Vše, co potřebujete vědět o modelu Volvo FE, až do těch nejmenších podrobností
Zde najdete technické parametry motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.
Čistý výkon podle: EC 582/2011
Čistý výkon podle: EC 582/2011
Elektrický pohon | Volvo FE |
---|---|
Výkon | Trvalý výkon až 225 kW (300 koní) |
Dojezd | Až 275 km |
Doba nabíjení (do plného nabití) | 8 hod. AC (43 kW) 2,3 hod. DC (150 kW) |
Kapacita akumulátorů | 280–375 kWh, 3–4 akumulátory |
Plynový pohon | G9 | |
---|---|---|
Emisní norma | Euro 6 | |
Počet válců | 6 | |
Zdvihový objem | 8,9 dm3 | |
Zdvih | 144,5 mm | |
Vrtání | 114 mm | |
Kompresní poměr | 12:01 | |
Hospodárné otáčky | 1200–1700 ot./min. | |
Olejové filtry | 2 | |
Objem oleje při výměně včetně filtru | 27,6 litrů | |
Chladicí systém, celkový objem | 12,4 litrů | |
G9 320 koní (239 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon při 2000–2100 ot./min. | 320 koní | |||
Max. točivý moment při 1300–1400 ot./min. | 1356 Nm | |||
Naftový pohon | D8 | |
---|---|---|
Emisní norma | Euro 6 | |
Počet válců | 6 | |
Zdvihový objem | 7,7 dm3 | |
Zdvih | 135 mm | |
Vrtání | 110 mm | |
Kompresní poměr | 17.5:1 | |
Hospodárné otáčky | 1000–1700 ot./min. | |
Účinek výfukové brzdy | 120 kW (2800 ot./min.) | |
Účinek kompresní brzdy* | 170 kW (2800 ot./min.) | |
Olejové filtry | 1 | |
Objem oleje při výměně včetně filtru | 25,5 litrů | |
Chladicí systém, celkový objem | 17 litrů | |
* Volitelně |
D8 250 koní (184 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon při 2100 ot./min. | 250 koní | |||
Max. točivý moment při 900–1700 ot./min. | 950 Nm | |||
D8 280 koní (206 kW) |
| |||
Max. výkon při 2100 ot./min. | 280 koní | |||
Max. točivý moment při 950–1700 ot./min. | 1050 Nm | |||
D8 320 koní (235 kW)* |
| |||
Max. výkon při 2100 ot./min. | 320 koní | |||
Max. točivý moment při 1050–1600 ot./min. | 1200 Nm | |||
D8 350 koní (258 kW) | ||||
Max. výkon při 2200 ot./min. | 350 koní | |||
Max. točivý moment při 1200–1600 ot./min. | 1400 Nm | |||
* Možnost provozu na bionaftu B100 |
Interval výměny oleje
Až 120 000 km, nebo jednou za dva roky s VDS5
Požadavky na palivo
EN 590 (EU norma) max. 10 ppm síry.
Pomocný pohon montovaný na motor
Poměr 1 : 1, točivý moment za jízdy i v klidu 600 Nm
| Výstupní točivý moment | Poměr | |
---|---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 | |
* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu. V kombinaci s AT2412 max. točivý moment za jízdy = 150 Nm.
12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovku I-Shift lze vybavit kompaktním retardérem, pomocným pohonem a olejovým chladičem.
Typ | Nejvyšší převod | Max. točivý moment (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
AT2412 | Přímý převod | 2400 | 44 |
Manuální převodovky
Manuální převodovky jsou ovládány pomocí serva. Krátká řadicí páka integrovaná do přístrojové desky nepřenáší vibrace a její dráha je krátká a přesná. Převodovky mohou být vybaveny pomocným pohonem.
Typ | Nejvyšší převod | Max. točivý moment (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
Automatické převodovky
Automatická převodovka nabízí vynikající vlastnosti při rozjezdu a plynulost řazení pokrývající celý rozsah rychlostí. Převodovka se ovládá tlačítky na přístrojové desce. Lze k ní přidat pomocný pohon.
Typ | Nejvyšší převod | Max. točivý moment (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1300 | 32 |
Typ | Náprava | Převod | Max. točivý moment (Nm) | Max. zatížení nápravy/dvojnápravy (tuny) | Schválená celková hmotnost soupravy (tuny) |
Jednoduchá redukce | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1344E | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 2600 | 13 | 44 |
RTS2370A | Tandemová náprava | Hypoidní ozubení | 3550 | 23 | 70 |
Redukce v nábojích kol | |||||
RSH1370F | Samostatná náprava | Spirálové zkosení | 3550 | 13 | 70 |
RTH2180D | Tandemová náprava | Hypoidní ozubení | 1200 | 21 | 80 |
RSS1344C | RTS2370A | RSH1370F | RTH2180D | RS1344E |
---|---|---|---|---|
2.64:1 | 3.09:1 | 3.76:1 | 2.63:1 | 2.47:1 |
2.85:1 | 3.40:1 | 4.12:1 | 2.94:1 | 2.64:1 |
3.08:1 | 3.78:1 | 4.55:1 | 3.13:1 | 2.85:1 |
3.36:1 | 4.13:1 | 4.67:1 | 3.33:1 | 3.08:1 |
3.70:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 3.57:1 | 3.36:1 |
4.11:1 | 5.14:1 | 6.18:1 | 3.85:1 | |
4.63:1 | 5.67:1 | 7.21:1 | 4.17:1 | |
5.29:1 | 6.17:1 | |||
6.17:1 |
Kombinace hnacího ústrojí
D8 250 koní | D8 280 koní | D8 320 koní | D8 350 koní | G9 320 koní | |
Převodovky | |||||
---|---|---|---|---|---|
AT2412 | ● | ● | ● | ● | |
ZTO1006 | ● | ● | |||
ZTO1109 | ● | ● | ● | ||
AL306 | ● | ● | ● | ● | ● |
Nápravy s jednoduchou redukcí | |||||
RSS1344C | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344E | ● | ● | ● | ● | |
RTS2370A | ● | ● | ● | ||
Nápravy s redukcí v nábojích kol | |||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2180D | ● | ● | |||
K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce pro pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.
Montované na motor
PTER-DIN: Pomocný pohon montovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla
PTER1400: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla
PTER100: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla
montované na převodovku
PTR-HF/FH/ZF: Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček
PTR-HP/PH/ZF: Nástavec pro připojení čerpadla, výběr nízkých a vysokých otáček
PTRD-D1D: Duální pohon s nástavcem pro připojení čerpadla a nástavcem pro připojení příruby
Zde najdete technické parametry týkající se rozměrů kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.
Projděte si technické parametry týkající se rozměrů kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.
Denní kabina
Denní kabina s pohodlným a ergonomickým prostorem pro řidiče. Vnitřní výška 1605 mm, délka 1600 mm, šířka 2300 mm
Krátká spací kabina
Krátká spací kabina nabízí prostor navíc, který lze vybavit lůžkem pro jednu osobu nebo použít jako kancelářský prostor s dalšími úložnými prostory. Interiér – výška 1 605 milimetrů, délka 2 000 milimetrů, šířka 2 300 milimetrů.
Spací kabina
Spací kabina s lůžkem pro jednu osobu. Vnitřní výška 1605 mm, délka 2200 mm, šířka 2300 mm
Kabina pro snadné nastupování
Kabina pro snadné nastupování má snížené schůdky pro nastupování a bezpečnostním pásem se v ní mohou připoutat až tři spolujezdci. Vnitřní výška 1605 mm, délka 2200 mm, šířka 2300 mm. K dispozici se skládacími dveřmi spolujezdce.
Odpružení kabiny
Mechanické odpružení kabiny vpředu i vzadu: vinutá pružina a tlumič nárazů. Pneumatické odpružení vpředu i vzadu: vzduchové měchy.
Sedadlo řidiče
Tři různé úrovně pohodlí: Comfort, Standard a Economy. Všechny tři varianty umožňují nastavení opěradla i výšky a sklonu přední části. Nechybí ani integrovaná opěrka hlavy.
Sedadlo spolujezdce
Dostupné jsou tři různé úrovně pohodlí: Standard, Economy nebo Basic.
Barvy kabin
K dispozici je 300 pevných odstínů. Kromě toho si lze v rámci zákaznických úprav objednat i další barvy.
Volant
Volant má průměr 460 nebo 500 mm podle konfigurace vozidla a lze jej pneumaticky nastavit do požadované polohy.
Systém klimatizace
Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení.
Střešní okno
Kabinu lze vybavit střešním oknem, které lze otevřít o 50 mm. Může být skleněné nebo ocelové. Lze jej ovládat ručně nebo elektricky.
Čalounění sedadla
Pohodlný textil
Čalounění stěn
Pohodlný textil
Topení v kabině
Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení.
Úložné prostory v interiéru
Interiér kabiny má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad oknem jsou dvě úložné jednotky a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty.
Klaksony
Na výběr je ze dvou typů extra klaksonů, a to elektrických nebo pneumatických – dva pneumatické klaksony namontované na střeše nebo jeden elektrický pod přední maskou.
Lůžko
Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 nebo 780 mm. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka.
Kabina pro snadné nastupování
Kabina FE Low Entry poskytuje snadný přístup díky otevření dveří o 90 stupňů. Dodává se ve dvou verzích, a to s rovnou podlahou nebo s motorovým tunelem. Řidič má vynikající rozhled a protože se jedná o Volvo, bezpečnost je samozřejmě na nejvyšší úrovni.
Vše, co potřebujete vědět o modelu Volvo FE. Až do těch nejmenších podrobností.
Projděte si technické parametry týkající se výšek podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, výšek spojovacích zařízení, tahačů, prvků podvozků a brzd.
Low | cca 880 mm |
Med | cca 950 mm |
High | cca 1050 mm |
| Vzduchové | Pružinové |
---|---|---|
Low | 7.1/7.5/8 | 9 |
Med | 7.1/7.5/8 | 9 |
High | 7.1/7.5/8 | 9 |
Typ | Nápravy | Odpružení | Zatížení nápravy/dvojnápravy | Redukce | Tlačené/vlečené nápravy |
Samostatná náprava | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4×2 | Parabolické / S-parabolické pružiny | 13 tun | Jednoduchá redukce / redukce v nábojích |
|
RAD-KR | 4×2 | Vzduchové | 13 t | Jednoduchá/kolová |
|
Zdvojená náprava | |||||
RADT-KR | 6×2 | Vzduchové | 19/20 tun | Jednoduchá redukce / redukce v nábojích | Vlečená náprava (pevná/řízená) |
RAPD-BR | 6×4 | Vzduchové | 23 tun | Jednoduchá redukce / redukce v nábojích | |
K dispozici jsou tažná zařízení pro připojení přívěsů.
Palivové nádrže
Palivové nádrže jsou k dispozici v provedení z oceli, plastu či hliníku. Objem paliva se pohybuje v rozsahu od 160 do 630 litrů. Palivové nádrže ve tvaru D mají dvě výšky – 560 mm a 710 mm.
Nádrže na AdBlue
Plast, objem je 32 litrů. Čerpadlo na AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na AdBlue.
Elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu, výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky němu využít četné užitečné funkce. Brzdovou soustavu svých vozidel tak můžete dovybavit balíčkem EBS Medium nebo jinými volitelnými funkcemi. EBS je standardní součástí všech specifikací.
EBS Medium
Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky:
Pomoc při rozjezdu do kopce
Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí.
Elektronické řízení stability (ESC)
Elektronický stabilizační program aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami.
Hydraulický retardér
Hydraulický retardér pro převodovku AL306. Kompaktní integrovaný hydraulický retardér je montován na převodovku a nabízí omezení brzdného momentu o 1490 Nm.
Přední nápravy
Zatížení přední nápravy se pohybuje v rozsahu od 7,1 do 9 tun.
Vlečené nápravy
K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 6,7, 7,1, 7,5 nebo 10,5 tun
Řada otvorů na rámu pro připojení nástavby
Horní řada otvorů je vyhrazena pro nástavbu. Všechny úchyty v horní řadě otvorů jsou odsazeny a vybaveny 8milimetrovým oddělovačem. V horní řadě otvorů nebyly použity žádné nýty.
Příprava pro jeřáb
Pomocný rám pro jeřáb lze na podvozek namontovat ve výrobě.
Sada pro přípravu jeřábu
Pomocný rám pro jeřáb lze na podvozek namontovat ve výrobě. Skříň akumulátoru je přesunuta vzad a fixační desky jsou namontovány za kabinou na obou stranách podvozku. Součástí dodávky je elektrická příprava – ELCRANE.
Točnice
K dispozici je široká škála variant, včetně točnice vyhovující standardu ISO s profily ve tvaru L v různých výškách. Točnice s přírubou představuje odlehčenou variantu, která nevyžaduje spojovací desku. Točnice se nachází ve výšce přibližně 150 mm nad rámem. U některých variant je jako volitelné příslušenství k dispozici integrovaný indikátor mazání a připojení návěsu.
Produktové listy s technickými údaji o modelové řadě Volvo FE si můžete stáhnout ve formátu PDF kliknutím na následující odkazy.