Trucks

Specifikace Volvo FH Aero

Veškeré podrobnosti, které potřebujete vědět o modelu Volvo FH Aero.

Hnací ústrojí

Zde najdete technické údaje motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.

Těžká elektrická vozidla – poměr výkonu a točivého momentu

 

G13 – poměr výkonu a točivého momentu

Čistý výkon podle normy EC 582/2011

D13 – poměr výkonu a točivého momentu

Čistý výkon podle normy EC 582/2011

D13 I-save – poměr výkonu a točivého momentu

Čistý výkon podle normy EC 582/2011

Elektrický pohon​

Volvo FH Aero Electric.

Výkon

Trvalý výkon až 330–490 kW (449–666 k)

Dojezd​

Až 300 km (tahač s návěsem s pohonem 4×2)

Doba nabíjení (do plného nabití​)

9,5 hod. střídavým proudem (43 kW), 2,5 hod. stejnosměrným proudem (250 kW)

Kapacita akumulátorů

360–540 kWh, 4–6 akumulátorů

  

Plynový pohon​

G13

Emisní norma

Euro 6

Počet válců​

6

Zdvihový objem

12,8 l

Zdvih

158 mm

Vrtání

131 mm

Kompresní poměr

17:01

Hospodárné otáčky

900–1400 ot/min

Účinek výfukové brzdy

200 kW

Účinek motorové brzdy*

380 kW (2300 ot./min.)

Olejové filtry

2 plně průtokové

Objem oleje při výměně včetně filtru

35 l

Chladicí soustava, celkový objem

38 l

  
 

G13 420  (315 kW)

 

  
 

Max. výkon při 1404–1700 ot./min.

428 k

  
 

Max. točivý moment při 945–1404 ot./min.

2142 Nm

  
 

G13 460  (345 kW)

 

  
 

Max. výkon při 1404–1700 ot./min.

469 k

  
 

Max. točivý moment při 945–1404 ot./min.

2346 Nm

  
 

G13 500  (375 kW)

   
 

Max. výkon při 1404–1700 ot./min.

510 k

  
 

Max. točivý moment při 980–1404 ot./min.

2550 Nm

  
     

Naftový pohon

D13

D13 I-Save 

Emisní norma

Euro 6

Euro 6

 

Počet válců​

6

6

 

Zdvihový objem

12,8 l

12,8 l

 

Zdvih

158 mm

158 mm

 

Vrtání

131 mm

131 mm

 

Kompresní poměr

18.0:1

18.0:1

 

Hospodárné otáčky

900–1400 ot/min

900–1300 ot/min

 

Účinek výfukové brzdy

175 kW (2300 ot./min.)

150 kW

 

Účinek motorové brzdy*

340 kW (2300 ot./min.)

435 kW (2300 ot./min.)

 

Olejové filtry

2 plně průtokové

2 plně průtokové

 

Objem oleje při výměně včetně filtru

35 l

35 l

 

Chladicí soustava, celkový objem

24 l

26 l

 
    

Požadavky na palivo

Palivo bez obsahu síry (EN590, max. 10 ppm síry), bionafta 2. generace (EN15940, syntetická nafta)

Interval výměny oleje

Až 150 000 km nebo jednou ročně, olej kvality VDS4

 

 

D13 420  (315 kW)

 

  
 

Max. výkon při 1404–1700 ot./min.

428 k

  
 

Max. točivý moment při 905–1404 ot./min.

2142 Nm

  
 

D13 I-Save 420  (315 kW)*

 

  
 

Max. výkon při 1229–1600 ot./min.

428 k

  
 

Max. točivý moment při 900–1229 ot./min.

2448 Nm

  
 

D13 460  (345 kW)

   
 

Max. výkon při 1404–1700 ot./min.

469 k

  
 

Max. točivý moment při 945–1404 ot./min.

2346 Nm

  
 

D13 I-Save 460  (345 kW)*

   
 

Max. výkon při 1242–1600 ot./min.

469 k

  
 

Max. točivý moment při 900–1242 ot./min.

2652 Nm

  
 

D13 I-Save 480  (360 kW)*

   
 

Max. výkon při 1248–1600 ot./min.

490 k

  
 

Max. točivý moment při 900–1248 ot./min.

2754 Nm

  
 

D13 500  (375 kW)

   
 

Max. výkon při 1404–1700 ot./min.

510 k

  
 

Max. točivý moment při 980–1404 ot./min.

2550 Nm

  
 

D13 I-Save 500  (375 kW)

   
 

Max. výkon při 1254–1600 ot./min.

510 k

  
 

Max. točivý moment při 900–1254 ot./min.

2856 Nm

  
 

D13 540  (405 kW)

   
 

Max. výkon při 1458–1700 ot./min.

551 k

  
 

Max. točivý moment při 1000–1458 ot./min.

2652 Nm

  
     

* Možnost provozu na bionaftu B100

Pomocný pohon montovaný na motor

 

Výstupní točivý moment

Poměr 

EPTT350

350 Nm*

1.26:1

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu

I-Shift

12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovka I-Shift může být osazena kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a chladičem oleje. Převodovku I-Shift je také možné objednat s převody pro pomalou jízdu, s extra nízkými převody pro pomalou jízdu a vícerychlostní zpátečkou.

Typ

Nejvyšší převodový stupeň

Max. točivý moment motoru (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

AT2412

přímý

2400

44

AT2612

přímý

2600

100

ATO2612

rychloběžný

2600

100

AT2812

přímý

2800

70

ATO3112

rychloběžný

3150

100

    

Dvouspojková převodovka I-Shift Dual Clutch

Typ

Nejvyšší převodový stupeň

Max. točivý moment motoru (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

SPO2812

rychloběžný

2800

80

    

Typ

Náprava

Převod

Max. točivý moment (Nm)

Max. zatížení nápravy/dvojnápravy (t)

Schválená celková hmotnost soupravy (t)

Jednoduchá redukce

RSS1244B

Samostatná náprava

Hypoidní ozubení

2800

12

44

RSS1344C/E

Samostatná náprava

Hypoidní ozubení

2600

13

44

RSS1344E

Samostatná náprava

Hypoidní ozubení

2800

13

44

RSS1352A

Samostatná náprava

Hypoidní ozubení

2800

13

52

RSS1370A/B

Samostatná náprava

Hypoidní ozubení

3800

13

70

RTS2370A

Dvojitá náprava

Hypoidní ozubení

3800

23

70

RTS2310A

Dvojitá náprava

Hypoidní ozubení

3800

23

100

Redukce v nábojích kol

RSH1370F

Samostatná náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

13

70

RT2610B/F

Dvojitá náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

26

100

RTH3210F

Dvojitá náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

32

100

RTH3212F

Dvojitá náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

32

100

RTH3312

Dvojitá náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

33

100

RTH3815

Dvojitá náprava

Šikmozubé kuželové ozubení

3800

38

100

      

Poměry zadních náprav

Samostatné nápravy

RSS1244B

RSS1344C

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RSH1370F

2.06:1

2.31:1*

2.06:1

2.06:1

2.06:1

3.46:1

2.17:1

2.47:1*

2.17:1

2:17.1

2.17:1

3.61:1

2.31:1

2.47:1*

2.31:1

2.31:1

2.31:1

3.76:1

2.47:1

2.85:1*

2.47:1

2.47:1

2.47:1

4.12:1

2.64:1

3.08:1*

2.64:1

2.64:1

2.64:1

4.55:1

2.85:1

3.36:1*

2.85:1

2.85:1

2.85:1

5.41:1

3.08:1

3.70:1

3.08:1

3.08:1

3.08:1

 
3.36:1

4.11:1

3.36:1

3.36:1

3.40:1**

 
 

4.63:1

  

3.67:1**

 
 

5.29:1

  

4.11:1**

 
 

6.17:1

    
      

* Pro RSS1344E

** Pro RSS1370B

Dvojité nápravy

RST2370A/B

RTS2310A

RTH2610B

RTH2610F

RTH2610B7F

RTH3210F

RTH3212F

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:13.61:14.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.93:1

3.97:1

3.97:1

3.97:1

3.93:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

 

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

       
         

 

D13 420 

D13 460 

D13 500 

D13 540 

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

Dvouspojková převodovka I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Nápravy s jednoduchou redukcí

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Nápravy s redukcí v nábojích kol

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

     

 

D13 I-Save 420 

D13 I-Save 460 

D13 I-Save 500 

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

 

ATO2612

 

AT2812

  

ATO3112

  

Dvouspojková převodovka I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Nápravy s jednoduchou redukcí

RSS1244B

 

RSS1344C/E

 

RSS1344E

 

RSS1352A

 

RSS1370A/B

 

RTS2370A

 

RTS2310A

 

Nápravy s redukcí v nábojích kol

RSH1370F

 

RTH2610F

 

RTH3210

 

RTH3312

 

RTH3815

 

    

 

G13 420 

G13 460 

G13 500 

I-Shift

AT2412

 

AT2612

ATO2612

Nápravy s jednoduchou redukcí

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

 

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Nápravy s redukcí v nábojích kol

RSH1370F

RTH2610F

    

K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce k pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.

Pomocné pohony nezávislé na spojce

PTER-DIN: Pomocný pohon montovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla

PTER1400: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla

PTER-100: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla

Pomocné pohony závislé na spojce

PTR-F: Nízkootáčkový/vysokootáčkový s připojovací přírubou

PTR-FL/FH: Nízkootáčkový/vysokootáčkový s připojovací přírubou

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízkootáčkový/středněotáčkový/vysokootáčkový se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla

PTRD-F: Vysokootáčkový s připojovací přírubou pro přímo montovaný kloubový hřídel

PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem, přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel

PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem, Připojovací příruba vzadu a spojovací zařízení DIN vpředu

PTRD-D2: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu, dvě připojovací příruby vzadu a jedno spojovací zařízení DIN vpředu

Exteriér a interiér

Zde najdete technické údaje uvádějící rozměry kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.

K dispozici jsou čtyři různé varianty provedení exteriéru pro různé potřeby.

Volvo FH Aero with the basic exterior trim 

Základní

Mřížka chladiče a kliky dveří v barvě Thunder šedá, chromové světlomety, sluneční clona, ​​kryty zrcátek a nárazník v barvě Lightning šedá

Volvo FH Aero with the enhanced exterior trim  

Vylepšená

Mřížka chladiče v barvě kabiny, chromové světlomety, sluneční clona, ​​kryty zrcátek, kliky dveří a nárazník v barvě Lightning šedá

Volvo FH Aero with highest level exterior trim  

Nejvyšší úroveň

Mřížka chladiče, kryty zrcátek, sluneční clona, kliky dveří, nárazník a spojler v barvě kabiny, chromové světlomety

Volvo FH Aero with basic with sturdy front exterior trim 

Základní s odolnou přídí

Mřížka chladiče a kliky dveří v barvě Thunder šedá, černé světlomety, sluneční clona a kryty zrcátek v barvě Lightning šedá, ocelový nárazník lakovaný šedou barvou

Volvo FH Aero je k dispozici v šesti různých variantách provedení interiéru, které vyhovují různým potřebám.

Volvo FH Aero with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Vinylové a textilní obložení Robust

Odolné materiály z vinylu a textilu v moderním barevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru

Volvo FH Aero with textile trim dynamic, interior trim level 

Textilní obložení Dynamic

Textilní interiér v moderním barevném provedení v různých odstínech šedé, které ladí s různými částmi obložení interiéru

Volvo FH Aero with plush trim progressive, interior trim level 

Plyšové obložení Progressive

Měkké plyšové obložení interiéru v decentním barevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru

Volvo FH Aero with leather trim robust, interior trim level 

Kožené obložení Robust

Interiér v decentním barevném provedení s celokoženými sedadly ve dvou barvách, které ladí s různými částmi obložení interiéru

Volvo FH Aero with leather trim dynamic, interior trim level 

Kožené obložení Dynamic

Interiér v různých odstínech šedé s celokoženými sedadly v dvoubarevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru

Volvo FH Aero with leather trim progressive, interior trim level 

Kožené obložení Progressive

Interiér v různých odstínech Skylark (béžová) s celokoženými sedadly v dvoubarevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru

Volvo FH Aero globetrotter XXL cab with measurements, viewed from the side

Globetrotter XXL: pohodlí a prostor


Kabina Globetrotter XXL nabízí bezpečné a pohodlné přenocování až pro dvě osoby. Disponuje impozantním dolním lůžkem o šířce 1065 mm v nejširším místě a 910 mm v nejužším místě. Tato kabina má navíc o 100l větší úložné prostory než kabiny Globetrotter a Globetrotter XL.

Volvo FH Aero globetrotter XL cab with measurements, viewed from the side  

Globetrotter XL: kabina se spoustou úložných prostorů

Kabina Globetrotter XL (CAB-XHSL) také nabízí dostatek prostoru pro pohodlné přenocování až dvou osob a kromě toho díky přidané výšce disponuje ještě většími úložnými prostory. Vnitřní výška kabiny je 220 cm (211 cm nad krytem motorového prostoru).

Volvo FH Aero globetrotter cab with measurements, viewed from the side  

Globetrotter: místo pro dva

Kabina Globetrotter (CAB-HSLP) nabízí komfortní prostor pro přenocování až dvou osob. Díky své vertikální konstrukci navíc disponuje dostatkem úložných prostorů. Vnitřní výška je 205 cm (196 cm nad krytem motorového prostoru).

Volvo FH Aero sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Spací kabina

Spací kabina (CAB-SLP) poskytuje komfortní prostor pro přespání až dvou osob. Vnitřní výška je 171 cm, 162 cm nad krytem motorového prostoru.

Volvo FH Aero low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Nízká spací kabina

Nízká spací kabina (CAB-LSLP) se sníženou střechou a odpružením kabiny poskytuje doplňkový prostor pro náklad nad kabinou. Vnitřní výška je 147 cm, 138 cm nad krytem motorového prostoru.

Tahač

 

 

 

Výška A (mm)

Výška B (mm)

Výška C (mm)

Výška D (mm)

Pohon

Výška podvozku

Odpružení

Pneumatiky

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4×2

High (vysoký)

Listové/vzduchové

315/80-R22,5

3430

3800

39503225

4×2

High (vysoký)

Listové/vzduchové

315/80-R22,5

3440

3800

39503225

4×2

Med (střední)

Listové/vzduchové

315/70-R22,5

3350

3720

3870

3145

4×2

Low (nízký)

Vzduchové/vzduchové

315/60-R22,5

3230

3600

3750

3025

4×2

Low (nízký)

Vzduchové/vzduchové

315/60-R22,5

3250

3620

3770

3045

4×2

X-Low (extra nízký)

Vzduchové/vzduchové

295/60-R22,5

3210

3580

3730

3005

6×2

Med (střední)

Listové/vzduchové

315/70-R22,5

3350

3720

3870

3145

        

 

Podvozek k dostavbě

 

 

 

Výška A (mm)

Výška B (mm)

Výška C (mm)

Výška D (mm)

Pohon

Výška podvozku

Odpružení

Pneumatiky

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6×2

High (vysoký)

Vzduchové/vzduchové

315/80-R22,5

3410

3780

3930

3205

6×2

Med (střední)

Vzduchové/vzduchové

315/70-R22,5

3330

3700

3850

3125

6×2

Low (nízký)

Vzduchové/vzduchové

315/60-R22,5

3230

3600

3750

3025

6×2

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22,5

3460

3830

3980

3255

6×4

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22,5

3450

3820

3970

3245

8×4

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22,5

3480

3850

4000

3275

10×4

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22,5

3480

3850

4000

3275

        

*Přibližné výšky

Čtyřbodové odpružení kabiny

Vybírat můžete mezi vinutými pružinami s tlumiči vpředu i vzadu, vinutými pružinami vpředu a vzduchovým odpružením vzadu nebo vzduchovým odpružením vpředu i vzadu.

 

Otvory pro nasávání vzduchu

Jsou umístěny na levé straně buď ve vyšší, nebo nižší poloze (v závislosti na použití vozidla). Volitelně je k dispozici také přední otvor pro nasávání vzduchu.

 

Barvy

Stačí si vybrat. K dispozici je přibližně 650 barevných variant.

 

Čalounění

K dispozici je několik stylů. Vinylové, textilní a plyšové. Některá provedení sedadel (kromě vinylových a textilních) lze objednat i s funkcí ventilace.

 

Sedadlo řidiče

Vybírat můžete ze tří různých úrovní pohodlí: Progressive (plyš nebo kůže), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Mimořádná svoboda přichází díky flexibilitě – celkový rozsah seřízení v podélném směru je 240 mm a svisle 100 mm. Sedadlo řidiče je standardně vybaveno hlavovou opěrkou, sklápěcím a nastavitelným opěradlem, funkcí výškového a podélného nastavení, nastavitelnou bederní opěrkou a funkcí nastavení úhlu sedáku.

 

Sedadlo pro cestující

Vybírat můžete ze tří různých úrovní pohodlí: Progressive (plyš nebo kůže), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Sedadla pro cestující jsou standardně vybavena opěrkou hlavy. K dispozici je také pohyblivé sedadlo spolujezdce.

 

Lůžka

Lůžka jsou zkonstruována tak, aby na nich bylo možné pohodlně přenocovat. K dispozici je lůžko o rozměrech 74 × 200 cm se střední částí širokou 81,5 cm, nebo lůžko o rozměrech 74 × 200 cm s možností roztažení na 88 × 200 cm s šířkou 95,5 cm uprostřed. Lůžko v kabině Globetrotter XXL má délku 213 cm. Šířka lůžka v oblasti hlavy, ve střední části a v nohách je 99/106,5/91 cm. Kabinu si můžete vybavit pěnovou matrací nebo vysoce pohodlnou 16 cm vysokou matrací s kapsovými pružinami. V nabídce jsou tři různé tvrdosti: měkká, polotvrdá a tvrdá. Nabízíme také dvě varianty svrchního chrániče matrace, který zlepšuje pohodlí při spaní a usnadňuje úklid lůžka. K dispozici je také polohovací funkce s nastavitelnou oporou zad a horní pohodlné lůžko (rozměry 60 × 190 cm nebo 70 × 190 cm).

Úložné prostory v interiéru

Kabina je vybavena přední policí se čtyřmi zásuvkami podle normy DIN a dvěma velkými úložnými prostory s roletovými dvířky na straně řidiče i spolujezdce. Zadní stěna je vybavena lehkou horní zadní policí s vynikajícím osvětlením. Pod lůžkem se nachází dvě vytahovací zásuvky o celkovém objemu 130 litrů. Kromě toho jsou k dispozici také dva menší úložné prostory pod matrací o objemu 10 litrů (u nohou) a 15 litrů (u hlavy). U nohou lůžka se nachází odkládací přihrádka na PET láhev.

 

Venkovní úložné prostory

Po obou stranách kabiny se nacházejí velké úložné prostory přístupné zvenčí i zevnitř. Další nevytápěný úložný prostor o objemu 30 litrů je pod kabinou na obou stranách vozu.

 

Pevné panoramatické / otevíratelné střešní okno

Každá kabina je vybavena pevným panoramatickým oknem nebo volitelným střešním oknem, které lze otevřít o 50 milimetrů. To zároveň slouží jako nouzový východ. Střešní okno se ovládá ručně nebo elektricky.

 

Volant

V závislosti na parametrech vozu je k dispozici ve dvou velikostech – s průměrem 450 mm nebo 500 mm. Volant lze výškově nastavit v rozsahu 90 cm a lze jej naklánět v rozsahu 28°. Řidič má díky kloubovému nastavení možnost přizpůsobit si vertikální polohu volantu v rozmezí –5° až +15°. Integrované ovládací prvky ve volantu umožňují pohodlné a bezpečné ovládání tempomatu, houkačky, telefonu a funkcí přístrojového panelu a bočního displeje.

 

Systém klimatizace

Regulaci teploty umožňují tři různé systémy klimatizace: ventilátor s běžným vytápěním z chladiče motoru, Manuální klimatizace (MCC) Klimatizace s automatickým řízením teploty (ECC/ECC2) Systém je možné vybavit také snímači světla, mlhy a kvality vzduchu. Také jej lze dovybavit nezávislým vyhříváním kabiny a motoru a systémem I-ParkCool (nezávislou klimatizací kabiny).

 

I-ParkCool 

Kabinu lze ochladit na příjemnou teplotu, aniž by musel běžet motor. Klimatizace I-ParkCool totiž dokáže regulovat teplotu v kabině i u stojícího vozidla. Spolupracuje také s nezávislým topením, takže se v kabině budete vždy cítit příjemně: tuto funkci oceníte zejména v situacích, kdy teplota přes noc prudce klesá. Systém kontroluje stav akumulátorů, aby neohrozil schopnost startování, a vypočítává, kolik energie je potřeba k vytápění nebo chlazení kabiny. Pokud nejsou akumulátory plně nabité, systém si sám spočítá, kolik proudu může využít. A navíc je tichý. Systém je zhruba o 20 dB tišší než konkurenční systémy na trhu, čímž snižuje hlučnost a napomáhá odpočinku. Systém je plně integrovaný s běžným ventilačním systémem vozidla a horký nebo studený vzduch je podle potřeby rovnoměrně rozváděn běžnými ventilačními otvory. Systém nijak neovlivňuje aerodynamiku kabiny ani výšku vnitřního prostoru. S výjimkou topení v kabině (PH-CAB).

Podvozek

Zde najdete technické údaje týkající se výšky podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, tahačů, prvků podvozků a brzd.

X-Low (extra nízký) (tahač)

Přibližně 810 mm

Low (nízký)

Přibližně 850 mm

Med (střední)

Přibližně 900 mm

High (vysoký)

Přibližně 1000 mm

X-High (extra vysoký)

Přibližně 1200 mm

  

 

Vzduchové

Listové

X-Low (extra nízký)

8

-

Low (nízký)

8

-

Med (střední)

10/20*

9

High (vysoký)

10/20*

10/20*

X-High (extra vysoký)

-

10/20*

   

* S dvojitými předními nápravami

Typ

Nápravy

Odpružení

Zatížení nápravy/dvojnápravy

Redukce

Vlečené/tlačené nápravy

Samostatná náprava

RAD-L90

4×2

Parabolické/vícelistové

13 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

 

RAD-GR

4×2

Vzduchové

11,5/13 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

 

RAD-G2

4×2

Vzduchové (pro stavebnictví)

13 tun

V nábojích kol

 
      

Dvojnáprava

RADT-GR

6×2

Vzduchové

19/20,5/22,5/23 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

Vlečená náprava (pevná/řízená/samořídicí)

RAPD-GR

6×2

Vzduchové

16/19/22 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

Tlačená náprava (pevná/řízená)

RAPD-G4

6×2

Vzduchové

16 tun

Jednoduchá

Tlačená náprava (pevná)

RADD-G2

6×4/8×4

Vzduchové (pro stavebnictví)

21/23/26 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

 

RADD-BR

6×4/8×4

Parabolické

20/21 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolické / konvenční listové

23/26 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Konvenční listové

26/32 tun

V nábojích kol

 

RADD-TR3

8×4

Konvenční listové

38 tun

V nábojích kol

 

RADD-GR

6×4/8×4

Vzduchové

21/23/26 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

 

RAPDT-GR

8×2

Vzduchové

27/30/30,5/31,5/32 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

Tlačená náprava (řízená) + vlečená náprava (pevná/řízená)

RADDT-GR

8×4/10×4

Vzduchové

27/33/36 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

Vlečená náprava (řízená)

RAPDD-GR

8×4

Vzduchové

27/30,5/32/35 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

Tlačená náprava (řízená)

RADDT-G2

8×4/10×4

Vzduchové (pro stavebnictví)

27/33/36 tun

Jednoduchá / v nábojích kol

Vlečená náprava (řízená)

      

K dispozici jsou tažná zařízení montovaná uprostřed, polozavěšená a zavěšená pro přívěs se středovou nápravou. Všechna tažná zařízení lze namontovat v roztečích po 25 mm.

Palivové nádrže

Nádrže jsou hliníkové nebo ocelové o objemu 150 až 900 litrů. Maximální objem paliva v nádrži tahače 4×2 je 1510 litrů. Plynové nádrže mají objem 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) a 225 kg (545 l).

Nádrže na AdBlue

Objem nádrží se pohybuje v rozsahu 32 až 112 litrů. Čerpadlo na AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na AdBlue. Nádrž je plastová.

Brzdy
Elektronicky brzdný systém (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu, výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky němu využít četné užitečné funkce. Systém EBS je nyní dostupný jak pro kotoučové brzdy, tak pro bubnové brzdy se Z-vačkou (u vybraných konfigurací náprav a výšek podvozku). Brzdovou soustavu vozidel je možné dovybavit balíčkem EBS Medium nebo jinými volitelnými funkcemi. EBS je standardní součástí všech specifikací.
 

EBS Medium

Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky:

 

Kontrola stavu systému EBS 

Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool

 

Funkce Auto Hold

Při zabrzdění vozidla až do úplného zastavení udržuje funkce Auto Hold poslední brzdný tlak, aby vozidlo zůstalo v poloze, dokud řidič nesešlápne plynový pedál.

 

Analýza opotřebení obložení

Upozorňuje na stav brzdového obložení a vypočítává vzdálenost do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení (pouze u kotoučových brzd).

 

Automatické uvolnění parkovací brzdy

Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy (pouze u převodovek I-Shift).

Další možnosti:

Kromě programových balíčků jsou k dispozici také tyto možnosti:

 

Brzda pro srovnání soupravy

Umožňuje řidiči aktivovat pulzní brzdění návěsu. Brzda se v takovém případě aktivuje automaticky, čímž se minimalizuje riziko zalomení soupravy.

 

Elektronické řízení stability (ESC)

Elektronický stabilizační program aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní požadavek na elektronické řízení stability vozidla a je k dispozici u modelů se 2, 3, 4 a 5 nápravami.

 

Světlo nouzového brzdění

Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu. 

 

Hydraulický retardér

Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW.

Volvo Dynamic Steering

Aktivní řídicí ústrojí s překrýváním točivého momentu. Dodává více síly při řízení při nízkých rychlostech, omezuje rázy do řízení a při brzdění na povrchu s nerovnoměrnou adhezí udržuje volant v přímé poloze. Volant se automaticky vrací do neutrální polohy při jízdě dopředu i při couvání. Volvo Dynamic Steering je nyní k dispozici pro všechny konfigurace náprav, včetně nákladních automobilů s dvojitými předními nápravami. Rovněž jej lze kombinovat s nezávislým zavěšením předních kol.

Tlačené nápravy
K dispozici je pevná a aktivně řízená varianta pro tahače i pro podvozky k dostavbě. Zatížení nápravy: 4,5, 7,5 nebo 9 tun
 

Vlečené nápravy

K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly, pasivně nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 7,5, 9,5 nebo 10 tun

Zvedání dvojité nápravy

U vozidel s tandemovou dvojnápravou umožňuje odpojení a zvednutí zadní poháněné nápravy, což se projeví snížením spotřeby paliva a poloměru otáčení. Náprava se zvedá stisknutím tlačítka na přístrojové desce (je-li vozidlo nenaložené). Jakmile je vozidlo naloženo, náprava se automaticky spustí a připojí. Zvedání dvojité nápravy je k dispozici pro konfigurace 6×4 a 8×4 se vzduchovým odpružením (s tandemovou dvojnápravou) a kotoučovými brzdami.

Vyobrazené prvky nemusí být součástí standardní výbavy a dostupné pro všechny úrovně výbavy a volby hnacího ústrojí.

Máte nějaké otázky?

Obchodní zástupce Volvo Trucks vám na ně jistě odpoví. Zastavte se v Truck Centru, zavolejte anebo jej pozvěte k sobě.