Veškeré podrobnosti, které potřebujete vědět o modelu Volvo FM.
Zde najdete technické údaje motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.
Čistý výkon podle normy EC 582/2011
D11 – poměr výkonu a točivého momentu
Čistý výkon podle normy EC 582/2011
D13 – poměr výkonu a točivého momentu
Čistý výkon podle normy EC 582/2011
Elektrický pohon | Volvo FM |
---|---|
Výkon | Trvalý výkon až 330–490 kW (450–666 k) |
Dojezd | Až 300 km |
Doba nabíjení (do plného nabití) | 9,5 hod. střídavým proudem (43 kW), 2,5 hod. stejnosměrným proudem (250 kW) |
Kapacita akumulátorů | 180–540 kWh, 2–6 akumulátorů |
Hnací ústrojí | 2–3 elektromotory, převodovka I-Shift |
Plynový pohon | G13 | ||
---|---|---|---|
Emisní norma | Euro 6 | ||
Počet válců | 6 | ||
Zdvihový objem | 12,8 l | ||
Zdvih | 158 mm | ||
Vrtání | 131 mm | ||
Kompresní poměr | 17.0:1 | ||
Hospodárné otáčky | 900–1400 ot/min | ||
Účinek výfukové brzdy | 200 kW | ||
Účinek motorové brzdy* | 380 kW (2300 ot/min) | ||
Olejové filtry | 2 plně průtokové | ||
Objem oleje při výměně včetně filtru | 35 l | ||
Chladicí soustava, celkový objem | 38 l | ||
* Volitelná výbava
G13 420 k (309 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon při 1600–1700 ot./min. | 420 k | |||
Max. točivý moment při 905–1400 ot./min. | 2100 Nm | |||
G13 460 k (338 kW) |
| |||
Max. výkon při 1600–1700 ot./min. | 460 k | |||
Max. točivý moment při 950–1400 ot./min. | 2300 Nm | |||
G13 500 k (368 kW) | ||||
Max. výkon při 1600–1700 ot./min. | 500 k | |||
Max. točivý moment při 980–1404 ot./min. | 2550 Nm | |||
Naftový pohon | D11 | D13 | |
---|---|---|---|
Emisní norma | Euro 6 | Euro 6 | |
Počet válců | 6 | 6 | |
Zdvihový objem | 10,8 l | 12,8 l | |
Zdvih | 152 mm | 158 mm | |
Vrtání | 123 mm | 131 mm | |
Kompresní poměr | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Hospodárné otáčky | 1000–1500 ot/min | 900–1400 ot/min | |
Účinek výfukové brzdy | 155 kW | 175 kW | |
Účinek motorové brzdy* | 270 kW (2300 ot./min.) | 340 kW (2300 ot./min.) | |
Olejové filtry | 2 plně průtokové | 2 plně průtokové | |
Objem oleje při výměně včetně filtru | 35 l | 35 l | |
Chladicí soustava, celkový objem | 22 l | 24 l | |
* Volitelná výbava
Požadavky na palivo
Palivo bez obsahu síry (EN590, max. 10 ppm síry), bionafta 2. generace (EN15940, syntetická nafta) Volvo FM s pohonem na plyn v automobilové kvalitě
D11 330 k (246 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon při 1700 ot./min. | 330 k | |||
Max. točivý moment při 877–1400 ot./min. | 1600 Nm | |||
D11 380 k (279 kW) |
| |||
Max. výkon při 1700 ot./min. | 380 k | |||
Max. točivý moment při 938–1400 ot./min. | 1800 Nm | |||
D11 430 k (317 kW) | ||||
Max. výkon při 1700 ot./min. | 430 k | |||
Max. točivý moment při 1008–1400 ot./min. | 2050 Nm |
D11 460 k (338 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon při 1700 ot./min. | 460 k | |||
Max. točivý moment při 1050–1400 ot./min. | 2200 Nm | |||
D13 420 k (309 kW) |
| |||
Max. výkon při 1404–1700 ot./min. | 420 k | |||
Max. točivý moment při 905–1400 ot./min. | 2100 Nm | |||
D13 460 k (338 kW) | ||||
Max. výkon při 1404–1700 ot./min. | 460 k | |||
Max. točivý moment při 945–1400 ot./min. | 2300 Nm |
D13 500 k (368 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon při 1404–1700 ot./min. | 500 k | |||
Max. točivý moment při 980–1400 ot./min. | 2500 Nm | |||
12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovka I-Shift může být osazena kompaktním retardérem, pomocným pohonem, nouzovým čerpadlem posilovače řízení a chladičem oleje. Převodovku I-Shift je také možné objednat s převody pro pomalou jízdu, s extra nízkými převody pro pomalou jízdu a vícerychlostní zpátečkou.
Typ | Nejvyšší převodový stupeň | Max. točivý moment motoru (Nm) | Schválená celková hmotnost soupravy (t) |
---|---|---|---|
AT2412 | Přímý převod | 2400 | 44 |
AT2612 | Přímý převod | 2600 | 100 |
ATO2612 | Rychloběh | 2600 | 100 |
Typ | Nejvyšší převodový stupeň | Max. točivý moment motoru (Nm) | Schválená celková hmotnost soupravy (t) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Rychloběh | 2800 | 80 |
Typ | Náprava | Převod | Max. točivý moment (Nm) | Max. zatížení nápravy/dvojnápravy (t) | Schválená celková hmotnost soupravy (t) |
Jednoduchá redukce | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1244 | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 2800 | 13 | 44 |
RSS1344C/E | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 2600 | 13 | 44 |
RSS1352A | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 2800 | 13 | 52 |
RSS1370A/B | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Dvojitá náprava | Hypoidní ozubení | 3800 | 23 | 80 |
RTS2310 | Dvojitá náprava | Hypoidní ozubení | 3800 | 23 | 100 |
Redukce v nábojích kol | |||||
RSH1365 | Samostatná náprava | Šikmozubé kuželové ozubení | 3800 | 13 | 65 |
RSH1370F | Samostatná náprava | Šikmozubé kuželové ozubení | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610B/F | Dvojitá náprava | Šikmozubé kuželové ozubení | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Dvojitá náprava | Šikmozubé kuželové ozubení | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Dvojitá náprava | Šikmozubé kuželové ozubení | 3800 | 33 | 120 |
RTH3815* | Dvojitá náprava | Šikmozubé kuželové ozubení | 3800 | 38 | 150 |
* Pro model Volvo FM 4×4
RSS1244 | RSS1344C/E | RSS1370A/B | RSH1370F | RSH1365* |
---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.06:1 | 2.47:1 | 3.46:1 | 3.61:1 |
2.17:1 | 2.17:1 | 2.64:1 | 3.61:1 | 3.76:1 |
2.31:1 | 2.31:1** | 2.85:1 | 3.76:1 | 4.12:1 |
2.47:1 | 2.47:1** | 3.08:1 | 4.12:1 | 4.55:1 |
2.64:1 | 2.47:1 | 3.40:1*** | 4.55:1 | 5.41:1 |
2.85:1 | 2.85:1 | 3.67:1*** | 5.41:1 |
|
3.08:1 | 3.08:1 | 4.11:1*** |
|
|
| 3.36:1 |
|
|
|
3.70:1 |
| |||
4.11:1 |
| |||
4.63:1 | ||||
5.29:1 | ||||
* K dispozici pro model Volvo FM 4×4
** Pro RSS1344E
*** Pro RSS1370B
RST2370A | RTS2310 | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||
5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | |||
6.17:1 | 4.63:1 | ||||
| D11 330 k | D11 370 k | D11 410 k | D11 450 k | D13 420 k | D13 460 k | D13 500 k |
I-Shift | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
AT2412 | • | • | • | • | • | • | • |
AT2612 | • | • | • | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • | • | • | • |
Dvouspojková převodovka I-Shift Dual Clutch | |||||||
SP02812 |
|
|
|
|
| • | • |
Nápravy s jednoduchou redukcí | |||||||
RSS1244 | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1352A | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • | • | • | • |
RSS2310A | • | • | • | • | • | • | • |
RSH1365 | • | • | • | • | • | • | • |
Nápravy s redukcí v nábojích kol | |||||||
RSH1370F | • | • | • | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • | • | • | • |
| G13 420 k | G13 460 k | G13 500 k |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
AT2612 | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • |
Nápravy s jednoduchou redukcí | |||
RSS1244 | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • |
RSS1352A | • | • | |
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • |
|
RTS2310A | • | • | • |
Nápravy s redukcí v nábojích kol | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
| Výstupní točivý moment | Poměr | |
---|---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu
PTER-DIN: Pomocný pohon montovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla
PTER1400: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla
PTER100: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla
PTR-F: Nízkootáčkový/vysokootáčkový s připojovací přírubou
PTR-FL/FH: Nízkootáčkový/vysokootáčkový s připojovací přírubou
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízkootáčkový/středněotáčkový/vysokootáčkový se spojovacím zařízením DIN pro přímé připojení hydraulického čerpadla
PTRD-F: Vysokootáčkový s připojovací přírubou pro přímo montovaný kloubový hřídel
PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem, přední a zadní spojovací zařízení DIN pro přímé připojení hydraulických čerpadel
PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem, Připojovací příruba vzadu a spojovací zařízení DIN vpředu
PTRD-D2: Vysokootáčkový s dvojitým pohonem vzadu a jednoduchým pohonem vpředu, dvě připojovací příruby vzadu a jedno spojovací zařízení DIN vpředu
Zde najdete technické údaje uvádějící rozměry kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.
K dispozici jsou dvě různé varianty provedení exteriéru pro různé potřeby.
Základní
Mřížka chladiče a kliky dveří v barvě Thunder šedá, chromové světlomety, sluneční clona, kryty zrcátek a nárazník v barvě Lightning šedá
Vylepšená
Mřížka chladiče v barvě Thunder šedá, kryty zrcátek, kliky dveří, sluneční clona a nárazník v barvě kabiny, chromové světlomety
Volvo FM je k dispozici v pěti různých variantách provedení interiéru, které vyhovují různým potřebám.
Textilní obložení Dynamic
Textilní interiér v moderním barevném provedení s odolnými materiály v různých odstínech šedé a fialové
Vinylové a textilní obložení Robust
Odolné materiály z vinylu a textilu v moderním barevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru
Plyšové obložení Progressive
Plyšové obložení interiéru s měkkými textiliemi v moderním barevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru
Kožené obložení Robust
Interiér s odolnými materiály a celokoženými sedadly v dvoubarevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru
Kožené obložení Progressive
Interiér s odolnými materiály a celokoženými sedadly v dvoubarevném provedení, které ladí s různými částmi obložení interiéru
Denní kabina
Denní kabina (FM-DAY) nabízí pohodlný a ergonomický prostor řidiče. Vnitřní výška je 164 cm, 120 cm nad krytem motorového prostoru.
Nízká denní kabina
Nízká denní kabina (FM-LDAY) je vhodná k využití při těžbě, pro chladicí skříňové nástavby, čerpadla a jeřáby. Vnitřní výška je 148 cm, 104 cm nad krytem motorového prostoru.
Spací kabina
Spací kabina (FM-SLP) poskytuje komfortní prostor pro přenocování jedné osoby. Vnitřní výška je 164 cm, 120 cm nad krytem motorového prostoru.
Nízká spací kabina
Nízká spací kabina (FM-LSLP) se sníženou střechou poskytuje doplňkový prostor pro náklad nad kabinou. Vnitřní výška je 148 cm, 104 cm nad krytem motorového prostoru.
Kabina Globetrotter
Kabina Globetrotter (FM-HSLP) nabízí komfortní prostor pro přenocování až dvou osob. Kabina disponuje díky své vertikální stavbě doplňkovým úložným prostorem. Vnitřní výška je 201 cm, 157 cm nad krytem motorového prostoru.
Kabina pro posádku
Kabina pro posádku poskytuje dostatek místa až pro 7 dalších osob. Vnitřní výška je 159 cm.
Čtyřbodové odpružení kabiny
Vybírat můžete mezi vinutými pružinami s tlumiči vpředu i vzadu, vinutými pružinami vpředu a vzduchovým odpružením vzadu nebo vzduchovým odpružením vpředu i vzadu.
Otvory pro nasávání vzduchu
Otvor pro nasávání vzduchu je umístěný na levé straně vozidla a je k dispozici ve vysoké i nízké verzi. Volitelně je k dispozici také přední otvor pro nasávání vzduchu.
Barvy kabiny
Vybírat můžete z přibližně 650 variant.
Sedadlo řidiče
Vybírat můžete ze tří různých úrovní pohodlí: Progressive (plyš nebo kůže), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Sedadlo lze podélně nastavit o 200 mm a výškově o 100 mm. Sedadlo je standardně vybaveno opěrkou hlavy, nastavitelným sklápěcím opěradlem, výškovým a podélným nastavením, nastavitelnou bederní opěrkou a nastavením úhlu sedáku.
Sedadlo pro cestující
Vybírat můžete ze tří různých úrovní pohodlí: Progressive (plyš nebo kůže), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Sedadla pro cestující jsou standardně vybavena opěrkou hlavy.
Lůžka
Dolní lůžko o rozměrech 70 × 200 cm. Vysoce pohodlná 16 cm vysoká matrace s kapsovými pružinami. K dispozici jsou tři varianty: měkká, polotvrdá a tvrdá. Nabízíme také dvě varianty svrchního chrániče matrace, který zlepšuje pohodlí při spaní a usnadňuje úklid lůžka. Rozměry pohodlného horního lůžka jsou 70 × 190 cm nebo 60 × 190 cm.
Úložné prostory v interiéru
Prostor nad čelním sklem obsahuje dvě odkládací schránky s roletovými dvířky a čtyři zásuvky ISO, z nichž jedna je vyhrazena pro tachograf (v případě nízké kabiny dvě zásuvky ISO). Pod lůžkem ve spací kabině a kabině Globetrotter najdete dvě velké odkládací schránky dostupné zvenku a jednu velkou schránku (o objemu 44 litrů) přístupnou po zvednutí matrace a víka. Spací oddíl obsahuje dvě přihrádky pro časopisy a malé předměty. Přístrojová deska obsahuje čtyři otevřené úložné prostory, malou odkládací schránku, prostor pro zásuvku DIN, odkládací vaničku a držák na lahve. Denní kabina může být vybavena úložným prostorem o objemu 60 litrů se svinovacími kryty pro přilby, krabičky na potraviny atd.
Venkovní úložné prostory
Za sedadly řidiče a spolujezdce se nachází úložný prostor přístupný zvenčí.
Střešní okno
Kabina je vybavena střešním oknem, které lze otevřít o 50 mm. Na vnitřní straně se nachází perforovaná sluneční clona, která při otevření okna slouží zároveň jako síť proti hmyzu. Střešní okno je možné ovládat ručně nebo elektricky (volitelně). K dispozici je také střešní okno z oceli, určené pro použití ve stavebnictví nebo náročných podmínkách.
Volant
V závislosti na parametrech vozu je k dispozici ve dvou velikostech – s průměrem 450 mm nebo 500 mm. Volant lze výškově nastavit v rozsahu 90 cm a lze jej naklánět v rozsahu 28°. Řidič má díky kloubovému nastavení možnost přizpůsobit si vertikální polohu volantu v rozmezí –5° až +15°. Volant je dostupný ve verzi s airbagem i bez airbagu. Integrované ovládací prvky ve volantu umožňují pohodlné a bezpečné ovládání tempomatu, houkačky, telefonu a funkcí přístrojového panelu a bočního displeje.
Systém klimatizace
K dispozici jsou dva různé druhy klimatizace pokrývající přání všech zákazníků:
Systém klimatizace je možné dovybavit také nezávislým vyhříváním kabiny a motoru.
Zde najdete technické údaje týkající se výšky podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, tahačů, prvků podvozků a brzd.
X-Low (extra nízký) (tahač) | Přibližně 810 mm |
Low (nízký) | Přibližně 850 mm |
Med (střední) | Přibližně 900 mm |
High (vysoký) | Přibližně 1000 mm |
X-High (extra vysoký) | Přibližně 1200 mm |
| Vzduchové | Listové |
---|---|---|
X-Low (extra nízký) | 8 | - |
Low (nízký) | 8 | - |
Med (střední) | 10/20* | 9 |
High (vysoký) | 10/20* | 10/20* |
X-High (extra vysoký) | - | 10/20* |
* S dvojitými předními nápravami FAL20
Typ | Nápravy | Odpružení | Zatížení nápravy/dvojnápravy | Redukce | Tlačené/vlečené nápravy |
Samostatná náprava | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4×2 | Parabolické/vícelistové | 13 tun | Jednoduchá / v nábojích kol |
|
RAD-GR | 4×2 | Vzduchové | 11,5/13 tun | Jednoduchá / v nábojích kol |
|
RAD-G2 | 4×2 | Vzduchové (pro stavebnictví) | 13 tun | V nábojích kol | |
RAD-G4 | 4×2 | Vzduchové | 12 tun | Jednoduchá | |
Dvojnáprava | |||||
RADT-GR | 6×2/8×2 | Vzduchové | 19/20,5/22,5/23 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | Vlečená náprava (pevná/řízená/samořídicí) |
RAPD-GR | 6×2 | Vzduchové | 16/19/22 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | Tlačená náprava (pevná/řízená) |
RAPD-G4 | 6×2 | Vzduchové | 16 tun | Jednoduchá | Tlačená náprava (pevná) |
RADD-G2 | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Vzduchové | 21/23/26 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | |
RADD-BR | 6×4/8×4 | Parabolické | 20/21 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolické/vícelistové | 23/26 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Vícelistové | 26/32 tun | V nábojích kol | |
RADD-TR3 | 6×4/8×4 | Parabolické | 38 tun | V nábojích kol | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Vzduchové | 17/21/23/26 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Vzduchové | 27/33/36 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | Vlečená náprava (řízená) |
RAPDD-GR | 8×4 | Vzduchové | 27/30,5/32/35 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | Tlačená náprava (řízená) |
RAPDT-GR | 8×2 | Vzduchové | 27/30/30,5/31,5/32 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | Tlačená náprava (řízená), vlečená náprava (pevná/řízená) |
RADDT-G2 | 8×4/10×4/10×6 | Vzduchové | 27/33/36 tun | Jednoduchá / v nábojích kol | Vlečená náprava (řízená) |
K dispozici jsou tažná zařízení montovaná uprostřed, polozavěšená a zavěšená pro přívěs se středovou nápravou. Všechna tažná zařízení lze namontovat v roztečích po 25 mm.
Palivové nádrže
Nádrže jsou hliníkové nebo ocelové o objemu 150 až 900 litrů. Maximální objem paliva v nádrži tahače 4×2 je 1510 litrů. Plynové nádrže mají objem 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) a 225 kg (545 l). V případě dvojité přední nápravy je plastová palivová nádrž EU6 umístěna mezi předními nápravami.
Nádrže na AdBlue
Objem nádrží se pohybuje v rozsahu 32 až 112 litrů. Čerpadlo na AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na AdBlue. Nádrž je plastová.
Brzdy
Elektronicky brzdný systém (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu, výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky němu využít četné užitečné funkce. Systém EBS je nyní dostupný jak pro kotoučové brzdy, tak pro bubnové brzdy se Z-vačkou (u vybraných konfigurací náprav a výšek podvozku). Brzdovou soustavu vozidel je možné dovybavit balíčkem EBS Medium nebo jinými volitelnými funkcemi. EBS je standardní součástí všech specifikací.
EBS Medium
Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky:
Kontrola stavu systému EBS
Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool
Funkce Auto Hold
Při zabrzdění vozidla až do úplného zastavení udržuje funkce Auto Hold poslední brzdný tlak, aby vozidlo zůstalo v poloze, dokud řidič nesešlápne plynový pedál.
Analýza opotřebení obložení
Upozorňuje na stav brzdového obložení a vypočítává vzdálenost do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení (pouze u kotoučových brzd).
Automatické uvolnění parkovací brzdy
Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy (pouze u převodovek I-Shift).
Další možnosti:
Kromě programových balíčků jsou k dispozici také tyto možnosti:
Brzda pro srovnání soupravy
Umožňuje řidiči aktivovat pulzní brzdění návěsu. Brzda se v takovém případě aktivuje automaticky, čímž se minimalizuje riziko zalomení soupravy.
Elektronické řízení stability (ESC)
Elektronický stabilizační program aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní požadavek na elektronické řízení stability vozidla a je k dispozici u modelů se 2, 3, 4 a 5 nápravami.
Světlo nouzového brzdění
Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW.
Volvo Dynamic Steering
Aktivní řídicí ústrojí s překrýváním točivého momentu. Dodává více síly při řízení při nízkých rychlostech, omezuje rázy do řízení a při brzdění na povrchu s nerovnoměrnou adhezí udržuje volant v přímé poloze. Volant se automaticky vrací do neutrální polohy při jízdě dopředu i při couvání. Volvo Dynamic Steering je nyní k dispozici pro všechny konfigurace náprav, včetně nákladních automobilů s dvojitými předními nápravami. Rovněž jej lze kombinovat s nezávislým zavěšením předních kol.
Tlačené nápravy
K dispozici je pevná a aktivně řízená varianta pro tahače i pro podvozky k dostavbě. Zatížení nápravy: 4,5, 7,5 nebo 9 tun.
Vlečené nápravy
K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly, pasivně nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 7,5, 9,5 nebo 10 tun
Zvedání dvojité nápravy
U vozidel s tandemovou dvojnápravou umožňuje odpojení a zvednutí zadní poháněné nápravy, což se projeví snížením spotřeby paliva a poloměru otáčení. Náprava se zvedá stisknutím tlačítka na přístrojové desce (je-li vozidlo nenaložené). Jakmile je vozidlo naloženo, náprava se automaticky spustí a připojí. Zvedání dvojité nápravy je k dispozici pro konfigurace 6×4 a 8×4 se vzduchovým odpružením (s tandemovou dvojnápravou) a kotoučovými brzdami.
Konfigurace náprav Elektrický pohon
Tahač: 4×2, 6×2, 6×4
Podvozek k dostavbě: 4×2, 6×2, 6×4, 8×2, 8×4
Všechny nápravy mají vzduchové odpružení.
Veškeré údaje, které potřebujete vědět. Po kliknutí na následující odkazy si můžete stáhnout datové listy pro model Volvo FM ve formátu PDF.
Vyobrazené prvky nemusí být součástí standardní výbavy a dostupné pro všechny úrovně výbavy a volby hnacího ústrojí.