Seznamte se s Evou Nečasovou-jednou z prvních žen na pozici vedoucí servisu v rámci servisní sítě Volvo Trucks v České republice. Eva Nečasová se s námi podělí o své úvahy a plány, jak vytvořit úspěšný servis.
Eva před osmi lety začínala ve skladě náhradních dílů a nyní je již rok na pozici vedoucí servisu ve Volvo Truck Center České Budějovice. Zeptali jsme jí na několik otázek ohledně její práce a pocitů jako ženy na takto vysoké pozici.
„Byla to výzva – jsou velmi nároční.“ otevírá Eva s vřelým smíchem a pokračuje: „Ale opravdu jsme tady jako velká rodina. Mnoho z nás je tu dlouho a fluktuace zaměstnanců se blíží nule. Pro mě, jako vedoucí servisu, je nejdůležitější hodnotou férovost, což doufám potvrdí i moji kolegové.“
„Přijmuli jsme další dva mechaniky, abychom vyhověli požadavkům zákazníků. To, na co jsem se chtěla zaměřit okamžitě, bylo zlepšit atmosféru a učinit servis a první kontaktní místo pro zákazníka přívětivější a pohodlnější. Pozitivní atmosféra je velmi důležitá a my s ní hodně pracujeme ve všech aspektech: všichni bychom se měli do práce těšit! Náš tým také rád tráví čas společně a po pracovní době se scházíme a popovídáme si. Myslím, že tato vřelá atmosféra se přelévá i na zákazníky – oni to také cítí.“
„Na servise je to nepřetržitá cesta, která nikdy nekončí. Existuje tolik oblastí, které je třeba pokrýt a vše lze vždy zlepšit. Máme samozřejmě mnoho cílů, které sledujeme, ale vracím se k důležitosti atmosféry: Jsem odpovědná jako manažer, ale za výsledky jsme odpovědní všichni společně. S dobrou atmosférou a smyslem pro společnou odpovědnost se výsledky dostaví. Spokojenost zákazníků začíná u spokojených zaměstnanců.“
„No, vlastně na začátku bylo pár zákazníků, kteří měli problém se mnou mluvit jako s vedoucí servisu – jen proto, že jsem žena. Měli problémy se mnou sdílet informace. To je nyní mnohem lepší a jednou z velmi důležitých částí je plná podpora, které se mi od kolegů dostává od samého začátku.“ říká Eva Nečasová.
„V první řadě je důležité zajistit, aby se naši dva noví kolegové cítili součástí týmu. A dokončili jsme další úroveň projektu „Lean for Retail“, takže pracujeme nepřetržitě na našich každodenních schůzkách, které zahrnují sledování zdraví a bezpečnosti a spokojenosti zákazníků. S ambasadory a iniciativami se také zaměřujeme na zdraví a bezpečnost. Nedávno jsme implementovali magnetická výstražná světla, která jsou umístěna na vozidlech, aby signalizovala, že pod nimi někdo pracuje. Zajímavou součástí budoucnosti je Elektromobilita a na tento vývoj se budeme muset důkladně proškolit. Rádi bychom přispěli k udržitelnosti životního prostředí a chceme investovat do solárních panelů, které bychom umístili na střechu servisu, abychom snížili naše emise CO2, uzavírá Eva Nečasová.
Dopravní prostředky mi byly vždy blízké. V letních měsících mě můžete potkat na motorce. Je to můj velký koníček, při kterém si můžu pročistit hlavu. Dalšími zájmy jsou vaření. „Vařím moc ráda a asi dobře,“ říká Eva, která chystá dobroty nejen pro sebe a svou rodinu, ale i pro své blízké. Eva je manuálně zručná a baví jí ruční práce. Ráda tráví čas na výletech, ať už po České republice, nebo do okolních zemí.