Trucks

Volvo Trucks
2022-01-26
Technologie a Inovace Bezpečnost Elektromobilita
Author
Volvo Trucks

Elektrická nákladní vozidla Volvo byla podrobena testu v extrémních podmínách

Elektrická nákladní vozidla Volvo musí fungovat perfektně za jakýchkoli podmínek. Proto musí být naše vozidla  podrobena testům v extrémních podmínkách, jako jsou zasněžené chladné zimní noci v Arjeplogu poblíž polárního kruhu na severu Švédska.

Naše společnost ve spolupráci s našimi zákazníky vyrábíme nákladní vozidla, která musí všude a za jakýchkoli podmínek.

Abychom se ujistili, že naše elektrická nákladní vozidla budou fungovat podle očekávání, a to i v nejchladnějším klimatu na Zemi, provádíme rozsáhlé zimní testy. Provádíme je v našem testovacím zařízení poblíž Arjeplogu, malé vesnice na dalekém severu Švédska, blízko polárního kruhu. Zde leží v zimě sníh a teploty padají hluboko pod bod mrazu, snadno zde v noci klesají i k -25°C.

„Při testování našich nákladních vozidel v terénu posuzujeme všechny nepředvídatelné přírodní prvky, abychom se mohli ujistit, že vše funguje správně i za těch nejextrémnějších okolností,“ vysvětluje Jessica Sandström, globální produktová manažerka Volvo Trucks. „Co se stane například s elektrickým nákladním vozidlem, když teploměr ukazuje minus 25 °C a fouká silný vítr? Naše testy prokázaly, že provoz elektrických nákladních vozidel Volvo v těchto skutečně chladných podmínkáchh funguje velmi dobře.“

Jessica Sandström globální produktová manažerka společnosti Volvo Trucks.

Testy prošly také všechny inovativní funkce na vozidlech

V rámci klimatických testů byla plně ověřena funkčnost nových prvků na nákladních vozidlech. Mezi nimi jsou dvě nové inovace, které pomáhají zajistit spolehlivost, bezpečnost a pohodlí na našich těžkých elektrických nákladních vozidlech.

 

Připraveno ke spuštění

Nová technologie Ready to Run připraví tahač na pracovní den na základě venkovní teploty. V případě potřeby předehřeje jak baterie, tak kabinu, nebo naopak pokud je provozováno ve velmi teplém počasí, jejich chlazení. Optimální teplota pro baterie je kolem +25 °C a řidič může snadno spustit předehřívání nebo předchlazení na dálku prostřednictvím aplikace. Tímto způsobem je zachován nejlepší výkon baterie, i když je teplota hluboko pod nulou.

Podívejte se na video o bezpečnostní funkci Active Grip Control

Active Grip Control

Patentovaný bezpečnostní systém Active Grip Control výrazně zlepšuje stabilitu, akceleraci a brzdění na kluzkém povrchu – ať už je to sníh, voda nebo štěrk. Testy provedené na nákladním vozidle Volvo FH Electric na povrchu s nízkým třením s naloženým přívěsem prokázaly 45% zlepšení při plném zrychlení.​​


„Zlepšení při jízdě po kluzké štěrkové cestě je opravdu působivé. Věřím, že to zvýší produktivitu, v neposlední řadě pro naše stavební zákazníky,“ říká Anna Wrige Berling, ředitelka pro bezpečnost ve společnosti Volvo Trucks.

Pokud se nákladní vozidlo dostane do smyku, několik senzorů umožní systému Active Grip Control reagovat na podmínky povrchu vozovky a inteligentním způsobem využít elektromotory vozidla spolu s dalšími akčními členy, aby pomohly řidiči zůstat na silnici.

Active Grip Control poskytuje vozidlu lepší stabilitu, akceleraci a brzdění na kluzkých površích