Je to Volvo, ať je počasí jakékoliv

Švédská rodinná firma Sanfridssons využívá nákladní vozidla Volvo již od svého založení v roce 1961. Před pětadvaceti lety jako jedna z prvních přepravních společností na světě zakoupila model Volvo FH.

Za ty roky se Sanfridssons z malé venkovské firmy vyvinula v moderního poskytovatele služeb s celostátním dosahem.

Göran Sanfridsson

I když je Göran Sanfridsson výkonný ředitel firmy, stále pomáhá s nakládáním a vykládáním nákladních vozidel.

Je 5:45 ráno a Göran Sanfridsson je již v práci. I když pracuje jako výkonný ředitel rodinné firmy, rád se zapojuje do provozu, a tak neváhá přiložit ruku k dílu při nakládání či vykládání vozidel, nebo při mechanické práci.

„S bratry jsme vyrostli na venkově obklopeni nákladními vozidly a řidiči. Jako kluk jsem vždycky snil o tom, že budu řídit nákladní vozidlo, a tak jsem často prosil tátu, jestli s ním můžu po vesnici rozvážet mléko. Už tehdy jsem byl ranní ptáče,“ dodává Göran s úsměvem.

Otec bratrů, Alf Sanfridsson, byl syn sedláka, který si hledal vlastní živobytí poté, co jeho bratr převzal péči o statek po otci. Mlékárenská firma Gäsene Dairy náhodou právě otvírala novou distribuci a potřebovala někoho na ranní rozvoz mléka. Alf se rozhodl stát mlékařem a koupil si první nákladní vozidlo Volvo. Brzy začal získávat zakázky třeba na odpolední odvoz štěrku a počet zákazníků mu postupně rostl. Alf byl s nákladním vozidlem Volvo spokojen a postupně si pořizoval více vozidel a zaměstnával další a další řidiče. Během let jeho podnikání rostlo spolu s velkými zákazníky, například se známým švédským výrobcem nápojů Herrljunga Cider, a z malé venkovské firmy se stal moderní poskytovatel služeb s celostátním dosahem.

Rodina Sanfridssonových

Göran Sanfridsson (vlevo) s otcem Alfem (uprostřed) a bratrem Torbjörnem rozmlouvají u Torbjörnovy sbírky veteránů a traktorů.

Alf Sanfridsson

Když Alf Sanfridsson založil přepravní společnost, rozvážel mléko pro firmu Gäsene Dairy, která v jeho kraji stále působí.

Alfovi tři synové začali v rodinné firmě brzy pracovat a bylo přirozené, že její řízení jednoho dne od svého otce převzali. Když otec v roce 2006 odešel do důchodu, již pro společnost několik let pracovali a rozdělili si práci tak, aby si vzájemně nepřekáželi. Nejstarší syn Göran je výkonný ředitel, Mats provozuje firmu zemědělského zásobování Ljungs Foder a nejmladší Torbjörn je manažerem dopravy. Alf si užívá zaslouženého odpočinku, ale rád vždy poslouží dobrou radou.

„Náš táta dokázal firmu dobře rozvíjet spolu se zákazníky a vždy s nimi udržoval dobré vztahy. To samé platí o vztazích s našimi zaměstnanci a s firmou Volvo Trucks. Táta to vždy vysvětloval tak, že pokud se o tebe dobře postarají, zůstaneš. Je to jedna z nejdůležitějších věcí, které jsme se s bratry od něho naučili,“ říká Göran.

Klíčem k úspěchu firmy Sanfridssons byla vždy schopnost přitáhnout a udržet si schopné zaměstnance. Důležitou součástí udržení si kvalitních zaměstnanců a zákazníků jsou spolehlivá vozidla a silný důraz na bezpečnost dopravy.

Svante Alexandersson

Svante Alexandersson pracuje jako řidič pro společnost Sanfridssons již 34 let a řídil všechny tři generace modelu Volvo FH.

„Lidé si myslí, že naše rodina je oddaná značce Volvo, ale spíš je to tak, že jejich nákladní vozidla nám vyhovují proto, že nepotřebují zvláštní opravy. Jsou to naše pracovní nástroje a za ta léta jsme s nimi najezdili strašnou spoustu kilometrů. Naši řidiči byli vždy velmi spokojeni. Proto jsme nikdy neměli důvod měnit dodavatele,“ vysvětluje Göran.

Péče o vlastní řidiče je také důvodem, proč několik zaměstnanců pracuje pro společnost velkou část své kariéry. Jako řidič zde nejdéle pracuje Svante Alexandersson, a to už 34 let. Řídil také první firemní model Volvo FH v roce 1993, kdy byl vůz představen, a dodnes si pamatuje, jak se mu tehdy řídil.

Jako kluk jsem vždycky snil o tom, že budu řídit nákladní vozidlo, a tak jsem často prosil tátu, jestli můžu jezdit s ním.

Göran Sanfridsson

Výkonný ředitel

„Alf Sanfridsson mi řekl, že dostanu nové vozidlo. Když jsme dostali Volvo FH, bylo to něco úplně nového. Protože jsme byli skoro jediní, kdo ho měl, vyvolávali jsme rozruch. Každý se za námi otáčel! Měl jsem ho dvanáct let. Potom jsme ho prodali a sloužilo ještě někomu dalšímu,“ říká.

 

Volvo FH společnosti Sanfridssons

V roce 1993 společnost Sanfridssons jako jedna z prvních na světě zakoupila nové Volvo FH a tento model zůstává u zaměstnanců firmy velmi oblíbený.

Herrljunga Cider

Společnost Sanfridssons rostla spolu se zákazníky, například s firmou Herrljunga Cider, s níž navázala spolupráci již v roce 1977.

Od té doby Svante jezdil i s dalšími dvěma generacemi modelu Volvo FH, a tak mohl zblízka sledovat, jak jde vývoj kupředu. Je přesvědčen, že vzduchové odpružení a převodovka I-Shift mu zachránily zdraví. Elektronické řízení zase pomáhá při tahání návěsů, couvání a při vykládce zboží. Zvláště spokojen je se svým posledním modelem Volvo FH16 550.

„Vývoj modelu Volvo FH je fantastický. Volant a sedadla v tomto nejnovějším modelu mají úplně nové možnosti nastavení. Topení funguje bez komplikací, střešním oknem proniká dostatek světla a větší vzdálenost řidiče od čelního skla dodává kabině větší vzdušnost, takže se při řízení cítím lépe. A co se týče lůžka, to je na kabině Volva FH to nejlepší,“ říká a dodává:

„U nás ve firmě Sanfridssons se o zaměstnance starají. Nikdy jsme jako řidiči nepochybovali, že máme to nejlepší vybavení. To se týká i sad komfortní výbavy kabiny vozů. To jako zaměstnanec velice oceníte.“

Někdejší nákladní vozidlo společnosti Sanfridssons v Zambii.

Před několika roky Alf Sanfridsson při návštěvě Zambie náhodou potkal jeden ze svých starých vozidel Volvo FH. Mělo ujeto přes 3,4 milionu km a ještě stále měl na sobě logo firmy Herrljunga Cider.

Svante i Göran jsou také spokojeni s motory Volvo. Nyní už dva a půl roku jezdí na bionaftu (HVO). S pomocí obnovitelného paliva dokázala společnost Sanfridssons snížit dopady na životní prostředí a Göran pozorně sleduje vývoj nových udržitelných technologií pohonných ústrojí, která by byla v budoucnu pro dopravu vhodná. Ochrana životního prostředí byla vždy rodině Sanfridssonových blízká, neboť pochází z venkova mezi poli a lesy. Je tedy přirozené a samozřejmé, že využívají všech výhod, jak šetřit zdroje, a školí své řidiče v oblasti úspor paliva.

Firemní nákladní vozidla jsou také dobře udržované a často do dalšího prodeje ujedou až 1,2 milionu kilometrů. Některé z nich se dostaly až do Afriky. Před několika roky Alf navštívil Zambii a úplnou náhodou tam potkal jeden ze svých starých vozidel Volvo FH. Mělo najeto celkem 3,4 milionu kilometrů a jeho africký řidič se dvěma závozníky na něj byli velmi pyšní. Na sobě mělo stále logo firmy Herrljunga Cider.

Vývoj modelu Volvo FH je fantastický.

Svante Alexandersson

Informace

„Říkali, že funguje výborně a od té doby, co ho koupili, nepotřebovalo nic jiného než běžný servis. Je úžasné, že se naše stará vozidla Volvo FH dožily tak dlouhého věku na druhém konci světa,” říká Göran Sanfridsson.

Sanfridssons

Rok založení: 1961
Majitelé: Göran, Mats a Torbjörn Sanfridssonovi.
Počet nákladních vozidel: 37, z toho 32 značky Volvo. 
Počet zaměstnanců: 58, z toho 50 řidičů.
Hlavní druhy přepravovaného zboží: Nápoje, plastové trubky, beton, dřevo, kámen, koření.
Doba držení (nákladní vozy): 8-10 let.
Velcí zákazníci: Herrljunga Cider, Pipelife, Kryddhuset a další.
První vozidlo Volvo FH: Zakoupeno v roce 1993. Prodáno v roce 2006.
Certifikát bezpečnosti silničního provozu: Od roku 2015.

Related News

Lehčí nákladní vozidla nabízejí větší kapacitu

Společnost Arclid Transport působí na trhu, kde panuje značná konkurence. Musela proto maximalizovat kapacitu vozidel a zvýšit produktivitu. Investicemi do specifických řešení přepravy a také díky školením řidičů dosáhl správce vozového parku Peter ...

Jak to vidí IT

Informace v reálném čase o tom, ve kterých místech se vozidla právě pohybují a co přesně vezou, jsou naprosto zásadní. Ben van Leeuwen ze společnosti Frigolanda tak ve svém záměru uspěl....

Rozvážka s chladnou hlavou

Před dvaceti lety koupil Mark Clare firmu na distribuci mléka a s jedním jediným nákladním vozidlem se pustil do podnikání. Dnes už má jeho společnost pověst jedné ze špiček v oboru distribuce mraženého zboží a zboží, jehož přeprava se neobejde bez ...