„Mám malé děti a chci, aby vyrůstaly ve světě, kde dýchají čistý vzduch,“ říká Marie-José Baartmansová, ředitelka dopravní společnosti BREYTNER.
Říci, že se Marie-José zasazuje o čistší dopravu, je slabé slovo. Její společnost již deset let provozuje dopravu se 100% nulovými emisemi poté, co přešla z dieselových nákladních vozidel na elektrická. Za tu dobu její flotila elektrických nákladních vozidel ujela více než milion kilometrů.
Jde o závazek a investici do budoucnosti, která se její společnosti i jejím zákazníkům již vyplácí. „Jsme o deset kroků napřed před zbytkem odvětví,“ říká. „A to nám dává velkou výhodu.“
Díky desetiletým zkušenostem s elektrickými nákladními vozidly získala společnost BREYTNER neocenitelné znalosti, které jí pomáhají u zákazníků. „O tyto znalosti se můžete se zákazníkem podělit, a tím vůči němu získáte větší přidanou hodnotu,“ dodává.
Společnost se během své cesty také hodně naučila. Jako příklad uveďme její strategii nabíjení. „Chceme najít nejlevnější ceny energie v kombinaci s tím, abychom nemuseli během dne dělat další zastávky, protože pak zbytečně ztrácíte čas,“ dodává Marie-José. „Takže se snažíme nabíjet buď při nakládce nebo vykládání, nebo v noci.“
Ostatním společnostem bych poradila, aby začaly co nejdříve.
Vzhledem k tomu, že se stále více společností zaměřuje na udržitelnost, je plně elektrické řešení BREYTNER atraktivní nabídkou pro společnosti, které chtějí minimalizovat svůj dopad na životní prostředí. „Poptávka přichází od těchto typů zákazníků,“ věří.
Marie-José měla pro přechod na elektrický pohon dva hlavní důvody. „Zaprvé jsme v tom viděli obchodní příležitost. Druhým důvodem byla znalost toho, jak dieselová vozidla fungují, co přesně dělají v centrech měst a jaké zplodiny vylučují. Pokud můžete pracovat s čistší technologií, chcete tento krok udělat.“
Přechod na plně elektrický pohon popisuje jako „vzrušující. Inovativní. Jako bychom byli průkopníky.“ Klíčem k zahájení přechodu je podle ní najít „nízko visící ovoce“. Tím může být například používání elektrických nákladních vozidel na rozvozových trasách ve městech. „Moje rada ostatním společnostem by byla začít co nejdříve,“ říká. „Postupujte krok za krokem. Začněte s jedním nebo dvěma nákladními vozidly a pak uvažujte o dlouhodobém programu zavádění.“