Trucks

Volvo FH – slaví 25. výročí

Model Volvo FH zaznamenal nesmírný úspěch. Veškeré inovace, z nichž profitují řidiči, dopravci, bezpečnost i celý obor podnikání, neustále mění pravidla hry. „Je nutno podporovat prostředí, které lidem umožní zkoušet nové nápady. A strukturu, která bude uvádět v život nápady, které mají pro zákazníky jistou hodnotu,“ říká Staffan Rödjedal, produktový manažer modelu v divizi Group Trucks Technology.
Hlavní milníky inovací modelu Volvo FH
Inovace a nové prvky – Volvo FH se neustále vyvíjí.

V roce 1993 společnost Volvo Trucks představila světu dosud nejpokrokovější nákladní vozidlo: model Volvo FH.
Technické parametry udělaly vynikající dojem, zvláště díky motoru D12A a motorové brzdě Volvo. Avšak ještě víc zapůsobila skutečnost, že vozidlo se výrazně orientuje na řidiče. Model Volvo FH byl a stále je sen každého řidiče. Nová kabina rehabilitovala pozici řidiče. Nákladní vozidlo je pracoviště nejen za jízdy, ale i v době odpočinku a spánku. Díky rozsáhlému testování spolu s více než 1500 řidiči a uživateli nákladních vozidel jsme ve společnosti Volvo Trucks dokázali vyvinout od základu novou kabinu, která přinesla zcela novou zkušenost.
„Umístili jsme řidiče do centra dění. A děláme to tak i nadále,“ připomíná Mats Karlsson Lindh, ředitel plánování produktů v Group Trucks Technology.
Dnes u modelu Volvo FH pokračujeme ve zdokonalování svých zkušeností s nákladními vozidly. Zvláště některé prvky posouvají pokrok ve společnosti Volvo Trucks dopředu. Například unikátní systém Volvo Dynamic Steering zdokonaluje ovládání řízení a snižuje riziko zdravotních potíží řidiče vznikajících v důsledku námahy.

Příběh modelu Volvo FH začal v polovině 80. let. Společnost Volvo Trucks měla širokou řadu nákladních vozidel, avšak potřebovala zdokonalit platformu procesů a výrobního programu. Modelem FH společnost Volvo Trucks položila základy pro budoucí inovace. Jeden z průlomů ve vývoji představoval nový podvozek. Dynamická konstrukce umožnila konstruktérům použít společný základ pro další vývoj a přetváření derivátů vhodných pro použití v nejrůznějších oblastech.

„Toto zdokonalování průmyslových postupů u společnosti Volvo Trucks bych přirovnal k transplantaci srdce a mozku. Úplně to změnilo způsob naší práce“, podotýká Jan Johnsson, který toho času působil jako produktový manažer.

Jak už bylo řečeno, Volvo FH je nákladní vozidlo zaměřené na řidiče. Společnost Volvo však respektuje i obchodní požadavky zákazníků. To byl jeden z důležitých faktorů jak při představení modelu, tak i dnes.
„Při vývoji jsme provedli bezprecedentně rozsáhlý výzkum aerodynamiky. Tím jsme dosáhli nižší spotřeby paliva, což je prospěšné pro zákazníky,“ říká Mats Karlsson Lindh.

Podvozek jsme také konstruovali se zřejmým ohledem na využití v podnikání, neboť nabízí škálu flexibilních řešení pro různá zatížení. Dnes ve společnosti Volvo Trucks nezbyl kámen na kameni při honbě za dalším snižováním spotřeby paliva, z něhož mohou zákazníci profitovat. Zdokonalený software převodovky I-Shift, zvedání dvojité nápravy, systém I-park cool, školení úsporné jízdy pro řidiče a inteligentní tempomat I-see, to jsou jen některé z posledních inovací, které zákazníkům přinášejí zisk.

Pokrok ale nikdy nekončí. A model FH se stále vylepšuje. Pracovní úsilí ve společnosti Volvo Trucks neustává. „Často začínáme u skutečného zákaznického problému. Například u systému Volvo Dynamic Steering byl jedním z výchozích bodů požadavek na snížení ovládací síly řízení při jízdě po kruhovém objezdu. V průběhu výzkumu této problematiky jsme nalezli mnoho nových možností, které nás posunuly k mnohem pokročilejšímu řešení: a to ke stávajícímu systému VDS,” upozorňuje Staffan Rödjedal.
Tvůrčí přístup a podpora přínosných nápadů jsou dvě důležité součásti procesu vedoucího k úspěšným inovacím. A další podmínkou je usilovná práce.
„Musíte uvažovat skutečně dlouhodobě. Každý prvek se testuje a zkouší po dlouhá léta a teprve potom může fungovat tak, jak potřebujeme. A tak to také očekávají naši zákazníci.