Trucks

×

Volvo FH se systémem I-Save – vítěz ve dvou testech úspory paliva

| 4 min. | 4 min.
Ve dvou samostatných testech provedených německými časopisy o nákladních vozidlech se Volvo FH se systémem I-Save umístilo na špici z hlediska úspory paliva. „To skutečně potvrzuje, že se naše tvrdá práce vyplácí. A s našimi novými vylepšeními motoru bude Volvo FH se systémem I-Save ještě úspornější,“ říká Peter Franzén, produktový manažer pro motory ve společnosti Volvo Trucks.
Volvo FH se systémem I-Save při jízdě na testovací trase
Volvo FH se systémem I-Save ve dvou nezávislých testech prokázalo, že je možné spojit nízkou spotřebu paliva s vysokou rychlostí.

V testech, které provedly přední německé odborné časopisy Trucker a Transport, se Volvo FH 500 se systémem I-Save utkalo s ostatními evropskými konkurenty – a dosáhlo působivých výsledků. Vyhrálo oba testy spotřeby paliva z hlediska kombinované spotřeby nafty a AdBlue.

Nákladní vozidlo Volvo porazilo své konkurenty i v udržení vysoké průměrné rychlosti na testovacích dálkových trasách. Kromě toho Volvo FH se systémem I-Save získalo nejvyšší počet bodů v celkovém hodnocení vozidel časopisu Trucker.
 

Volvo FH se systémem I-Save kombinuje vysokou rychlost s nízkou spotřebou paliva

„Tyto testy jsou velice přesné a opravdu nám umožňují předvést, co dokážeme. Našim konstruktérům se podařilo zkombinovat vysokou rychlost s velice nízkou spotřebou paliva, což je fantastický úspěch. V době rostoucích cen pohonných hmot je hospodárné využití paliva důležitější než kdy jindy,“ říká Peter Franzén.

Je velice působivé, že jsme ty testy vyhráli, i když vozidlo nebylo vybaveno nejnovějším typem motoru.

Volvo FH se systémem I-Save se vyrábí od roku 2019. Jeho konceptem je co nejvíce zlepšit spotřebu paliva vzájemným sladěním hnacího ústrojí, softwaru a aerodynamiky vozidla. Od jeho uvedení na trh bylo přidáno a zdokonaleno mnoho nových funkcí.

Peter Franzén, produktový manažer pro motory ve společnosti Volvo Trucks

Nákladní vozidlo Volvo použité v testech zahrnovalo několik nedávných úprav aerodynamického designu s cílem zlepšit proudění vzduchu, jako jsou užší spáry v přední části kabiny a delší prodloužení dveří. Aby byla zajištěna maximální úspora paliva, vozidlo startuje vždy v režimu Eco. „Je tam mnoho malých vylepšení, které dohromady skládají tyto dobré výsledky v testech. A je velice působivé, že jsme ty testy vyhráli, i když vůz nebyl vybaven novým motorem. Nejnovější aktualizace sníží spotřebu paliva ještě více. Bude velmi zajímavé vidět výsledek nadcházejících testů odborného tisku,“ říká Peter Franzén.

Nízká spotřeba AdBlue

Srdcem systému I-Save je motor s technologií Turbo Compound. Mezi jeho nedávné modernizace, které byly zavedeny letos, patří zdokonalení procesu spalování paliva, snížení tření v motoru a vylepšení olejového systému. Kromě toho má motor nové energeticky úsporné čerpadlo řízení a vylepšený vzduchový kompresor, které šetří palivo tím, že efektivněji tlakuje vzduch.
Nový inteligentní software I-Torque zvyšuje energetickou účinnost analýzou topografických dat z I-See a přizpůsobením řízení skutečné trase.
„Naši konstruktéři prověřili každý detail, aby byl motor ještě hospodárnější. Aktualizovali jsme také naši automatizovanou převodovku I-Shift. Rychlejší reakce přispívají k plynulejší jízdě a lepší spotřebě paliva,“ říká Peter Franzén.

Díky nedávno představeným vylepšením může systém I-Save kumulativně přispět ke snížení spotřeby paliva až o 13 % – oproti úrovni spotřeby v době, kdy byl poprvé představen.
Další výhodou vozidla Volvo FH se systémem I-Save je nízká spotřeba AdBlue, které je stejně jako nafta stále dražší.

„Spotřeba paliva je pro dopravce zásadní a my se budeme i nadále dívat na každý prvek, abychom našli další zlepšení. Jsem velice hrdý, že můžeme nabídnout produkt, který může našim zákazníkům pomoci zvýšit jejich ziskovost a zároveň snížit dopad emisí CO₂,“ říká Peter Franzén.

Test časopisu Trucker ve zkratce

Celková vzdálenost zkušební dráhy: 340 km na dálkových trasách severně od německého Mnichova

Celková hmotnost soupravy: 40 tun

Technické parametry nákladního vozidla Volvo: lehký podvozek, Globetrotter XL

Výsledek: Volvo FH 500 se systémem I-Save mělo nejlepší spotřebu paliva. Dosáhlo také nejvyšší průměrné rychlosti a získalo nejvyšší počet bodů v celkovém hodnocení.

Test časopisu Transport ve zkratce

Celková vzdálenost zkušební dráhy: 93 km na dálkových trasách kolem Mnichova v Německu

Celková hmotnost soupravy: 40 tun

Technické parametry nákladního vozidla Volvo: lehký podvozek, Globetrotter XL

Výsledky: Volvo FH 500 se systémem I-Save mělo nejlepší spotřebu paliva a nejvyšší

průměrnou rychlost.

Chcete se dozvědět více o úsporách paliva? Klikněte na odkaz níže!

Jak zlepšit úsporu paliva

Související zprávy