Vše, co potřebujete vědět o vozidle Volvo FL, až do těch nejmenších podrobností
Zde najdete technické parametry motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.
D5 – výkon / točivý moment
Čistý výkon podle: EC 582/2011
D8 – výkon / točivý moment
Čistý výkon podle: EC 582/2011
Elektrický pohon | Volvo FL |
---|---|
Výkon | Trvalý výkon až 180 kW (240 koní) |
Dojezd | Až 450 km |
Doba nabíjení (do plného nabití) | 8 hod. AC (43 kW) 2,3 hod. DC (150 kW) |
Kapacita akumulátorů | 280–565 kWh, 3–6 akumulátorů |
Naftový pohon | D5 | D8 |
---|---|---|
Emisní norma | Euro 6 | Euro 6 |
Počet válců | 4 | 6 |
Zdvihový objem | 5,1 dm³ | 7,7 dm³ |
Zdvih | 135 mm | 135 mm |
Vrtání | 110 mm | 110 mm |
Kompresní poměr | 17.5:1 | 17.5:1 |
Hospodárné otáčky | 1100–1800 ot./min. | 1000–1700 ot./min. |
Účinek výfukové brzdy | 80 kW (2800 ot./min.) | 120 kW (2800 ot./min.) |
Účinek kompresní brzdy* | – | 170 kW (2800 ot./min.) |
Olejové filtry | 1 | 1 |
Objem oleje při výměně včetně filtru | 15 litrů | 20 litrů |
Chladicí systém, celkový objem | 13 litrů | 17 litrů |
* Volitelně |
D5 210 koní (154 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon při 2200 ot./min. | 210 koní | |||
Max. točivý moment při 1100–1700 ot./min. | 800 Nm | |||
D5 240 koní (177 kW)* |
| |||
Max. výkon při 2200 ot./min. | 240 koní | |||
Max. točivý moment při 1200–1600 ot./min. | 900 Nm | |||
* Možnost provozu na bionaftu B100 |
D8 250 koní (184 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon při 2100 ot./min. | 250 koní | |||
Max. točivý moment při 900–1700 ot./min. | 950 Nm | |||
D8 280 koní (206 kW) |
| |||
Max. výkon při 2100 ot./min. | 280 koní | |||
Max. točivý moment při 950–1700 ot./min. | 1050 Nm | |||
D8 320 koní (235 kW)* | ||||
Max. výkon při 2100 ot./min. | 320 koní | |||
Max. točivý moment při 1050–1600 ot./min. | 1200 Nm | |||
* Možnost provozu na bionaftu B100 |
Interval výměny oleje
Až 100 000 km nebo jednou za dva roky s VDS5
Požadavky na palivo
EN 590 (norma EU), max. 10 ppm síry
Pomocný pohon montovaný na motor
Poměr 1 : 1, točivý moment za jízdy i v klidu až 600 Nm
Pomocný pohon montovaný na motor
| Výstupní točivý moment | Poměr | |
---|---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 | |
* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu. V kombinaci s AT2412 max. točivý moment za jízdy = 150 Nm.
Manuální převodovky
Manuální převodovky jsou vybaveny posilovačem řazení. Krátká řadicí páka integrovaná do přístrojové desky nepřenáší vibrace a její dráha je krátká a přesná. Převodovky mohou být vybaveny pomocným pohonem.
Typ | Nejvyšší převod | Max. točivý moment (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32.5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
Automatické převodovky
6stupňová automatická převodovka nebo 8stupňová automatická převodovka se třemi jízdními režimy
Typ | Nejvyšší převod | Max. točivý moment (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
Zadní nápravy
Typ | Náprava | Převod | Max. točivý moment (Nm) | Max. zatížení nápravy/dvojnápravy (tuny) | Schválená celková hmotnost soupravy (tuny) |
Jednoduchá redukce | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS0819A | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 950 | 8.5 | 19 |
RSS1125A | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 1050 | 11.5 | 25 |
RSS1132A | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 1050 | 11.5 | 32.5 |
RSS1344C | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 2600 | 13 | 44 |
Redukce v nábojích kol | |||||
RSH1140C* | Samostatná náprava | Hypoidní ozubení | 1200 | 11 | 40 |
* Pouze pro model Volvo FL 4×4
Poměry zadních náprav
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3.31:1 | 3.58:1 | 3.78:1 | 5.86:1 | 3.70 |
3.58:1 | 3.73:1 | 4.13:1 | 6.31:1 | 4.11 |
3.73:1 | 3.90:1 | 4.50:1 |
| 4.63 |
3.91:1 | 4.11:1 | 5.14:1 |
| 5.29:1 |
4.10:1 | 4.33:1 | 5.67:1 |
| 6.17:1 |
4.30:1 | 4.63:1 | 6.17:1 |
| |
4.56:1 | 4.88:1 |
|
| |
4.88:1 | 5.13:1 |
|
| |
5.13:1 | 5.29:1 |
|
| |
5.29:1 | 5.57:1 |
|
| |
5.57:1 | 5.86:1 |
|
| |
5.86:1 |
|
|
| |
D5 210 koní | D5 240 koní | D8 250 koní | D8 280 koní | D8 320 koní | |
Převodovky | |||||
---|---|---|---|---|---|
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
Nápravy s jednoduchou redukcí | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
Nápravy s redukcí v nábojích kol | |||||
RSH1140C | ● | ● | |||
K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce pro pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.
Montované na motor
PTER-DIN: Pomocný pohon montovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla
PTER1400: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla
PTER100: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla
montované na převodovku
PTR-HF/FH/ZF: Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček
PTR-HP/PH/ZF: Nástavec pro připojení čerpadla, výběr nízkých a vysokých otáček
Zde najdete technické parametry týkající se rozměrů kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.
Denní kabina
Denní kabina s pohodlným a ergonomickým prostorem pro řidiče. Vnitřní výška 1605 mm
Krátká spací kabina
Krátká spací kabina nabízí prostor navíc, který lze vybavit lůžkem pro jednu osobu nebo použít jako kancelářský prostor s dalšími úložnými prostory. Vnitřní výška 1605 mm.
Kabina pro posádku
Kabina pro posádku poskytuje dostatek místa až pro 7 dalších osob. Vnitřní výška 1605 mm
Odpružení kabiny
Přední část kabiny má odpružení pryžovými vaky, které minimalizuje pohyby ve svislém směru. O zadní odpružení se pak starají vinuté pružiny a tlumiče.
Barvy kabin
K dispozici je 300 pevných odstínů. Další barvy lze objednat.
Sedadlo řidiče
Tři různé úrovně pohodlí: Comfort, Standard a Economy. Všechny tři varianty umožňují nastavení opěradla i výšky a sklonu přední části. Nechybí ani integrovaná opěrka hlavy.
Sedadlo spolujezdce
Tři různé úrovně pohodlí: Standard, Economy nebo Basic.
Lůžka
Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 mm nebo 780 mm. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka a detektor kouře.
Úložné prostory v interiéru
Interiér kabiny má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad čelním sklem najdete dvě úložné jednotky chráněné víkem nebo sítí a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty.
Střešní okno
Kabinu lze vybavit střešním oknem, které lze otevřít o 50 mm. Lze jej ovládat ručně nebo elektricky.
Volant
Volant má průměr 460 nebo 500 mm podle konfigurace vozidla a lze jej pneumaticky nastavit do požadované polohy.
Systém klimatizace
Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace.
K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení.
Čalounění sedadla
Pohodlný textil
Čalounění stěn
Pohodlný textil
Topení v kabině
Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení.
Úložné prostory v interiéru
Interiér kabiny má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad čelním sklem najdete dvě úložné jednotky chráněné víkem nebo sítí a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty.
Klaksony
Na výběr je ze dvou typů extra klaksonů, a to elektrických nebo pneumatických – dva pneumatické klaksony namontované na střeše nebo jeden elektrický pod přední maskou.
Lůžko (komfortní kabina)
Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 nebo 780 mm. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka a detektor kouře.
Zde najdete technické parametry týkající se výšek podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, výšek spojovacích zařízení, tahačů, prvků podvozků a brzd.
Low | cca 810–830 mm |
Med | cca 860 mm |
High | cca 950 mm |
X-High | cca 960 mm |
XX-High* | cca 1175 mm |
* Pouze pro model Volvo FL 4×4
Vzduchové | Pružinové | |
---|---|---|
Low | 4,0/4,5 tuny | 4.2 |
Med | 4,5/5,0/5,8 tun | |
High | 5,0/5,6/5,8/6,3 tun | |
X-high | 7,1 tun | 7,1/7,5 tun |
XX-high | 5,6 tun | |
Typ | Odpružení | Zatížení nápravy | Redukce |
---|---|---|---|
RAD - L80 | Pružinové | 11,5 tun | Jednoduchá |
RAD - KR | Vzduchové | 13 tun | Jednoduchá |
RAD - A2V | Vzduchové | 10,5 tun | Jednoduchá |
K dispozici jsou tažná zařízení pro připojení přívěsů.
Palivové nádrže
Palivové nádrže jsou k dispozici v provedení z oceli, plastu či hliníku. Objem paliva se pohybuje v rozsahu 80 až 300 litrů. Navíc je k dispozici kombinace dvou 215litrových nádrží, což dává celkový objem 430 litrů.
Nádrže na AdBlue
Nádrž na AdBlue je vyrobena z plastu a má objem 32 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže. Existuje jedna varianta pro vozidla s palivovou nádrží namontovanou na pravé straně (ADTP-R) a jedna pro vozidla s nádrží na levé straně (ADTP-L).
Model Volvo FL má vpředu i vzadu pneumatické brzdy s odvětrávanými kotouči. Antiblokovací elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje rychlejší a bezpečnější brzdovou odezvu a nižší opotřebení brzd. Systém zahrnuje funkce, jako je ABS, antiblokovací brzdy, uzávěrku diferenciálu a kombinování brzd. Při kombinování brzd systém využívá různých brzd vozidla k ucelenějšímu brzdění a ke snížení opotřebení brzd i pneumatik Rozšířený systém EBS obsahuje také funkci podpory při rozjezdu do kopce. Brzdové kotouče jsou k dispozici v různých velikostech podle způsobu aplikace.
EBS Medium
Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky:
Kontrola stavu systému EBS
Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool.
Pomoc při rozjezdu do kopce
Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí.
Analýza opotřebení obložení
Upozornění na stav brzdového obložení – funkce provádějící výpočet kilometrů do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.)
Automatické uvolnění parkovací brzdy
Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy.
Hydraulický retardér pro převodovky AL306
Kompaktní integrovaný hydraulický retardér (varianty RET-HYDR a RET-TPT) je namontován na převodovce. Maximální účinek je 400 kW.
Maximální poměr v měniči momentu (TC421) je 1,77 : 1.
Kromě programových balíčků jsou k dispozici také tyto možnosti:
Elektronické řízení stability (ESC)
Brzdný stabilizační systém aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami.
Světlo nouzového brzdění
Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW.
Data – vše, co potřebujete vědět. Produktové listy pro model Volvo FL si můžete stáhnout ve formátu PDF kliknutím na následující odkazy.