Trucks

Jak předcházet poruchám se službou Monitoring Advanced od společnosti Volvo Trucks

Volvo Nákladní automobily
2025-09-10
Technologie a Inovace Provozuschopnost
Author
Volvo Nákladní automobily

Díky využití dat v reálném čase a bezdrátovému připojení dokáže služba Monitoring Advanced od společnosti Volvo Trucks identifikovat potenciální závady dříve, než způsobí poruchu. Pro zákazníky to může znamenat značné úspory nákladů a vyšší provozuschopnost. 

 

Víte, že po celém světě je nyní připojeno již více než milion nákladních vozidel Volvo? Tato vozidla dokáží každý den shromažďovat obrovské množství dat v reálném čase. A to stále více usnadňuje monitorování a sledování vozidel a předvídání potenciálních závad dříve, než k nim dojde.

 

„Odhadujeme, že neplánovaná porucha bude stát téměř třikrát více než plánovaná preventivní oprava v dílně,“ říká Jonathan Cooper, viceprezident pro servisní smlouvy ve společnosti Volvo Trucks. „Schopnost předvídat a očekávat poruchy a možnost přijmout preventivní opatření je tedy pro hospodářský výsledek jakékoli firmy nesmírně přínosná.“

 

Jak mohou data v reálném čase maximalizovat provozuschopnost

Společnost Volvo Trucks vytvořila dvě služby, které mají zabránit neplánovaným prostojům, a to s využitím konektivity: Monitoring a Monitoring Advanced. Díky službě Monitoring se sleduje opotřebení důležitých součástí vozidla, což umožňuje optimalizovaný servisní plán založený na datech. Stručně řečeno, zajišťuje, že nákladní vozidlo dostane správný servis ve správný čas.

 

Monitoring Advanced se zaměřuje na vybrané součásti, které jsou klíčové pro provozuschopnost vozidla. Data v reálném čase jsou průběžně zpracovávána, analyzována a kontrolována jejich kvalita. Pokud je zjištěna potenciální závada, prodejce bude zákazníka přímo kontaktovat, aby si naplánoval servis dle jeho požadavků, a pomohl tak vyřešit závadu dříve, než způsobí poruchu.

Nepřetržitě monitorujeme nákladní vozidla našich zákazníků. I když spí, mají klid, protože vědí, že na jejich vozidla dohlížíme.

„Nepřetržitě monitorujeme nákladní vozidla našich zákazníků a každý den poskytujeme několik odečtů z každého vozidla,“ říká Nadia Akalay, ředitelka pro Služby k zajištění provozuschopnosti, Volvo Trucks. „I když naši zákazníci spí, mají klid, protože vědí, že na jejich vozidla dohlížíme.“

 

Telematika a služba Monitoring v posledních letech exponenciálně vzrostly. V roce 2016 společnost Volvo Trucks sledovala pouze jedinou součást ve flotile 600 nákladních vozidel. Dnes monitoruje přes 100 000 nákladních vozidel na 30 trzích. Každý měsíc je specialistům ze služby Uptime rozesláno přibližně 3000 upozornění, z nichž každé dává zákazníkovi příležitost vyhnout se nákladné a neočekávané poruše a prodloužit životnost součástí.

 

Chcete-li se dozvědět více o výhodách sdílení dat a konektivity, přečtěte si:

●      Jak data a bezdrátové technologie předcházejí poruchám nákladních vozidel

●      Jak technologie pomáhají snižovat počet nehod nákladních vozidel

●      8 nejlepších tipů preventivní údržby pro předcházení poruchám nákladních vozidel

 

Chcete-li se dozvědět více o službách Monitoring a Monitoring Advanced, přečtěte si více informací o servisních smlouvách Volvo nebo se obraťte na nejbližšího obchodního zástupce Volvo Trucks.

 

Monitoring a Monitoring Advanced

●      Služba Monitoring od společnosti Volvo Trucks je standardní funkcí, která tvoří součást každé servisní smlouvy. Optimalizuje plánované servisní prohlídky proaktivním sledováním opotřebení součástí vozidla a umožňuje plánování servisu na míru na základě potřeb nákladního vozidla.

●      Služba Monitoring Advanced se prodává se smlouvou Gold a je volitelnou součástí smluv Blue a Silver. Pomáhá udržovat vozidla v optimálním stavu a prodlužuje životnost součástí kritických pro provozuschopnost díky jejich proaktivnímu monitorování pomocí dat v reálném čase a zobrazování upozornění dříve, než dojde k poruše.

Související články