Trucks

×

Volvo Electric z těžké řady bylo podrobeno testu: vyniká dojezdem i energetickou účinností

4 min
V Německu byl proveden první nezávislý test energetické účinnosti s plně naloženým elektrickým nákladním vozidlem Volvo Electric těžké řady. Elektrické nákladní vozidlo překročilo svůj oficiálně uváděný dojezd a spotřeboval o 50 % méně energie než jeho dieselový protějšek.
Německý novinář Jan Burgdorf řídí nákladní vozidlo Volvo FH Electric.
Německý novinář Jan Burgdorf byl ohromen výkonem Volva FH Electric.

Německý novinář Jan Burgdorf z časopisu Trucker provedl první nezávislý silniční test s těžkým elektrickým nákladním vozidlem. Jan Burgdorf řídil Volvo FH Electric na vyhlášené Green Truck Route na jihu Německa. Trasa je dlouhá 343 km a zahrnuje různé dálnice, kopcovitý terén i užší silnice k testování nákladních vozidel různých výrobců v široké škále podmínek.

 

Plně naložené Volvo FH Electric mělo celkovou hmotnost soupravy 40 tun a trvalý výkon 490 kW. Elektrické nákladní vozidlo mělo celkový dojezd 345 km na jedno nabití, čímž překonalo oficiálně uváděný dojezd až 300 km.


Silné první dojmy

Během polední přestávky Jan Burgdorf sdělil své první dojmy:

„Jezdí stejně agilně nebo ještě agilněji než dieselová nákladní vozidla. Kopce vyjíždí zcela stejně jako vozidla dieselová. Do kopců se šplhá jako normálně. Řazení mezi jednotlivými stupni si ani nevšimnete,“ říká Jan, který na stejné trase provedl řadu testů s dieselovými vozidly.

 

Výkon srovnatelný s dieselem

Volvo FH Electric provedlo test na stejné úrovni jako rekordy překonavající dieselové Volvo FH s I-Save o výkonu 500 koní. Volvo FH Electric udržovalo průměrnou rychlost 80 km/h a mělo spotřebu energie 1,1 kWh na km.


„Řidič bude velmi překvapen, jak tiché je i při jízdě rychlostí 85 km/h a celkové hmotnosti 40 tun. Nejsou zde žádné vibrace. Je to něco zvláštního, že je to možné,“ uzavírá Jan Burgdorf.

 

Spotřebováno o 50 % méně energie

Test také prokázal, že Volvo FH Electric spotřebuje o 50 % méně energie než dieselové nákladní vozidlo při stejném přepravním úkolu. Je to proto, že elektrická hnací soustava je mnohem výkonnější, díky čemuž se stalo plně elektrický nákladní vozidlo účinným nástrojem pro snižování emisí CO2.

To potvrzuje, že Volvo má vysoce energeticky účinné nákladní vozidlo těžké řady připravené plnit požadavky běžné přepravy.

Tobias Bergman, ředitel oddělení testů pro novináře společnosti Volvo Trucks, byl ohromen výsledky testu:

„To potvrzuje, že Volvo Trucks má vysoce energeticky účinné  nákladní vozidlo těžké řady, které je připraveno plnit požadavky běžné přepravy. Výsledky předčily moje očekávání, pokud jde o energetickou účinnost a ovladatelnost.“


"Test ukazuje, že je možné ujet až 500 km během běžného pracovního dne, pokud je vozidlo dobito například během pauzy na oběd.

Fakta o testu a vozidle:
Celková hmotnost soupravy: 40 tun
Průměrná rychlost: 80 km/h
Spotřeba energie: 1,1 kWh/km
Kapacita baterie: 540 kWh
Výstupní výkon: 490 kW trvalý výkon
Celková délka zkušební dráhy: 343 km
Celkový dojezd na jedno nabití: 345 km

Testované Volvo FH Electric dokáže během běžného pracovního dne ujet až 500 km, pokud se k němu přidá dobíjení, například během polední přestávky.
 

Zjistěte více o přechodu na elektrická vozidla

Odkazy na videa:

První test Volvo FH Electric v provozu německým novinářem

Rozhovor s Tobiasem Bergmanem, ředitelem oddělení testů pro novináře

Volvo FH Electric klíčové funkce

Related News