Trucks

Mattias Ahlberg Tomas Thuresson
2024-01-29
Technologie a Inovace
Authors
Mattias Ahlberg
Total Offer Intro Manager
Tomas Thuresson
Manažer komercializace pro nové nabídky

Vše, co potřebujete vědět o novinkách od společnosti Volvo Trucks

Optimalizovaná ekonomika provozu, lepší výhled z kabiny a větší pohodlí pro řidiče. To je jen několik z očekávaných přínosů inovací, které společnost Volvo Trucks představuje 29. ledna. Tato vylepšení důležitých systémů jsou příslibem významných výhod pro logistické firmy, řidiče i celou společnost. Přinášíme vám přehled nejdůležitějších novinek.
 

Představení nejnovějších nákladních vozidel a inovací společnosti Volvo Trucks patří svým rozsahem mezi největší na trhu v segmentu těžkých nákladních vozidel za poslední roky. K prezentovaným inovacím patří mimo jiné aerodynamický design exteriéru, ale také technologie zaměřené na zvýšení ekonomiky provozu a bezpečnosti. V rámci této akce představíme také nový úsporný motor D17 pro Volvo FH16 a Volvo FH16 Aero, který vyniká ohromujícím výkonem i točivým momentem. Nové produkty a prvky výbavy jsou vyvinuty tak, aby vyhovovaly potřebám a preferencím přepravních firem, řidičů i společnosti jako celku. 
 

Zde je přehled nejdůležitějších novinek:  

  1. Nová aerodynamická kabina modelů Volvo FH Aero a Volvo FH16 Aero
  2. Kamerový monitorovací systém dostupný u většiny modelů nákladních vozidel
  3. Aerodynamická vylepšení všech variant kabin
  4. Vylepšený audiosystém a další změny v interiéru   
  5. Dostupnost modelu Volvo FH Aero s kabinou Globetrotter XXL pro všechny segmenty v Evropě  
  6. Nový motor s výkonem až 780 koní a točivým momentem 3800 Nm pro Volvo FH16 a FH16 Aero
  7. Zdokonalený systém I-See, který umožňuje ušetřit ještě více paliva
     

„Přináší nám nesmírné uspokojení, že můžeme zákazníkům nabídnout takto širokou škálu inovací a novinek. Jedná se o zásadní krok ke zvýšení ekonomiky provozu a snížení uhlíkové stopy. Navíc nově představený kamerový monitorovací systém, který nahrazuje konvenční zpětná zrcátka, poskytuje řidiči lepší výhled a přispívá tak ke zvýšení bezpečnosti provozu. Kromě toho nabízíme řidičům lepší pracovní prostředí. Jsem přesvědčen, že to bude přínosem jak pro naše odvětví, tak pro společnost jako celek,“ prohlásil Tomas Thuresson, manažer komercializace pro nové nabídky ve společnosti Volvo Trucks.
 

Zcela nová a efektivní aerodynamická kabina

Nejvýraznější novinkou je nová aerodynamická kabina, kterou se pyšní modely Volvo FH AeroVolvo FH16 Aero. Změny ve směrnici Evropské unie o hmotnostech a rozměrech umožnily prodloužit příď kabiny a docílit tak snížení odporu vzduchu. Kromě toho byly při konstrukci kabiny pečlivě optimalizovány její aerodynamické vlastnosti.
 

„Snížený odpor vzduchu vede k úspornějšímu provozu vozidla bez ohledu na to, zda má pohon na naftu, plyn nebo elektřinu. Díky tomu se zákazníkovi sníží nejen emise CO2, ale i provozní náklady. Pro provozovatele to představuje významný pokrok,“ uvedl Mattias Ahlberg, manažer pro uvádění celkových nabídek ve společnosti Volvo Trucks. 
 

Pokud vás zajímají další informace a chcete vidět nové Volvo FH Aero a Volvo FH16 Aero v praxi, přehrajte si toto video, které představuje celou modelovou řadu.

Příjemnější řízení s kamerovým monitorovacím systémem

Další významnou inovací je představení kamerového monitorovacího systému, kterým společnost Volvo Trucks nahrazuje konvenční zpětná zrcátka. Tento systém přináší několik důležitých výhod:

 

  • Kamery instalované na raménkách ve tvaru křídla dosahují výrazně nižšího odporu vzduchu než konvenční zpětná zrcátka. 
  • Zlepšují přímý výhled z vozidla, protože na rozdíl od konvenčních zrcátek nepřekážejí.
  • Déšť a nečistoty na bočním okénku již neomezují výhled vzad.
  • Funkce oddálení zorného pole poskytuje řidiči více informací o okolním provozu a usnadňuje tak bezpečné manévrování s nákladním vozidlem. 
  • Na displeji s hlavním pohledem dozadu se zobrazují čáry označující konec návěsu, které jsou pro řidiče užitečné zejména při změně jízdního pruhu.
  • Technologie pro snímání v infračervené části spektra zlepšuje noční vidění.
  • Pro zvýšení bezpečnosti řidiče, když je vozidlo zaparkované, lze systém aktivovat z ovládacího panelu vedle lůžka. Řidič tak získá možnost sledovat veškeré dění kolem vozidla. 
     

„Kamerový monitorovací systém nabízí širokou řadu funkcí a chci zdůraznit, že i v kombinaci s ním dodáváme oblíbenou rohovou kameru na straně spolujezdce. V takovém případě je umístěna na stejném křídle jako zpětná kamera a hned vedle ní,“ připomíná Mattias Ahlberg.
 

Kamerový monitorovací systém je k dispozici pro všechny modely kabin kromě těch s velmi nízkou střechou nebo klasifikací FLADR. Zde najdete další informace o rozdílech mezi kamerovým monitorovacím systémem a tradičními zpětnými zrcátky.

Nahrazením vnějších zpětných zrcátek přispívá kamerový monitorovací systém ke zlepšení aerodynamiky i výhledu.

I malá zlepšení mají významný efekt

Všechny kabiny doznaly aerodynamických vylepšení. Ne všechna jsou přitom viditelná na první pohled. Jedná se mimo jiné o tenčí spáry mezi díly kabiny a jejich lepší utěsnění, což se promítne do hladšího obtékání kabiny vzduchem. Panel nad čelním sklem byl také vylepšen tak, aby se snížil odpor vzduchu. 
 

„Celkem jsme tedy provedli řadu malých vylepšení, díky jejichž kombinaci jsou kabiny aerodynamičtější. Modernizováno bylo i veškeré osvětlení, které se nyní skládá výhradně z LED svítilen. Přepracovali jsme také logo Volvo tak, aby mělo nový, čistší a modernější vzhled, který lépe ladí s celkovým designem,“ uvedl Tomas Thuresson.
 

Inovace v interiéru

Modernější vnější design a pokrokový přístup je patrný také v interiéru nákladního vozidla. Důraz je zde kladen na vytvoření takového prostředí pro řidiče, kde se mu bude příjemněji pracovat i trávit čas.
 

  • Kvalitní audiosystém s výborným zvukem lze volitelně doplnit o zesilovače a subwoofery. 
  • Aktualizované rozhraní na sekundárním displeji umožňuje individuálně přizpůsobit zobrazované informace.
  • Zvýšený počet konektorů (USB-C) umožňuje nabíjet více zařízení, jako jsou mobilní telefony, tablety atd. 
  • Nová mikrovlnná trouba je prakticky zabudovaná do přední police, aby k ní byl pohodlnější přístup.
  • Obrazovky kamerového monitorovacího systému jsou umístěny u A-sloupku pro optimální přímý výhled z kabiny.
  • Nový klíč s dálkovým ovládáním umožňuje ovládat i světla.
     

Dostupnost kabiny Globetrotter XXL v různých segmentech

Vzhledem k tomu, že novelizovaná směrnice Evropské unie o hmotnostech a rozměrech povoluje delší kabiny s aerodynamickými tvary, je nyní možné legálně používat kabinu Volvo Globetrotter XXL na evropských silnicích. Modely Volvo FH Aero a Volvo FH16 Aero s kabinou Globetrotter XXL lze tedy v Evropě provozovat ve všech odvětvích ekonomiky bez omezení nosnosti. Ať převážíte dřevo, beton, nebo auta, můžete sedět v pohodlí kabiny s větším vnitřním prostorem a širším lůžkem. 

„To představuje skutečný přínos pro řidiče, kteří na silnici tráví delší dobu,“ upozorňuje Mattias Ahlberg.

Mattias Ahlberg, manažer pro uvádění celkových nabídek ve společnosti Volvo Trucks, a Tomas Thuresson, manažer komercializace pro nové nabídky ve společnosti Volvo Trucks
„Přináší nám nesmírné uspokojení, že můžeme zákazníkům nabídnout takto širokou škálu inovací a novinek. Jedná se o zásadní krok ke zvýšení ekonomiky provozu a snížení uhlíkové stopy.“

Vyšší výkon i točivý moment pro segment přepravy těžkých nákladů

Další podstatnou novinkou, která potěší podnikatele v segmentu přepravy těžkých nákladů, je představení zcela nového motoru o objemu 17 litrů. Jde o nejvýkonnější motor, jaký kdy Volvo vyrobilo, a nabízí maximální výkon 780 koní a točivý moment až 3800 Nm.
 

„Technicky se jedná o motor světové třídy. Je úsporný, a přitom se může chlubit rychlou odezvou na plynový pedál, sníženou hmotností, vysokou produktivitou a zlepšenou účinností motorové brzdy. Díky vysokému točivému momentu může řidič nechat déle zařazený vyšší převodový stupeň a ušetřit tak palivo. To prospívá životnímu prostředí a zároveň šetří zákazníkům provozní náklady,“ uvádí Tomas Thuresson.

 

Nový motor se dodává ve třech různých variantách:

  • 600 koní a 3000 Nm
  • 700 koní a 3400 Nm
  • 780 koní a 3800 Nm
Zcela nový 17litrový motor je nejvýkonnější, jaký kdy společnost Volvo Trucks vyrobila, a nabízí maximální výkon 780 koní a točivý moment až 3800 Nm.

I-See pro příjemnější zážitek z jízdy 

Mezi další novinky v oblasti řízení vozidel patří vylepšený systém I-See, který je nyní ještě efektivnější. Byl upraven tak, aby přizpůsoboval rychlost vozidla zatáčkám a kruhovým objezdům na trase i omezením nejvyšší povolené rychlosti. To zpříjemní řidiči zážitek z jízdy a motivuje ho to k častějšímu využívání tempomatu. 

„Naším cílem je umožnit řidičům používat při cestě tempomat po co nejdelší dobu. To totiž zpříjemňuje zážitek z jízdy, ale také přispívá ke snížení spotřeby i uhlíkových emisí. Řidič má k dispozici pohodlnější pracovní prostředí i podpůrné systémy, které mu zjednodušují práci,“ uvedl Tomas Thuresson. 

Díky všem těmto inovacím má segment dopravy příležitost splnit vytýčené cíle v oblasti udržitelnosti a zvýšení bezpečnosti. Mohou však mít také příznivý vliv na nábor řidičů a jejich zaměstnaneckou věrnost.

Chcete vědět více? Seznamte se s našimi nákladními vozidly a možnostmi jejich přizpůsobení vašim potřebám.