Trucks

Naše dosud neúspornější řada nákladních vozidel

| Doba čtení 2 min | Doba čtení 2 min
Díky novým pohonným jednotkám a konfiguracím podvozku umožňuje nová řada vozidel Volvo Trucks významnou úsporu paliva a CO2. Nová nákladní vozidla jsou také součástí dlouhodobé vize směrem k nulovým emisím.
Tomas Thuresson, manažer komercializace, stojí před novým modelem Volvo FH s funkcí I-Save
Obchodní manažer Tomas Thuresson v nové řadě vozidel Volvo Trucks

Co mohou zákazníci očekávat od těchto nových nákladních vozidel z hlediska úspory paliva?
„Mohou očekávat naše dosud nejúspornější nákladní vozidla. Palivo tvoří asi jednu třetinu nákladů dopravců, takže i nadále děláme vše, co je v našich silách, abychom našli nové způsoby, jak snížit spotřebu paliva v našich nákladních vozidlech. Výsledkem je, že spotřeba paliva a emise CO2 se u typického dálkového nákladního vozidla Volvo s naftovým pohonem od 90. let 20. století snížily o více než o 20 %. Například nejnovější motory Euro 6 krok D nové řady zahrnují spoustu vylepšení účinnosti, a to včetně oleje VDS-5 s nízkou viskozitou a nových stíracích kroužků pístů, které snižují spotřebu paliva. K dalšímu snižování spotřeby paliva pak přispívají nové technologie, včetně systému I-See využívajícího mapy a funkce volnoběhu I-Roll, které využívají hybnost vozidla.“

Proč lze tato nákladní vozidla specifikovat jako velice úsporná?
„Nové modely Volvo FHFH16FMFMX je možné přizpůsobit, aby vyhovovaly širokému spektru možností využití a umožňovaly dále výrazně snižovat spotřebu paliva a úroveň emisí CO2. V případě dálkové dopravy kombinuje nové Volvo FH s funkcí I-Save motor D13TC s balíčkem funkcí a může přinést úspory nákladů na palivo (nafta a AdBlue) až sedm procent.* Zároveň je Volvo FH i FM k dispozici ve verzi LNG. Tyto modely tak snižují náklady na palivo i emise CO2 až o 20 %. S bio LNG se tyto emise snižují prakticky na nulu.“

Proč společnost Volvo Trucks se všemi pokroky v oblasti alternativních paliv uvádí na trh naftovou řadu?
„Každý druh paliva, od elektřiny a LNG po bioplyn a naftu, má své specifické výhody i slabá místa a je vhodný pro různé druhy přepravních úkolů. Proto se domnívám, že ještě po mnoho dalších let vedle sebe uvidíme různé zdroje energie a hnací ústrojí. Současně s vývojem alternativ společnost Volvo Trucks neustále inovuje, aby naše naftová nákladní vozidla byla co nejefektivnější. Například nejnovější Volvo FH s funkcí I-Save, které používá jedinečný typ technologie Turbo-Compound, je definitivním důkazem toho, jak daleko můžeme ještě posunout hranice úspory paliva.

Jak to přispívá k dlouhodobé vizi společnosti Volvo s nulovými emisemi?
„Jsme v přechodném období, kdy přecházíme z desetiletí závislosti na ropě k alternativám, které jsou úspornější a využívají obnovitelné zdroje. Důraz na energetickou účinnost a vývoj alternativních paliv jsou důležitými součástmi na cestě k nulovým emisím.“

FAKTA
Volvo FH s funkcí I-Save
Kombinuje nový motor D13TC s balíčkem funkcí a přináší úspory nákladů na palivo až sedm procent.*

Plynový motor LNG
Plynové motory Volvo FH LNG a Volvo FM LNG jsou poháněny buď zkapalněným zemním plynem (LNG), který oproti naftě snižuje emise CO2 až o 20 procent nebo palivem bio LNG, které snižuje emise CO2 až o 100 procent. Uvedené hodnoty uvádějí množství emisí vytvořených vlastním provozem vozidla a popisuje je parametr „tank-to-wheel“ (z nádrže ke kolům).

Kapalný zemní plyn (LNG)
LNG se vyrábí ze zemního plynu, tzn. z fosilního paliva. Pro přepravu nebo skladování se zkapalňuje ochlazením na nízkou teplotu.

Bio LNG
Bio LNG, také nazývaný zkapalněný bioplyn (LBG), je biopalivo vyrobené zpracováním složek organického odpadu. Bioplyn se vyvíjí rozkladem biomasy. Plyn se potom ochlazuje na nízkou teplotu.

*Tvrzení o úspoře paliva vychází z porovnání nákladů na naftu a AdBlue u motoru D13TC certifikovaného dle normy Euro 6, Step D, který má balíček pro dálkovou přepravu (I-Save), s motorem D13 eSCR certifikovaným dle normy Euro 6, Step D, bez balíčku pro dálkovou přepravu. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na mnoha faktorech, jako jsou zkušenosti řidiče, použití tempomatu, specifikace vozidla, zatížení vozidla, topografie trasy, údržba vozidla a povětrnostní podmínky.

Související zprávy