Podvozek
Projděte si technické parametry týkající se výšek podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, výšek spojovacích zařízení, tahačů, prvků podvozků a brzd.
Vše, co potřebujete vědět o vozidle Volvo FL. Až do těch nejmenších podrobností.
Projděte si technické parametry týkající se výšek podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, výšek spojovacích zařízení, tahačů, prvků podvozků a brzd.
Výška | |
---|---|
nízký | cca 810–830 mm |
střední | cca 860 mm |
vysoký | cca 950 mm |
X-High | cca 960 mm |
XX-High* | cca 1175 mm |
* Pouze pro model Volvo FL 4×4
Vzduchové | Pružinové | |
---|---|---|
nízký | 4,0/4,5 t | 4.2 |
střední | 4,5/5,0/5,8 t | |
vysoký | 5,0/5,6/5,8/6,3 t | |
X-high | 7,1 t | 7,1/7,5 t |
XX-high | 5,6 t |
Typ | Odpružení | Zatížení nápravy | Redukce |
RAD - L80 | Pružinové | 11,5 t | Jednoduchá |
RAD - KR | Vzduchové | 13 t | Jednoduchá |
RAD - A2V | Vzduchové | 10,5 t | Jednoduchá |
K dispozici jsou tažná zařízení pro připojení přívěsů.
Palivové nádržePalivové nádrže jsou k dispozici v provedení z oceli, plastu či hliníku. Objem paliva se pohybuje v rozsahu od 80 do 300 litrů. Navíc je k dispozici kombinace dvou 215litrových nádrží, což dává celkový objem 430 litrů. | Nádrže na AdBlueNádrž na aditivum AdBlue je vyrobena z plastu a má objem 32 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže. Existuje jedna varianta pro vozidla s palivovou nádrží namontovanou na pravé straně (ADTP-R) a jedna pro vozidla s nádrží na levé straně (ADTP-L). |
Vozidla Volvo FL mají vpředu i vzadu pneumatické brzdy s odvětrávanými kotouči. Antiblokovací elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje rychlejší a bezpečnější brzdovou odezvu a nižší opotřebení brzd. Systém zahrnuje funkce, jako je ABS, antiblokovací brzdy, uzávěrku diferenciálu a kombinování brzd. Při kombinování brzd systém využívá různých brzd vozidla k ucelenějšímu brzdění a ke snížení opotřebení brzd i pneumatik Rozšířený balíček EBS obsahuje funkci, která usnadňuje startování ve svahu. Brzdové kotouče jsou k dispozici v různých velikostech podle způsobu aplikace.
EBS Medium Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky: | Hydraulický retardér pro převodovky AL306 Maximální poměr v měniči momentu (TC421) je 1,77 : 1. |
Sledování stavu systému EBS Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool. | |
Pomůcka pro rozjezd do kopce Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí. | |
Analýza opotřebení obložení Upozornění na stav brzdového obložení: funkce, která počítá kilometry do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.) | |
Automatické uvolnění parkovací brzdy Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy. |
Kromě programových balíčků jsou k dispozici také tyto možnosti:
Elektronické řízení stability (ESC) Brzdný stabilizační systém aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami. | Světlo nouzového brzdění Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu. |
Hydraulický retardér Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW. |
Projděte si technické parametry motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.
| D5K | D8K |
---|---|---|
Emisní norma | Euro 6 | Euro 6 |
Počet válců | 4 | 6 |
Zdvihový objem | 5,1 dm³ | 7,7 dm³ |
Zdvih | 135 mm | 135 mm |
Vrtání | 110 mm | 110 mm |
Kompresní poměr | 17.5:1 | 17.5:1 |
Hospodárné otáčky | 1100–1800 ot./min. | 1000–1700 ot./min. |
Účinek výfukové brzdy (při 2800 ot./min.) | 80 kW | 120 kW |
Účinek motorové brzdy (2800 ot./min.): | – | 170 kW |
Olejové filtry | 1 | 1 |
Objem oleje při výměně včetně filtru | 15 l | 20 l |
Chladicí systém, celkový objem | 13 l | 17 l |
Interval výměny oleje Požadavky na palivo | Pomocný pohon namontovaný na motoru Verze na bionaftu |
Pomocný pohon namontovaný na motoru
Výstupní točivý moment | Poměr | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu. V kombinaci s AT2412, max. točivý moment za jízdy = 150 Nm.
![]() | D5K – Euro 6 výkon a točivý moment Čistý výkon podle: EC 582/2011 |
Čistý výkon podle: EC 582/2011
D5K210 (154 kW) |
|
Max. výkon při 2200 ot./min. | 210 koní |
Max. točivý moment při 1100–1700 ot./min | 800 Nm |
D5K240 (177 kW) |
|
Max. výkon při 2200 ot./min | 240 koní |
Max. točivý moment při 1200–1600 ot./min | 900 Nm |
![]() | Výkon a točivý moment motoru D8K Čistý výkon podle: EC 582/2011 |
Čistý výkon podle: EC 582/2011
D8K250 (184 kW) |
|
Max. výkon při 2100 ot./min. | 250 koní |
Max. točivý moment při 900–1700 ot./min | 950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Max. výkon při 2100 ot./min | 280 koní |
Max. točivý moment při 950–1700 ot./min | 1050 Nm |
D8K320 (235 kW) | |
Max. výkon při 2100 ot./min | 320 koní |
Max. točivý moment při 1050–1600 ot./min | 1200 Nm |
Manuální převodovky jsou vybaveny posilovačem řazení. Krátká řadicí páka integrovaná do přístrojové desky nepřenáší vibrace a její dráha je krátká a přesná. Převodovky mohou být vybaveny pomocným pohonem.
Typ | Nejvyšší převod | Max. točivý moment (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32,5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
6stupňová automatická převodovka nebo 8stupňová automatická převodovka se třemi jízdními režimy.
Typ | Nejvyšší převod | Max. točivý moment (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
Typ | Náprava | Převod | Max. točivý moment (Nm) | Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|---|---|
Jednoduchá redukce |
|
|
|
|
|
RSS0819A | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 950 | 8,5 | 19 |
RSS1125A | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 1050 | 11,5 | 25 |
RSS1132A | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 1050 | 11,5 | 32,5 |
RSS1344C | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 2600 | 13 | 44 |
Redukce v nábojích kol |
|
|
|
|
|
RSH1140C* | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 1200 | 11 | 40 |
* Pouze pro model Volvo FL 4×4
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3,31 : 1 | 3,58 : 1 | 3,78 : 1 | 5,86 : 1 | 3,70 |
3,58 : 1 | 3,73 : 1 | 4,13 : 1 | 6,31 : 1 | 4,11 |
3,73 : 1 | 3,90 : 1 | 4,50 : 1 |
| 4,63 |
3,91 : 1 | 4,11 : 1 | 5,14 : 1 |
| 5,29 : 1 |
4,10 : 1 | 4,33 : 1 | 5,67 : 1 |
| 6,17 : 1 |
4,30 : 1 | 4,63 : 1 | 6,17 : 1 |
| |
4,56 : 1 | 4,88 : 1 |
|
| |
4,88 : 1 | 5,13 : 1 |
|
| |
5,13 : 1 | 5,29 : 1 |
|
| |
5,29 : 1 | 5,57 : 1 |
|
| |
5,57 : 1 | 5,86 : 1 |
|
| |
5,86 : 1 |
|
|
|
D5K210 | D5K240 | D8K250 | D8K280 | D8K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Převodovky | |||||
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
Nápravy s jednoduchou redukcí | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
Nápravy s redukcí v nábojích kol | |||||
RSH1140C | ● | ● |
K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce, které umožňují pohánět nejrůznější vybavení nástaveb
Namontované na motoru | Namontované na převodovku |
PTER-DIN Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla. PTER1400 Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla. PTER100 Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla. | PTR-HF/FH/ZF Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček. PTR-HP/PH/ZF Nástavec pro připojení čerpadla, výběr nízkých a vysokých otáček. |
Projděte si technické parametry týkající se rozměrů kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.
![]() | ![]() | ![]() |
Denní kabinaDenní kabina s pohodlným a dobře navrženým prostředím pro řidiče. Vnitřní výška 1605 mm. |
|
|
Odpružení kabiny Přední část kabiny má odpružení pryžovými vaky, které minimalizuje pohyby ve svislém směru. O zadní odpružení se pak starají vinuté pružiny a tlumiče. | Topení v kabině Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení. |
Barva kabiny K dispozici je 300 pevných odstínů. Další barvy si lze objednat. | Interiér kabiny Kabina má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad čelním sklem najdete dvě úložné jednotky chráněné víkem nebo sítí a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty. |
Sedadlo řidiče Tři různé úrovně pohodlí: Comfort, Standard a Economy. Všechny tři varianty umožňují nastavení opěradla i výšky a sklonu přední části. Nechybí ani integrovaná opěrka hlavy. | Klaksony Máte na výběr ze dvou typů extra klaksonů: dva pneumatické klaksony namontované na střeše nebo jeden elektrický pod přední maskou. |
Sedadlo spolujezdce Tři různé úrovně pohodlí: Standard, Economy nebo Basic. | Lůžko (komfortní kabina) Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 milimetrů nebo 780 milimetrů. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka a detektor kouře. |
Lůžka Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 mm nebo 780 mm. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka a detektor kouře. | |
Interiér kabiny Kabina má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad čelním sklem najdete dvě úložné jednotky chráněné víkem nebo sítí a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty. | |
Střešní okno Kabinu lze vybavit střešním oknem s elektrickým nebo ručním ovládáním, které lze otevřít o 50 mm. | |
Volant Volant má průměr 460 nebo 500 mm podle konfigurace vozidla a lze jej pneumaticky nastavit do požadované polohy. | |
Systém klimatizace Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení. | |
Čalounění sedadel Pohodlný textil. | |
Čalounění stěn Pohodlný textil. | |
Data – vše, co potřebujete vědět. Produktové listy Volva FL si můžete stáhnout ve formátu PDF kliknutím na následující odkazy.