Testovací elektrické nákladní vozidlo Volvo nyní ujelo téměř 1 000 km denně po dobu dvou let a v provozu dosáhlo celkového počtu 500 000 km.
Těžké nákladní vozidlo s dieselovým motorem ujede za rok přibližně 150 000 km. Pro srovnání, toto testovací elektrické nákladní vozidlo Volvo ujelo za dva roky 500 000 km. Toto těžké nákladní vozidlo je součástí společného inovačního projektu společností Volvo Trucks a Designwerk Technologies. Společnosti Volvo a Designwerk spolupracují na těžkých elektrických dopravních prostředcích s cílem posunout hranice a co nejdříve přejít na udržitelná řešení.
Denně ujede téměř 1 000 km
Testovací elektrické nákladní vozidlo bylo uvedeno do komerčního provozu v září 2021 ve společnosti Börje Jönsson Group se sídlem ve švédském Helsingborgu. Testovací vozidlo jezdí sedm dní v týdnu mezi městy Helsingborg a Göteborg v jižním Švédsku, což je jednosměrná vzdálenost 240 km. Po dobu šesti dnů ujede denně téměř 1 000 km a během této doby čtyřikrát zastaví, aby dobilo baterie. Sedmý den jede polovinu dne a poté si nechá dobít baterie na zbytek času.
Úžasný úspěch pro toto testovací vozidlo
Jessica Sandströmová, SVP Global Product Management společnosti Volvo Trucks, k tomuto úspěchu říká: „500 000 km za pouhé dva roky je pro toto elektrické nákladní vozidlo úžasný úspěch. Ukazuje, že bude možné elektrifikovat velmi intenzivní a náročné těžké transporty. Jedná se o inovační projekt, v němž získáváme cenné poznatky týkající se například výkonu baterií. Tyto poznatky budou nakonec přínosem i pro naše sériově vyráběná nákladní vozidla.“
500 000 km za pouhé dva roky je pro toto elektrické nákladní vozidlo úžasný úspěch. Ukazuje, že bude možné elektrifikovat velmi intenzivní a náročné těžké transporty.
Velká doba provozu a produktivita
Elektrické nákladní vozidlo provozuje dopravce Börje Jönsson Group. Veškerá doprava společnosti Börje Jönsson je od roku 2013 100% bez fosilních paliv. Všech 160 nákladních vozidel ve vozovém parku je buď elektrických, nebo jezdí na HVO100 či bio-LNG.
Ulf Jönsson, generální ředitel společnosti Börje Jönsson, je s testovacím vozidlem velmi spokojen:
„Jsem pevně přesvědčen, že silniční doprava musí být udržitelnější. S výkonem tohoto nákladního vozidla jsem velmi spokojen, poskytuje skvělou provozuschopnost a produktivitu. Pro řidiče je řízení elektrického nákladního vozidla úplně jiný zážitek, je tiché a bez vibrací,“ říká a dodává:
„Aby se zvýšil počet elektrických nákladních vozidel na silnicích a aby bylo možné je efektivně provozovat, je třeba zavést mnohem více výkonných nabíjecích stanic. V tomto ohledu musí průmysl posílit.“
„Výkonnost tohoto vozidla je skvělým signálem pro trh,“ říká Adrian Melliger, generální ředitel společnosti Designwerk Technologies. „Ukazuje, že e-trucky jsou připraveny pro každodenní náročné použití a reálné aplikace.“
6 000 elektrických vozidel ve 42 zemích
Od zahájení sériové výroby plně elektrických nákladních vozidel v roce 2019 přijala společnost Volvo Trucks objednávky na přibližně 6 000 elektrických nákladních vozidel ve 42 zemích světa. V současné době nabízí Volvo nejkompletnější elektrickou produktovou řadu v oboru se šesti sériově vyráběnými elektrickými modely, které splňují širokou škálu potřeb pro přepravu ve městech a mezi nimi. V celosvětovém měřítku si společnost Volvo Trucks stanovila cíl, že do roku 2030 bude polovina nákladních vozidel prodávaných touto společností elektrická.
Elektrické nákladní vozidlo je součástí projektu Regionální elektrifikovaná logistika (REEL), jehož cílem je připravit půdu pro přechod na elektrickou nákladní dopravu ve Švédsku s podporou strategického výzkumu a inovací v oblasti vozidel (FFI).
O společnosti Designwerk Technologies
Designwerk Technologies AG je švýcarská inženýrská společnost zaměřená na nízkoobjemové aplikace ve výklencích v oblasti elektromobility. Od roku 2021 je majoritním akcionářem společnosti Designwerk Technologies společnost Volvo Group.