný šedou barvou
Volvo FH Aero je k dispozici v šesti různých variantách provedení interiéru, které vyhovují různým potřebám.
Vinylové a textilní obložení Robust
Odolné materiály z vinylu a textilu v moderním barevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru
Textilní obložení Dynamic
Textilní interiér v moderním barevném provedení v různých odstínech šedé, které ladí s různými částmi obložení interiéru
Plyšové obložení Progressive
Měkké plyšové obložení interiéru v decentním barevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru
Kožené obložení Robust
Interiér v decentním barevném provedení s celokoženými sedadly ve dvou barvách, které ladí s různými částmi obložení interiéru
Kožené obložení Dynamic
Interiér v různých odstínech šedé s celokoženými sedadly v dvoubarevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru
Kožené obložení Progressive
Interiér v různých odstínech Skylark (béžová) s celokoženými sedadly v dvoubarevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru
Globetrotter XXL: pohodlí a prostor
Kabina Globetrotter XXL nabízí bezpečné a pohodlné přenocování až pro dvě osoby. Disponuje impozantním dolním lůžkem o šířce 1065 mm v nejširším místě a 910 mm v nejužším místě. Tato kabina má navíc o 100l větší úložné prostory než kabiny Globetrotter a Globetrotter XL.
Globetrotter XL: kabina se spoustou úložných prostorů
Kabina Globetrotter XL (CAB-XHSL) také nabízí dostatek prostoru pro pohodlné přenocování až dvou osob a kromě toho díky přidané výšce disponuje ještě většími úložnými prostory. Vnitřní výška kabiny je 220 cm (211 cm nad krytem motorového prostoru).
Globetrotter: místo pro dva
Kabina Globetrotter (CAB-HSLP) nabízí komfortní prostor pro přenocování až dvou osob. Díky své vertikální konstrukci navíc disponuje dostatkem úložných prostorů. Vnitřní výška je 205 cm (196 cm nad krytem motorového prostoru).
Spací kabina
Spací kabina (CAB-SLP) poskytuje komfortní prostor pro přespání až dvou osob. Vnitřní výška je 171 cm, 162 cm nad krytem motorového prostoru.
Nízká spací kabina
Nízká spací kabina (CAB-LSLP) se sníženou střechou a odpružením kabiny poskytuje doplňkový prostor pro náklad nad kabinou. Vnitřní výška je 147 cm, 138 cm nad krytem motorového prostoru.
Tahač |
|
|
| Výška A (mm) | Výška B (mm) | Výška C (mm) | Výška D (mm) |
Pohon | Výška podvozku | Odpružení | Pneumatiky | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 | High (vysoký) | Listové/vzduchové | 315/80-R22,5 | 3430 | 3800 | 3950 | 3225 |
4×2 | High (vysoký) | Listové/vzduchové | 315/80-R22,5 | 3440 | 3800 | 3950 | 3225 |
4×2 | Med (střední) | Listové/vzduchové | 315/70-R22,5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
4×2 | Low (nízký) | Vzduchové/vzduchové | 315/60-R22,5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
4×2 | Low (nízký) | Vzduchové/vzduchové | 315/60-R22,5 | 3250 | 3620 | 3770 | 3045 |
4×2 | X-Low (extra nízký) | Vzduchové/vzduchové | 295/60-R22,5 | 3210 | 3580 | 3730 | 3005 |
6×2 | Med (střední) | Listové/vzduchové | 315/70-R22,5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
Podvozek k dostavbě |
|
|
| Výška A (mm) | Výška B (mm) | Výška C (mm) | Výška D (mm) |
Pohon | Výška podvozku | Odpružení | Pneumatiky | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6×2 | High (vysoký) | Vzduchové/vzduchové | 315/80-R22,5 | 3410 | 3780 | 3930 | 3205 |
6×2 | Med (střední) | Vzduchové/vzduchové | 315/70-R22,5 | 3330 | 3700 | 3850 | 3125 |
6×2 | Low (nízký) | Vzduchové/vzduchové | 315/60-R22,5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
6×2 | High (vysoký) | Listové/listové | 315/80-R22,5 | 3460 | 3830 | 3980 | 3255 |
6×4 | High (vysoký) | Listové/listové | 315/80-R22,5 | 3450 | 3820 | 3970 | 3245 |
8×4 | High (vysoký) | Listové/listové | 315/80-R22,5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
10×4 | High (vysoký) | Listové/listové | 315/80-R22,5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
*Přibližné výšky
Čtyřbodové odpružení kabiny
Vybírat můžete mezi vinutými pružinami s tlumiči vpředu i vzadu, vinutými pružinami vpředu a vzduchovým odpružením vzadu nebo vzduchovým odpružením vpředu i vzadu.
Otvory pro nasávání vzduchu
Jsou umístěny na levé straně buď ve vyšší, nebo nižší poloze (v závislosti na použití vozidla). Volitelně je k dispozici také přední otvor pro nasávání vzduchu.
Barvy
Stačí si vybrat. K dispozici je přibližně 650 barevných variant.
Čalounění
K dispozici je několik stylů. Vinylové, textilní a plyšové. Některá provedení sedadel (kromě vinylových a textilních) lze objednat i s funkcí ventilace.
Sedadlo řidiče
Vybírat můžete ze tří různých úrovní pohodlí: Progressive (plyš nebo kůže), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Mimořádná svoboda přichází díky flexibilitě – celkový rozsah seřízení v podélném směru je 240 mm a svisle 100 mm. Sedadlo řidiče je standardně vybaveno hlavovou opěrkou, sklápěcím a nastavitelným opěradlem, funkcí výškového a podélného nastavení, nastavitelnou bederní opěrkou a funkcí nastavení úhlu sedáku.
Sedadlo pro cestující
Vybírat můžete ze tří různých úrovní pohodlí: Progressive (plyš nebo kůže), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Sedadla pro cestující jsou standardně vybavena opěrkou hlavy. K dispozici je také pohyblivé sedadlo spolujezdce.
Lůžka
Lůžka jsou zkonstruována tak, aby na nich bylo možné pohodlně přenocovat. K dispozici je lůžko o rozměrech 74 × 200 cm se střední částí širokou 81,5 cm, nebo lůžko o rozměrech 74 × 200 cm s možností roztažení na 88 × 200 cm s šířkou 95,5 cm uprostřed. Lůžko v kabině Globetrotter XXL má délku 213 cm. Šířka lůžka v oblasti hlavy, ve střední části a v nohách je 99/106,5/91 cm. Kabinu si můžete vybavit pěnovou matrací nebo vysoce pohodlnou 16 cm vysokou matrací s kapsovými pružinami. V nabídce jsou tři různé tvrdosti: měkká, polotvrdá a tvrdá. Nabízíme také dvě varianty svrchního chrániče matrace, který zlepšuje pohodlí při spaní a usnadňuje úklid lůžka. K dispozici je také polohovací funkce s nastavitelnou oporou zad a horní pohodlné lůžko (rozměry 60 × 190 cm nebo 70 × 190 cm).
Úložné prostory v interiéru
Kabina je vybavena přední policí se čtyřmi zásuvkami podle normy DIN a dvěma velkými úložnými prostory s roletovými dvířky na straně řidiče i spolujezdce. Zadní stěna je vybavena lehkou horní zadní policí s vynikajícím osvětlením. Pod lůžkem se nachází dvě vytahovací zásuvky o celkovém objemu 130 litrů. Kromě toho jsou k dispozici také dva menší úložné prostory pod matrací o objemu 10 litrů (u nohou) a 15 litrů (u hlavy). U nohou lůžka se nachází odkládací přihrádka na PET láhev.
Venkovní úložné prostory
Po obou stranách kabiny se nacházejí velké úložné prostory přístupné zvenčí i zevnitř. Další nevytápěný úložný prostor o objemu 30 litrů je pod kabinou na obou stranách vozu.
Pevné panoramatické / otevíratelné střešní okno
Každá kabina je vybavena pevným panoramatickým oknem nebo volitelným střešním oknem, které lze otevřít o 50 milimetrů. To zároveň slouží jako nouzový východ. Střešní okno se ovládá ručně nebo elektricky.
Volant
V závislosti na parametrech vozu je k dispozici ve dvou velikostech – s průměrem 450 mm nebo 500 mm. Volant lze výškově nastavit v rozsahu 90 cm a lze jej naklánět v rozsahu 28°. Řidič má díky kloubovému nastavení možnost přizpůsobit si vertikální polohu volantu v rozmezí –5° až +15°. Integrované ovládací prvky ve volantu umožňují pohodlné a bezpečné ovládání tempomatu, houkačky, telefonu a funkcí přístrojového panelu a bočního displeje.
Systém klimatizace
Regulaci teploty umožňují tři různé systémy klimatizace: ventilátor s běžným vytápěním z chladiče motoru, Manuální klimatizace (MCC) Klimatizace s automatickým řízením teploty (ECC/ECC2) Systém je možné vybavit také snímači světla, mlhy a kvality vzduchu. Také jej lze dovybavit nezávislým vyhříváním kabiny a motoru a systémem I-ParkCool (nezávislou klimatizací kabiny).
I-ParkCool
Kabinu lze ochladit na příjemnou teplotu, aniž by musel běžet motor. Klimatizace I-ParkCool totiž dokáže regulovat teplotu v kabině i u stojícího vozidla. Spolupracuje také s nezávislým topením, takže se v kabině budete vždy cítit příjemně: tuto funkci oceníte zejména v situacích, kdy teplota přes noc prudce klesá. Systém kontroluje stav akumulátorů, aby neohrozil schopnost startování, a vypočítává, kolik energie je potřeba k vytápění nebo chlazení kabiny. Pokud nejsou akumulátory plně nabité, systém si sám spočítá, kolik proudu může využít. A navíc je tichý. Systém je zhruba o 20 dB tišší než konkurenční systémy na trhu, čímž snižuje hlučnost a napomáhá odpočinku. Systém je plně integrovaný s běžným ventilačním systémem vozidla a horký nebo studený vzduch je podle potřeby rovnoměrně rozváděn běžnými ventilačními otvory. Systém nijak neovlivňuje aerodynamiku kabiny ani výšku vnitřního prostoru. S výjimkou topení v kabině (PH-CAB).
Zde najdete technické údaje týkající se výšky podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, tahačů, prvků podvozků a brzd.
X-Low (extra nízký) (tahač) | Přibližně 810 mm |
Low (nízký) | Přibližně 850 mm |
Med (střední) | Přibližně 900 mm |
High (vysoký) | Přibližně 1000 mm |
X-High (extra vysoký) | Přibližně 1200 mm |
| Vzduchové | Listové |
---|---|---|
X-Low (extra nízký) | 8 | - |
Low (nízký) | 8 | - |
Med (střední) | 10/20* | 9 |
High (vysoký) | 10/20* | 10/20* |
X-High (extra vysoký) | - | 10/20* |
* S dvojitými předními nápravami
Typ | Nápravy | Odpružení | Zatížení nápravy/dvojnápravy | Redukce | Vlečené/tlačené nápravy |
Samostatná náprava | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4×2 | Parabolické/vícelistové | 13 tun | Jednoduchá / v nábojích kol |
|
RAD-GR | 4×2 | Vzduchové | 11,5/13 tun | Jednoduchá / v nábojích kol |
|
RAD-G2 | 4×2 | Vzduchové (pro stavebnictví) | 13 tun | V nábojích kol | |
Dvojnáprava | |||||
RADT-GR | 6×2 | Vzduchové | 19/20,5/22,5/23 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | Vlečená náprava (pevná/řízená/samořídicí) |
RAPD-GR | 6×2 | Vzduchové | 16/19/22 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | Tlačená náprava (pevná/řízená) |
RAPD-G4 | 6×2 | Vzduchové | 16 tun | Jednoduchá | Tlačená náprava (pevná) |
RADD-G2 | 6×4/8×4 | Vzduchové (pro stavebnictví) | 21/23/26 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | |
RADD-BR | 6×4/8×4 | Parabolické | 20/21 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolické / konvenční listové | 23/26 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Konvenční listové | 26/32 tun | V nábojích kol | |
RADD-TR3 | 8×4 | Konvenční listové | 38 tun | V nábojích kol | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Vzduchové | 21/23/26 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | |
RAPDT-GR | 8×2 | Vzduchové | 27/30/30,5/31,5/32 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | Tlačená náprava (řízená) + vlečená náprava (pevná/řízená) |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Vzduchové | 27/33/36 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | Vlečená náprava (řízená) |
RAPDD-GR | 8×4 | Vzduchové | 27/30,5/32/35 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | Tlačená náprava (řízená) |
RADDT-G2 | 8×4/10×4 | Vzduchové (pro stavebnictví) | 27/33/36 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | Vlečená náprava (řízená) |
K dispozici jsou tažná zařízení montovaná uprostřed, polozavěšená a zavěšená pro přívěs se středovou nápravou. Všechna tažná zařízení lze namontovat v roztečích po 25 mm.
Palivové nádrže
Nádrže jsou hliníkové nebo ocelové o objemu 150 až 900 litrů. Maximální objem paliva v nádrži tahače 4×2 je 1510 litrů. Plynové nádrže mají objem 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) a 225 kg (545 l).
Nádrže na AdBlue
Objem nádrží se pohybuje v rozsahu 32 až 112 litrů. Čerpadlo na AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na AdBlue. Nádrž je plastová.
Brzdy
Elektronicky brzdný systém (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu, výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky němu využít četné užitečné funkce. Systém EBS je nyní dostupný jak pro kotoučové brzdy, tak pro bubnové brzdy se Z-vačkou (u vybraných konfigurací náprav a výšek podvozku). Brzdovou soustavu vozidel je možné dovybavit balíčkem EBS Medium nebo jinými volitelnými funkcemi. EBS je standardní součástí všech specifikací.
EBS Medium
Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky:
Kontrola stavu systému EBS
Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool
Funkce Auto Hold
Při zabrzdění vozidla až do úplného zastavení udržuje funkce Auto Hold poslední brzdný tlak, aby vozidlo zůstalo v poloze, dokud řidič nesešlápne plynový pedál.
Analýza opotřebení obložení
Upozorňuje na stav brzdového obložení a vypočítává vzdálenost do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení (pouze u kotoučových brzd).
Automatické uvolnění parkovací brzdy
Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy (pouze u převodovek I-Shift).
Další možnosti:
Kromě programových balíčků jsou k dispozici také tyto možnosti:
Brzda pro srovnání soupravy
Umožňuje řidiči aktivovat pulzní brzdění návěsu. Brzda se v takovém případě aktivuje automaticky, čímž se minimalizuje riziko zalomení soupravy.
Elektronické řízení stability (ESC)
Elektronický stabilizační program aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní požadavek na elektronické řízení stability vozidla a je k dispozici u modelů se 2, 3, 4 a 5 nápravami.
Světlo nouzového brzdění
Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW.
Aktivní řídicí ústrojí s překrýváním točivého momentu. Dodává více síly při řízení při nízkých rychlostech, omezuje rázy do řízení a při brzdění na povrchu s nerovnoměrnou adhezí udržuje volant v přímé poloze. Volant se automaticky vrací do neutrální polohy při jízdě dopředu i při couvání. Volvo Dynamic Steering je nyní k dispozici pro všechny konfigurace náprav, včetně nákladních automobilů s dvojitými předními nápravami. Rovněž jej lze kombinovat s nezávislým zavěšením předních kol.
Tlačené nápravy
K dispozici je pevná a aktivně řízená varianta pro tahače i pro podvozky k dostavbě. Zatížení nápravy: 4,5, 7,5 nebo 9 tun
Vlečené nápravy
K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly, pasivně nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 7,5, 9,5 nebo 10 tun
Zvedání dvojité nápravy
U vozidel s tandemovou dvojnápravou umožňuje odpojení a zvednutí zadní poháněné nápravy, což se projeví snížením spotřeby paliva a poloměru otáčení. Náprava se zvedá stisknutím tlačítka na přístrojové desce (je-li vozidlo nenaložené). Jakmile je vozidlo naloženo, náprava se automaticky spustí a připojí. Zvedání dvojité nápravy je k dispozici pro konfigurace 6×4 a 8×4 se vzduchovým odpružením (s tandemovou dvojnápravou) a kotoučovými brzdami.
Vyobrazené prvky nemusí být součástí standardní výbavy a dostupné pro všechny úrovně výbavy a volby hnacího ústrojí.