Trucks

Technické parametry modelu Volvo FL

Vše, co potřebujete vědět o vozidle Volvo FL, až do těch nejmenších podrobností

Hnací ústrojí

Zde najdete technické parametry motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.

Medium Duty Electric – výkon / točivý moment

 

D5 – výkon / točivý moment


Čistý výkon podle: EC 582/2011

D8 – výkon / točivý moment
 

Čistý výkon podle: EC 582/2011

Elektrický pohon​

Volvo FL

Výkon

Trvalý výkon až 180 kW (240 koní)

Dojezd​

Až 450 km

Doba nabíjení (do plného nabití​)

8 hod. AC (43 kW) 2,3 hod. DC (150 kW)

Kapacita akumulátorů

280–565 kWh, 3–6 akumulátorů

  
Naftový pohon

D5

D8

Emisní norma

Euro 6

Euro 6

Počet válců

4

6

Zdvihový objem

5,1 dm³

7,7 dm³

Zdvih

135 mm

135 mm

Vrtání

110 mm

110 mm

Kompresní poměr

17.5:1

17.5:1

Hospodárné otáčky

1100–1800 ot./min.

1000–1700 ot./min.

Účinek výfukové brzdy 

80 kW (2800 ot./min.)

120 kW (2800 ot./min.)

Účinek kompresní brzdy* 

170 kW (2800 ot./min.)

Olejové filtry

1

1

Objem oleje při výměně včetně filtru

15 litrů

20 litrů

Chladicí systém, celkový objem

13 litrů

17 litrů

 

* Volitelně

  

 

 D5 210 koní (154 kW)

 

  
 

Max. výkon při 2200 ot./min.

210 koní

  
 

Max. točivý moment při 1100–1700 ot./min.

800 Nm

  
 

D5 240 koní (177 kW)*

 

  
 

Max. výkon při 2200 ot./min.

240 koní

  
 

Max. točivý moment při 1200–1600 ot./min.

900 Nm

  
 
* Možnost provozu na bionaftu B100
   

  

 

D8 250 koní (184 kW)

 

  
 

Max. výkon při 2100 ot./min.

250 koní

  
 

Max. točivý moment při 900–1700 ot./min.

950 Nm

  
 

D8 280 koní (206 kW)

 

  
 

Max. výkon při 2100 ot./min.

280 koní

  
 

Max. točivý moment při 950–1700 ot./min.

1050 Nm

  
 

D8 320 koní (235 kW)*

   
 

Max. výkon při 2100 ot./min.

320 koní  
 

Max. točivý moment při 1050–1600 ot./min.

1200 Nm  
 

 

* Možnost provozu na bionaftu B100

   

Interval výměny oleje
Až 100 000 km nebo jednou za dva roky s VDS5

 

Požadavky na palivo

EN 590 (norma EU), max. 10 ppm síry

Pomocný pohon montovaný na motor
Poměr 1 : 1, točivý moment za jízdy i v klidu až 600 Nm 

 

Pomocný pohon montovaný na motor

 

Výstupní točivý moment

Poměr 

PTER-DIN

600 Nm*

1:1

 

PTER-1400

600 Nm*

1:1

 

PTER-100

600 Nm*

1:1

 
    

* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu. V kombinaci s AT2412 max. točivý moment za jízdy = 150 Nm.

Manuální převodovky
 

Manuální převodovky jsou vybaveny posilovačem řazení. Krátká řadicí páka integrovaná do přístrojové desky nepřenáší vibrace a její dráha je krátká a přesná. Převodovky mohou být vybaveny pomocným pohonem.

Typ

Nejvyšší převod

Max. točivý moment (Nm)Celková hmotnost soupravy (tuny)

ZTO1006

6

1050

32.5

ZTO1109

9120044

STO8006

685024
    

Automatické převodovky


6stupňová automatická převodovka nebo 8stupňová automatická převodovka se třemi jízdními režimy

Typ

Nejvyšší převod

Max. točivý moment (Nm)Celková hmotnost soupravy (tuny)

AL306

6

1600

36

8AP1200

8

1200

36

    

Zadní nápravy

Typ

Náprava

Převod

Max. točivý moment (Nm)

Max. zatížení nápravy/dvojnápravy (tuny)

Schválená celková hmotnost soupravy (tuny)

Jednoduchá redukce

RSS0819A

Samostatná náprava

Hypoidní ozubení

950

8.5

19

RSS1125A

Samostatná náprava

Hypoidní ozubení

1050

11.5

25

RSS1132A

Samostatná náprava

Hypoidní ozubení

1050

11.5

32.5

RSS1344C

Samostatná náprava

Hypoidní ozubení

2600

13

44

      

Redukce v nábojích kol

RSH1140C*

Samostatná náprava 

Hypoidní ozubení

1200

11

40

      

* Pouze pro model Volvo FL 4×4

 

Poměry zadních náprav

RSS0819A

RSS1125A

RSS1132A

RSH1140C

RSS1344C

3.31:1

3.58:1

3.78:1

5.86:1

3.70

3.58:1

3.73:1

4.13:1

6.31:1

4.11

3.73:1

3.90:1

4.50:1

 

4.63

3.91:1  

4.11:1

5.14:1

 

5.29:1

4.10:1

4.33:1

5.67:1

 

6.17:1

4.30:1

4.63:1

6.17:1

 

 

4.56:1

4.88:1

 

 

 

4.88:1

5.13:1

 

 

 

5.13:1

5.29:1

 

 

 

5.29:1

5.57:1

 

 

 

5.57:1

5.86:1

 

 

 

5.86:1

 

 

 

 
     

 

D5 210 koní

D5 240 koní

D8 250 koní

D8 280 koní

D8 320 koní

Převodovky

     

8AP1200

AL306

   

STO8006

    

ZTO1006

  

ZTO1109

   
      

Nápravy s jednoduchou redukcí

     

RSS0819A

   

RSS1125A

 

RSS1132A

 

RSS1344C

   
      

Nápravy s redukcí v nábojích kol

     

RSH1140C

   
      

K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce pro pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.

Montované na motor

 

PTER-DIN: Pomocný pohon montovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla
PTER1400: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla
PTER100: Pomocný pohon s připojovací přírubou montovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla

montované na převodovku

 

PTR-HF/FH/ZF: Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček
PTR-HP/PH/ZF: Nástavec pro připojení čerpadla, výběr nízkých a vysokých otáček

Kabina

Zde najdete technické parametry týkající se rozměrů kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.

Volvo FL Day cab

Denní kabina


Denní kabina s pohodlným a ergonomickým prostorem pro řidiče. Vnitřní výška 1605 mm

short sleeper cab

Krátká spací kabina


Krátká spací kabina nabízí prostor navíc, který lze vybavit lůžkem pro jednu osobu nebo použít jako kancelářský prostor s dalšími úložnými prostory. Vnitřní výška 1605 mm.

volvo-crew-cab

Kabina pro posádku


Kabina pro posádku poskytuje dostatek místa až pro 7 dalších osob. Vnitřní výška 1605 mm

Odpružení kabiny

Přední část kabiny má odpružení pryžovými vaky, které minimalizuje pohyby ve svislém směru. O zadní odpružení se pak starají vinuté pružiny a tlumiče.


Barvy kabin

K dispozici je 300 pevných odstínů. Další barvy lze objednat.


Sedadlo řidiče

Tři různé úrovně pohodlí: Comfort, Standard a Economy. Všechny tři varianty umožňují nastavení opěradla i výšky a sklonu přední části. Nechybí ani integrovaná opěrka hlavy.


Sedadlo spolujezdce

Tři různé úrovně pohodlí: Standard, Economy nebo Basic.


Lůžka

Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 mm nebo 780 mm. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka a detektor kouře.


Úložné prostory v interiéru

Interiér kabiny má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad čelním sklem najdete dvě úložné jednotky chráněné víkem nebo sítí a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty.


Střešní okno

Kabinu lze vybavit střešním oknem, které lze otevřít o 50 mm. Lze jej ovládat ručně nebo elektricky.


Volant

Volant má průměr 460 nebo 500 mm podle konfigurace vozidla a lze jej pneumaticky nastavit do požadované polohy.


Systém klimatizace

Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace.
K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení.


Čalounění sedadla

Pohodlný textil


Čalounění stěn

Pohodlný textil

Topení v kabině

Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení.


Úložné prostory v interiéru

Interiér kabiny má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad čelním sklem najdete dvě úložné jednotky chráněné víkem nebo sítí a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty.


Klaksony

Na výběr je ze dvou typů extra klaksonů, a to elektrických nebo pneumatických – dva pneumatické klaksony namontované na střeše nebo jeden elektrický pod přední maskou.


Lůžko (komfortní kabina)

Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 nebo 780 mm. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka a detektor kouře.

Podvozek

Zde najdete technické parametry týkající se výšek podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, výšek spojovacích zařízení, tahačů, prvků podvozků a brzd.

Low

cca 810–830 mm

Med

cca 860 mm

High

cca 950 mm

X-High

cca 960 mm

XX-High*

cca 1175 mm
  

* Pouze pro model Volvo FL 4×4

 VzduchovéPružinové
Low4,0/4,5 tuny4.2
Med 4,5/5,0/5,8 tun
High 5,0/5,6/5,8/6,3 tun
X-high7,1 tun7,1/7,5 tun
XX-high 5,6 tun
   

TypOdpruženíZatížení nápravyRedukce
RAD - L80Pružinové11,5 tunJednoduchá
RAD - KRVzduchové13 tunJednoduchá
RAD - A2VVzduchové10,5 tunJednoduchá
    

K dispozici jsou tažná zařízení pro připojení přívěsů.

Palivové nádrže
Palivové nádrže jsou k dispozici v provedení z oceli, plastu či hliníku. Objem paliva se pohybuje v rozsahu 80 až 300 litrů. Navíc je k dispozici kombinace dvou 215litrových nádrží, což dává celkový objem 430 litrů.

Nádrže na AdBlue
Nádrž na AdBlue je vyrobena z plastu a má objem 32 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže. Existuje jedna varianta pro vozidla s palivovou nádrží namontovanou na pravé straně (ADTP-R) a jedna pro vozidla s nádrží na levé straně (ADTP-L).

Model Volvo FL má vpředu i vzadu pneumatické brzdy s odvětrávanými kotouči. Antiblokovací elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje rychlejší a bezpečnější brzdovou odezvu a nižší opotřebení brzd. Systém zahrnuje funkce, jako je ABS, antiblokovací brzdy, uzávěrku diferenciálu a kombinování brzd. Při kombinování brzd systém využívá různých brzd vozidla k ucelenějšímu brzdění a ke snížení opotřebení brzd i pneumatik Rozšířený systém EBS obsahuje také funkci podpory při rozjezdu do kopce. Brzdové kotouče jsou k dispozici v různých velikostech podle způsobu aplikace.

EBS Medium

Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky:

 

Kontrola stavu systému EBS

Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool.

 

Pomoc při rozjezdu do kopce

Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí.

 

Analýza opotřebení obložení

Upozornění na stav brzdového obložení – funkce provádějící výpočet kilometrů do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.)

 

Automatické uvolnění parkovací brzdy

Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy.

Hydraulický retardér pro převodovky AL306
Kompaktní integrovaný hydraulický retardér (varianty RET-HYDR a RET-TPT) je namontován na převodovce. Maximální účinek je 400 kW.

Maximální poměr v měniči momentu (TC421) je 1,77 : 1.

Kromě programových balíčků jsou k dispozici také tyto možnosti:

Elektronické řízení stability (ESC)
Brzdný stabilizační systém aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami.

Světlo nouzového brzdění

Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu.

 

Hydraulický retardér

Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW.

Produktové listy

Data – vše, co potřebujete vědět. Produktové listy pro model Volvo FL si můžete stáhnout ve formátu PDF kliknutím na následující odkazy.

  • FL Rigid
FL Rigid

Máte nějaké otázky?

Obchodní zástupce Volvo Trucks vám odpoví na všechny dotazy. Zastavte se v Truck Centru, zavolejte anebo jej pozvěte k sobě.