Volvo Trucks

Česká republika

×

Snížení spotřeby paliva až o 10 %: Proč je podle francouzského přepravce Volvo FH s I-Save „daleko před ostatními“

| Doba čtení 4 min | Doba čtení 4 min
Přední francouzská přepravní společnost Gautier Fret Solutions (dále jen GFS) byla jednou z prvních, které mohly vyzkoušet nové Volvo FH s I-Save. Po roce může říct, že výsledky jsou opravdu ohromující. Na každých spotřebovaných 100 litrů paliva se spotřeba snížila o 3 litry.

Společnost Gautier Fret Solutions (GFS) vznikla teprve před necelým rokem, ale Jean-Yves Gautier strávil v tomto odvětví celý svůj život. A historie jeho rodiny v tomto oboru sahá daleko hlouběji. V roce 1949 založil Jeanův otec, Rémy Gautier, společnost Société des Transports Gautier (STG). Její vozový park byl skromný – dvě vozidla na přepravu dobytka a jedna cisterna. Loni prodal Jean-Yves společnost STG s přibližně 3 500 zaměstnanci skupině investorů. 

Počátkem roku 2019 pak Jean-Yves Gautier založil společnost GFS. Ta se specializuje na přepravu náhradních dílů, pneumatik, oleje a nábytku v oblasti severozápadní Francie. Jeho nová společnost už zaměstnává přes 450 lidí a disponuje vozovým parkem o 220 nákladních vozidlech. „Naším cílem je stát se v oblasti průmyslové přepravy špičkou západofrancouzského regionu,“ vysvětluje Jean-Yves Gautier. „Klíčem k úspěchu je podle nás kromě ochoty naslouchat přáním zákazníků a schopnosti reagovat na změny také důvěra ve vlastní zaměstnance a schopnost dávat jim k dispozici to nejlepší vybavení.“

Jako u většiny přepravních společností, i u společnosti GFS představuje nejvyšší podíl nákladů – zhruba 25 až 30 procent – palivo. „Potřebujeme, aby byl náš vozový park optimálně nastavený a aby vozidla jezdila co nejvíce,“ vysvětluje Jean-Yves Gautier tři zásadní faktory, které vedou k minimalizaci spotřeby paliva. „Nejdůležitější je zvolit vozidlo vybavené tím správným hnacím ústrojím. Za druhé je nutné zajišťovat řidičům vhodná školení. Na a nakonec se jedná o technologie, ke kterým máme v současnosti přístup.“ 

Když společnost Volvo Truck hledala zákazníka, aby vyzkoušel nové Volvo FH s I-Save ve skutečném provozu, měla společnost GFS samozřejmě zájem. Model Volvo FH s funkcí I-Save za uplynulý rok najezdil ve společnosti 15–20 000 kilometrů měsíčně a celková hmotnost soupravy byla v průměru 30 tun. 

Za 12 měsíců nákladní vozidlo najezdilo 140 000 kilometrů a když společnost GFS porovnala jeho spotřebu se spotřebou svých dalších vozidel, zjistila, že je o 7–10 % nižší. Spotřeba kapaliny AdBlue byla nižší o 30–40 procent. „Díky nejnověji vyvinutým technologiím, kterými společnost Volvo Trucks vybavuje svá vozidla, dokážeme snížit spotřebu paliva na úroveň, která by ještě před několika lety nebyla dosažitelná,“ říká Jean-Yves Gautier. „S novým motorem a technologií bude Volvo vždy daleko před ostatními.“ 

Volvo FH s I-Save ohromilo i řidiče společnosti GFS. Mnozí z nich tvrdí, že nabízí vyšší točivý moment, není tolik hlučné a úsporná jízda je v něm snazší. „Na silnicích, po kterých jezdím, mi často přijde vhod tempomat a funkce I-See,“ vysvětluje Stéphane Huchet, který se řízením nákladních vozidel živí 26 let. „Díky I-Save a technologii Turbo Compound můžu jet cestovní rychlostí i na nízký stupeň a tím ještě více spořit palivo.“

Kromě nových vozidel a technologií se společnost GFS zajímá také o objevování alternativních paliv. Velký potenciál pak vidí ve zkapalněném zemním plynu (LNG). Společnost už vlastně jedná s dodavatelem plynu – firmou Air Liquide – a s místním zastupitelstvem o vybudování plnicí stanice LNG poblíž svého areálu. Společnosti GFD a Volvo Trucks jsou dlouholetými partnery a GFS se zajímá i o možnost provozu modelů Volvo FH LNG.

„Společnost Volvo nám poskytla několik prezentací a modely Volvo LNG se také jeví velmi dobře,“ vysvětluje Jean-Yves Gautier. „Díky své vznětové technologii patří k těm lepším nákladním vozidlům s pohonem na LNG, takže o této investici určitě vážně přemýšlíme – nechte se překvapit!“

Volvo FH s funkcí I-Save jede kolem jezera a zrcadlí se na hladině

 

Gautier Fret Solutions (GFS)
Založeno v roce:
2019
Majitel: Jean-Yves Gautier
Umístění: Rennes, Francie
Zaměstnanci: 450 (z toho 290 řidičů)
Vozový park: 220 nákladních vozidel
Roční obrat: 50 milionů eur
Největší zákazníci: Michelin, TOTAL, Pirelli a Good Year
Historie: V roce 1949 založil Rémy Gautier společnost Société des Transports Gautier (STG), která se zprvu věnovala přepravě živých zvířat mezi Rennes a Paříží. Syn Rémyho Gautier, Jean-Yves, společnost v roce 2018 prodal a založil svou vlastní s názvem Gautier Fret Solutions (GFS).
Služby: Společnost GFS se specializuje na přepravu průmyslových výrobků v oblasti západní Francie. Mimo jiné přepravuje díly pro automobilový průmysl, pneumatiky, olej a zboží papírenského průmyslu.


Volvo FH s I-Save

Volvo FH s funkcí I-Save je dosud nejúspornějším vozidlem pro dálkovou přepravu od společnosti Volvo Trucks. Jeho motor D13TC a aktualizované funkce pro úsporu paliva byly navrženy tak, aby snížily náklady na pohonné hmoty až o sedm procent. Motor D13TC využívá technologii Turbo Compound, kterou nalezneme i u vysoce výkonných leteckých motorů. Technologie je přizpůsobená k použití na silnici a funguje na principu opětovného využití přebytečného tepla i energie z výfukových plynů vozidla. Celá hnací soustava byla vyladěna na maximální spotřebu paliva. Nová konstrukce pístu umožňuje dosahovat menších ztrát tepelné energie. I-Save dále zahrnuje další nejmodernější technologie společnosti Volvo Trucks, například mapový software I-See s funkcemi I-Cruise a I-Roll. Hodí se zejména pro autodopravce, kteří ročně najezdí na dálkových trasách více než 120 000 km.