Společnost Volvo nyní ve svých nákladních vozidlech rozšiřuje používání oceli s nízkými emisemi CO2. Volvo bylo prvním výrobcem nákladních vozidel na světě, který tento typ oceli zavedl do svých elektrických nákladních vozidel v roce 2022. Nyní společnost rozšiřuje používání oceli s nízkými emisemi CO2 na všechna hnací ústrojí.
Novou ocel vyrábí švédská ocelářská společnost SSAB a nazývá ji SSAB Zero. Vyrábí se z recyklovaného materiálu a k její výrobě se používá elektřina bez fosilních zdrojů a bioplyn. Výsledkem je snížení emisí CO2 o přibližně 80 % ve srovnání s výrobou konvenční oceli využívající fosilní energii.
V příštím roce budou kolejnice rámu přibližně 12 000 nákladních vozidel Volvo FH a FM vyrobeny z oceli s nízkými emisemi CO2. To přinese úsporu 6 600 tun ekvivalentů CO2**. Jak se bude zvyšovat dostupnost oceli s nízkými emisemi CO2, bude zavedena do dalších modelů nákladních vozidel i do dalších částí nákladního vozidla.
Volvo plánuje nahradit i další materiály ve svých nákladních vozidlech alternativami s nižšími emisemi.
„Jedná se o další krok na cestě k naší vizi nulových emisí. Ocel je jedním z hlavních materiálů v našich nákladních vozidlech. Chceme vyměnit i další materiály, jako je hliník a plast, za nízkoemisní alternativy. Jsme hrdí na to, že v oblasti udržitelných materiálů v našich nákladních vozidlech zaujímáme vedoucí postavení v oboru,“ říká Jan Hjelmgren, senior viceprezident pro produktový management a kvalitu společnosti Volvo Trucks
Polovinu vozidla tvoří ocel
Potenciál pro snížení emisí CO2 je vysoký, protože téměř polovina nákladního vozidla se skládá z oceli (47 % nákladního vozidla Volvo FH s dieselovým motorem) a představuje přibližně 44 % emisí CO2 z výroby (od těžby po výrobu) z celkových 21 tun ekvivalentu CO2 u nákladního vozidla Volvo FH s dieselovým motorem.
Skupina Volvo Group spolupracuje s několika dodavateli v oblasti oceli s nízkými emisemi CO2. Ocel s nízkými emisemi CO2 bude důležitým doplňkem tradiční a recyklované oceli používané v nákladních vozidlech Volvo.
Společnost Volvo Trucks se zavázala k Pařížské dohodě a k dosažení nulových čistých emisí skleníkových plynů v dodavatelském řetězci nejpozději do roku 2040.
„Neustále usilujeme o další minimalizaci naší klimatické stopy. Rovněž směřujeme k větší cirkulaci jak v našich provozech, tak v našich nákladních vozidlech. Mnoho našich továren, dopravních prostředků a obchodních zástupců dnes jezdí na obnovitelnou energii,“ říká Jan Hjelmgren.
Fakta:
Hlavní materiály, ze kterých je vyrobeno nákladní vozidlo Volvo FH, jsou ocel (47 %), litina (26 %), polymery (11 %) a hliník (8 %). Tyto materiály se podílejí přibližně 44 %, 26 %, 14 % a 8 % na emisích CO2 z výroby (od těžby suroviny po výrobu) z celkových 21 tun ekvivalentu CO2 u dieselového vozidla Volvo FH.
* Ocel s nízkými emisemi CO2 je ocel s výrazným snížením emisí CO2 (80 % nebo více) od těžby suroviny až po výrobu.
** Ekvivalenty CO2 zahrnují všechny emise skleníkových plynů včetně např. metanu.
ODKAZ na fotografie ve vysokém rozlišení
Markéta Slováčková
Marketing Communications & PR Coordinator, Volvo Group Czech Republic, s.r.o.
Mobil: +420 724 914 155
E-mail marketa.slovackova@volvo.com
Společnost Volvo Trucks poskytuje kompletní přepravní řešení pro profesionály i náročné zákazníky. Součástí její nabídky jsou modely střední i těžké řady nákladních vozidel. Zákazníci mohou využít globální sítě obchodních a servisních zastoupení čítající 2 200 servisních středisek sídlících ve více než 130 zemích. Nákladní vozidla Volvo se vyrábí ve 12 zemích světa. V roce 2023 se celosvětově prodalo přibližně 145 000 nákladních vozidel Volvo. Společnost Volvo Trucks je součástí skupiny Volvo Group, která je jedním z největších světových výrobců nákladních vozidel, autobusů, stavebních strojů a lodních a průmyslových pohonných zařízení. Skupina Volvo Group rovněž poskytuje komplexní řešení pro financování a servis. Hlavními firemními hodnotami uznávanými společností Volvo Trucks jsou kvalita, bezpečnost a ohleduplnost k životnímu prostředí.