Optimalizovaná ekonomika provozu, lepší výhled z kabiny a větší pohodlí pro řidiče. To je jen několik z očekávaných přínosů inovací, které společnost Volvo Trucks představuje 29. ledna. Tato vylepšení důležitých systémů jsou příslibem významných výhod pro logistické firmy, řidiče i celou společnost. Přinášíme vám přehled nejdůležitějších novinek.
Představení nejnovějších nákladních vozidel a inovací společnosti Volvo Trucks patří svým rozsahem mezi největší na trhu v segmentu těžkých nákladních vozidel za poslední roky. K prezentovaným inovacím patří mimo jiné aerodynamický design exteriéru, ale také technologie zaměřené na zvýšení ekonomiky provozu a bezpečnosti. V rámci této akce představíme také nový úsporný motor D17 pro Volvo FH16 a Volvo FH16 Aero, který vyniká ohromujícím výkonem i točivým momentem. Nové produkty a prvky výbavy jsou vyvinuty tak, aby vyhovovaly potřebám a preferencím přepravních firem, řidičů i společnosti jako celku.
Zde je přehled nejdůležitějších novinek:
„Přináší nám nesmírné uspokojení, že můžeme zákazníkům nabídnout takto širokou škálu inovací a novinek. Jedná se o zásadní krok ke zvýšení ekonomiky provozu a snížení uhlíkové stopy. Navíc nově představený kamerový monitorovací systém, který nahrazuje konvenční zpětná zrcátka, poskytuje řidiči lepší výhled a přispívá tak ke zvýšení bezpečnosti provozu. Kromě toho nabízíme řidičům lepší pracovní prostředí. Jsem přesvědčen, že to bude přínosem jak pro naše odvětví, tak pro společnost jako celek,“ prohlásil Tomas Thuresson, manažer komercializace pro nové nabídky ve společnosti Volvo Trucks.
Nejvýraznější novinkou je nová aerodynamická kabina, kterou se pyšní modely Volvo FH Aero a Volvo FH16 Aero. Změny ve směrnici Evropské unie o hmotnostech a rozměrech umožnily prodloužit příď kabiny a docílit tak snížení odporu vzduchu. Kromě toho byly při konstrukci kabiny pečlivě optimalizovány její aerodynamické vlastnosti.
„Snížený odpor vzduchu vede k úspornějšímu provozu vozidla bez ohledu na to, zda má pohon na naftu, plyn nebo elektřinu. Díky tomu se zákazníkovi sníží nejen emise CO2, ale i provozní náklady. Pro provozovatele to představuje významný pokrok,“ uvedl Mattias Ahlberg, manažer pro uvádění celkových nabídek ve společnosti Volvo Trucks.
Pokud vás zajímají další informace a chcete vidět nové Volvo FH Aero a Volvo FH16 Aero v praxi, přehrajte si toto video, které představuje celou modelovou řadu.
Další významnou inovací je představení kamerového monitorovacího systému, kterým společnost Volvo Trucks nahrazuje konvenční zpětná zrcátka. Tento systém přináší několik důležitých výhod:
„Kamerový monitorovací systém nabízí širokou řadu funkcí a chci zdůraznit, že i v kombinaci s ním dodáváme oblíbenou rohovou kameru na straně spolujezdce. V takovém případě je umístěna na stejném křídle jako zpětná kamera a hned vedle ní,“ připomíná Mattias Ahlberg.
Kamerový monitorovací systém je k dispozici pro všechny modely kabin kromě těch s velmi nízkou střechou nebo klasifikací FLADR. Zde najdete další informace o rozdílech mezi kamerovým monitorovacím systémem a tradičními zpětnými zrcátky.
Nahrazením vnějších zpětných zrcátek přispívá kamerový monitorovací systém ke zlepšení aerodynamiky i výhledu.
Všechny kabiny doznaly aerodynamických vylepšení. Ne všechna jsou přitom viditelná na první pohled. Jedná se mimo jiné o tenčí spáry mezi díly kabiny a jejich lepší utěsnění, což se promítne do hladšího obtékání kabiny vzduchem. Panel nad čelním sklem byl také vylepšen tak, aby se snížil odpor vzduchu.
„Celkem jsme tedy provedli řadu malých vylepšení, díky jejichž kombinaci jsou kabiny aerodynamičtější. Modernizováno bylo i veškeré osvětlení, které se nyní skládá výhradně z LED svítilen. Přepracovali jsme také logo Volvo tak, aby mělo nový, čistší a modernější vzhled, který lépe ladí s celkovým designem,“ uvedl Tomas Thuresson.
Modernější vnější design a pokrokový přístup je patrný také v interiéru nákladního vozidla. Důraz je zde kladen na vytvoření takového prostředí pro řidiče, kde se mu bude příjemněji pracovat i trávit čas.
Vzhledem k tomu, že novelizovaná směrnice Evropské unie o hmotnostech a rozměrech povoluje delší kabiny s aerodynamickými tvary, je nyní možné legálně používat kabinu Volvo Globetrotter XXL na evropských silnicích. Modely Volvo FH Aero a Volvo FH16 Aero s kabinou Globetrotter XXL lze tedy v Evropě provozovat ve všech odvětvích ekonomiky bez omezení nosnosti. Ať převážíte dřevo, beton, nebo auta, můžete sedět v pohodlí kabiny s větším vnitřním prostorem a širším lůžkem.
„To představuje skutečný přínos pro řidiče, kteří na silnici tráví delší dobu,“ upozorňuje Mattias Ahlberg.
„Přináší nám nesmírné uspokojení, že můžeme zákazníkům nabídnout takto širokou škálu inovací a novinek. Jedná se o zásadní krok ke zvýšení ekonomiky provozu a snížení uhlíkové stopy.“
Další podstatnou novinkou, která potěší podnikatele v segmentu přepravy těžkých nákladů, je představení zcela nového motoru o objemu 17 litrů. Jde o nejvýkonnější motor, jaký kdy Volvo vyrobilo, a nabízí maximální výkon 780 koní a točivý moment až 3800 Nm.
„Technicky se jedná o motor světové třídy. Je úsporný, a přitom se může chlubit rychlou odezvou na plynový pedál, sníženou hmotností, vysokou produktivitou a zlepšenou účinností motorové brzdy. Díky vysokému točivému momentu může řidič nechat déle zařazený vyšší převodový stupeň a ušetřit tak palivo. To prospívá životnímu prostředí a zároveň šetří zákazníkům provozní náklady,“ uvádí Tomas Thuresson.
Nový motor se dodává ve třech různých variantách:
Mezi další novinky v oblasti řízení vozidel patří vylepšený systém I-See, který je nyní ještě efektivnější. Byl upraven tak, aby přizpůsoboval rychlost vozidla zatáčkám a kruhovým objezdům na trase i omezením nejvyšší povolené rychlosti. To zpříjemní řidiči zážitek z jízdy a motivuje ho to k častějšímu využívání tempomatu.
„Naším cílem je umožnit řidičům používat při cestě tempomat po co nejdelší dobu. To totiž zpříjemňuje zážitek z jízdy, ale také přispívá ke snížení spotřeby i uhlíkových emisí. Řidič má k dispozici pohodlnější pracovní prostředí i podpůrné systémy, které mu zjednodušují práci,“ uvedl Tomas Thuresson.
Díky všem těmto inovacím má segment dopravy příležitost splnit vytýčené cíle v oblasti udržitelnosti a zvýšení bezpečnosti. Mohou však mít také příznivý vliv na nábor řidičů a jejich zaměstnaneckou věrnost.