Stejné nákladní vozidlo – zcela rozdílné světy

Od roku 1993 pracuje nákladní vozidlo Volvo FH pro podniky po celém světě. Je to nákladní vozidlo, které vyhovuje potřebám dopravců v extrémních severních oblastech Špicberků i v horké poušti Saúdské Arábie. 
Volvo FH před pouštní a ledovou krajinou

Bez ohledu na to, jaké extrémní klimatické podmínky jej čekají, Volvo FH vždy dělá svou práci.

„Žiji s vozidly Volvo – v dobrém i ve zlém!“ Tato slova jsou pronášena s láskyplným smíchem. Knutu Vebostadovi, který je manažerem ve společnosti Vebostad Transport AS, na šesti vozidlech Volvo FH opravdu záleží. Když se rozhodl opustit povolání řidiče a založit podnik, byla jeho volba snadná. „Bylo to vždy Volvo.“

Knut Vebostad začal svou cestu v rámci přepravy v severních částech Norska v Borkenes. „Když vyrůstáte v této oblasti, nemyslíte na silnice jako na zledovatělé nebo s mnoha zatáčkami. Ale naučíte se používat sněhové řetězy, když je to zapotřebí. Větší strach jsem měl, když jsem byl poprvé na dálnici kolem Osla.“ 

Volvo FH před pouštní a ledovou krajinou

Knut Vebostad je skutečným nadšencem pro nákladní vozidla Volvo.

Společnost Vebostad Transport se specializuje na přepravu asfaltu a štěrku. Hodně těžkých nákladů, které nákladní vozidla Volvo FH opravdu podrobily zkoušce. Ale vlastnosti nákladního vozidla to dokázaly.
„Zvedání dvojité nápravy je pro nás nezbytnou podmínkou práce pro dopravu stavebních materiálů. Při jízdě bez nákladu ušetříme 10–12 procent paliva. A snížíme opotřebení pneumatik,“ podotýká Knut Vebostad.
Převodovka I-Shift s plazivými převody pomáhá větším výkonem, pokud je preferována stabilní nízká rychlost.
„A Volvo Dynamic Steering. Tak to je něco jedinečného. Je to úplně nový pocit,“ říká Knut Vebostad.

A pokud by silnice pevninského Norska nebyla dostatečně velká výzva, společnost Vebostad Transport pracuje také na Špicberkách, jednom z nejsevernějších obývaných míst na světě. Během letního období společnost Vebostad provozovala jedno nákladní vozidlo Volvo FH při dopravě materiálu na stavbu silnic na ostrovech v souostroví Severního ledového oceánu.
„Nákladní vozidlo jsme umístili na nákladní loď. Pak jsme tam o několik dní později letěli,“ říká Knut Vebostad.
Je to model Volvo FH 540 z roku 2013. Říkáme mu „ocelový traktor“. Bylo to první vozidlo, které jsme pro společnost koupili.“

Horké klima saúdskoarabských pouští je na opačném konci klimatických extrémů. Ale Volvo FH zde také dělá svou práci a stejně dobře. Společnost Sharbatly Fruit z Džiddy obchoduje s čerstvým ovocem a zeleninou v tomto regionu již více než 60 let. Společnost udržuje těsný logistický řetězec, aby byly produkty uchovávané v chlazeném stavu po celou dobu trvání dopravy.
„V podstatě ovoce ani nepocítí teplé klima Saúdské Arábie. Kromě doby, kdy je dodáno na trh,“ říká Hashim M Sharbatly, zástupce generálního ředitele společnosti Sharbatly Fruit.

Muž před nákladním vozidlem Volvo FH

Volvo FH musí překonávat velkou poušť s teplotami přesahujícími 50 stupňů Celsia a písečnými bouřemi, které nákladní vozidlo podrobují zkoušce.

Pro dosažení tohoto neporušeného logistického řetězce se musí společnost spoléhat na své nákladní vozidla. Pro přepravu zboží z Džiddy do Dammámu musí nákladní vozidla Volvo FH překonat celé království – přes velkou poušť.
„Tam a zpět je to více než 2 800 kilometrů,“ říká řidič Reynaldo Garcia.
Pouště bývají velmi nemilosrdné s teplotami dosahujícími více než 50 stupňů Celsia a písečnými bouřemi, které nákladní vozidlo dokážou otestovat. Ale nákladní vozidla Volvo FH jsou silná.
„Máme nákladní vozidla, která najezdí milion kilometrů bez jakýchkoliv výměn součástí. To zahrnuje spojku a brzdy. Jsme šťastní, že máme zkušenost s takovou kvalitou,“ říká Daanie Zeyman, který řídí servisní dílnu pro nákladní automobily společnosti Sharbatly.

Skvělá schopnost nákladního vozidla Volvo FH provádět práci po celém světě si získala i velké uznání od uživatelů nákladních vozidel.
„Nákladní vozidlo může být vždy lepší. Ale pro mně není pochyb, že Volvo FH je nejlepší nákladní vozidlo, které je k dispozici. Jezdíme s nejlepším nákladním vozidlem!“ říká Knut Vebostad.
„Je pohodlné. Velmi rychlé a velmi silné. Mohu říci, že je to nejdokonalejší nákladní vozidlo na světě,“ říká Reynaldo Garcia.

Related News