Trucks

Naše elektrická nákladní vozidla nás nikdy nezklamala

Volvo Trucks
2024-08-21
Electric trucks Zákaznický přîběh Elektromobilita Svět řidiče
Author
Volvo Trucks

„Pokud bude existovat elektrické řešení, budeme do něj investovat,“ říká Marcel Vermeulen, provozní ředitel společnosti Millenaar & van Schaik Transport. 

 

S Marcelem se setkáváme na jednom z posledních projektů společnosti Millenaar & van Schaik: na projektu zpevnění 19 kilometrů říční hráze v Nizozemí. Společnost má pro tuto práci tři bezemisní elektrické sklápěče Volvo a celkem provozuje osmnáct elektrických sklápěčů Volvo.  Společnost Millenaar & van Schaik byla vybrána, protože projekt klade velký důraz na ochranu životního prostředí, udržitelnost a minimalizaci hluku. 


„Jsem velkým propagátorem elektromobility,“ říká Marcel. „Není třeba se obávat dojezdu.“ Zpočátku společnost Millenaar & van Schaik zjistila, že nemá dostatek míst pro nabíjení svých nákladních vozidel. „Při jednom projektu nebyl dostatek energie na plné nabití našich vozidel přes noc, což znamenalo ztrátu produktivity,“ vysvětluje.

Millenaar & van Schaik proto také investovali do dvou vlastních dobíjecích stanic, jedné na své domovské základně u Schipholu a druhé mobilní u projektu na východě Nizozemí.

Jejich klient investoval do vytvoření Watthubu, největšího místa pro rychlé nabíjení nákladních vozidel a těžké stavební techniky na světě. Nachází se na dálnici A15 v Nizozemí, která spojuje Rotterdam a Německo, a uživatelé nákladních vozidel si mohou rezervovat garantované nabíjecí místo s možností nabíjení rychlostí až 350 kW. Elektřina je ze 100 % vyráběna udržitelným způsobem prostřednictvím větrné a solární energie. Nyní mají jeho nákladní vozidla vyhrazená místa pro nabíjení, ať už se jedná o rychlé doplnění energie, nebo o plné nabití přes noc.
 

Po nočním nabití zvládnou tichá elektrická nákladní vozidla převážet těžké náklady 10 až 12 hodin na krátké vzdálenosti bez nutnosti dalšího dobíjení. Pokud však potřebují dobít, lze to naplánovat tak, aby se to shodovalo s polední přestávkou řidiče nebo na konci směny. Krátké „zapoj a jeď“, jak popisuje Marcel. Pak se opět vydávají na cestu.

 

„Každý rok přibývá projektů, které vyžadují elektrická nákladní vozidla s nulovými emisemi,“ vysvětluje Marcel. „Takže jsme poptávaní a náš kalendář je plný různých příležitostí a tím pádem nemáme obavy o naše investice a budoucnost.“  

 

Vše, co o dopravě známe, se díky elektrifikaci změní.“


Marcel říká, že poptávka jeho zákazníků po elektrických vozidlech v současnosti převyšuje jejich nabídku. Jeho rada ostatním společnostem, které uvažují o přechodu na elektrický pohon, zní: teď je ten správný čas. „Ujistěte se, že jste v čele nulových emisí, a ne v druhé vlně, protože byste mohli přijít o obchodní příležitosti,“ dodává. „Všechno, co o dopravě známe, se bude díky elektrifikaci měnit.“

 

Marcel je přesvědčen, že být v čele v závodu o elektrický pohon znamená pro jeho společnost konkurenční výhodu, a Millenaar & van Schaik má smělé plány na urychlení elektrifikace svého vozového parku. „Jsme odhodláni splnit cíl stanovený Evropskou unií a našimi zákazníky - snížit naši uhlíkovou stopu. Do roku 2028 budou naše celkové náklady na vlastnictví u elektrických nákladních vozidel lepší než u dieselových.“