Volvo Trucks

Česká republika

×

Na silnici v utajení: Zákazníci si prohlížejí novou těžkou řadu nákladních vozidel

| Doba čtení 5 min | Doba čtení 5 min
Na klikatých silnicích španělského pohoří Sierra de los Filabres dostali vybraní zákazníci možnost vyzkoušet si nové Volvo FH16, Volvo FH a Volvo FM. Zde jsou jejich dojmy šest měsíců před uvedením na trh.
Zkušební vozidlo na silnici ve Španělsku
Zákazníci společnosti Volvo Trucks při vývoji nových nákladních vozidel a funkcí vždy hráli důležitou a aktivní roli.

Zářijové slunce se pomalu začalo schovávat za hory, což suché zemi podél silnice A-349 propůjčilo hřejivý, nahnědle červený odstín. Na silnici, která vede přes pouštní oblast Tabernas a za pohoří Sierra Filabres, tři zakrytá nákladní vozidla Volvo zahájila jednu ze svých mnoha zkušebních jízd v této oblasti.

Dnešními řidiči jsou zákazníci společnosti Volvo Trucks, kteří byli pozváni, aby společnosti poskytli zpětnou vazbu a sdělili svůj názor na tyto nové modely nákladních vozidel před jejich uvedením na trh. S každým zákazníkem je v kabině zástupce z místního trhu. Během jízdy hodnotí vše od celkového dojmu z kabiny po nové funkce, jako je tempomat pro jízdu z kopce a rohová kamera na straně spolujezdce.

Zákazníci společnosti Volvo Trucks při vývoji nových nákladních vozidel a funkcí vždy hráli důležitou a aktivní roli. Na rozdíl od provozních zkoušek, ve kterých zákazníci nákladní vozidla testují dlouhodobě, a které poskytují informace důležité pro vývoj produktů, je cíl těchto testů jiný.

„Pro nás v prodejním oddělení je důležité porozumět produktu z pohledu kupujícího a vědět, co zákazníci nejvíce oceňují. Z těchto testů získáme dobrou představu o tom, jak si stojíme,“ říká Tommy Aronsson, manažer prodejní argumentace společnosti Volvo Trucks.

Zkušební vozidlo míjí mramorovou sochu ve Španělsku

Začátkem roku 2019 Tommy Aronsson a jeho kolegové zorganizovali podobné zákaznické testy v Kiruně v severním Švédsku. Tenkrát se testy konaly v náročných zimních podmínkách na zasněžených a kluzkých vozovkách s teplotami dosahujícími až mínus 20 stupňů Celsia. Zde ve Španělsku jsou pro změnu největšími výzvami klikaté silnice a strmá stoupání.

„Protože zákazníci jsou obeznámeni s předchozími modely, mohou nová vozidla snadno porovnávat a vidět jejich silné a slabé stránky. Spontánní reakce i odezva od zákazníků jsou pro nás velmi cenné,“ říká Tommy Aronsson.

Testovací vozový park projíždějící kolem mramorového lomu a olivových hájů Sierra Filabre tvoří Volvo FM, Volvo FH a Volvo FH16. Protože jsou vozidla zakrytá a v kabině je množství měřicích zařízení a fotoaparátů, jde dnes hlavně o vyhodnocení funkčnosti vozidel, a nikoli o jejich design.

„Tento typ akce zákazníci vždy velmi oceňují – mnozí jsou hrdí, že se mohou zapojit a podělit se o svůj názor. Účastníci nám také pokládají spoustu dotazů. Je vidět, že o nová nákladní vozidla je velký zájem,“ říká Tommy Aronsson.

Zkušební vozidlo na silnici ve Španělsku s větrnými elektrárnami v pozadí

ROMAN FRANK

Majitel
SPOLEČNOST: Frama CZ,s.r.o.
ZEMĚ: Česko
ČINNOST: přeprava nadrozměrných nákladů
VOZIDLA: 35, z nichž 34 jsou nákladní vozidla Volvo

„Celkový dojem je velmi pozitivní. Například nový displej je podle mě velmi uživatelsky příjemný. Snadno se ovládá pomocí tlačítek na volantu a zobrazení vypadá pěkně.

„Co se týče jízdních vlastností, k největšímu zlepšení došlo v segmentu Volvo FM. Volvo FM je úplně nové, je to něco naprosto jiného.

Roman Frank, majitel, Frama CZ, s.r.o.

„V dotazníku jsem dal nejvyšší skóre předním a bočním zrcátkům. Viditelnost je úžasná a rohová kamera na straně spolujezdce funguje velmi dobře. Také se mi líbila nová LED světla v interiéru a to, že je lze zapnout pouhým dotykem.“

Daniel McNulty, majitel-provozovatel, Danjak Ltd

DANIEL MCNULTY

majitel a provozovatel
SPOLEČNOST: Danjak Ltd.
ZEMĚ: Velká Británie
ČINNOST: valníková přeprava
VOZIDLA: 5 nákladních vozidel Volvo

„Vozidla očividně nejsou hotová, ale dnešní jízda byla fantastická. Silnice tu jsou velmi odlišné od těch, po kterých normálně jezdím ve Velké Británii.

„Mám velmi málo zkušeností s vozidly s levostranným řízením, takže jsem se musel rychle učit. Jedna z věcí, která se mi na vozidlech líbila, byl nový přístrojový displej. Líbila se mi i původní přístojová deska, ale toto je na vyšší úrovni. Je velmi moderní a máte pocit, že jste ve zcela novém vozidle.“

„Ačkoli by Volvo FM pro práci, kterou děláme, nebylo vhodné, jízdu v něm jsem si dnes opravdu užil. Viditelnost v nové kabině je skvělá a sedíte v ní níže – dovedu si představit, že toto vozidlo bude pro určitý typ použití velmi přitažlivé.

CHRISTOFFER ELAMSSON

řidič a dispečer
SPOLEČNOST: Hedenskogs Åkeri AB.
ZEMĚ: Švédsko
ČINNOST: přeprava cisteren a manipulace s nimi
VOZIDLA: 6 nákladních vozidel Volvo

„Celkový dojem je velmi pozitivní. Například nový displej je podle mě velmi uživatelsky příjemný. Snadno se ovládá pomocí tlačítek na volantu a zobrazení vypadá pěkně.

Christoffer Elamsson, řidič a dispečer přepravy, Hedenskogs Åkeri AB

„Co se týče jízdních vlastností, k největšímu zlepšení došlo u modelu Volvo FM. Jde o úplně nové vozidlo, je to něco naprosto jiného.

„V dotazníku jsem dal nejvyšší skóre předním a bočním zrcátkům. Viditelnost je úžasná a rohová kamera na straně spolujezdce funguje velmi dobře. Také se mi líbila nová LED světla v interiéru a to, že je lze zapnout pouhým dotykem.“

Olli Haapanen, manažer vozového parku, Simeon Group

OLLI HAAPANEN

Manažer vozového parku
SPOLEČNOST: Simeon Group
ZEMĚ: Finsko
ČINNOST: Přeprava kapalného zboží
VOZIDLA: 230, z nichž přibližně 100 jsou vozidla Volvo

„Řízení všech nových nákladních vozidel bylo opravdu moc pěkné. Volvo FH16 je na silnice, jako jsou tyto, super. Ale pro náš typ přepravy je lepší Volvo FM a na nový model jsme už čekali. Rozdíl mezi kabinou starého a nového modelu FM je neskutečný. Viditelnost je vynikající a myslím, že rohová kamera na straně spolujezdce je jednou z nejdůležitějších bezpečnostních funkcí posledních let.“


„Dnes jsem na 98 procentech cesty používal adaptivní tempomat, fungoval tak dobře a plynule, že jsem nemusel skoro nic dělat. Také se mi líbí, že se do nových nákladních vozidel vrátila funkce tempomatu pro jízdu z kopce.“

„Myslím, že je velmi dobré, že společnost Volvo Trucks zve zákazníky, aby se účastnili podobných testů. Jako koncoví uživatelé víme, jaké jsou naše potřeby a co v našich provozech funguje nejlépe. Jako správci vozového parku se mi také velmi hodí vědět, jaké nové funkce se chystají.“

Související zprávy