Nový systém baterií obsahuje dvě samostatné sady baterií - jednu pro spouštění motoru a druhou pro veškeré další elektrické vybavení kabiny vozu. Baterie určená ke spouštění motoru má pouze jedinou funkci, a nedochází tedy k vyčerpávání její kapacity v důsledku odběru energie dalším palubním vybavením nákladního vozidla. Napájení veškerého dalšího vybavení, jako např. přídavného topení, přídavné klimatizace, chladničky, audio-video systému a osobních zařízení (notebooky, mobilní telefony a tablety), zajišťují samostatné gelové baterie.
Nové řešení baterií na bázi gelové technologie jde naproti stále vyšším požadavkům na napájení ze strany mnoha dnešních zákazníků. Gelová technologie na rozdíl od klasických olověných baterií dokáže zajistit vysokou energetickou kapacitou po dlouhou dobu.
„Tyto výhody přicházejí ke slovu zejména na dálkových trasách v mimořádně teplém nebo chladném klimatu. Řidiči si tak i za zimních nocí mohou dopřát příjemný odpočinek bez nutnosti spouštět motor kvůli dobíjení baterií," vysvětluje Samuel Nerdal.
Méně časté spouštění motoru také znamená nižší spotřebu paliva a nižší dopady na životní prostředí. „Zaparkovaný nákladní vůz s motorem spuštěným na volnoběh spotřebuje přibližně tři litry paliva za hodinu. S naším řešením dokážeme minimalizovat spouštění motoru na volnoběh, a tak výrazně snížit náklady na palivo," říká Samuel Nerdal.
Nové gelové baterie nabízejí výrazně delší servisní životnost než klasické olověné baterie, a navíc umožňují vyšší počet dobíjecích cyklů. Za náročných provozních podmínek je životnost gelových baterií dokonce 10-15x delší.
„Náš systém baterií splňuje dnešní náročné požadavky na bezpečné napájení a zároveň prodlužuje provozuschopnost vozidel a snižuje provozní náklady. Zákazníkům toto řešení přináší jasné výhody," komentuje Samuel Nerdal.
Fakta: Nový systém baterií Volvo Trucks
13. prosince 2017